Timothy Shephard Timothy wist niet precies hoe het gebeurd was, maar hij had zijn knie verdraaid toen hij zich schrap wilde zetten tijdens de noodlanding. Het kostte hem dan ook best wat moeite om door het zand heen te komen, maar hij wilde niet laten blijken dat hij pijn had. Toen Nick echter voorstelde om de omgeving te gaan verkennen, zag hij wel in dat hij alleen zichzelf ermee had als hij ging doen alsof er niks aan de hand was.
‘Ik heb mijn knie verdraaid,’ liet hij de anderen weten. ‘Dus ik kan maar beter niet te ver lopen.’
Jake snoof. ‘Nou, als we honger gaan lijden, vreten we jou wel als eerste op.’ Zijn blik flitste naar Rudie. ‘Of jou, daar zit het meeste vet aan.’
De jongen had er al verloren bij gestaan, maar nu kromp hij nog wat verder in elkaar. Timothy voelde de drang om Jake op zijn plek te zetten, al kwamen de juiste woorden niet in hem op. Misschien maar beter ook, het zou toch nergens toe leiden. Rudie was misschien wat minder gespierd dan de andere jongens, maar hij had een hele normale lichaamsbouw en hij wist dat Jake dat alleen zei omdat die jongen de meest onzekere van hen allemaal was.
Echt heel volwassen.
‘Tegen die tijd is er allang een ochtend gekomen waarop jij niet meer wakker werd,’ zei Cillian, die zoals gewoonlijk ieder moment aangreep om Jake te sarren. ‘Oké, wij gaan die kant op,’ hij gebaarde naar het deel van de groep dat het dichtst bij hem stond en wees naar links, ‘jullie daarheen, en jullie daarheen?’ Hij wees nog recht vooruit en naar rechts en leek daarmee te bepalen wat iedereen ging doen.
Timothy zakte op zijn koffer neer. ‘Dan bewaak ik de koffers wel,’ zei hij op ietwat flauwe toon, aangezien hier niemand was die het zou kunnen stelen.
Every villain is a hero in his own mind.