Phlegethon schreef:
Waarom ben ik zo'n overdenker? En was ik sommige praktische dingen bij werk vergeten omdat ik dat lang niet meer heb gedaan op die manier? Ook al heeft een collega gezegd dat ik het goed heb gedaan vandaag, dit komt nog steeds echt stom over volgens mij. /:
Fun was wel dat de stage crew Grieks sprak net op de dag dat ik met een collega deelde dat ik er roots heb. Al snapte een andere collega mijn verbazing niet toen ik ze het onderling hoorde praten.
Ik wil even heel erg de nadruk leggen op je woorden "volgens mij", want die zijn key hier! Want die stem in je hoofd die dat zegt, is dus niet de waarheid. Een collega van je heeft zelfs letterlijk gezegd dat je het goed gedaan hebt, en toch weet die stem in je hoofd jou te overtuigen dat het niet zo is. Ik herken het enorm, maar als je erover nadenkt, is het echt te bizar voor woorden :')
Draai de situatie even om. Als een collega van jou bepaalde zaken al een hele tijd niet meer gedaan heeft, zou jij het dan stom vinden dat ie er even net iets meer moeite mee heeft? En zo nee, waarom weet die stem in je hoofd je er dan van te overtuigen dat het andersom wel zo is?
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain