• SPOT
    Special      ⊙      Paranormal      ⊙      Operations      ⊙      Team
    Rollentopic komt nog!

    Om tot het SPOT - soms ook wel De Cel - toegelaten te worden, moet je de beste van de beste zijn: topconditie, hoge intelligentie, stalen zenuwen en een ijzersterke geest. De 3-jarige opleiding is dan ook niet voor iedereen weggelegd.

    Wanneer het Fort afbrandt en enkelen van de gevaarlijkste, paranormaal begaafde gevangenen ontsnappen, zit het hoofdteam in de shit. Daarom worden zelfs de rekruten, meteen voor de leeuwen gegooid. Met hun ervaren leiders moeten de groentjes op pad.

    Dé vraag: wie jaagt op wie?

    Achtergrondinfo: klik!

    Deze RPG is nog niet mooi afgewerkt. Dit topic is dan ook in eerste instantie om met de geïnteresseerden te overleggen en zo het plot en de rollen uit te werken. Alle feedback is welkom!

    Beheerders: Frisk - Athalar - Valkyria
    ROLLEN
    ⦿      user - Naam - leeftijd - pronouns - FC - nr. / SPOT - kracht - p.

    S.P.O.T. agenten
    ⦿      Liara - Fyodor Aleksej Orlov - 37 - hij / hem - Oleg Abramov - leider / strategic analyst / senior mentor- p. 3
    ⦿      Reeses - Naam - leeftijd - hij / hem - Adam Levine - rookie mentor - p. 0

    S.P.O.T. rekruten
    ⦿      Vice - Elodie Ana de Torote - 26 - zij / haar- FC Alicia Vikande - psychological tactist / EHBO - p. 2
    ⦿      Halsin - Mayra Estrada-Reyes - 29 - zij / haar- FC - p. 3
    ⦿      Tahani - Victoria Esther Montague - 5 - zij / haar- FC Florence Pugh - senior - p. 4
    ⦿      Saureus - Naam - leeftijd - hij / hem- FC - SPOT - p. 0
    ⦿      midnight_rain - Naam - leeftijd - zij / haar- FC - SPOT - p. 0
    ⦿      Mijita - Gareth Wright- leeftijd - hij / hem - FC - SPOT - p. 3
    ⦿      Valkyria - Brooks Rigsby - 24 - hij / hem- FC Anthony Turpel - senior - IT / Analyst - p. 2

    Nummers
    ⦿      Frisk - Vijf - 26 - hij / hem - no FC - nr 5 - jack-of-all-trades - p. 4
    ⦿      eternalsunshine - Naam - leeftijd - hij / hem - FC - nr. 7 - kracht - p. 4
    ⦿      lotte - Naam - leeftijd - hij / hem- FC Theo James - nr. - kracht- p. 0
    ⦿      Tahani - Naam - leeftijd - hij / hem - FC - nr. - kracht - p.0
    ⦿      Athalar - Thirteen - 25 - zij / haar- FC Renee Murden - nr. 13 - elektrokinese (?) - p. 3
    ⦿      Madwoman - Naam - leeftijd - zij / haar- FC - nr. 3 - kracht - p. 0
    ⦿      Ilyndrathyl - Ophelia - 27- zij / haar- FC - nr. 4 - duisternis - p. 3
    ⦿      Saureus - Evelyn Harper - 22 - zij / haar- FC Sage Tullis - nr. 36 - kracht - p. 4
    ⦿      midnight_rain - Naam - leeftijd - zij / haar- FC - nr. 6 - charmvoice - p. 0



    [ bericht aangepast op 14 juni 2024 - 13:07 ]


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Voor de uitleg rond het paranormale: We gaan er nog een nachtje over slapen over de beschrijving ervan, en dan zetten we onze suggestie zo snel mogelijk hier!
    Als jullie zelf ideeën hebben of suggesties, mag dat zeker!

    Sowieso is het paranormale wel een plotdrijver, maar niet hetgeen waar de RPG rond draait. Dat gaat echt wel over het team, de relaties etc.


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Mijita schreef:
    1) Met de gevangenen erbij zou ik het een interessante dynamiek vinden!
    2) (Ik heb dit nog niet aandachtig kunnen lezen dus tbc)
    3. Hmmmmmmmmm... nee.
    4. Mijn keuze gaat het liefste uit naar Q en/of discord, want ik geef niet graag mijn nummer af en persoonlijk vind ik w'app niet zo fijn.

    (Mag je trouwens al iets reserveren? Want dan wil ik sowieso een vrouw. :Y).)


    Ja, hoor! We zetten het al even in het begin, zo kan iedereen elkaar inspireren.


    Mijn brein breint zoals het breint.

    1. Ook gevangenen!
    2. -
    3. Ja!
    4. Enkel Q!

    Ik ga hier even in de schaduw meespieken en denken of ik dit erbij kan nemen 👀


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Voor de krachten zijn we hier uit gekomen:

    DE KRACHTEN

    Het idee van de paranormale krachten is gebaseerd op een personage uit de originele RPGS; een problematische jongeman, die het zeker niet makkelijk gehad heeft - tot hij bij een goede pleegfamilie terecht kwam.
    Maar een aantal jaren later worden er enkele meisjes vermoord, of blijven ze vermist. De jongeman draait op voor één van deze moorden en draait de gevangenis in.


    Er zijn echter enkele 'rare' dingen aan hem;
    - hij lijkt “het slechte” aan te trekken; sinds zijn komst in het stadje is het misdaad niveau flink gestegen, samen met het aantal ongelukken (die laatste dan vooral bij personen die voor zijn adoptie in zijn leven waren).
    - hij heeft bovennatuurlijke mogelijkheden;
    hij kan bvb een hete ovenplaat uit de oven halen met zijn blote handen
    komt ongeschaad uit een brand
    dingen bewegen en lampen springen kapot wanneer hij kwaad is
    hij weet soms dingen die hij onmogelijk kan weten
    camera’s en gsm’s kunnen wel eens glitchen in zijn buurt


    Hoewel mensen het soms wel leken op te merken, werd het niet echt besproken en heeft hij het zelf nooit erkend naar anderen toe.


    We zouden dus de krachten van de gevangen hier liefst zien bij passen/op aansluiten:
    - telekinese (en alle andere kineses) - bepaalde ‘onschadelijkheid’ - etc.
    - telepathie - beïnvloeden van gedachten - illusies opwekken - etc.
    → vooral krachten die vanuit het cerebrale bestuurd worden.
    Hieronder ook enkele voorbeelden die niet zullen toegestaan worden:
    - onzichtbaarheid (Wat wel kan, is de illusie van onzichtbaarheid)
    - laserogen
    - het idee is dat de krachten eerder aansluiten bij het thriller genre dan bij bvb X-men of DC Comics

    Het is ook perfect mogelijk dat je personage hun eigen krachten nog niet kent of beheerst. Je hoeft er ook geen officiële naam op te kleven, als het maar ongeveer duidelijk is wat je voor ogen hebt.


    De krachten maken de gevangenen natuurlijk niet onfeilbaar, ze blijven nog steeds mens - al hebben ze een streepje voor op de SPOT agenten. Daarom voorzien we ook bepaalde beperkingen om te voorkomen dat een personage overpowered kan worden:
    - je personage moet zwaktes hebben - ze zijn allemaal vastgehouden in het Fort, dus er moet iets zijn waar ze niet tegen kunnen: bepaalde medicatie, bepaalde tonen, koude of warmte, …
    - Voor alle gevangenen geldt dat hun krachten in bedwang kunnen gehouden worden via elektriciteit (denk aan tasers), omdat dit een groot impact op de hersenen heeft.
    De SPOT agenten kunnen ook gebruik maken van hoge frequentie apparaten of verdovende middelen of andere gekende zwaktes.
    - gedachten lezen en gedrag manipuleren kan zeker, maar niet overdreven. + mentaal sterke en/of getrainde mensen kunnen hier beter of zelfs helemaal tegen bestand zijn. De leden van SPOT worden hier goed in getraind en zijn allemaal beter bestand tegen mentale manipulatie dan de gemiddelde persoon.
    - net zoals intelligentie en andere natuurlijke talenten, vergt het oefening om ergens goed in te zijn, is het niet onfeilbaar en kan het je heel moe maken als je het te veel doet.
    - de krachten zijn aangeboren.
    - Je mag kiezen voor een mengeling van krachten, maar dan zullen deze als geheel minder sterk zijn dan die van een gevangene die “slechts” over één kracht beschikt.
    - Trauma en geestelijke toestand hebben zeker een effect op de krachten en de mogelijkheid van de personages om deze te gebruiken en beheersen.
    - Het Fort focuste op deze krachten. Dat betekent dat bij sommigen deze op bepaalde manieren getraind of juist onderdrukt zijn, en dat sommige Nummers hierdoor een post-traumatische stress ervaren bij het gebruiken van hun krachten. Dit beslis je natuurlijk zelf.


    Dit wil niet zeggen dat dit muurvast staat. We krijgen heel graag feedback en extra ideeën.
    Daarbij wil ik nog eens benadrukken dat de krachten zeker een deel van de personages en de RPG zouden zijn, maar dat ze niet het middelpunt worden. De RPG gaat over (waarschijnlijk de twee) groep(en), hun missie en de interactie tussen elkaar.

    Edit: je mag eigenlijk heel vrij en creatief zijn met de krachten. Bespreek het misschien wel best in het praattopic: soms komen mensen toevallig met het slechte idee en dat kan vervelend aanvoelen. Vragen etc. mogen natuurlijk ook!
    Ik ben niet persé de eindbeslisser of iets 'mag' of niet: alles is bespreekbaar.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2024 - 11:51 ]


    Mijn brein breint zoals het breint.

    👀👀👀


    Omnia mutantur, nihil interit

    Ik kan niet in de Docs ):


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Tahani schreef:
    Ik kan niet in de Docs ):


    Ik was nog onderweg (;
    Nu kun je er wel in!


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik zou denk ik wel een vrouw willen! Ik twijfel alleen wel heel erg tussen een dame bij SPOT of een dame die een van de nummers is.. te leuk allebei 🥹


    You could rattle the stars.

    Ik ben erg tempted, maar... tijd. Een vrouwelijk personage bij SPOT lijkt me wel heel tof (heb al ideeën met Alicia Vikander als FC!), maar doubtssss


    Omnia mutantur, nihil interit

    Ohja en om ook even het lijstje af te gaan:

    1. Zowel leden van het team als gevangenen.
    2. Ik zal nog even een kijkje nemen in de docs hiervoor.
    3. Het lijkt mij top om te doen wat jullie nu verder hebben uitgewerkt, dus dat de gevangenen die krachten hebben en dat de leden van het team getraind zijn om daar meer weerstand tegen te kunnen bieden en met allerlei wapens/technieken ze te kunnen overmeesteren.
    4. Ik zou het liefste het contact via Q laten verlopen.


    You could rattle the stars.

    Ik kan jullie er allebei al bij zetten, maar zonder verplichting o.i.d.!

    Als alles wat we hebben, goed klinkt voor jullie, zullen we vanavond een rollentopic openen ^^


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Frisk schreef:
    Ik kan jullie er allebei al bij zetten, maar zonder verplichting o.i.d.!

    Als alles wat we hebben, goed klinkt voor jullie, zullen we vanavond een rollentopic openen ^^

    Yayyyy! Excited 🥰

    Ik twijfel echt enorm tussen twee vrouwelijke personages die ik leven wil inblazen, of bij de gevangenen of bij het andere team.
    (Is het oké als ik later even een pb berichtje stuur met m'n idee erin, om te overleggen?)


    [ heaven knows ]

    Exulansis schreef:
    Ik ben erg tempted, maar... tijd. Een vrouwelijk personage bij SPOT lijkt me wel heel tof (heb al ideeën met Alicia Vikander als FC!), maar doubtssss


    Ik heb hier een perfect gifje voor ;p


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Mijita schreef:
    (...)
    Yayyyy! Excited 🥰

    Ik twijfel echt enorm tussen twee vrouwelijke personages die ik leven wil inblazen, of bij de gevangenen of bij het andere team.
    (Is het oké als ik later even een pb berichtje stuur met m'n idee erin, om te overleggen?)

    Yesh! (hoeft niet op Q, you got my number/insta ^^)


    Mijn brein breint zoals het breint.