• Welcome to Riverside • 542 001 days without incident

RollentopicSchrijftopic Praattopic 1

ROLLEN

Raadsleden
    Benjamin Cervantes-Hererra - 43 - hij/hem - Ekko - ENG - 1.1
    Elliot Callahan - 31- hij/hem - Novalunosis- NL - 1.2
    Nakoma Tanya Sartre - 33 - zij/haar - Temeraire - NL - 1.4

Bewoners
    Cordelia Geneve - 28 - zij/haar- Rumi - NL- 1.2
    Juniper Al'Kapur - 32 - zij/haar- Cecia - ENG - 1.1
    Viktor Kowalski - 35 - hij/hem - Morana - NL - 1.2
    Jesse Hale - 35- hij/hem - Sciel - ENG - 1.4

REGELS

• De voertaal tegen Nederlandse karakters is Nederlands. Voor de rest ben je vrij om Nederlands of Engels te schrijven.
    • Aangezien de kolonie relatief groot is, is het inzetten van NPC's om een deel van je verhaal voort te zetten toegestaan. Hou het wel redelijk en hergebruik het liefst personages.
    • Er is een minimum van 100 woorden.
    • De hoofdregels van Qreaties gelden ook hier.
    • 16+ is toegestaan, gelieve wel boven je post vermelden.
    • Gebruik triggerwarnings.
    • Maximaal 2 personages per persoon.

[ bericht aangepast op 5 okt 2025 - 18:33 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Novalunosis schreef:
    (...)
    Met mij gaat het goed! Erg druk wel, tussen twee vakanties door (echt een luxeprobleem ...) aan het klussen in mijn nieuwe appartement c: How are youuu?

Hoe gaat het met je nieuwe appartementje? 🙌🏻

[ I will always love you ]

Ekko schreef:
    Yess ik wil ook echt heeeeel graag schrijven (toevallig zei ik dit donderdag nog tegen Maia) maar helaas is het even wachten!

Nu we het hierover hebben, is er behoefte om een "max wachttijd" op deze RPG te zetten, juist omdat het wat langzamer loopt terwijl we wel willen schrijven? Dat als er bijvoorbeeld x lang niet is geschreven, je door mag gaan? Of zeggen jullie juist joh, lekker laten gaan, een laag tempo is prima?

I'd love to hear any and all opinions

Ik zie dat nog niet iedereen de kans heeft gekregen om te reageren, maar ik vind het wel belangrijk om hier democratisch mee om te gaan! Om de drempel even wat te verlagen heb ik een poll gemaakt, dan kan iedereen wat makkelijker zijn mening geven. Alle opties zijn valid, wees vooral eerlijk over wat je fijn zou vinden. Ik wil ook even benadrukken dat deze tijdslimiet in principe optioneel is, dus als de tegenspeler alsnog besluit om rustig op de reactie te wachten dan is dat helemaal prima.

Klik.

[ bericht aangepast op 1 sep 2025 - 12:23 ]

Oké, sorry voor mijn inactiviteit eerder!

Ik heb gestemd voor 4 weken, want het is nu eenmaal een wat tragere rpg. Maar ik vind wel dat dit zou moeten gelden vanaf de tijd die we al wachten, niet vanaf het moment dat we de uiteindelijke beslissing maken.

Ik heb ook gestemd voor 4 weken!
    Mijn post staat echt vooraan op de lijst om te schrijven. Ik moet nu even de ruimte vinden om er voor te zitten nog

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Cecia schreef:
    (...)
    Hoe gaat het met je nieuwe appartementje? 🙌🏻

Hier heb ik even overheen gelezen. .aar Ja gaat z'n gangetje! Iets langzamer dan ik had gehoopt ivm levertijden maar er zit gelukkig geen haat achter.

Ik sluit me wel aan bij wat Porphyrogenitos zei!

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Ik had gestemd voor 2 weken maar vlak daarna dacht ik liever 3. Dit omdat de activiteit al vrij laag is en het als herinnering wel fijn is om enigszins een "korte" tijd te hebben, in de hoop dat het wat soepeler verloopt.

Ik wacht nog even op reactie van Yamato en Sciel voordat we de knoop doorhakken.

In the meanwhile heb ik even contact gehad met iedereen van het sub-groepje van vijf, en we zijn het er allemaal over eens dat we graag een kleine tijdssprong willen om weer helemaal fris te beginnen. Rumi, Yamato, ik heb jullie bewust niet gevraagd omdat Viktor en Cordelia redelijk hun eigen tijdlijn volgen, dus jullie zouden denk ik niet heel veel baat hebben bij zo'n korte tijdssprong.

Ik ga zo even een korte inleiding posten, dan kan iedereen hopelijk weer een beetje feeling krijgen met het verhaal en de karakters. Ik ga hierbij uit van een paar uur later, maar als jullie graag een paar dagen vooruit springen dan hoor ik het ook graag.

[ bericht aangepast op 2 sep 2025 - 21:41 ]

Bedankt voor de skip, Liekje. 🙌🏻

Eep, ik was even vergeten om de knoop nog definitief door te hakken. Vanaf nu hebben spelers 4 weken de tijd om te reageren, hierna mogen de wachtende tegenspelers zelf verder met de scene. Houd er rekening mee dat dit niet geldt als toestemming om andermans karakter te schrijven. Het is natuurlijk ook toegestaan om wel te wachten, maar na 4 weken is de scene fair game.

Er was vraag om deze regel met terugwerkende kracht toe te passen, maar de skip zou in principe moeten zorgen voor een clean slate. Go at it everyone!

Let's keep this RPG alive! <3

Oké, iemand geef me deze week een schop onder m'n kont 😂 Ik heb al twee weken een halve Nakoma post staan, maar ik kom er telkens niet aan toe die post af te maken.

Oeeh skip time! Iemand die wil meeten met Elliot?

Novalunosis schreef:

Het spijt me echt dat ik nog niet geschreven had met Juun. Helaas zijn er de laatste tijd meer dalen dan pieken. 🥲 Ik beschrijf sowieso nog Elliot's laatste post in mijn nieuwe, if that's okay with you.

Novalunosis schreef:

Oeh ik wil onze BFF's echt graag laten interacten maar Juniper heeft eerst dibs. Die heeft nog wat... meningen met Benjamin te delen 🫶🏻

Ekko schreef:
    (...)
    Oeh ik wil onze BFF's echt graag laten interacten maar Juniper heeft eerst dibs. Die heeft nog wat... meningen met Benjamin te delen 🫶🏻

Meningen? How about ✨️ facts ✨️ ?

Cecia schreef:
    (...)
    Het spijt me echt dat ik nog niet geschreven had met Juun. Helaas zijn er de laatste tijd meer dalen dan pieken. 🥲 Ik beschrijf sowieso nog Elliot's laatste post in mijn nieuwe, if that's okay with you.

Daar hoef je je echt niet voor te verontschuldigen! Ik had in alle eerlijkheid waarschijnlijk zelf ook niet snel een nieuwe post gemaakt, ik zit middenin een verhuizing en het lukt me atm even niet om energie over te houden om te schrijven. Ik hoop in ieder geval dat je snel weer wat meer pieken mag ervaren! ❤️