• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[ bericht aangepast op 1 feb 2026 - 14:57 ]

We will not be quiet, Stonewall was a riot! #shiplychee

Miyah schreef:
    (...)

Ja precies, dit dus. Dat deze gegevens op straat liggen, vind ik erg zorgelijk. Vooral een paspoort- of ID-nummer. Bij het bevolkingsonderzoek is zelfs ook mijn BSN-nummer gelekt. Dit zijn uiterst gevoelige gegevens, en het voelt voor mij alsof ze hier erg makkelijk mee wegkomen door een melding te maken bij de AP en ons een bericht te sturen dat we waakzaam moeten zijn.

Wat kunnen wij dan nog doen als deze gegevens misbruikt worden? Wij kunnen ook niet alles voorkomen, en deze gegevens hadden in de eerste plaats überhaupt niet op straat mogen belanden.

Daarnaast begrijp ik ook niet waarom je geen recht hebt op een nieuw paspoort en/of een nieuw BSN wanneer deze gegevens zijn gelekt. Ik begrijp best dat je te maken hebt met veel administratieve rompslomp, maar kom op, in zo’n situatie moet er een uitzondering gemaakt kunnen worden.

Toen ik te maken had met een arbodienst, mailden die mij zelfs gewoon met het BSN in de onderwerpregel van de mail. Die mails waren niet eens versleuteld. Heb daar meteen iets van gezegd, maar ja, die mail is dan al verstuurd.

Waarom de fuck hebben dit soort bedrijven überhaupt een register met al deze gegevens. Ik snap dat je je moet identificeren – maar dat hoeft dan toch niet opgeslagen te worden????? Wat is die verzameldrang…

Ik ben het met je eens dat je recht zou moeten hebben op in ieder geval een nieuw identiteitsdocument als de gegevens gelekt zijn, en dat er een register bijgehouden moet worden met de gelekte gegevens waarin zij op 'ongeldig' staan omdat ze gelekt zijn. Met BSN is dat misschien wat ingewikkelder omdat dat uniek is, maar daar zou veel strenger op toegezien moeten worden op hoe dat verwerkt wordt… en sowieso een schadevergoeding aan alle slachtoffers want de bedrijven maken voldoende winst en ze zouden dit gewoon op orde moeten hebben.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Miyah schreef:
    Great… Eerst lekt een lab (bevolkingsonderzoek) al mijn gegevens en nu een provider. Krijg ik wéér een bericht waarin staat dat je zelf maar goed moet opletten. De verantwoordelijkheid wordt opnieuw bij mij neergelegd.

Het is goed dat ze eerlijk zijn over wat er is gebeurd, en misschien is niet alles te voorkomen. Maar voor mij voelt het ook erg makkelijk dat dit kan gebeuren zonder dat er enige gevolgen voor hen zijn.

HUH?!
    Hoezo moet JIJ opletten terwijl hun die fout begaan? Jij legt het vertrouwen in HUN handen en ZIJ moeten het veilig bewaren. Waar ben jij dan verantwoordlijk voor op dit moment?

Ich liebe dich 27.12.23

Wow, dit is frustrerend. AI hallucineert er echt duchtig op los en bijleren? Nee hoor. Wat een mop.

Mijn brein breint zoals het breint.

Miyah schreef:
    (...)

Ja precies, dit dus. Dat deze gegevens op straat liggen, vind ik erg zorgelijk. Vooral een paspoort- of ID-nummer. Bij het bevolkingsonderzoek is zelfs ook mijn BSN-nummer gelekt. Dit zijn uiterst gevoelige gegevens, en het voelt voor mij alsof ze hier erg makkelijk mee wegkomen door een melding te maken bij de AP en ons een bericht te sturen dat we waakzaam moeten zijn.

Wat kunnen wij dan nog doen als deze gegevens misbruikt worden? Wij kunnen ook niet alles voorkomen, en deze gegevens hadden in de eerste plaats überhaupt niet op straat mogen belanden.

Daarnaast begrijp ik ook niet waarom je geen recht hebt op een nieuw paspoort en/of een nieuw BSN wanneer deze gegevens zijn gelekt. Ik begrijp best dat je te maken hebt met veel administratieve rompslomp, maar kom op, in zo’n situatie moet er een uitzondering gemaakt kunnen worden.

Ik vind het super bizar hoe ze hier mee om gaan. Het is echt zo fan oopsie we hebben een fout (fouten die steeds vaker voor lijken te komen) gemaakt, maar we gaan precies niets doen om je te helpen/tegemoet komen.

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Ugh stomme H4 en stomme PMS

Protect the people.

Miyah schreef:
    Great… Eerst lekt een lab (bevolkingsonderzoek) al mijn gegevens en nu een provider. Krijg ik wéér een bericht waarin staat dat je zelf maar goed moet opletten. De verantwoordelijkheid wordt opnieuw bij mij neergelegd.

Het is goed dat ze eerlijk zijn over wat er is gebeurd, en misschien is niet alles te voorkomen. Maar voor mij voelt het ook erg makkelijk dat dit kan gebeuren zonder dat er enige gevolgen voor hen zijn.
    Mijn reactie was ook echt: 'ha, jammer Odido, bevolkingsonderzoek was je voor, mijn gegevens lagen al op straat'. (':
    Je moet iets.

Miyah schreef:

Ik heb dezelfde provider en ik zat daar echt van ?!?? mijn identificatie- en bankgegevens liggen nu op straat en wat gaan jullie eraan doen, de beveiliging versterken? THANKS that'll help when they abuse all that sensitive information 💀

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Sunchild schreef:
    (...) Mijn reactie was ook echt: 'ha, jammer Odido, bevolkingsonderzoek was je voor, mijn gegevens lagen al op straat'. (':
    Je moet iets.

Ik had dezelfde reactie :'), soms is humor het beste medicijn.

Hellfire schreef:
    (...)

Ik heb dezelfde provider en ik zat daar echt van ?!?? mijn identificatie- en bankgegevens liggen nu op straat en wat gaan jullie eraan doen, de beveiliging versterken? THANKS that'll help when they abuse all that sensitive information 💀

Right? Wat hebben wij daar nu nog aan? Het is echt doodvermoeiend allemaal.

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Collega’s die allemaal stressen over zaken die ze gaan ondernemen in de vakantie met hun eigen kinderen.
    Meanwhile ben ik blij dat ik 10 dagen lang op de bank kan liggen met een goed boek. 🙏🏻

Kleine middelvinger naar de ‘wacht maar die kinderwens komt nog wel’ mensen.

Het is een kwartier voor het einde van mijn shift. Ik had het toilet net schoon.

WAAROM PIS JE DOOR HET HELE TOILET HEEN 😭😭😭😭

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Die matties voor Bergsma, geweldig 😂❤️

Such a useless spell.

Serie schreef:
    Die matties voor Bergsma, geweldig 😂❤️
    Wat een held is die man ook op zn 40e!!!

Protect the people.

Omatikaya schreef:
    (...)Wat een held is die man ook op zn 40e!!!

Ja, zeg dat!! Mega 🥳

Such a useless spell.

Ingebroken bij ons ):
    Gelukkig alleen zo'n 200 aan contant weg, maar leuk is anders.

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    Ingebroken bij ons ):
    Gelukkig alleen zo'n 200 aan contant weg, maar leuk is anders.

Ah bah dat is een naar idee

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain