• Welcome to Riverside • 542 001 days without incident

RollentopicSchrijftopic

Nieuwe praattopic

ROLLEN

Raadsleden
    Benjamin Cervantes-Hererra - 43 - hij/hem - Mando - ENG - 1.1
    Lilith Harris - 34 - zij/haar - Styles - NL- 1.4
    Elliot Callahan - 31- hij/hem - Novalunosis- NL - 1.2

Bewoners
    Cordelia Geneve - 28 - zij/haar- Rionach - NL- 1.2
    Juniper Al'Kapur - 32 - zij/haar- Cecia - ENG - 1.1
    Viktor Kowalski - 35 - hij/hem - Graveborn - NL - 1.2
    Jesse Hale - 35- hij/hem - Malakian - ENG - 1.4

REGELS

• De voertaal tegen Nederlandse karakters is Nederlands. Voor de rest ben je vrij om Nederlands of Engels te schrijven.
    • Aangezien de kolonie relatief groot is, is het inzetten van NPC's om een deel van je verhaal voort te zetten toegestaan. Hou het wel redelijk en hergebruik het liefst personages.
    • Er is een minimum van 100 woorden.
    • De hoofdregels van Qreaties gelden ook hier.
    • 16+ is toegestaan, gelieve wel boven je post vermelden.
    • Gebruik triggerwarnings.
    • Maximaal 2 personages per persoon.

[ bericht aangepast op 6 maart 2025 - 12:20 ]

Mando -> Zoya

Het idee van een voormalige sanctuary waar nog genoeg voorraden waarvan de locatie bekend is lijkt me net iets té ... makkelijk? Klinkt misschien een beetje stom, want het is natuurlijk overrun door zombies, maar het lijkt mij persoonlijk leuker als er wat meer een zoektocht/challenge is met factoren die een stuk onzekerder zijn. Bijvoorbeeld dat Jesse geruchten heeft gehoord van een voormalig sanctuary. Dan is er nog het element van 'bestaat het echt' en 'kunnen wij het vinden?'

Vanuit Elliot's perspectief is het wel beter om Jesse mee te nemen. Dit omdat ze hem anders achter zouden laten bij een community die op het moment verzwakt is en waarvan de beste vechters op pad zijn. Waar zouden ze naar terug keren: een nog verder verwoest kamp? Daarnaast is Elliot ook wel van het - iedereen een kans geven, maar dat even ter zijde hahaha.

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Hallo @ everyone!! Bedankt voor iedereen die input heeft geleverd. Zelf zit ik inderdaad ook met een behoorlijk uitdagend personage die niet zomaar iemands woord zal geloven. Het vooruitzicht dat er een basis (met voorraden) is, zal dan wel weer fijn zijn want dit biedt ook ruimte in interacties — zonder dat je de hele tijd op elkaars lip zit. Maar het probleem hierin ligt dat we er wel voor horen te zorgen dat de groep uiteindelijk (mét Jesse) onderweg gaat. Het liefst zo snel mogelijk. Dus, waar ligt de grens? Dit lijkt me namelijk niet zo fijn schrijven anders voor Joël.

Gisteren heb ik ook aan Lieke laten weten dat de emotionele aspect van de RPG (voornamelijk van mijn personage, na de laatste post) mij behoorlijk zwaar valt. Zwaarder dan ik verwacht had. Hierdoor heb ik besloten een kleine “pauze” in te schaffen voor mij, wat betekent dat ik de komende week niet zoveel/niet zal reageren op posts of in het PT. Deze discussies beïnvloeden mij daardoor ook mentaal, en ik denk dat meerderen dit heen-en-weer gediscussieer ook niet zo leuk vinden. (Hiermee zeg ik overigens niet dat een mening niet verteld mag worden, juist wel, ik leg enkel uit dat er wel een oplossing voor hoort te komen en dit hoop ik samen met jullie te doen.) Daarnaast zou het wel fijn zijn als er wellicht momenten zijn waarop de boel verlicht wordt, een positieve sfeer waarbij je het gevoel krijgt even adem te kunnen halen voor het verhaal weer in het diepe duikt (zowel in RPG als IRL). Hoe is dat voor jullie? Want als schrijver weet ik dat zulke emoties nogal kunnen blijven hangen.

Om terug te komen op het Jesse gedeelte: hebben jullie ideeën waardoor hij wel mee kan? Ik zou namelijk wel snel aan het verhaal zelf willen beginnen.
    Dit zijn wat ideeën, laat me jullie gedachten weten!
    1) Zoals gezegd: Jesse en de sanctuary. Dit vatte ik overigens niet op als een blijvende basis maar een plek waar ze (uiteindelijk veilig) samen kunnen komen na een lange dag en vanuit daar verder kunnen zoeken op hun missie. (Hij zou belangrijke informatie hierover kunnen delen en uitleggen waarom het waardevol is, f.e. hij weet precies waar de voorraden liggen, heeft kennis van een veiligere route, etc.)
    2) Iemand (of meerderen) die Jesse kent en voor hem getuigd. (Diegene zou het bijv onmenselijk kunnen vinden om hem achter te laten, niet rationeel om hem achter te laten met die kennis, of wat dan ook.)
    3) Wanneer ze uiteindelijk op reis zijn, kan hij zichzelf ook bewijzen door daden van opoffering—zoals bijvoorbeeld iemand te redden op een cruciaal moment of zichzelf in gevaar te brengen om de groep te beschermen. Jesse heeft misschien kennis van een verdedigingsstrategie of overlevings vaardigheden die kunnen helpen. (I mean, hij heeft wel die hele weg overleefd…)
    4) Jesse kan een deal maken: hij biedt iets in ruil voor het vertrouwen van de groep (bedenk maar wat). Hij zou ook kunnen voorstellen dat de groep hem een kans geeft en hem test tijdens de reis. Hij kan dan zeggen: "Als ik mijn waarde niet bewijs binnen een paar dagen, dan verlaat ik vrijwillig de groep" o.i.d. Dit biedt de groep een soort garantie dat ze niet definitief met hem vastzitten als hij niet betrouwbaar blijkt.
    5) En, last but not least: ze zouden kunnen stemmen. Maar ik gok dat hij dan niet mee zou gaan, dus dan zou ik liever een leider in het groepje hebben die (wellicht bot maar het is niet anders) zegt: “We hebben geen tijd om ons verder zorgen te maken over vertrouwen, hij gaat mee. We hebben hem nodig, en dit is de enige kans die we hebben.” De anderen kunnen het er dan wellicht niet mee eens zijn, maar dan horen ze zich ernaar te schikken. De reden dat ik deze optie erbij zet, is omdat ik anders voorzie dat dit nog te lang gaat duren en het is wel de bedoeling dat ze eindelijk op weg gaan. De noodzaak is om z.s.m. te vertrekken: lang discussiëren en heroverwegen is dus niet mogelijk in zo’n instantie.

[ bericht aangepast op 1 maart 2025 - 16:36 ]

[ I will always love you ]

Even heel kort, maar een klein ideetje wat me te binnen schoot omtrent Jesse; misschien dat er een of twee NPC's zijn die hem ergens van (h)erkennen? En dat het hierdoor misschien iets gemakkelijker kan zijn hem mee te nemen?

Ik ben zelf ook een voorstander van het versterken van Riverside, gezien dat toch hun thuis is geworden, maar daar zouden voorraden e.d uit andere kampen wel kunnen helpen.

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Bedankt voor de uitgebreide en eerlijke reacties! Het klopt inderdaad dat ik nu niet zo goed weet waar ik met Jesse heen moet. Ik snap dat er iets passends gevonden moet worden, en ik vind het inderdaad een goed idee om Jesse zijn voormalige sanctuary als soort voorraad plek te laten dienen/of dat hij het enkel van een gerucht kent. Het is best een eind van Riverside vandaan dus dat zou betekenen dat als ze het willen onderzoeken ze echt wel even onderweg zijn.
    Ik vind het ook prima om iemand Jesse al te laten kennen. Het kan een NPC zijn, maar vind het ook niet erg als het wel een gespeeld personage is, dan kan ik eventueel nog enkele kleine aanpassingen maken.
    En het is trouwens volkomen logisch dat iedereen wary is wat betreft Jesse, dat zou hij zelf namelijk ook hebben mocht er plots een vreemdeling aanschuiven. Maar het zou wel fijn zijn als het gros hem een kans zou willen geven.

