• Welcome to Riverside • 542 001 days without incident

RollentopicSchrijftopic Praattopic 1

ROLLEN

Raadsleden
    Benjamin Cervantes-Hererra - 43 - hij/hem - Ekko - ENG - 1.1
    Elliot Callahan - 31- hij/hem - Novalunosis- NL - 1.2
    Nakoma Tanya Sartre - 33 - zij/haar - Temeraire - NL - 1.4

Bewoners
    Cordelia Geneve - 28 - zij/haar- Rumi - NL- 1.2
    Juniper Al'Kapur - 32 - zij/haar- Cecia - ENG - 1.1
    Viktor Kowalski - 35 - hij/hem - Morana - NL - 1.2
    Jesse Hale - 35- hij/hem - Sciel - ENG - 1.4

REGELS

• De voertaal tegen Nederlandse karakters is Nederlands. Voor de rest ben je vrij om Nederlands of Engels te schrijven.
    • Aangezien de kolonie relatief groot is, is het inzetten van NPC's om een deel van je verhaal voort te zetten toegestaan. Hou het wel redelijk en hergebruik het liefst personages.
    • Er is een minimum van 100 woorden.
    • De hoofdregels van Qreaties gelden ook hier.
    • 16+ is toegestaan, gelieve wel boven je post vermelden.
    • Gebruik triggerwarnings.
    • Maximaal 2 personages per persoon.

[ bericht aangepast op 5 okt 2025 - 18:33 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ekko schreef:
    (...)

Oeh ik wil onze BFF's echt graag laten interacten maar Juniper heeft eerst dibs. Die heeft nog wat... meningen met Benjamin te delen 🫶🏻

Oh nou ik zet de popcorn klaar hahaha

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Cecia schreef:
    (...)
    Meningen? How about ✨️ facts ✨️ ?

That's it, channel the sassy lady! Get out of that writersblock, you can do it! Kick my boy's ass!

[ bericht aangepast op 6 okt 2025 - 21:26 ]

Novalunosis schreef:
    Oeeh skip time! Iemand die wil meeten met Elliot?

Ik heb net Nakoma gepost en hij mag haar gerust komen joinen! She might just not be very happy about it, haha.

Ik heb btw in het midden gelaten of ze daadwerkelijk de eerste wacht neemt. Dat is voor de rest om te bepalen of ze dit accepteren of niet :'P.

Hey y’all !! Nogmaals duizendmaal mijn excuses voor het lange wachten !! Ik heb ondertussen—naast Juniper’s post—ook even alle gemiste/overgeslagen vragen bijeengesprokkeld om die netjes te beantwoorden. Nu kan ik niet overal uitgebreid op antwoorden, want die vragen worden in de RPG zelf (hopelijk) langzamerhand duidelijk, maar voor de rest. . . Here we go:

∎ Ⅰ. — “Did your character ever have a first love or relationship?”

Short answer? Yes. Yes, she has. But this is one of those questions that I can’t really answer fully. Also, even if I did, Juniper would give off major “don’t you dare pity me” energy. Clue of the story is: she don’t believe (or dare to) in love anymore.

∎ 2. — “What is your character’s music taste, and what songs did she play on repeat?”

Some examples are (pre-en post-apocalypse):
          “Amor Eterno” – Rocío Dúrcal (for her loved ones who passed away, especially her parents)
          “Tú sí sabes quererme” – Natalia Lafourcade (reminds her how love felt pre-apocalypse, her theme-song for love)
          “La Llorona” – Chavela Vargas (It’s not just about loss—it’s about the persistence of love even when it hurts, the way sorrow becomes part of life and identity.)
          “Tequila Sunrise” – Eagles (living in survival-mode and numbing pain)
          “Me Gustas Tú” – Manu Chao (it’s a classic)

(Wordt nog aangevuld. Er zijn te veel opties.)

∎ 3. — “How would your character react if their “favorite person” in the group got bitten on the road?”

Wellllllll, considering who it is specifically (because she has multiple persons who are dear to her), her general reaction would be to freeze, at first. She doesn’t want them to suffer, but at the same time she’d get triggered and therefore get completely quiet. This would break her in a way she didn’t know she could break again.
    Then, after she realized what happened? Absolute rage and denial. Juniper would explode — cursing, shouting, maybe even threatening whoever caused it. She’d refuse to accept it, and refuse to leave them behind. Let’s say it’s Benjamin who got bitten, to make an easier example : She’d yell at him, slap him, then cling to him while telling him he’s not allowed to die. Might even whisper: “I told you not to leave me, pendejo.” And if she really loved that person (I’m thinking ███), then she would probably insist on staying with him until the end, even if it meant her own death.

∎ 4. — “What’s an instant turn-off for your character?”

Macho men—(‘if you start flexing your muscles or talking about how you’d “protect me”, I’ll stick a knife in your gut’.) She’s had a lifetime of being talked over, underestimated, and treated like something ornamental.
          Excessive dependency or emotional manipulation.

(Gotta run. Maak 't later af. TBC.)

[ I will always love you ]

Oeeh heerlijk uitgebreide antwoorden. Reminds me dat ik die ook echt wat vaker moet beantwoorden...:$.

@Temeraire Sorry voor de late reactie, maar dat zie ik hem nog wel doen! Ik zal zsm gaan schrijven!

Hi! Het gaan intussen weer een beetje beter met mij. Sorry for the hiatus, zat echt even in een diep dal. Ik begin schrijven steeds meer te missen, dus ik vroeg me af of er een mogelijkheid is voor mij om weer in te springen?

For those who come after

Sorry, ik kreeg mezelf echt even niet in schrijfmodus, maar inmiddels heb ik die weer gevonden! Elliot zal echt deze week nog komen!
    Ik weet niet hoe @Temeraire er tegenover staat, maar wat mij betreft is Jesse welkom!

@Visi,

Sorry voor de late reactie. Wat ons (Maia en mij) betreft is dat prima. We hebben nu wel de onderstaande afspraak rondom de wachttijd tussen de reacties.

Ekko schreef:
    Eep, ik was even vergeten om de knoop nog definitief door te hakken. Vanaf nu hebben spelers 4 weken de tijd om te reageren, hierna mogen de wachtende tegenspelers zelf verder met de scene. Houd er rekening mee dat dit niet geldt als toestemming om andermans karakter te schrijven. Het is natuurlijk ook toegestaan om wel te wachten, maar na 4 weken is de scene fair game.

Er was vraag om deze regel met terugwerkende kracht toe te passen, maar de skip zou in principe moeten zorgen voor een clean slate. Go at it everyone!

Let's keep this RPG alive! <3

^ Wat Liekje zegt.

Hiya, even een berichtje: Wat als Q verdwijnt? Is er enige interesse in het in leven houden van deze RPG na Q, of dat niet? Ik vraag het omdat ik altijd veel energie stop in mijn creaties (no pun intended), zo ook in Viktor; zijn verhaal, gebeurtenissen en contacten, en ik het zonde zou vinden mochten deze verdwijnen.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Wat blij om te horen dat je zelfs dan door zou willen gaan <3

Ik zou zelf zeker game zijn om RPG's voort te blijven zetten, mocht dit inderdaad weer gebeuren met permanentere gevolgen. Tussen Maia en mij hebben wij iedereen uit deze groep wel op whatsapp of Discord, dus dan kunnen we altijd (bijv.) een Discord server opzetten! Het enige nadeel is dat onze schrijfgeschiedenis dan wel verloren blijft.

[ bericht aangepast op 21 nov 2025 - 18:23 ]

Novalunosis schreef:
    Sorry, ik kreeg mezelf echt even niet in schrijfmodus, maar inmiddels heb ik die weer gevonden! Elliot zal echt deze week nog komen!
    Ik weet niet hoe @Temeraire er tegenover staat, maar wat mij betreft is Jesse welkom!

Ik ben benieuwd! En is prima voor mij!

Ik weet even niet meer of we dit al besproken hadden, maar aan wat voor soort zombies zijn er eigenlijk? À la Walking Dead? The Last of Us? All Of Us Are Dead? Of iets anders?

Ekko schreef:
    Wat blij om te horen dat je zelfs dan door zou willen gaan <3

Ik zou zelf zeker game zijn om RPG's voort te blijven zetten, mocht dit inderdaad weer gebeuren met permanentere gevolgen. Tussen Maia en mij hebben wij iedereen uit deze groep wel op whatsapp of Discord, dus dan kunnen we altijd (bijv.) een Discord server opzetten! Het enige nadeel is dat onze schrijfgeschiedenis dan wel verloren blijft.

Hoe bedoel je dat laatste?

Don't walk. Run, you sheep, run.

Morana schreef:
    (...)
    Hoe bedoel je dat laatste?

Over die schrijfgeschiedenis? Ik gok dat ze het dan heeft over de posts die hier al op Q staan. (Toch, Lieke?)