• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

Protect the people.

Renna schreef:
    (...)
    Er zitten wel rozijnen in 😌😌

Zoals het hoort :Y)

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Oh my WOOOOOORD ik word zo giftig van die man. De vriend van mijn oma is er weer bij en NIEMAND is daar blij mee. En daar moet ik ook nog mijn oliebollen mee delen?!?!?!!!? Ik hoop dat hij stikt in z'n poedersuiker

Dramatic

Renna schreef:
    Oh my WOOOOOORD ik word zo giftig van die man. De vriend van mijn oma is er weer bij en NIEMAND is daar blij mee. En daar moet ik ook nog mijn oliebollen mee delen?!?!?!!!? Ik hoop dat hij stikt in z'n poedersuiker

😂😂😂😂 meestal ben ik het meest rancuneus van ons tweeën. dit is wel even refreshing. sterkte, my friend. May the odds be never in his favour

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Renna schreef:

Of in z'n huig, da's grappiger dan poedersuiker. Rozijnen is wel nog makkelijker om in te stikken tho

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    (...)

Heeeeeeeeeeeel langzaam uit bed komen is dan een goede tussenoptie misschien? Lekker lang douchen oid

Ik ging voor weer dicht tegen m'n vriend aankruipen die ik een week heb moeten missen, haha.

Catmint schreef:
    (...)

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen 'girl, spill the teaaaa'. Ben verder niet nieuwsgierig hoor. U ok tho?

"Het roddelblad in mij" wat een legendarische post. dit ga ik schaamteloos overnemen bwhahahahahaha

Zaalvoetbalclub schreef:
    (...)

Hahaha I get you. Ik wilde misschien een topic openen erover voor activiteit enzo maar ik ga het gewoon hier uittypen, want ik moet eigenlijk opstaan. Het verhaal komt eraan:

(nerd) (hoewel een topic ook altijd leuk is; misschien hoeft het een het ander niet uit te sluiten? XD)

Leodh schreef:
    (...)

"Het roddelblad in mij" wat een legendarische post. dit ga ik schaamteloos overnemen bwhahahahahaha

Vond het wel leuk klinken. En jatten mag zeker hoor, doe het met volle trots

Zaalvoetbalclub schreef:
    WOEEEEST BOOOOS

(mood. eergisteren dikke fittie met het huisgenootje dat mijn kamer overneemt in enschede, en ik eindigde in een dikke paniekaanval gemixt met bóóóósheid omg)

De situatie: we wonen met zijn vieren in een gedeeld huis. Het is een slecht huis: schimmel, ongedierte, alles hangt van ongeluk aan elkaar en onze huisbaas doet uiteraard niets. Stereotype huisjesmelker.

Nu is iedereen gewoon bijna dertig. Tenminste, de jongste is 25, dan twee van 28 (waaronder ik toebehoor), maar de betreffende vrouw is.. eind dertig? Veertig? Echt een stukje ouder. Geen probleem natuurlijk, maar het was vanaf het begin duidelijk dat zij geen trek had in gezamenlijk wonen. Ze nam onmiddellijk super veel ruimte in in de keuken enzo. We hebben geen huiskamer en als bijna de helft van alle keukentafels bezet zijn, hou je weinig over.

Daar komt bij dat je in het bouwvalhuis vier kamers hebt: een klein hok van tien vierkante meter en een laag plafond, een grotere kamer met een laag plafond, een medium kamer zonder daglicht en een PRACHTIGE KAMER MET HOOG PLAFOND, apart slaap compartiment, alles.

Normaal gesproken in studentenhuizen wissel je organisch door en ‘begin’ je bij de kleine kamer. Zo ook ik, inmiddels woon ik al twee jaar op tien vierkante meter. Bij het verhuizen gaf ik aan graag een grotere kamer te willen, waarin ik bevestigd werd dat het met doorwisselen goed zou komen.

Deze betreffende vrouw was door de huisbaas in de mooie kamer gezet, terwijl eigenlijk een doorwisselende huisgenoot daar zou gaan wonen. Vanaf dag één was het duidelijk dat ze niet op huisgenoten zat te wachten. Overal over klagen, foto’s maken als iemand een keukenapparaat op het aanrecht liet staan, alles. Bloedirritant. Ze had om een voor mij onbekende reden een hekel aan me in het begin, maar toen ben ik een keer boos op haar geworden, omdat ze wilde dat ik haar afval ging opruimen. Sindsdien is ze poeslief tegen me. Knopen we gesprekken aan, etc. Ik heb sowieso altijd vriendelijk tegen haar gedaan, gevraagd hoe het gaat, waar ze zelf ook altijd graag op reageerde. Kortom, we hadden een goede verstandhouding.

Wel was het gek dat onze huisbaas altijd leek te weten waar zij moeite mee had (de ruimtes die volgens haar vaker opgeruimd moest worden, etc. etc. werden ineens door hem eruit gepikt). Nou, na een Google sessie over mr. Huisbaas AKA klootzak kwam ik erachter dat ze directe collega’s zijn, met zijn tweeën een bedrijf runnen. Dat was dus ook duidelijk. Dit heeft ze overigens zelf nooit gedeeld.

Anyway, we leefden allemaal in een prima verstandhouding met elkaar. We konden het allemaal prima vinden, zij had inmiddels een hekel aan een andere huisgenoot. Ik wachtte op het moment dat er een grotere kamer vrijkwam en kon het sowieso eigenlijk met iedereen in het huis het goed vinden.

Cue het bericht dat ze weggaat en dat er zaterdag een nieuw iemand komt kijken. Ik dook erboven op, ik heb haar kamer altijd prachtig gevonden, dus ik gaf aan dat ik hierop heb gewacht en graag in wil trekken. Er kwam al iemand hospiteren, antwoordde ze, dat had ze afgestemd met de huisbaas. Dus ik meteen de huisbaas appen, maar hij antwoordde dat hij de kamer al heeft toegezegd. Ondertussen waren mijn huisgenoten ook verward, want zij zaten ook op een doorwissel te wachten.

Resultaat is dat er een achttienjarige meid in gaat wonen in de kamer waar iedereen in het huis op zit te wachten. En niks ten nadele van haar, zij kan er niks aan doen. Maar wij zijn allemaal werkenden, ik had er echt zin in om een leuke leeftijdsgenoot als vierde schakel te hebben, deze meid is tien jaar jonger. Ze is vast heel leuk, maar ik ben wel een beetje teleurgesteld. Toen ze kwam hospiteren gaf ze ook aan dat dit een geweldige kans was voor een studentenkamer. Dat voelde wel heel zuur. Twee jaar voor niks gewacht. Ondertussen heeft de nu vorige huisgenoot mijn blender die op het aanrecht droogde in de wasbak gemieterd en spullen van m’n andere huisgenoten gewoon weggegooid als afscheidscadeautje. Love.

[ bericht aangepast op 31 dec 2025 - 11:01 ]

Tijd voor koffie.

Jeeezus wat een bitch. Ik zou zelf als petty lil b*tch nu gewoon die kamer gaan verneuken tbh. Behang eraf pulken, maar net dat het onopvallend genoeg is, met een pen op de muur ofzo iets doen, en dan doen alsof zij het heeft gedaan

Catmint schreef:
    Jeeezus wat een bitch. Ik zou zelf als petty lil b*tch nu gewoon die kamer gaan verneuken tbh. Behang eraf pulken, maar net dat het onopvallend genoeg is, met een pen op de muur ofzo iets doen, en dan doen alsof zij het heeft gedaan

Ugh, eigenlijk een heel goed idee. Ik word echt gek. Ze houdt nu ook al twee dagen de keuken in beslag, waardoor ik geen zin heb ontbijt te maken of te koken, omdat ik aardig doen echt even niet trek. Ik ga haar een beetje uit de weg, omdat ik niet denk dat ik goed humeur kan behouden terwijl ik vanaf de keuken de prachtige kamer kan zien liggen met zonnig uitzicht op de straat. Betekent alleen wel dat ik gister dus in de snackbar heb gegeten en nu niet bij mijn blender kan. ):<

Ik snap oprecht niet waarom ze zo kut doet. Iedereen in het huis is aardig geweest, ook al vraagt ze continu onredelijke dingen (zo brengt een andere huisgenoot standaard haar blikjes weg). En dan nu nog zo’n trap na. Geen zin in haar even.

[ bericht aangepast op 31 dec 2025 - 11:09 ]

Tijd voor koffie.

Zaalvoetbalclub schreef:
    De situatie: we wonen met zijn vieren in een gedeeld huis. Het is een slecht huis: schimmel, ongedierte, alles hangt van ongeluk aan elkaar en onze huisbaas doet uiteraard niets. Stereotype huisjesmelker.
    [...]

Pfft, wat de hell is dit nu weer?? Wij hadden in mijn vorige huis ook zo'n soort set-up: een echt kleine en vrij donkere kamer op het noorden, een paar wat betere kamers, en de ene kamer met het balkonnetje, hoog plafond, en grote ramen op het oosten, zuiden en westen. Toen de huisgenoot die daar is komen wonen uiteindelijk wegging had ik seniority, en ik wilde in die kamer--tot een andere huisgenoot liet weten dat zij er ook wel graag in wilde, en vond dat omdat de kamer een centralere ligging had en ook wel een staande uitnodiging had om binnen te komen lopen als een soort semi-huiskamer, dat het ook wel van belang was dat er iemand in ging wonen die goed genoeg "gastvrij" was. cue ik, midden in een keiharde depressie: ??? noem je me nu te depressed om in die kamer te mogen wonen????? kreng.
    anyways, ik had senority (fuck haar) en met wat vechten ben ik in die kamer gekomen. dat vechten was het 100% waard.

Is het mogelijk om contact op te nemen met die meid en haar te vertellen dat jullie begrijpen dat haar die mooie kamer is toegezegd, maar dat dat niet echt is hoe het werkt hier in huis en dat als ze bij jullie wil komen wonen dat dat kan, maar in een kleinere kamer? En als ze daar geen zin in heeft, zoeken jullie wel een ander voor dat kleinere kamertje? Wat huiszoekende studenten betreft: voor haar heb je zo tien anderen :') Rot voor haar, maar is wel een beetje hoe het werkt allemaal, dus ja?

Leodh schreef:
    (...)

(nerd) (hoewel een topic ook altijd leuk is; misschien hoeft het een het ander niet uit te sluiten? XD)

Fair point! Misschien doe ik het later alsnog 😌

Tijd voor koffie.

Leodh schreef:
    (...)

Pfft, wat de hell is dit nu weer?? Wij hadden in mijn vorige huis ook zo'n soort set-up: een echt kleine en vrij donkere kamer op het noorden, een paar wat betere kamers, en de ene kamer met het balkonnetje, hoog plafond, en grote ramen op het oosten, zuiden en westen. Toen de huisgenoot die daar is komen wonen uiteindelijk wegging had ik seniority, en ik wilde in die kamer--tot een andere huisgenoot liet weten dat zij er ook wel graag in wilde, en vond dat omdat de kamer een centralere ligging had en ook wel een staande uitnodiging had om binnen te komen lopen als een soort semi-huiskamer, dat het ook wel van belang was dat er iemand in ging wonen die goed genoeg "gastvrij" was. cue ik, midden in een keiharde depressie: ??? noem je me nu te depressed om in die kamer te mogen wonen????? kreng.
    anyways, ik had senority (fuck haar) en met wat vechten ben ik in die kamer gekomen. dat vechten was het 100% waard.

Is het mogelijk om contact op te nemen met die meid en haar te vertellen dat jullie begrijpen dat haar die mooie kamer is toegezegd, maar dat dat niet echt is hoe het werkt hier in huis en dat als ze bij jullie wil komen wonen dat dat kan, maar in een kleinere kamer? En als ze daar geen zin in heeft, zoeken jullie wel een ander voor dat kleinere kamertje? Wat huiszoekende studenten betreft: voor haar heb je zo tien anderen :') Rot voor haar, maar is wel een beetje hoe het werkt allemaal, dus ja?

Wat aso joh, jezus. Als iemand geen zin heeft in spontaan bezoek, hoeft dat niet. En als ze zo graag een woonkamer wilt, kan ze het beste gewoon in een huis gaan wonen met een woonkamer?? Dat is geen recht, maar een privilege.

Ik denk nu wel dat ik meer had kunnen protesteren bij de huisbaas, maar ze hebben het allemaal heel gesmeerd buiten ons om geregeld. We hebben haar naam niet, haar nummer niet, geen informatie. En ze verhuist ook al vandaag of morgen of overmorgen. Dus geen tijd of manier om haar te contacteren. Ik ben ook boos dat wij niet onze eigen huisgenoot hebben mogen zoeken, een goede vriendin wilde ook bij me komen inwonen, dat was ook gezellig geweest, maar njeks. Alles hieraan is krom.

Tijd voor koffie.