• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

    Schrijf hier dan alles van je af.

    Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hoezo zijn er nog steeds muggen :c


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    Phlegethon schreef:
    (...)
    Die stem kan behoorlijk overtuigend klinken inderdaad, en het is maar een collega. Ik weet niet wat de rest denkt, dus.. Maar ik zie je punt ook wel, lief dat je het meegeeft!
    Omgekeerd zou ik het ook niet gek vinden van collega's. Anderen lijken alleen zo veel meer te weten dan ik en ik lijk de enige te zijn die dingen nog niet helemaal weet. Ik denk dat dat het probleem is, dat ik alleen mijn eigen 'fouten' zie en die van de anderen niet.


    Klinkt bekend ja :/ Bij mij ook omdat de 2 directe collega's van mijn leeftijd op de afdeling ook dezelfde opleiding hebben gedaan aan de Avans en ik aan de HZ heb gestudeerd. Ik merk gewoon een verschil in de opleidingen en merk dat ik best wel wat kennis mis daardoor. Mijn issue is dan ook nog dat ik hun 'fouten' ook wel zie en/of hoor, maar ik dan dus ga overthinken van 'doe ik dat zelf ook?' en dan nog meer tijd steek in dingen en stress over iets om te voorkomen dat ik zo'n fout ook maak en dan kom je er toch achter dat het niet klopte of dat je ook iets bent vergeten.
    Een voorbeeldje:
    Een tijdje terug werd ik in het weekend gebeld door de ploegleider van dienst (ik had die week telefonische dienst a.k.a. consignatie) met de opmerking dat er een tijdelijke wijziging geregeld moest worden, omdat ze iets moesten doen en dat moest voor maandag. Achteraf bleek dat mijn collega dit wist en die tijdelijke wijziging ook had voor kunnen bereiden en regelen tijdens dagdienst doordeweeks. Had hij niet gedaan, dus kon ik op mijn zaterdag allemaal troep zitten regelen.
    Vervolgens zijn ik en een andere collega tijdens een ochtendmeeting van onze afdeling volledig afgebrand met dat we het allemaal verkeerd hadden aangepakt. Procedures zijn zo onduidelijk als iets, maar nee, wij hadden het fout gedaan.
    En nu kwam ik er afgelopen maandag achter dat er 2 collega's hier op zaterdag zijn geweest omdat een installatie stil viel op hoge temperatuur, terwijl ik letterlijk afgelopen donderdag het maximaal-hoge alarm al omhoog had laten zetten en die nu nog verhoogd moest worden. Wat bleek nou, dit was vorige keer dat we dit deden ook al een issue, maar was mij niet verteld/nergens fatsoenlijk genoteerd.
    Ik voel mij nu achteraf schuldig, want ik heb die wijziging voorbereid vorige week, alles geregeld zoals ik dacht dat het moest en netjes voor het weekend zodat ik niet hetzelfde zou doen als mijn collega bij mij deed, en dan is het nog niet goed.


    Ik heb niet echt een advies ook daarvoor, maar iedereen maakt fouten of doet dingen die niet als 'goed' worden gezien door anderen. Vanuit mijn eigen functie; zelfs de senior engineers hier - ook al maken ze geen fout in een project uitwerken, bijvoorbeeld - doen toch dingen die door operators negatief worden bestempeld. Je kan het nooit goed doen voor iedereen. Al schrijf je de beste instructies en werk je alles helemaal tot in de puntjes uit voordat je het überhaupt presenteert zodat mensen er iets van kunnen vinden - dan vinden ze wel iets anders om over te zeuren. En je gaat zelf toch altijd vinden dat die instructie toch net iets anders/beter verwoord had kunnen worden, of dat je zus of zo had moeten doen.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Nu al doodop en nog een sollicitatiegesprek, cursus en vijf pittige overleggen te gaan deze week. O ja, en een verhuizing!


    Omnia mutantur, nihil interit

    Jariiig *O* *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    also: ik heb een draco malfoy dupe in mn klas zitten :o


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Blijkbaar had ik als al af moeten hebben ookal was het oke dat ik de tijd nam voor andere prioriteiten vorige week, had ik moeten weten dat ik de leiding van de meeting had, had ik kunnen bedenken dat ik een agenda en slides handig waren en is het allemaal mijn verantwoordelijkheid dat iedereen op de hoogte is terwijl het fucking jullie idee was om deze samenwerking te doen en mij in het midden te gooien daarvan met alle onduidelijkheden en zooi die daarbij kwam van alles dat ik moest regelen omdat niemand mij ooit verteld heeft wat ik precies moet doen....
    I only want to vent

    Caverna schreef:
    (...)

    Jaa dag is ook herkenbaar en volgens mij lopen vet veel mensen daar tegenaan :') Maar ik heb vandaag nog huilend op de fiets gezeten en mensen hadden het niet door (daar was ik vrij bewust mee bezig) omdat ze over het algemeen alleen met zichzelf bezig zijn, dus het is allemaal zo onnodig!


    Ja, je hebt gelijk! Soms is het alleen lastiger om het ook zo te zien/ voelen helaas. Zou anders het leven wel wat makkelijker maken volgens mij.

    Catmint schreef:
    (...)

    Klinkt bekend ja :/ Bij mij ook omdat de 2 directe collega's van mijn leeftijd op de afdeling ook dezelfde opleiding hebben gedaan aan de Avans en ik aan de HZ heb gestudeerd. Ik merk gewoon een verschil in de opleidingen en merk dat ik best wel wat kennis mis daardoor. Mijn issue is dan ook nog dat ik hun 'fouten' ook wel zie en/of hoor, maar ik dan dus ga overthinken van 'doe ik dat zelf ook?' en dan nog meer tijd steek in dingen en stress over iets om te voorkomen dat ik zo'n fout ook maak en dan kom je er toch achter dat het niet klopte of dat je ook iets bent vergeten.
    Een voorbeeldje:
    Een tijdje terug werd ik in het weekend gebeld door de ploegleider van dienst (ik had die week telefonische dienst a.k.a. consignatie) met de opmerking dat er een tijdelijke wijziging geregeld moest worden, omdat ze iets moesten doen en dat moest voor maandag. Achteraf bleek dat mijn collega dit wist en die tijdelijke wijziging ook had voor kunnen bereiden en regelen tijdens dagdienst doordeweeks. Had hij niet gedaan, dus kon ik op mijn zaterdag allemaal troep zitten regelen.
    Vervolgens zijn ik en een andere collega tijdens een ochtendmeeting van onze afdeling volledig afgebrand met dat we het allemaal verkeerd hadden aangepakt. Procedures zijn zo onduidelijk als iets, maar nee, wij hadden het fout gedaan.
    En nu kwam ik er afgelopen maandag achter dat er 2 collega's hier op zaterdag zijn geweest omdat een installatie stil viel op hoge temperatuur, terwijl ik letterlijk afgelopen donderdag het maximaal-hoge alarm al omhoog had laten zetten en die nu nog verhoogd moest worden. Wat bleek nou, dit was vorige keer dat we dit deden ook al een issue, maar was mij niet verteld/nergens fatsoenlijk genoteerd.
    Ik voel mij nu achteraf schuldig, want ik heb die wijziging voorbereid vorige week, alles geregeld zoals ik dacht dat het moest en netjes voor het weekend zodat ik niet hetzelfde zou doen als mijn collega bij mij deed, en dan is het nog niet goed.


    Ik heb niet echt een advies ook daarvoor, maar iedereen maakt fouten of doet dingen die niet als 'goed' worden gezien door anderen. Vanuit mijn eigen functie; zelfs de senior engineers hier - ook al maken ze geen fout in een project uitwerken, bijvoorbeeld - doen toch dingen die door operators negatief worden bestempeld. Je kan het nooit goed doen voor iedereen. Al schrijf je de beste instructies en werk je alles helemaal tot in de puntjes uit voordat je het überhaupt presenteert zodat mensen er iets van kunnen vinden - dan vinden ze wel iets anders om over te zeuren. En je gaat zelf toch altijd vinden dat die instructie toch net iets anders/beter verwoord had kunnen worden, of dat je zus of zo had moeten doen.


