• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.

Heb je een promotie gehad? Een cute puppy in huis gehaald? Mot met je collega's? Is je ijsje gesmolten?
    Doe je ding en schrijf het hier van je af.

Wil je meer reacties, heb je een vraag of wil je iets bespreken? Overweeg dan een topic te maken!

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[ bericht aangepast op 25 april 2026 - 18:46 ]

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Doe nooit je scheermes los in je tas. Ook al doe je hem in een apart vakje.

Als je zo bent zoals ik, vergeet je waar je tandenborstel zit. Nu mis ik een hap uit mijn vingertop. -2/10 do not recommend. Vooral ontstmetten (want ew scheermes met bacteriën) was een ervaring (fish)

Catan schreef:
    (...)

Heb je niemand om je te ondersteunen hierin? Ik vind het echt triest hoe dit soort dingen werken. Ik mag straks ook het gesprek aangaan met een verzekeringsarts (al heb ik daar nog steeds niks over gehoord, ook bizar), en ik heb echt verhalen gehoord dat mensen dan tóch arbeidsgeschikt worden bevonden omdat ze:
    - energiek en fit overkomen en ondanks alle medische onderbouwingen dus "toch wel gewoon kunnen werken"
    - óf niet lekker uit hun woorden kunnen komen en daardoor is het niet duidelijk hoe erg het met ze gesteld is

Er wordt ook altijd maar vanuit wantrouwen gedacht ipv vanuit vertrouwen dat MENSEN DIE ZIEK ZIJN DAT OOK NIET WILLEN. Als ik kon werken, had ik dat écht wel gedaan, want mijn leven is fucking klote en ik zou er alles voor geven om een "normaal" leven te leiden

i do, m'n moeder en m'n vrienden kunnen me hier zeker mee helpen, maar ik verzuip zelf al in weten wat ik allemaal (zou) moet(en) doen en heb er slecht overzicht over en heb ook nog eens issues met om hulp vragen, so.... yeah.

arbeidsmedische keuringen zijn niet het. had er een paar maanden terug eentje en heb toen inderdaad ook maar expres geen make-up opgedaan en ook m'n stem een beetje zachter laten klinken dan normaal, want mijn masking is anders gewoon te sterk en dan zie ik er oké en gezellig uit en denkt iedereen dat dat altijd wel zo zal zijn. which is kinda the point of masking, but it does shoot me in the foot a little.

en dat wantrouwen is ook zooooooo naar. de vrouw die ik had was ook niet heel gezellig en toen ik noemde dat ik aan het einde van de maand ging verhuizen (had ondertussen twéé maanden terug deze shizzle aangevraagd en deze keuring werd pas vet laat ingepland--like, dat had ik dus compleet niet in de hand) stopte ze dead in her tracks en zei ze verontwaardigd, "Dus ik zit dit nu allemaal voor piet snot te doen??".
    like. WOMAN. Nee??? want als het toegekend wordt, wordt het met terugwerkende kracht toegekend sinds ik hier woonde??? ik ben hier omdat ik niet rondkom??? dus dat geld is zegemaar wel een ding??? zit je nu mij te beschuldigen dat ik je tijd zit te verdoen?? WAT?

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Hellfire schreef:

Als je zo bent zoals ik, vergeet je waar je tandenborstel zit. Nu mis ik een hap uit mijn vingertop. -2/10 do not recommend. Vooral ontstmetten (want ew scheermes met bacteriën) was een ervaring (fish)

LIEKE. WAT.

Leodh schreef:
    (...)
    LIEKE. WAT.

(krul)

Het bleef maar bloeden dus ik had superstrak een gaasje erop gedaan, maar halverwege de nacht kreeg mijn pink niet genoeg bloed meer, dus heb ik 45 min gedaan over het oude gaasje eraf weken en een nieuwe erop doen (: Toen was ik zo wakker van de pijn en adrenaline dat ik dacht, ik deel de waarschuwing die ik blijkbaar nodig gehad even met jullie

Don't be me (fish)

Overigens klinkt jouw situatie ook niet vrolijk, gadver :c Die vrouw mag even een splinter onder haar nagel krijgen.

[ bericht aangepast op 1 mei 2026 - 12:56 ]

Hellfire schreef:
    (...)

(krul)

Het bleef maar bloeden dus ik had superstrak een gaasje erop gedaan, maar halverwege de nacht kreeg mijn pink niet genoeg bloed meer, dus heb ik 45 min gedaan over het oude gaasje eraf weken en een nieuwe erop doen (: Toen was ik zo wakker van de pijn en adrenaline dat ik dacht, ik deel de waarschuwing die ik blijkbaar nodig gehad even met jullie

Don't be me (fish)

Overigens klinkt jouw situatie ook niet vrolijk, gadver :c Die vrouw mag even een splinter onder haar nagel krijgen.

Ik vind het ook echt een prestatie op zich. Heb ook wel eens in een scheermesje gepakt, maar toch bij lange na niet zo'n wond opgelopen :') Hoop dat het goed en snel geneest, wel zo fijn met zulke plekken.

Ik ben echt de minuten aan het aftellen tot het weekend, holy shit. En dan was het nog een 4-daagse werkweek deze week. Hoe is dit een normaal leven?
    Also, alles wat ik bedenk voor m'n plot suddenly sounds kinderachtig :') greaaaaaaaaat

[ bericht aangepast op 1 mei 2026 - 14:10 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Just remembered I have OCD omfg no wonder it feels like my mind is eating itself all the time I fucking forgot these are symptoms

[ bericht aangepast op 1 mei 2026 - 14:23 ]

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Catmint schreef:
    (...)

Ik vind het ook echt een prestatie op zich. Heb ook wel eens in een scheermesje gepakt, maar toch bij lange na niet zo'n wond opgelopen :') Hoop dat het goed en snel geneest, wel zo fijn met zulke plekken.

Ik ben echt de minuten aan het aftellen tot het weekend, holy shit. En dan was het nog een 4-daagse werkweek deze week. Hoe is dit een normaal leven?
    Also, alles wat ik bedenk voor m'n plot suddenly sounds kinderachtig :') greaaaaaaaaat

Oh nou ik heb zo'n single blade scheermes zoals mannen vaak hebben, want de wegwerpscheermesjes slopen mijn huid. They are very much unsafe to grab into :W

Leodh schreef:
    (...)

i do, m'n moeder en m'n vrienden kunnen me hier zeker mee helpen, maar ik verzuip zelf al in weten wat ik allemaal (zou) moet(en) doen en heb er slecht overzicht over en heb ook nog eens issues met om hulp vragen, so.... yeah.

arbeidsmedische keuringen zijn niet het. had er een paar maanden terug eentje en heb toen inderdaad ook maar expres geen make-up opgedaan en ook m'n stem een beetje zachter laten klinken dan normaal, want mijn masking is anders gewoon te sterk en dan zie ik er oké en gezellig uit en denkt iedereen dat dat altijd wel zo zal zijn. which is kinda the point of masking, but it does shoot me in the foot a little.

en dat wantrouwen is ook zooooooo naar. de vrouw die ik had was ook niet heel gezellig en toen ik noemde dat ik aan het einde van de maand ging verhuizen (had ondertussen twéé maanden terug deze shizzle aangevraagd en deze keuring werd pas vet laat ingepland--like, dat had ik dus compleet niet in de hand) stopte ze dead in her tracks en zei ze verontwaardigd, "Dus ik zit dit nu allemaal voor piet snot te doen??".
    like. WOMAN. Nee??? want als het toegekend wordt, wordt het met terugwerkende kracht toegekend sinds ik hier woonde??? ik ben hier omdat ik niet rondkom??? dus dat geld is zegemaar wel een ding??? zit je nu mij te beschuldigen dat ik je tijd zit te verdoen?? WAT?

Pfff dan kent ze haar eigen regels niet eens... Er zijn te weinig mensen in dat soort beroepen maar veel van de mensen die er zitten, snappen hun eigen vakgebied niet eens. Hoe kun je nou oordelen over de ziekte van mensen als je de ziekte zelf niet snapt? Ik ben soms zo verbaasd over hoe stom mensen kunnen zijn. Kortzichtig, wantrouwend en alleen maar bezig met hun eigen ding. Het is toch gewoon haar werk... Dus niet zo chagrijnig doen...

