Catan schreef:
(...)
Heb je niemand om je te ondersteunen hierin? Ik vind het echt triest hoe dit soort dingen werken. Ik mag straks ook het gesprek aangaan met een verzekeringsarts (al heb ik daar nog steeds niks over gehoord, ook bizar), en ik heb echt verhalen gehoord dat mensen dan tóch arbeidsgeschikt worden bevonden omdat ze:
- energiek en fit overkomen en ondanks alle medische onderbouwingen dus "toch wel gewoon kunnen werken"
- óf niet lekker uit hun woorden kunnen komen en daardoor is het niet duidelijk hoe erg het met ze gesteld is
Er wordt ook altijd maar vanuit wantrouwen gedacht ipv vanuit vertrouwen dat MENSEN DIE ZIEK ZIJN DAT OOK NIET WILLEN. Als ik kon werken, had ik dat écht wel gedaan, want mijn leven is fucking klote en ik zou er alles voor geven om een "normaal" leven te leiden
i do, m'n moeder en m'n vrienden kunnen me hier zeker mee helpen, maar ik verzuip zelf al in weten wat ik allemaal (zou) moet(en) doen en heb er slecht overzicht over en heb ook nog eens issues met om hulp vragen, so.... yeah.
arbeidsmedische keuringen zijn niet het. had er een paar maanden terug eentje en heb toen inderdaad ook maar expres geen make-up opgedaan en ook m'n stem een beetje zachter laten klinken dan normaal, want mijn masking is anders gewoon te sterk en dan zie ik er oké en gezellig uit en denkt iedereen dat dat altijd wel zo zal zijn. which is kinda the point of masking, but it does shoot me in the foot a little.
en dat wantrouwen is ook zooooooo naar. de vrouw die ik had was ook niet heel gezellig en toen ik noemde dat ik aan het einde van de maand ging verhuizen (had ondertussen twéé maanden terug deze shizzle aangevraagd en deze keuring werd pas vet laat ingepland--like, dat had ik dus compleet niet in de hand) stopte ze dead in her tracks en zei ze verontwaardigd, "Dus ik zit dit nu allemaal voor piet snot te doen??".
like. WOMAN. Nee??? want als het toegekend wordt, wordt het met terugwerkende kracht toegekend sinds ik hier woonde??? ik ben hier omdat ik niet rondkom??? dus dat geld is zegemaar wel een ding??? zit je nu mij te beschuldigen dat ik je tijd zit te verdoen?? WAT?
Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime