Hopelijk trap ik niet tegen schenen, maar vertel me vooral als ik er compleet naast zit. (Het lijstje is nog niet klaar, maar ik post 't voor mijn laptop uitvalt lol. Geen zorgen, Cordelia is niet vergeten!)
Juniper
Juniper is een mysterieus persoon die haar privé niet aan iedereen vrijgeeft, eigenlijk zelden vrij geeft. Waarschijnlijk ziet zij liegen als een wapen (en misschien ook om controle te houden) om haarzelf te beschermen, wanneer nodig. Ze waardeert eerlijkheid en zal dit zelf zeker doen; haar waarheid is vaak direct en scherp, maar strategisch liegen of het verbergen van intenties of bepaalde privacy zal ze als overleven en bescherming zien. Ik gok dat ze liegen om iemand te sparen zwak vindt.
Elliot Callahan
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Elliot een moeilijke vindt, omdat er niet veel contact is geweest met de personages. Maar ik gok dat Elliot zou liegen vanuit gevoeligheid, als iets te dichtbij komt. Hij is gevoelig en empatisch, dus hoewel ik denk dat liegen voor hem verkeerd aanvoelt, als het nodig is om iemand te beschermen kan er een kleine leugen komen. En waarschijnlijk komt er schuldgevoel bij.
Benjamin Cervantes
Nou, ik zie Benjamin als iemand die zijn charme gebruikt en kleine leugens verteld om mensen gerust te stellen of om zichzelf uit (gevaarlijke) situaties te praten.Ik denk dat leugentjes om bestwil bij hem passen, maar niet vanuit egoïsme. Eerder grote, (ernstige) situaties en waarheden die hij liever verzacht, waarschijnlijk om paniek te voorkomen of iemand te beschermen. Maar ik denk dat hij liegt vanuit zijn hart; niet vanuit gemeenheid. Of eigenlijk ietsjes de waarheid verdraait.
Jesse Frances Hale
Jesse waardeert eerlijkheid en heeft een hekel aan liegen, maar zijn harde karakter en moeilijke verleden hebben hem geleerd om soms halve waarheden te vertellen of te liegen uit bescherming, voor zichzelf of voor anderen. Liegen voelt niet licht voor hem; hij doet het doelbewust en niet uit gemakzucht.
Nakoma Tanya Sartre
Nakoma waardeert eerlijkheid, maar ziet liegen als noodzakelijk om doelen te bereiken en resultaten te krijgen. Ze gebruikt leugens selectief en doelbewust; ik gok voornamelijk wanneer onrecht voorkomt, maar ze respecteert geen manipulatie of bedrog voor persoonlijk gewin. Ik denk ergens wel dat haar ego in de weg gaat staan.
[ bericht aangepast op 12 dec 2025 - 23:37 ]
Don't walk. Run, you sheep, run.