Ik heb laatst een appje van de buurvrouw gekregen omdat ik zoveel moest huilen, dat ze het heel erg voor me vond dat ik het zo zwaar had, maar dat mijn intense emoties en verdriet wel hun rust verstoorde en dat dat niet meer kan en dat het moet stoppen want anders moet ze hulpdiensten inschakelen want ze willen dit niet nog een keer meemaken. Ik ben daar 1 nacht per week en ik heb 1 echte instorting gehad in de nacht, de rest was huilen overdag. En geen vraag naar "hee hoe gaat het nu met je".

Tot zover het klaaguurtje over chronische ziekte en onbegrip :')

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Hellfire schreef:

Hellfire schreef:
    (...)

(krul)

Don't be me (fish)

Reading this ruined my appetite, thank.

on a serious note: that SUCKS dude DDDD: Hope it heals kinda okay??

Dramatic

Hellfire schreef:
    (...)

(krul)

Don't be me (fish)

duuuuuude noes :'DD
    en een snelle, mogelijk feitelijk incorrecte aanwijzing voor een volgende keer, van een auteur die af en toe wat onderzoek doet naar wonden en bloeden enzo, pls check your info, but: volgende keer de wond inderdaad strak dichtdrukken, maar dan vervolgens ook je arm boven je hoofd houden / hoger houden dan je hart. Dan zal het minder hard gaan bloeden en krijgen je bloedcellen bij de wond de kans om te stollen, waardoor de bloedfontein stopt, waarna een veel voorzichtiger gebonden verbandje afdoende zal zijn :)

tbh, ja. ze was zo'n emotional-whiplash van meelevend "kom-we-cheaten-the-system-samen we noemen dit gewoon stage, dat snappen ze beter" naar "dus ik zit dit hier dit rapport dus voor piet snot doen??? - HO eens even, dit gaat met terugwerkende kracht ja, maar alleen als ik hier bepaal dat je dat toegekend gaat krijgen" echt 0/10 experience, brrr.

[ bericht aangepast op 1 mei 2026 - 16:40 ]

Catan schreef:
    (...)

Pfff dan kent ze haar eigen regels niet eens... Er zijn te weinig mensen in dat soort beroepen maar veel van de mensen die er zitten, snappen hun eigen vakgebied niet eens. Hoe kun je nou oordelen over de ziekte van mensen als je de ziekte zelf niet snapt? Ik ben soms zo verbaasd over hoe stom mensen kunnen zijn. Kortzichtig, wantrouwend en alleen maar bezig met hun eigen ding. Het is toch gewoon haar werk... Dus niet zo chagrijnig doen...

Ik heb laatst een appje van de buurvrouw gekregen omdat ik zoveel moest huilen, dat ze het heel erg voor me vond dat ik het zo zwaar had, maar dat mijn intense emoties en verdriet wel hun rust verstoorde en dat dat niet meer kan en dat het moet stoppen want anders moet ze hulpdiensten inschakelen want ze willen dit niet nog een keer meemaken. Ik ben daar 1 nacht per week en ik heb 1 echte instorting gehad in de nacht, de rest was huilen overdag. En geen vraag naar "hee hoe gaat het nu met je".

Tot zover het klaaguurtje over chronische ziekte en onbegrip :')

l e t t e r l i j k

-
    ja je had dat al eerder genoemd ja! wat insane ook, my god. snap dat je geschrokken bent, maar jezus. "je verstoort onze rust" OH ECHT GERDA? getsie.

Ted Lasso is een van de beste series ooit gemaakt

Nu wil ik m'n username weer veranderen

This world doesn't belong to them. It belongs to us.

Jongens waarom de fuck crush ik zo hard 😭

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Vermoeiend dit. Tot 3 avonden toe gecancel van dingen die we samen zouden doen, met weinig begrip voor wat dat bij mij doet. Plus, leuk dat hij vanmiddag wel iets kreeg, en ik het nu hiermee mee moet doen. Niet de eerste keer deze vakantie.
    Ik heb echt vakantie nodig na deze vakantie..

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Hellfire schreef:
    (...)

Oh nou ik heb zo'n single blade scheermes zoals mannen vaak hebben, want de wegwerpscheermesjes slopen mijn huid. They are very much unsafe to grab into :W

Oh dear god, die ken ik wel ja. Snap wel dat het dan zo'n horrorscene is geworden, sheesh

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen