• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[ bericht aangepast op 17 jan 2026 - 15:06 ]

Protect the people.

Hellfire schreef:
    Nomnomnomnom wijntje met perziklikeur erin*, chipito's, opgekruld tegen mijn personal heater die lekker co-exist en Horizon speelt - perfecte omstandigheden om te schrijven

. . . only . . . what to write? :') Nog vier RPG posts, een ORPG en twee verhalen die werk vereisen. rip

*maandag is mijn weekend don't judge

> proceeds to work on the only story nobody reads :W

Please don't hate me, writing-buddies in waiting. I gotta go where the hyperfixation takes me :")

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Hellfire schreef:

OKAY ik heb toch een mailtje met mijn sollicitatie gestuurd en letterlijk gezegd van ik weet dat de deadline verstreken is maar ik wil toch heel graag nog een poging wagen. Lowkey trots, I'm making progress in my confidence :')

Jongens weten jullie dit nog?

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek!! THAT HAS NEVER HAPPENED BEFORE (blush) Ik heb letterlijk tranen in mijn ogen wat is dit

Ze hebben me ingepland onder werktijd, wat moet ik doen?? waaaah. Proberen te verplaatsen?? Eerlijk zijn naar werk?? Werk weet dat ik aan het solliciteren ben maar damn, onder werktijd verdwijnen is wel rude denk ik?

[ bericht aangepast op 26 jan 2026 - 16:40 ]

Hellfire schreef:
    (...)

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek!! THAT HAS NEVER HAPPENED BEFORE (blush) Ik heb letterlijk tranen in mijn ogen wat is dit

Ze hebben me ingepland onder werktijd, wat moet ik doen?? waaaah. Proberen te verplaatsen?? Eerlijk zijn naar werk?? Werk weet dat ik aan het solliciteren ben maar damn, onder werktijd verdwijnen is wel rude denk ik?

Kan je niet even cryptisch een afspraak 'extern' hebben? Of een paar uur vrij nemen?

EN SUPER GOED

[ bericht aangepast op 26 jan 2026 - 16:51 ]

Tijd voor koffie.

Hellfire schreef:
    (...)

Verlof opnemen als dat makkelijk kan!

Omnia mutantur, nihil interit

Hellfire schreef:
    (...)

ik zei steeds gewoon dat ik een afspraak had, en niemand vroeg verder hahaha
    mijn oud-collega zei gewoon tandarts of huisarts afspraak

--

Zaalvoetbalclub schreef:
    (...)

Kan je niet even cryptisch een afspraak 'extern' hebben? Of een paar uur vrij nemen?

EN SUPER GOED

Via schreef:
    (...)

Verlof opnemen als dat makkelijk kan!

Verlof nemen kan dus helaas niet zo makkelijk, en eigenlijk niet zonder reden. Ik ben barista, dus het is niet dat ik even niet op kantoor ben, ze moeten echt iemand anders inplannen in mijn plaats. We are understaffed as fuck, so they will not like that :')

Ik twijfel tussen eerlijk zijn (ze weten al dat ik weg wil) of liegen dat ik een afspraak in het ziekenhuis heb (wat beter zou werken maar valser zou voelen)

[ bericht aangepast op 26 jan 2026 - 17:45 ]

I have no chill en ik vind dit eigenlijk wel interessant om te weten, so... Poll!

"Leugentje om bestwil; vind jij het sociaal acceptabel om tegen werk te liegen over een sollicitatie?"

[ bericht aangepast op 26 jan 2026 - 18:08 ]

Hellfire schreef:
    (...)

Verlof nemen kan dus helaas niet zo makkelijk, en eigenlijk niet zonder reden. Ik ben barista, dus het is niet dat ik even niet op kantoor ben, ze moeten echt iemand anders inplannen in mijn plaats. We are understaffed as fuck, so they will not like that :')

Ik twijfel tussen eerlijk zijn (ze weten al dat ik weg wil) of liegen dat ik een afspraak in het ziekenhuis heb (wat beter zou werken maar valser zou voelen)

Ah, horeca is lastig ja :/ I dunno, of je eerlijk bent of niet hangt denk ik een beetje af van je werkomgeving. Als het een beetje gemene mensen zijn, zouden ze het kunnen zien als reden om wat onderhuidse represailles uit te voeren. Of zelfs zeggen dat het geen goede reden is om verlof op te nemen en je verzoek weigeren.
    Nu heb ik zelf behoorlijk slechte horeca-ervaringen opgedaan, dus dat zou mijn eigen angst zijn. :')

In jouw positie denk ik eerlijk gezegd niet dat ik het eerlijk zou aangeven, maar dat komt door mijn eigen negatieve werkervaringen. Zijn het mensen die je het beste gunnen? Dan denk ik dat het prima is om eerlijk te zijn. Denk je dat het niet zo is? Dan zou ik uit zelfbescherming iets anders aangeven.

Tijd voor koffie.

Hellfire schreef:
    I have no chill en ik vind dit eigenlijk wel interessant om te weten, so... Poll!

"Leugentje om bestwil; vind jij het sociaal acceptabel om tegen werk te liegen over een sollicitatie?"

Totally ok, imo. Het is werk. Bruut gezegd: ze zouden jou er ook uit gooien als hen uitkomt. You gotta look out for number one. 🤷‍♂️

Caution first, always.

Het helpt echt dat jullie zo uitgebreid meedenken jongens, dank jullie wel (blush)

Pff, Achtste Groepers Huilen Niet blijft zo'n ontzettend goede film. Weer m'n ogen uit m'n kop gejankt whahahaha

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Leodh schreef:
    Pff, Achtste Groepers Huilen Niet blijft zo'n ontzettend goede film. Weer m'n ogen uit m'n kop gejankt whahahaha

Bruh, toen onze juf dat voorlas op de basisschool en we kwamen bij het zieligste gedeelte! De hele klas was legit bawling.
    We hadden bijna psychologische hulp nodig 😂😭

Caution first, always.

Lysander schreef:
    (...)
    Totally ok, imo. Het is werk. Bruut gezegd: ze zouden jou er ook uit gooien als hen uitkomt. You gotta look out for number one. 🤷‍♂️

dit!

Lysander schreef:
    (...)
    Bruh, toen onze juf dat voorlas op de basisschool en we kwamen bij het zieligste gedeelte! De hele klas was legit bawling.
    We hadden bijna psychologische hulp nodig 😂😭

Oooff yeah. Can't imagine hoe het is dan die juf te zijn, hahaha. Wij hebben de film gekeken, en als Dokter Snor dan binnenkomt (you know when) nouuuuuu iedereen zat traantjes weg te pinken hoor, my god

Leodh schreef:
    (...)

Oooff yeah. Can't imagine hoe het is dan die juf te zijn, hahaha. Wij hebben de film gekeken, en als Dokter Snor dan binnenkomt (you know when) nouuuuuu iedereen zat traantjes weg te pinken hoor, my god

I knowww, iedereen was echt overstuur. Like crying in de toiletten overstuur. We waren ook wel een dramatische klas. :W
    Ik moet zeggen dat ik de film nooit heb gezien, dus misschien binnenkort even doen.

Caution first, always.