Leodh schreef:
(...)
i fucking goddamn cry.
als het goed is nu studietoeslag aangevraagd, op 30 april en daarmee nog nét op tijd om--als het toegekend wordt--ook over april de toeslag nog te krijgen. want in amsterdam doen ze niet aan met-terugwerkende-kracht. jammer als je probleem chronisch is en je er al moeite mee hebt sinds je er woont: je krijgt pas monies als je met je nagels ergens de energie en moed bij elkaar hebt weten te schrapen om deze administratieve horrorshow aan te gaan.
Heb je niemand om je te ondersteunen hierin? Ik vind het echt triest hoe dit soort dingen werken. Ik mag straks ook het gesprek aangaan met een verzekeringsarts (al heb ik daar nog steeds niks over gehoord, ook bizar), en ik heb echt verhalen gehoord dat mensen dan tóch arbeidsgeschikt worden bevonden omdat ze:
- energiek en fit overkomen en ondanks alle medische onderbouwingen dus "toch wel gewoon kunnen werken"
- óf niet lekker uit hun woorden kunnen komen en daardoor is het niet duidelijk hoe erg het met ze gesteld is
Er wordt ook altijd maar vanuit wantrouwen gedacht ipv vanuit vertrouwen dat MENSEN DIE ZIEK ZIJN DAT OOK NIET WILLEN. Als ik kon werken, had ik dat écht wel gedaan, want mijn leven is fucking klote en ik zou er alles voor geven om een "normaal" leven te leiden
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain