• De stelling van vandaag luidt:
    Kinderen die dyslexie hebben, mogen geen extra punten/tijd. Ieder kind is gelijk.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 mei 2010 - 21:09 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    oneens


    Never mess with a girl, you get hurt

    Utopia schreef:
    Oneens. Kinderen met dyslexie hebben extra veel moeite met het lezen van verhalen bij de opgave, of bij het lezen van de opgave zelf. Dat kost meer tijd, dus verdienen ze ook meer.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    JoJudicious schreef:
    Kinderen zijn inderdaad gelijk. Maar ieder kind heeft zo z'n beperkingen en over het algemeen wordt daar ook rekening mee gehouden, dus ook zo bij kinderen met dyslexie. Kortom, ik ben het niet eens met de stelling.


    hoi, jij bent leuk.

    PinkBows schreef:
    Dat is net zoiets als zeggen dat kinderen in een rolstoel niet met de lift mogen, want iedereen is gelijk en moet dus met de trap x]
    Oneens.


    If you're going to hell, keep going

    Oneens

    Abbeyroad schreef:
    Nee, want juist geen één kind is gelijk


    Only losers can act the way you do

    PinkBows schreef:
    Dat is net zoiets als zeggen dat kinderen in een rolstoel niet met de lift mogen, want iedereen is gelijk en moet dus met de trap
    Oneens.


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile

    JoJudicious schreef:
    Kinderen zijn inderdaad gelijk. Maar ieder kind heeft zo z'n beperkingen en over het algemeen wordt daar ook rekening mee gehouden, dus ook zo bij kinderen met dyslexie. Kortom, ik ben het niet eens met de stelling.


    I'll live every second like it is my last one <3

    Extra punten: Nee.
    Extra tijd: Ja.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik ben, persoonlijk, al binnen 10-15 minuten klaar met het maken van een proefwerk over Nederlands, Frans, Engels, Duits, Wiskunde. Geschiedenis en Aardrijkskunde 25-30 minuten. Tekenen en Handvaardigheid en Techniek 20-25. Alleen bij Natuurkunde faal ik. Daar doe ik 60-70 minuten over. De docent weet dat ik er moeite mee heb, en dat het mij ook heel veel moeite kost om iets te snappen, dus houdt hij er ook rekening mee. Soms krijg ik een proefwerk op vmbo-t gericht, maar dat vond ik niet eerlijk tegenover de rest. Ik heb met hem afgesproken wanneer we een vmbo-t proefwerk maken over een bepaald onderwerp, of havo. Maar tegenwoordig krijg ik bijles. Ik wil dit jaar over gaan met zeker een 5 voor Natuurkunde, en geen 2 zoals ik nu sta.

    Hij rekent mij tegenwoordig ook niet meer als een dyslexie, ik vind dat misbruik van de situatie! Ik MOET voortaan ook binnen 50 minuten klaar zijn. Ofnouja, zeker over de helft. En zo heb ik nog meer afspraken met mijn leraar. Scheelt veel meer dan uren blokken over een stof die je niet snapt! :').

    [ bericht aangepast op 20 mei 2010 - 15:55 ]


    I'll live every second like it is my last one <3

    nee, maar ik wil ook extra tijd en aangepaste spelingscontrole, check dan hoe makkelijk alles wordt(cool)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Extra punten niet maar wel extra tijd.


    Smiling but close to tears.

    Extra tijd, mwa, oke dan.
    Extra punten, no way. Dat slaat echt alles.


    I'd rather go naked than wear fur.

    O ja, natuurlijk! Laten we de autisten dan maar ook als gewone kinderen behandelen!
    Niet mee eens.


    Where there is a sea there are pirates...

    Onees. Ik heb het zelf ook.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus