• Welcome to Riverside • 542 001 days without incident

RollentopicSchrijftopic

ROLLEN

Raadsleden
    Benjamin Cervantes - 43 - hij/hem - Whittaker - ENG - 1.1
    Lilith Harris - 37 - zij/haar - Styles - NL- 1.2
    Elliot Callahan - 31- hij/hem - Novalunosis- NL - 1.2

Bewoners
    Astrid Laursen - 38 - zij/haar - lustforlife - ENG - 1.2
    Cordelia Geneve - 28 - zij/haar- Sgaeyl - NL- 1.2
    Juniper Al'Kapur - 32 - zij/haar- Hagger - ENG - 1.1
    Davy Townsend - 28 - hij/hem - Clive - NL- 1.2
    Viktor Kowalski - 35 - hij/hem - Viperian - NL - 1.2

REGELS

• De voertaal tegen Nederlandse karakters is Nederlands. Voor de rest ben je vrij om Nederlands of Engels te schrijven.
    • Aangezien de kolonie relatief groot is, is het inzetten van NPC's om een deel van je verhaal voort te zetten toegestaan. Hou het wel redelijk en hergebruik het liefst personages.
    • Er is een minimum van 100 woorden.
    • De hoofdregels van Qreaties gelden ook hier.
    • 16+ is toegestaan, gelieve wel boven je post vermelden.
    • Gebruik triggerwarnings.
    • Maximaal 2 personages per persoon.

[ bericht aangepast op 19 jan 2025 - 16:11 ]

Frey_ > Whittaker

Viperian schreef:
    (...)
    Ja hoor, ik volg wel waar je vandaan komt / probeert uit te leggen. Het was ook niet mijn bedoeling om de Raad "per se te openen", maar ik wilde wat duidelijkheid scheppen / toestemming vragen wat precies het plan was hiermee (wat je had geschreven als begin van de RP). Ik begrijp dat je wilt wachten op de rest; enkel is het misschien handig om iets klaar te hebben wat er evt gezegd word als opening in de Raad? Ik ben bang dat het dan stil loopt en dan kan dit altijd meegenomen worden in de posts. Even ter clarification, dit is niet om te pushen, gewoon om mee te denken. Hoe zag jij het voor je waarvoor de Burgers worden opgeroepen naar de Raadzaal?

Ik zal trouwens mijn post aanpassen.

Zodra Elliot (en Cordelia, maar heb het even specifiek over de raadsleden) binnenkomt, neemt Juni de boel wel over. 👏🏻

[ I will always love you ]

Hagger schreef:
    (...)
    Zodra Elliot (en Cordelia, maar heb het even specifiek over de raadsleden) binnenkomt, neemt Juni de boel wel over. 👏🏻

😂😂😂😂

Don't walk. Run, you sheep, run.

Viperian schreef:
    (...)
    😂😂😂😂

It's the truth 😎

Hagger schreef:
    (...)
    It's the truth 😎

[ bericht aangepast op 24 jan 2025 - 14:04 ]

Viperian schreef:
    (...)

Laten we hopen dat iedereen zo op Juni gaat reageren 😂

Hallo mensen, ik merk dat het praattopic niet zo populair is en nu heb ik wel iets wat ik graag zou willen overleggen wat betreffende het erop uitgaan van de personages. Hebben jullie een idee wanneer jullie in het verhaal ze de wijde wereld in willen laten trekken? Willen jullie liever nog even in Riverside spelen of al b.w.v.s. de volgende dag eropuit?

Volgende onderwerp is dat het misschien wel leuk zou zijn om "vraag van de dag/week/whatever" ook hier te doen, als jullie dat interessant vinden. De vraag waar ik nu aan denk is: Wat is iets waar je personage écht kwaad van kan worden?

Om het topic wat levendiger te houden;
          Nou, in het blik van Viktor weet ik dat hij het liefst z.s.m. wilt vertrekken. Op de korte termijn zal hij waarschijnlijk nog even blijven, maar niet passief. Hij zal meteen iets willen doen—(misschien een missie leiden om nieuwe voorraden te vinden of een plan opstellen om Riverside beter te beveiligen). Als hij merkt dat de gemeenschap te zwak is, politiek gedreven raakt, of als er niets verandert, zal hij sneller geneigd zijn om alsnog te vertrekken.
          Als de Raad bijv. besluit om conservatief te blijven en geen drastische maatregelen te nemen, dan zal Viktor dat zien als een teken dat Riverside ten onder zal gaan en zou hij zijn vertrek al binnen enkele dagen of weken kunnen plannen.
          Zelf zou ik eig. tevens z.s.m. de wijde wereld willen beschrijven in mijn posts. Er zijn meer elementen waarmee ik kan werken / schrijven. In een gesloten gemeenschap haalt het toch wel een zekere hoeveelheid aan vrij schrijven weg. Zeker als het wachten is op je schrijfpartner op dat moment.