Ik vind jouw opties overigens ook allemaal goed klinken, Maia! Het maakt mij verder niet uit welke optie gekozen wordt, maar zou het zelf ook leuk vinden om snel verder te kunnen schrijven ^^

How far is far

Hier, aan het lijstje van Cecia, heb ik wel wat aan toe te voegen. Ze heeft de volgende opties geopperd:
          1. Jesse helpt hen aan informatie over voorraden of een schuilplek.
    Zijn waarde kan hierdoor verhoogt worden. In mijn laatste reactie heb ik, hopelijk, een zo’n goed mogelijke antwoord voor Viktor neergezet in deze situatie.
          2. Iemand (of meerderen) die Jesse kennen en voor hem getuigd.
    Viktor luistert, maar wantrouwend. Als hij het gevoel heeft dat de persoon oprecht is en Jesse inderdaad betrouwbaar is, kan hij terughoudend akkoord gaan, maar met een duidelijke waarschuwing: “Prima. Maar als je hem binnenbrengt en hij foute boel blijkt, is dat óók jouw verantwoordelijkheid.”
          Als het niet overtuigend is, blijft hij tegen het opnemen van Jesse in de groep en zal hij de rest waarschuwen voorzichtig te zijn.
          3. Hij redt een groepslid of bewijst zijn gevechtsvaardigheden.
    Respect, maar geen direct vertrouwen. Hij erkent vaardigheid, maar dat zegt niets over intenties. Het helpt Jesse’s positie sterk vooruit, mocht het gebeuren, maar Viktor blijft hem nauwlettend in de gaten houden. Daarnaast vraag ik mij af in welke momenten dit moet gebeuren? Want als het gebeurd nadat ze de gemeenschap al verlaten hebben—dan betekend dat, dat Jesse zich wel bij de groep heeft gevoegd.
          4. Jesse maakt een deal.
    Dit zou Viktor na laten denken, hij waardeert verantwoordelijkheid en daadkracht, en zo’n voorstel getuigt daarvan—mocht Jesse het daadwerkelijk nakomen. Echter, zou hij niet meteen enthousiast zijn, maar als anderen het een goed compromis vinden, zal hij het niet per se blokkeren.
          5. Stemmen over het toelaten of weigeren van Jesse bij de groep.
    Dat Viktor hem wantrouwt, betekend niet dat hij Jesse eventueel haat of niet zou mogen. Viktor haat het idee om iets puur aan een stemming over te laten. In een wereld als deze draait het niet om democratie, maar om overleven. Sterker nog zelfs, Viktor zou gefrustreerd reageren: “Dus we laten het afhangen van een populariteitswedstrijd? Alsof een stel (bange) mensen altijd de juiste keuze maakt.”

Hieruit is dus de conclusie dat optie 3 of 4 het meest effectief zijn om hem minstens te laten overwegen om Jesse een kans te geven.

Andere opties, waar ik over nagedacht heb, zijn:
          6. Jesse blijft, maar onder constante bewaking.
    Zo wordt er toch aan beide partijen gedacht. Jesse voegt zich bij de groep, maar voor de wantrouwende personen onder hen, krijgt hij wel constant bewaking. Bij de kleinste fout kan de groep hem alsnog wegsturen. Viktor zou hier prima mee kunnen leven en is dan ook voor hem een acceptabele tussenweg.
          7. Een externe dreiging verandert de situatie:
    — Een zombiehorde valt aan, en Jesse bewijst zich door te helpen.
    — Een vijandige groep verschijnt, en Jesse heeft cruciale informatie over hen.
    — De gemeenschap raakt in crisis, waardoor ze iedereen nodig hebben, inclusief Jesse.
    Viktor zou Jesse in deze situatie(s) zien als “extra handjes”, niet als volwaardig lid. Hij zal zelfs niet schuwen om hem neer te halen mocht Jesse een fout maken.
          8. Jesse verlaat de groep, maar blijft in de buurt.
    Hij zou Jesse niet als bedreiging beschouwen zolang hij op afstand blijft, maar als hij te dichtbij komt, kan Viktor het als een probleem zien.
          9. Jesse trekt zelf een grens en kiest zijn lot.
    In plaats van af te wachten of de groep hem accepteert, kan Jesse ook het heft in eigen handen nemen. Dit kan ervoor zorgen dat de groep twijfelt en hem alsnog een kans wil geven of dat hij vertrekt en later terugkeert / op afstand blijft. Dit zou Viktor respecteren, mocht hij zijn eigen grens trekken en heft in handen nemen. Iemand die zelf verantwoordelijkheid neemt, in plaats van te bedelen om acceptatie, verdient in zijn ogen meer respect dan iemand die blijft zeuren of afhankelijk is van anderen. Dit betekend niet dat hij Jesse ineens mag, maar hij zou hem eerder als een individu beschouwen die zijn eigen pad bewandelt.
          Als Jesse op een later moment terugkomt en zich nuttig maakt zonder dat hij zijn vertrouwen heeft proberen af te dwingen, zou Viktor eerder geneigd zijn om hem een kans te geven.

Dus de conclusie hiervan is: vanuit alle opties die ik heb geopperd, zou optie 9 het meest respect afdwingen bij Viktor. Optie 6 is een veilige keuze waarbij Viktor controle kan houden.

Er zijn tevens andere opties om ieder hun eigen weg op te laten gaan, want laten we reëel zijn: het hoeft niet altijd koek en ei te zijn in de gemeenschap—dat is geen realiteit. Viktor gaat zijn eigen weg, als hij denkt dat de groep een verkeerde beslissing maakt die hen in gevaar brengt (mits Juniper en Cordelia met hem mee gaan, want het is onwaarschijnlijk dat hij hen zou achterlaten). Dat kan tijdelijk zijn, bijvoorbeeld door apart te opereren of permanent als hij denkt dat hij het echt beter af is zonder hen.

Heel eerlijk zou ik het wel fijn vinden als Malakian, de schrijver van Jesse zelf, zelf een beslissing maakt. We zitten natuurlijk mee te denken hoe die personage in het verhaal / bij de groep past, inclusief hoe onze eigen personages er mee om zouden gaan. Het gaat voornamelijk zijn personage aan en Jesse heeft een geheel eigen persoonlijkheid (dat anderen niet voor hem in kunnen vullen). Het hangt namelijk af hoe Jesse zich opstelt. (Niet om Malakian aan te vallen, maar anders worden dingen ingevuld of inspraak gedaan over iemand anders personage over hoe / wat te handelen wat wellicht niet van toepassing is)

En anders spelen we het gewoon uit? Want het is niet voor niets een RP—straks dan wordt er meer overlegd dan geschreven / gepost. Soms is het laten uitspelen juist goed.

[ bericht aangepast op 2 maart 2025 - 19:31 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Rionach schreef:
    Even heel kort, maar een klein ideetje wat me te binnen schoot omtrent Jesse; misschien dat er een of twee NPC's zijn die hem ergens van (h)erkennen? En dat het hierdoor misschien iets gemakkelijker kan zijn hem mee te nemen?

Ik ben zelf ook een voorstander van het versterken van Riverside, gezien dat toch hun thuis is geworden, maar daar zouden voorraden e.d uit andere kampen wel kunnen helpen.

Dit is natuurlijk ook een optie, gezien het vast niet onze groep alleen is(?). Eerder in dit topic is ook gevraagd en gesproken over mogelijke NPC's toe te voegen, dus dan lijkt het mij dat er ook enkelen meegaan met de groep.

(Zo, ik heb mijn daad voor vandaag in deze RP ook weer gedaan haha. Veel leesplezier iedereen.)

[ bericht aangepast op 2 maart 2025 - 19:35 ]

Het ding is dat voor volledig uitspelen geen voldoende ruimte of tijd is. Het gaat erom dat ze zsm op missie gaan omdat het juist een crisissituatie is voor Riverside (want wie weet hoelang de groep wegblijft en er is weinig voorraad nu de kas is afgefikt).
    Daarnaast vind ik ook dat er wel ergens een grens hoort te zijn wat de personages allemaal wel/niet zouden pikken (want anders heeft Jesse straks geen tegenspeler en ik wil niet dat Joël vertrekt). Ik merk dat ik geërgerd raak door dit ellenlange gediscussieer, terwijl ik gewoon verder wil met de RPG. Like I said: ✨️positive vibes✨️

[ bericht aangepast op 2 maart 2025 - 19:41 ]

[ I will always love you ]

Cecia schreef:
    Het ding is dat voor volledig uitspelen geen voldoende ruimte of tijd is. Het gaat erom dat ze zsm op missie gaan omdat het juist een crisissituatie is voor Riverside (want wie weet hoelang de groep wegblijft en er is weinig voorraad nu de kas is afgefikt).
    Daarnaast vind ik ook dat er wel ergens een grens hoort te zijn wat de personages allemaal wel/niet zouden pikken (want anders heeft Jesse straks geen tegenspeler en ik wil niet dat Joël vertrekt). Ik merk dat ik geërgerd raak door dit ellenlange gediscussieer, terwijl ik gewoon verder wil met de RPG. Like I said: ✨️positive vibes✨️

Ik zou ook zeker niet willen dat Joel weer vertrekt! Maar misschien is het nu wel handig als hij nu aangeeft wat van de gegevens opties/ideeën voor Jesse het leukste/handigste/makkelijkste lijkt, dan kunnen we daar op verder borduren en skippen naar het moment van vertrekken voor de groep.

Ik heb deze week vakantie, morgen heb ik een concertdagje dus ik hoop of vandaag en anders woensdag een middagje schrijven te doen, waarin Cordelia als eerste op de lijst staat! Vermoedelijk eindig ik mijn post van haar bij Viktor dus dan zijn die twee ready to go. ^^

Ik heb een opzetje voor mijn rol geplaatst, maar gezien de RPG al even bezig is, twijfel ik nog over wat ik precies wat ik met haar wil en ik vroeg me af of jullie daarmee een beetje zouden kunnen helpen. Ik had dus ergens het idee dat de groep haar zou kunnen tegenkomen eenmaal ze op weg zijn, maar gezien de huidige discussie over Jesse, twijfel ik of dat gaat werken met deze cast aan personages.

Dus ik vraag me af of er nog relaties nodig zijn voor jullie personages die Nakoma zou kunnen opvullen? Dan hoop ik aan de hand van deze relaties haar rol binnen Riverside wat verder te kunnen vormen.

@ Kobyla Goh, ik had het eigenlijk eerder gezien als bespreking dan een discussie. Iedereen probeert natuurlijk mee te denken hoe Jesse erin past. W.b.t. jouw personage, ik ben benieuwd, ik zal eens een kijkje nemen en evt relatie-opties geven! Als dit okè is met jou, natuurlijk?

Hallo iedereen, mijn laatste posts in het PT zijn nogal lang, ik heb er ook veel tijd aan gespendeerd. Dit komt omdat er een bepaalde vraag werd gesteld waar ik wel serieus mee om wil gaan. Ik probeer oprecht mee te denken met opties voor Malakian (en Jesse) zodat hij gezellig mee kan doen in de RPG. Hopelijk voelen er mensen zich niet aangevallen door mijn posts, want dat is totaal niet mijn bedoeling. Ik zou net zoals jullie graag met de RPG verder willen gaan.

Radinov schreef:
    Hallo iedereen, mijn laatste posts in het PT zijn nogal lang, ik heb er ook veel tijd aan gespendeerd. Dit komt omdat er een bepaalde vraag werd gesteld waar ik wel serieus mee om wil gaan. Ik probeer oprecht mee te denken met opties voor Malakian (en Jesse) zodat hij gezellig mee kan doen in de RPG. Hopelijk voelen er mensen zich niet aangevallen door mijn posts, want dat is totaal niet mijn bedoeling. Ik zou net zoals jullie graag met de RPG verder willen gaan.

Ik voel mij absoluut niet aangevallen hoor! Ik vind het ergens wel mooi om te zien hoe je bepaalde punten duidelijk voor ogen had vanuit Viktor zijn pov. Laat ook zien dat zijn karakter leeft. ^^

Bedankt voor de ideeën allemaal!
    Ik denk dat de oplossing ligt bij wat van deze opties samenvoegen.
    Jesse is zich er heel goed bewust van dat een vreemdeling binnen laten erg riskant is. Ik denk dat ik hem inderdaad hen een tip laat geven over een plek waar veel voorraden zijn, welke echter enkel goed te betreden is met een sterke groep, omdat deze plek overrun is.
    Hij zal zelf met een voorstel komen: ik zal met jullie meegaan om te helpen, en zal me bewijzen maar hoop wel dat ik dan bij jullie groep mag blijven (want laten we wel wezen; alleen overleef je deze omstandigheden niet zo één, twee, drie.). Hij zal ook voorstellen om in ieder geval tot hij bewezen heeft dat hij te vertrouwen is, iemand over hem te laten waken. Lieke kwam met het punt dat het beter is als meerderen deze taak op hun nemen. Lieke stelde voor dat Ben hier in ieder geval één van kan zijn. Ik weet niet of er meer geïnteresseerden zijn om tabs on Jesse te houden?

Ik hoop hier alles mee samengevat te hebben, merk dat het allemaal veel stof is hahah. Laat vooral weten wat jullie hiervan denken!

How far is far

Radinov schreef:
    @ Kobyla Goh, ik had het eigenlijk eerder gezien als bespreking dan een discussie. Iedereen probeert natuurlijk mee te denken hoe Jesse erin past. W.b.t. jouw personage, ik ben benieuwd, ik zal eens een kijkje nemen en evt relatie-opties geven! Als dit okè is met jou, natuurlijk?

Yes, dit is prima!

Kobyla schreef:
    (...)
    Yes, dit is prima!

Geen idee of je het in GB wilde of hier, maar ik bedacht me, dit pt is er niet voor niets. 😊

I really like her!
    Viktor zou Nakoma intrigerend vinden, maar ook iemand om rekening mee te houden. Hij zou respect hebben voor haar veerkracht en pragmatische houding, vooral omdat hij zelf een overlever is die waarde hecht aan praktische vaardigheden en (aanpassings)vermogen.

Viktor’s eerste indruk van Nakoma is dat hij haar waardeert dat ze recht voor haar raap is en geen tijd verspilt aan onnodige praatjes. Tegelijkertijd kan dit botsen als ze elkaar te direct aanspreken op bepaalde zaken. Btw, er zit een voorstel tussen voor het “oude bekenden van het verleden”, en hierop past dat hoogstwaarschijnlijk niet toe. Viktor zou anders reageren, zeker gezien hun verleden anders is en ze van verschillende komaf zijn.
          Het korte lontje kan wrijving veroorzaken, omdat hij iemand is die zelf ook zijn grenzen heeft—dus als ze het ergens niet over eens zijn, kan dat leiden tot felle discussies gezien ze beiden niet op hun mondje zijn gevallen.

1. Bondgenoten, no friendship
    —Beide zijn pragmatisch en denken praktisch na over situaties. Ze kunnen elkaar hiervoor respecteren als mensen die efficiënt en doelgericht handelen.
    —Ze hoeven niet per se vrienden te zijn, maar kunnen elkaar vertrouwen in levensbedreigende situaties.
    —Er is wederzijdse erkenning van elkaars vaardigheden, maar ze hoeven niet per se emotioneel betrokken te raken.

2. Some RR—sparringpartner—Respectvolle Rivaliteit
    —Beiden hebben trots, een sterke wil en houden niet van onzin. Het kan gaan zorgen voor sterke meningsverschillen en botsingen tussen de twee.
    —Maar, hun conflict kan ook leiden tot wederzijds respect, omdat ze allebei veerkrachtig en vindingrijk zijn.
    —Misschien pushen ze elkaar om beter te worden en dagen ze elkaar uit, soms op een speelse (vriendschappelijke) manier, soms serieus.

3. Onverwachte verbondenheid / vriendschap
    —Nakoma is gesloten, en Viktor vertrouwt niet snel anderen. Hierdoor kunnen ze langzaam naar elkaar toegroeien door gedeelde ervaringen.
    —Beiden zijn beschermend en vechten voor wat belangrijk voor hen is. Dat kan een sterk fundament voor vertrouwen leggen.
    —Zonder dat ze het doorhebben, kan er een vriendschap ontstaan, zonder er veel woorden aan vuil te maken.

4. Oude bekenden via het verleden
    —Nakoma is opgegroeid in Nederland, Viktor heeft daar ook een verleden. Misschien dat ze elkaar van vroeger kennen of dat ze gemeenschappelijke kennissen hebben?
    —Dit kan leiden tot een ingewikkelde relatieband, vanwege de gedeelde geschiedenis dat wordt verwerkt in de apocalyps.

Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

[ bericht aangepast op 4 maart 2025 - 16:34 ]