• De stelling van vandaag luidt:
    Kinderen die dyslexie hebben, mogen geen extra punten/tijd. Ieder kind is gelijk.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 mei 2010 - 21:09 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Nou ik vind wel dat ze extra tijd verdienen, maar sommige kinderen met dyslectie hebben het erger dan anderen, en toch wordt er daar ook geen onderschijt bijgemaakt. Er zijn kinderen met zeer lichte dislecty waarvan je het nauwelijks merkt en die krijgt net zoveel tijd extra als kinderen met hele zware dyslectie, kortom ik vind dat ze extra tijd mogen maar er rekening mee moeten houden dat niet iedereen met dyslectie het even zwaar heeft :D


    Je t'aime plus qu'hier et moins que demain

    Utopia schreef:
    Oneens. Kinderen met dyslexie hebben extra veel moeite met het lezen van verhalen bij de opgave, of bij het lezen van de opgave zelf. Dat kost meer tijd, dus verdienen ze ook meer.


    Never run out of reasons to smile...

    als elk kind gelijk was zoude er geen zijn me dyslexie


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    PinkBows schreef:

    Dat is net zoiets als zeggen dat kinderen in een rolstoel niet met de lift mogen, want iedereen is gelijk en moet dus met de trap x]
    Oneens.


    "POTATOOOOOE!"

    oneens want ze kunnen gewoon de vragen minder snel lezen. Maar als ze gewoon een vraag fout hebben gedaan vind ik niet dat ze geen extra punten krijgen. Want ze zijn niet dom!! Maar als ze een vraag fout gelezen hebben vind ik wel dat je er rekening mee mag houden.


    Het komt wel goed schatje <3

    Tuurlijk wel!


    Life´s shit, holy shit

    Utopia schreef:
    Oneens. Kinderen met dyslexie hebben extra veel moeite met het lezen van verhalen bij de opgave, of bij het lezen van de opgave zelf. Dat kost meer tijd, dus verdienen ze ook meer.


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Oneens.


    All this dampness is damp.

    Oneens. Ik heb zelf namelijk dyslectie, en weet dus hoe moeilijk het kan zijn om een groote opgaven te lezen binnen de tijd, terwijl je eerst de leters moet ontcijferen. of je zo moet inspannen iets van die kleine lettertes te begrijpen, en je darom al hoofpijn heb voordat je ubberhaupt een opgaven hebt gelezen.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    JoJudicious schreef:
    Kinderen zijn inderdaad gelijk. Maar ieder kind heeft zo z'n beperkingen en over het algemeen wordt daar ook rekening mee gehouden, dus ook zo bij kinderen met dyslexie. Kortom, ik ben het niet eens met de stelling.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Ik ken te veel mensen met dyslexie. Mijn zusje en mijn vader hebben het, en ook best veel klasgenoten.
    Door hun Dyslexie zijn ze niet zo snel met lezen, of zijn ze klankdoos, wat erg vervelend is.
    Bij ons op school geld de 80% regeling.
    Leerlingen met dyslexie moeten 80% van de complete toets maken en krijgen ook extra tijd of vergroting,maar als ze klaar zijn en er is nog genoeg tijd over, dan moeten ze die overgeslagen vragen alsnog maken. Ik vind het allemaal wel eerlijk en snap alles ook best. Maar het is niet zo, dat ze extra punten moeten/mogen krijgen, want ze zijn niet dom, ze zijn net zo slim als de rest, alleen lezen ze langzamer.
    Ik ben het dus oneens met de stelling

    [ bericht aangepast op 21 mei 2010 - 6:48 ]


    ~ You're original, cannot be replaced ~

    PinkBows schreef:
    Dat is net zoiets als zeggen dat kinderen in een rolstoel niet met de lift mogen, want iedereen is gelijk en moet dus met de trap x]
    Oneens.


    Red de koekjes, eet de oma :Y)

    PinkBows schreef:
    Dat is net zoiets als zeggen dat kinderen in een rolstoel niet met de lift mogen, want iedereen is gelijk en moet dus met de trap x]
    Oneens.


    And i wish that i could say, how i miss you every day, but its foolish to prefer the easy way..

    Ieder kind zou gelijk moeten zijn! Maar dat zijn ze niet! Vergelijk ons met africa en je ziet dat niet ieder kind gelijk is! Kinderen met dyslectie hebben een beperking dat zullen we moeten accepteren! En proberen daar door heen te kijken extra tijd en een vergroot boek en dat soort dingen vind ik wel kunnen! Maar nu moet je niet zo gaan doen van:
    Ahhh arm kind kom hier! Nee! Er zijn mensen die veel erger lijden! In plaats van al die kleine dingen te verbeteren, kunnen we beter aan het grote werk beginnen!

    Maar allen kinderen zullen nooit gelijk worden!

    oneens. maar ook als je geen dyslexie hebt maar gewoon langer moet nadenken over een antwoord moet je extra tijd krijgen. ik heb ook extra tijd maar ik heb geen dyslexie.


    i was born this way baby