W.b.t. de tweede vraag: 😅 Het zijn er best wat, en geloof me, you don't want to make Viktor mad —Verraad, machteloosheid, onnodige wreedheid tegen zwakkere levens en domheid in kritieke situaties (denk aan schreeuwen terwijl ze zich verstoppen-dom). Zijn woede is vaak gecontroleerd, maar als een van deze dingen gebeurt, kan hij die controle verliezen en hem tot explosief handelen drijven. In zo’n staat denkt hij niet meer tactisch—hij handelt puur op woede en instinct.

[ bericht aangepast op 29 jan 2025 - 15:16 ]

Noooooooh, you went Graveborn!! ✨️🖤

Hagger schreef:
    Hallo mensen, ik merk dat het praattopic niet zo populair is en nu heb ik wel iets wat ik graag zou willen overleggen wat betreffende het erop uitgaan van de personages. Hebben jullie een idee wanneer jullie in het verhaal ze de wijde wereld in willen laten trekken? Willen jullie liever nog even in Riverside spelen of al b.w.v.s. de volgende dag eropuit?

Volgende onderwerp is dat het misschien wel leuk zou zijn om "vraag van de dag/week/whatever" ook hier te doen, als jullie dat interessant vinden. De vraag waar ik nu aan denk is: Wat is iets waar je personage écht kwaad van kan worden?

Ik zelf zou er wel graag op uit willen trekken met Cordelia, mede ook door haar eigen onrustige staat en het feit dat ze (voor haar gevoel) alweer te lang stil staat in haar persoonlijke zoektocht, maar ook om opzoek te gaan naar algemene, bruikbare dingen of benodigdheden.

Tevens zou ik een vraag van de dag/week ook wel een leuke vinden! Het houdt sowieso het topic levend, plus het zet tot nadenken over je personage, haha. (Dit gezegd hebbende ga ik even nadenken over een fatsoenlijk antwoord op de vraag die je nu hebt gesteld, want nu heb ik net iets teveel afleiding in huis om te focussen 🥲🙈)

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Wat mij betreft mogen ze best snel op pad gaan, dat lijkt mij wel tof om uit te schrijven!

Een een vraag van de dag/week/whatever vind ik een leuk idee, al ben ik altijd een ramp in vragen bedenken haha! Elliot zou echt kwaad worden van algemene wreedheid. Dat kunnen pesterijen zijn, mensen die anderen omlaag halen/neerkijken op, fysieke agressie etc, en uiteraard nu ook mensen die niet trouw blijven aan hun partner :')

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Bedankt @ iedereen voor jullie antwoorden! En ik ben het er ook mee eens, dat ik benieuwd ben hoe ze het in de wijde wereld gaan schoppen. (In dat geval zullen jullie ((en jullie personages 👀)) vast wel blij zijn met wat Juun van plan is.)

Als we het hebben over wat Juni downright pissed zou maken: . . . probably a lot of things, not gonna lie, HAHA. Maar om het even in te korten: denk aan mensen die consequent en keihard (in je gezicht) (over LEVENSBELANGRIJKE zaken) liegen • machismo (dat een grote rol heeft gespeeld in veel Spaanse landen) / misogynie • animal cruelty & geweld om geweld • als mensen haar dierbaren in gevaar brengen of durven af te zeiken: you better run • all talk, no action • nagging ALL THE EFFIN' TIME, maar verder niet met oplossingen o.i.d. komen •

[ bericht aangepast op 29 jan 2025 - 17:20 ]

Hello!
    Sorry voor het niet reageren. Er is griepuitbraak op mijn werk geweest, waardoor ik veel dubbele diensten moest werken. (Lang leven de zorg!) Waarna ik aan het einde van de uitbraak zelf ook geveild ben. Ben nu weer iets opgekrabbeld en ondertussen alweer vol aan het werk.
    Ik zal proberen de komende dagen bij te lezen en te reageren met Lilith. (A)

''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

Styles schreef:
    Hello!
    Sorry voor het niet reageren. Er is griepuitbraak op mijn werk geweest, waardoor ik veel dubbele diensten moest werken. (Lang leven de zorg!) Waarna ik aan het einde van de uitbraak zelf ook geveild ben. Ben nu weer iets opgekrabbeld en ondertussen alweer vol aan het werk.
    Ik zal proberen de komende dagen bij te lezen en te reageren met Lilith. (A)

Oh shoot, dat sucks. Ik ben blij dat je weer aan de betere hand bent, en doe rustig aan. Geniet je van het getrouwde leven? ✨️

@ Styles: Ik heb nu zoveel respect voor jou en je werk! Geen zorgen, gooi je voeten omhoog en relax! Dit hoort een hobby te zijn, geen tweede baan. Bedankt voor het doorgeven tho. 🥰

VVDD: Hoe gaan jullie personages om met vreemden? Vertrouwen ze mensen snel of zijn ze wantrouwend?