    Oh, dit klinkt als iets wat ik ook zo zou hebben. Herkenbaar!
    Maar hey, bij jou klinkt het vooral als een communicatiefout waar jij helemaal niets aan kon doen! (In mijn geval ging het om flightcases het meest praktisch een ramp af krijgen, wat we hiervoor een tijdje niet konden doen, en erna ging iets minder soepel omdat de andere collega's langer zijn.)
    Wel geruststellend dat zef senior engineers nog dingen 'fout' kunnen doen. Dus misschien moet ik er minder over in zitten.

    --

    Mini rant again, om mijn hart te luchten:
    Makkelijker gezegd dan gedaan though. Zeker nu ik net te horen heb gekregen dat ik als clingy overkom op iemand terwijl ik dacht dat ik juist meer afstand had genomen tot haar nadat ze fel op iets reageerde. Deze week gaat goed. xD
    De eerste schooldag liet ze me zelfs wat dingen zien uit haarzelf. En misschien was ik daarna iets te sociaal naar haar toe omdat het gezellig leek samen, maar nadat ze een keer aangaf dat ze niet gestoord wilde worden, heb ik juist minder contact gezocht en niet meer zo gedaan. Dacht ik tenminste. Hartstikke leuk hoe perceptie op situaties werkt... Nu maar hopen dat niet meer helpend naar haar toe zijn de afstand wel duidelijker kan maken voor haar.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2024 - 16:46 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    annoyed af en moe

    blij als deze week voorbij is


    Omnia mutantur, nihil interit

    Wat zijn er toch veel mensen enorm rude en onnodig gemeen. Ik begrijp echt niet waarom je niet normaal kunt doen tegen een ander. Het had een leuke dag moeten zijn maar twee erg onbeschofte mensen hebben het verpest. Natuurlijk kan en mag iedereen weleens chagrijnig zijn of geïrriteerd reageren, maar dit was buitenproportioneel. Dit was mij belachelijk maken terwijl ik gewoon beleefd wilde zijn en later op de dag zat iemand mij te provoceren in de trein.
    Ik ben ontzettend onzeker en worstel met zoveel mentale klachten. En ik ben een enorme people pleaser (helaas, veel mensen verdienen dat gewoon niet.) dus dit soort onnodige confrontaties kosten me veel. En telkens vraag ik mezelf af wat de reden is waarom mensen zo gemeen doen tegen een ander. Onnodig ook gewoon. Dus even om het van me af te typen, maar aan die gemene mensen. FUCK JULLIE ALLEMAAL EN IK HOOP VAN HARTE DAT JULLIE JE KLEINE TEEN HEEL ERG HARD STOTEN


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    M'n eerste dm sessie bij de gamestore voor onbekende mensen ging echt vet goed!! I already love my players en het is nu al chaos en derailed van het originele plan ^^"

    Zo. Fucking. Moe.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Moeeeeeeeeeeeeeeeeeee


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Als je niet met me om wilt gaan moet je misschien ook niet aan me vragen waar ik gisterenmiddag was.. En het zou niet zo moeten zijn dat omdat zich aanpassen voor haar lastig is, dat ze alles moet kunnen maken. Waar het so far wel op lijkt..

    Ondertussen: We hebben een R in een formule zitten. Ik kon wel bedenken dat het resistance was toen ik die letter zag, maar natuurlijk is dat niet het eerste waar ik aan dacht.. Het is beter dan een opera, and some resistance indeed xD


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Academic literature is toch altijd weer een feest... Zelfs met toegang tot journal subscriptions van twee universiteiten mag ik het niet lezen :c yes I know solutions to this problem, it's just annoying that I have to use them

    Ik word helemaal strontchagrijnig van dat stomme rooster van me. Heb al twee/drie keer geklaagd, maar het wordt voor mijn gevoel met de week slechter. Ik klaag betekent dat ik nog meer word genaaid, of zo. (@#&%@)%(#&(#


    You gave me my life all those years ago, now I give you yours.