• SPOT
    Special      ⊙      Paranormal      ⊙      Operations      ⊙      Team
    Rollentopic komt nog!

    Om tot het SPOT - soms ook wel De Cel - toegelaten te worden, moet je de beste van de beste zijn: topconditie, hoge intelligentie, stalen zenuwen en een ijzersterke geest. De 3-jarige opleiding is dan ook niet voor iedereen weggelegd.

    Wanneer het Fort afbrandt en enkelen van de gevaarlijkste, paranormaal begaafde gevangenen ontsnappen, zit het hoofdteam in de shit. Daarom worden zelfs de rekruten, meteen voor de leeuwen gegooid. Met hun ervaren leiders moeten de groentjes op pad.

    Dé vraag: wie jaagt op wie?

    Achtergrondinfo: klik!

    Deze RPG is nog niet mooi afgewerkt. Dit topic is dan ook in eerste instantie om met de geïnteresseerden te overleggen en zo het plot en de rollen uit te werken. Alle feedback is welkom!

    Beheerders: Frisk - Athalar - Valkyria
    ROLLEN
    ⦿      user - Naam - leeftijd - pronouns - FC - nr. / SPOT - kracht - p.

    S.P.O.T. agenten
    ⦿      Liara - Fyodor Aleksej Orlov - 37 - hij / hem - Oleg Abramov - leider / strategic analyst / senior mentor- p. 3
    ⦿      Reeses - Naam - leeftijd - hij / hem - Adam Levine - rookie mentor - p. 0

    S.P.O.T. rekruten
    ⦿      Vice - Elodie Ana de Torote - 26 - zij / haar- FC Alicia Vikande - psychological tactist / EHBO - p. 2
    ⦿      Halsin - Mayra Estrada-Reyes - 29 - zij / haar- FC - p. 3
    ⦿      Tahani - Victoria Esther Montague - 5 - zij / haar- FC Florence Pugh - senior - p. 4
    ⦿      Saureus - Naam - leeftijd - hij / hem- FC - SPOT - p. 0
    ⦿      midnight_rain - Naam - leeftijd - zij / haar- FC - SPOT - p. 0
    ⦿      Mijita - Gareth Wright- leeftijd - hij / hem - FC - SPOT - p. 3
    ⦿      Valkyria - Brooks Rigsby - 24 - hij / hem- FC Anthony Turpel - senior - IT / Analyst - p. 2

    Nummers
    ⦿      Frisk - Vijf - 26 - hij / hem - no FC - nr 5 - jack-of-all-trades - p. 4
    ⦿      eternalsunshine - Naam - leeftijd - hij / hem - FC - nr. 7 - kracht - p. 4
    ⦿      lotte - Naam - leeftijd - hij / hem- FC Theo James - nr. - kracht- p. 0
    ⦿      Tahani - Naam - leeftijd - hij / hem - FC - nr. - kracht - p.0
    ⦿      Athalar - Thirteen - 25 - zij / haar- FC Renee Murden - nr. 13 - elektrokinese (?) - p. 3
    ⦿      Madwoman - Naam - leeftijd - zij / haar- FC - nr. 3 - kracht - p. 0
    ⦿      Ilyndrathyl - Ophelia - 27- zij / haar- FC - nr. 4 - duisternis - p. 3
    ⦿      Saureus - Evelyn Harper - 22 - zij / haar- FC Sage Tullis - nr. 36 - kracht - p. 4
    ⦿      midnight_rain - Naam - leeftijd - zij / haar- FC - nr. 6 - charmvoice - p. 0



    [ bericht aangepast op 14 juni 2024 - 13:07 ]


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Valkyria schreef:
    Alright! De grootste voorkeur ging uit naar Discord, dus bij deze: TADAAAA *O*
    Voor degenen die geen Discord hebben, of hier gewoonweg niet achter staan: totally valid; we zorgen ervoor dat belangrijke zaken ook tot bij jullie raken (flower)


    En uiteraard gebruiken we ook het praattopic om enthousiasme door te geven ^^ We merken gewoon dat een chat soms iets handiger is. We willen niemand uitsluiten!


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Valkyria schreef:
    (...)
    Ik heb je vraag even doorgespeeld en hier zijn we op uit gekomen:
    In principe niet, zolang het het plot niet hindert.
    Bv: een SPOT agent van pakweg 70 is al moeilijker omdat ze fit een weerbaar horen te zijn.

    Okidoki!


    [ heaven knows ]

    vraagje: krijgen alle gevangenen sowieso levenslang?


    darling, you can't let everything seem so dark blue

    atreides schreef:
    vraagje: krijgen alle gevangenen sowieso levenslang?


    Wel, ze zijn niet echt veroordeeld tot het Fort. In het geval van mijn personage had hij een gevangenisstraf gekregen, maar is hij toen in het geheim overgebracht naar het Fort. Voor de buitenwereld en bvb zijn familie is dan het verhaal gebracht dat hij tijdens een rel is omgekomen.

    Dus je mag het zelf zeker invullen, maar voor de buitenwereld bestaan de Nummers niet (meer).


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Zou het in de rpg lore mogelijk kunnen zijn dat mn char is geframed voor een crime en daarvoor is vervolgd die hij niet heeft gecommit? En dus eventueel door een ander char is geframed hiervoor?

    eternalsunshine schreef:
    Zou het in de rpg lore mogelijk kunnen zijn dat mn char is geframed voor een crime en daarvoor is vervolgd die hij niet heeft gecommit? En dus eventueel door een ander char is geframed hiervoor?


    Ja, hoor (:


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Frisk schreef:
    (...)

    Ja, hoor (:


    Dankjewel! Dan ga ik dat uitwerken 🥰
    En als er een char is die past in t idee van iemand anders te hebben geframed, hmu! Lijkt me leuk om dat een actieve relatie te maken in de rpg.

    De kracht van Illusies opwekken, wat houdt die precies in? Is dat de mogelijkheid om andere mensen dingen te laten zien die er niet zijn?

    Is er sws ruimte bij de krachten om daar dus mee te spelen? Zolang ze zeg maar beetje in de hoek van het genre blijven?

    [ bericht aangepast op 7 juni 2024 - 22:26 ]


    You could rattle the stars.

    eternalsunshine schreef:
    Zou het in de rpg lore mogelijk kunnen zijn dat mn char is geframed voor een crime en daarvoor is vervolgd die hij niet heeft gecommit? En dus eventueel door een ander char is geframed hiervoor?


    Ik zie dit nu pas, maar ik weet dat Athalar's personage ook door zoiets in het Fort beland is - niet geheel onschuldig geframed, maar wel naar die kant toe.
    Ik weet niet of je het vervelend vindt personages met een gelijkaardige situatie te hebben, maar ik dacht; ik zeg het alvast even.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Valkyria schreef:
    (...)

    Ik zie dit nu pas, maar ik weet dat Athalar's personage ook door zoiets in het Fort beland is - niet geheel onschuldig geframed, maar wel naar die kant toe.
    Ik weet niet of je het vervelend vindt personages met een gelijkaardige situatie te hebben, maar ik dacht; ik zeg het alvast even.


    Ohh dankjewel dat je het zegt! Dan bedenk ik even wat anders, want wil niet in elkaars vaarwater zitten. 🥰

    maar eventueel een partner in crime duo alsin gevangene en spot duo is ook wel interessant 🤔 dus als iemand dat leuk vindt, hmu haha

    [ bericht aangepast op 7 juni 2024 - 22:39 ]

    eternalsunshine schreef:
    (...)

    Ohh dankjewel dat je het zegt! Dan bedenk ik even wat anders, want wil niet in elkaars vaarwater zitten. 🥰

    maar eventueel een partner in crime duo alsin gevangene en spot duo is ook wel interessant 🤔 dus als iemand dat leuk vindt, hmu haha


    No biggie, haha. Het was ook niet bedoeld vanuit; er is al iemand dus beter niet, meer vanuit; het is maar of je t zelf fijn vindt of niet.

    Kan je uitleggen wat je bedoelt met spot duo, want ik die vat volgens mij niet helemaal?


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    MT. :Y)


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Valkyria schreef:
    (...)

    No biggie, haha. Het was ook niet bedoeld vanuit; er is al iemand dus beter niet, meer vanuit; het is maar of je t zelf fijn vindt of niet.

    Kan je uitleggen wat je bedoelt met spot duo, want ik die vat volgens mij niet helemaal?


    Haha nee vatte ik ook niet zo op! Maar vind t zelf altijd t leukst als rollen divers zijn 🤩

    Ik bedoel een bepaalde samenwerking/vertrouwensband tussen een rekruut en gevangene

    eternalsunshine schreef:
    (...)

    Haha nee vatte ik ook niet zo op! Maar vind t zelf altijd t leukst als rollen divers zijn 🤩

    Ik bedoel een bepaalde samenwerking/vertrouwensband tussen een rekruut en gevangene


    Ik snap je :Y)

    Oh, maar SPOT is een externe dienst. Zij zijn pas ingeschakeld na de ontsnapping, om de gevangenen op te sporen.
    Voor de uitbraak (klopt dat woord?) hadden zij geen contact met de inmates.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Madwoman schreef:
    De kracht van Illusies opwekken, wat houdt die precies in? Is dat de mogelijkheid om andere mensen dingen te laten zien die er niet zijn?

    Is er sws ruimte bij de krachten om daar dus mee te spelen? Zolang ze zeg maar beetje in de hoek van het genre blijven?

    Ik weet niet of/en wat voor ideeën je hierbij had, maar mijn personage heeft de kracht van de Duisternis en zal mensen daardoor ook andere dingen kunnen laten zien bijvoorbeeld. Het opzetje staat nog niet, heb er ook nog niet zoveel mee kunnen doen. Als je wilt, kunnen we wel overleggen?


    [ heaven knows ]