Waarom heb ik het idee dat m'n psycholoog echt alle standaard riedeltjes af gaat en niet meedenkt of verder probeert te kijken? Ik geef aan dat ik minder doomscrolling wil, maar dat ik als ik ga zitten om te schrijven ik stress krijg dat er niks op papier komt en ik ga zitten scrollen terwijl ik dan vind dat ik m'n tijd verdoe en nog meer stress heb en haar antwoord was dat neurodivergenten dat soms nodig hebben om tot rust te komen. En dat voor creatieve processen je niet in de 'aan'-modus moet staan, maar een zeker level van relaxatie nodig hebt. Dus dat ik mezelf die tijd maar moet gunnen. Bruh, ik zit 3 uur van m'n tijd enkel 's avonds al te verdoen op tiktok, insta, yt, fb filmpjes en een dom kattenspelletje - en dan ga ik uit ellende maar overwatch doen om nog iets semi-nuttigs te doen, terwijl ik juist wil schrijven. 'Maar je forceert jezelf', ja klopt, ik wil iets nuttigs doen met m'n leven en niet in een bureaustoel als een shrimp de minuten weg laten tikken. Hoe is dit een antwoord van een psycholoog naar iemand die aangeeft minder te willen doomscrollen, omdat m'n aandachtsspanne dan nog korter wordt? What???
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen