• SPOT
    Special      ⊙      Paranormal      ⊙      Operations      ⊙      Team
    Rollentopic komt nog!

    Om tot het SPOT - soms ook wel De Cel - toegelaten te worden, moet je de beste van de beste zijn: topconditie, hoge intelligentie, stalen zenuwen en een ijzersterke geest. De 3-jarige opleiding is dan ook niet voor iedereen weggelegd.

    Wanneer het Fort afbrandt en enkelen van de gevaarlijkste, paranormaal begaafde gevangenen ontsnappen, zit het hoofdteam in de shit. Daarom worden zelfs de rekruten, meteen voor de leeuwen gegooid. Met hun ervaren leiders moeten de groentjes op pad.

    Dé vraag: wie jaagt op wie?

    Achtergrondinfo: klik!

    Deze RPG is nog niet mooi afgewerkt. Dit topic is dan ook in eerste instantie om met de geïnteresseerden te overleggen en zo het plot en de rollen uit te werken. Alle feedback is welkom!

    Beheerders: Frisk - Athalar - Valkyria
    ROLLEN
    ⦿      user - Naam - leeftijd - pronouns - FC - nr. / SPOT - kracht - p.

    S.P.O.T. agenten
    ⦿      Liara - Fyodor Aleksej Orlov - 37 - hij / hem - Oleg Abramov - leider / strategic analyst / senior mentor- p. 3
    ⦿      Reeses - Naam - leeftijd - hij / hem - Adam Levine - rookie mentor - p. 0

    S.P.O.T. rekruten
    ⦿      Vice - Elodie Ana de Torote - 26 - zij / haar- FC Alicia Vikande - psychological tactist / EHBO - p. 2
    ⦿      Halsin - Mayra Estrada-Reyes - 29 - zij / haar- FC - p. 3
    ⦿      Tahani - Victoria Esther Montague - 5 - zij / haar- FC Florence Pugh - senior - p. 4
    ⦿      Saureus - Naam - leeftijd - hij / hem- FC - SPOT - p. 0
    ⦿      midnight_rain - Naam - leeftijd - zij / haar- FC - SPOT - p. 0
    ⦿      Mijita - Gareth Wright- leeftijd - hij / hem - FC - SPOT - p. 3
    ⦿      Valkyria - Brooks Rigsby - 24 - hij / hem- FC Anthony Turpel - senior - IT / Analyst - p. 2

    Nummers
    ⦿      Frisk - Vijf - 26 - hij / hem - no FC - nr 5 - jack-of-all-trades - p. 4
    ⦿      eternalsunshine - Naam - leeftijd - hij / hem - FC - nr. 7 - kracht - p. 4
    ⦿      lotte - Naam - leeftijd - hij / hem- FC Theo James - nr. - kracht- p. 0
    ⦿      Tahani - Naam - leeftijd - hij / hem - FC - nr. - kracht - p.0
    ⦿      Athalar - Thirteen - 25 - zij / haar- FC Renee Murden - nr. 13 - elektrokinese (?) - p. 3
    ⦿      Madwoman - Naam - leeftijd - zij / haar- FC - nr. 3 - kracht - p. 0
    ⦿      Ilyndrathyl - Ophelia - 27- zij / haar- FC - nr. 4 - duisternis - p. 3
    ⦿      Saureus - Evelyn Harper - 22 - zij / haar- FC Sage Tullis - nr. 36 - kracht - p. 4
    ⦿      midnight_rain - Naam - leeftijd - zij / haar- FC - nr. 6 - charmvoice - p. 0



    [ bericht aangepast op 14 juni 2024 - 13:07 ]


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Mijita schreef:
    (...)
    Ik weet niet of/en wat voor ideeën je hierbij had, maar mijn personage heeft de kracht van de Duisternis en zal mensen daardoor ook andere dingen kunnen laten zien bijvoorbeeld. Het opzetje staat nog niet, heb er ook nog niet zoveel mee kunnen doen. Als je wilt, kunnen we wel overleggen?


    Jaaaa, we kunnen wel even overleggen anders! Want lijkt me wel leuk om te zorgen dat de personages beetje andere krachten hebben etc! Voor de variatie!

    Vind het niet erg om zelf naar iets anders te kijken dan illusies etc hoor!


    You could rattle the stars.

    In principe gaan de krachten sowieso wel in elkaars buurt liggen, aangezien het allemaal wel wat met telekinese, telepathie en manipulering heeft te maken, maar je kan het wel zeker denk ik op 1000 manieren anders uitwerken. Weet ook dat je het niet exact moet aflijnen en er een etiketje op moet plakken, het mag best vaag en breed blijven ^^


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Valkyria schreef:
    (...)

    Ik snap je :Y)

    Oh, maar SPOT is een externe dienst. Zij zijn pas ingeschakeld na de ontsnapping, om de gevangenen op te sporen.
    Voor de uitbraak (klopt dat woord?) hadden zij geen contact met de inmates.


    Jaaaa precies, zou t wel kunnen dat er eventuele relaties uit een verleden zijn?

    eternalsunshine schreef:
    (...)

    Jaaaa precies, zou t wel kunnen dat er eventuele relaties uit een verleden zijn?


    Het zou kunnen dat ze elkaar kennen of ooit zijn tegengekomen. Maar dan is die relatie meteen doodgebloed zodra het nummer in het Fort terechtkwam, aangezien zij niet meer bestaan voor de buitenwereld (gestorven, vermist of gewoonweg nooit bestaan), en zal die relatie dus ook anders zijn in de RPG.

    Ik zou dit wel willen beperken, omdat dat nogal veel vastlegt op voorhand en dat het een beetje tegen het plot ingaat. Ik had zelf het idee van een broer van mijn personage, simpelweg omdat dat oorspronkelijk mijn vertrekpunt is en omdat ik weet dat mijn personage naast de (eventuele!) initiële schok, niet veel met hem te maken zal willen hebben en er dus meer dan genoeg ruimte is voor andere relaties etc.

    Er mogen zeker relaties besproken worden, maar probeer dat vooral binnen de twee groepen te houden. Als alle nummers en SPOT elkaar plots blijken te kennen, gaat het veranderen in veel ORPG's naast elkaar én gaan er mensen zich uitgesloten voelen als ze wat later hun rol maken of aansluiten.


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Frisk schreef:
    In principe gaan de krachten sowieso wel in elkaars buurt liggen, aangezien het allemaal wel wat met telekinese, telepathie en manipulering heeft te maken, maar je kan het wel zeker denk ik op 1000 manieren anders uitwerken. Weet ook dat je het niet exact moet aflijnen en er een etiketje op moet plakken, het mag best vaag en breed blijven ^^


    Breed en vaag qua powers is mn specialiteit 😂🫡 Dit komt goed!


    You could rattle the stars.

    Frisk schreef:
    (...)

    Het zou kunnen dat ze elkaar kennen of ooit zijn tegengekomen. Maar dan is die relatie meteen doodgebloed zodra het nummer in het Fort terechtkwam, aangezien zij niet meer bestaan voor de buitenwereld (gestorven, vermist of gewoonweg nooit bestaan), en zal die relatie dus ook anders zijn in de RPG.

    Ik zou dit wel willen beperken, omdat dat nogal veel vastlegt op voorhand en dat het een beetje tegen het plot ingaat. Ik had zelf het idee van een broer van mijn personage, simpelweg omdat dat oorspronkelijk mijn vertrekpunt is en omdat ik weet dat mijn personage naast de (eventuele!) initiële schok, niet veel met hem te maken zal willen hebben en er dus meer dan genoeg ruimte is voor andere relaties etc.

    Er mogen zeker relaties besproken worden, maar probeer dat vooral binnen de twee groepen te houden. Als alle nummers en SPOT elkaar plots blijken te kennen, gaat het veranderen in veel ORPG's naast elkaar én gaan er mensen zich uitgesloten voelen als ze wat later hun rol maken of aansluiten.


    Oke! Thanks voor de feedback en dan hou ik t simpel 🙏

    Madwoman schreef:
    (...)
    Breed en vaag qua powers is mn specialiteit 😂🫡 Dit komt goed!

    😂😂😂

    Ik wilde net zeggen dat het goed is om te weten maar dat breed en vaag nogal... vaag is voor me, dus of we iets als richtlijn kunnen houden? Zodat mijn brein een soort houvast heeft? 😂


    [ heaven knows ]

    Mijita schreef:
    (...)
    😂😂😂

    Ik wilde net zeggen dat het goed is om te weten maar dat breed en vaag nogal... vaag is voor me, dus of we iets als richtlijn kunnen houden? Zodat mijn brein een soort houvast heeft? 😂


    De krachten staan redelijk uitgeschreven in de docs (: en je mag zeker ook afgelijnde krachten voor jezelf hebben!


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Frisk schreef:
    (...)
    De krachten staan redelijk uitgeschreven in de docs (: en je mag zeker ook afgelijnde krachten voor jezelf hebben!

    Ah, misschien wordt het eens tijd dat ik in de docs kijk dan. ;'D


    [ heaven knows ]

    Kleine mededeling/aanpassing:
    Rekruten hoeven niet per se in hun laatste jaar van de opleiding te zitten.
    Ik las namelijk bij Fyodor dat hij 3 laatstejaars onder zich heeft, terwijl Reeses vroeg om een mentor van groentjes. Bij deze is er dus volgende onderverdeling voor de rekruten:
    - Rookie (1e jaar)
    - Junior (2e jaar)
    - Senior (3e jaar)

    Ik heb Fyodor dan ook als "senior mentor" en [insertname] als "rookie mentor" omschreven in de rollenlijst.

    Als er vragen zijn of ik heb iets verkeerd bergrepen, please let me know :3


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Oh, haha, or I failed, or you misread, want dat bedoelde ik niet! Maar ik vind het niet erg om het op deze manier te doen.


    Stenenlikker

    Hype! Elodie is zo goed af als.


    Omnia mutantur, nihil interit

    Had t rollentopic al even gecontroleerd, maar just to be sure; er is nog geen no. 7 toch?
    want dan ga ik dat in mijn rol als nummer nemen

    ^

    oooh, goede!
    ik zou graag nummer zes nemen als niemand die nog in gedachten had ✨

    en atreides --> midnight_rain cause i gotta honour my girl taylor for the concert


    darling, you can't let everything seem so dark blue

    Ik zou graag nummer 3 nemen als niemand anders die in gedachten had! 💃


    You could rattle the stars.