Maisey Osborne
Maisey was geen knuffelig persoon, maar toen Nicks broertjes en zusjes na heel veel moeite éíndelijk op bed lagen en ze zijn afgepeigerde gezicht zag, sloeg ze toch staand achter de bank haar armen om zijn nek en liet haar kin op zijn hoofd rusten.
‘Je hebt een break nodig man.’
Terwijl Nick zijn best had gedaan om de rest van het gezin – behalve Mu – in bed te houden, had Maisey samen met Mu het huis opgeruimd en tegelijkertijd over de prijs verteld.
Nick boog zijn hoofd naar achteren om haar aan te kijken. ‘Ik red me wel, Toots. Maak je niet druk.’ Hij gaapte. ‘Vandaag was het gewoon alsof d’r storm op komst is.’
Dat zou het de komende periode wel blijven. De jongen had na de zomervakantie een burn-out en dan moest hij juist weer extra gaan werken. Hij had echt een week ontspanning nodig.
Even wisselde ze een blik met Mu, daarna besloot ze toch te zwijgen.
Op de dag van vertrek zou ze hem gewoon ophalen, dan kon hij geen bezwaren maken. De komende twee weken kon Mu bij haar vriendinnen rondvragen wie er zin had om een week te babysitten – d’r was er vast wel eentje die later met kinderen wilde werken ofzo. Kon ze alvast oefenen.
Nick kneep zijn ogen ietsje samen. ‘Waarom heb jij zo’n zelfingenomen grijns op je kop.’
‘Die heb ik altijd.’
Hij draaide zich op de bank versleten bank. ‘Maar nu is het anders. Je bent wat van plan.’
Ze trok een mondhoek op. ‘Misschien.’
‘Maar je gaat niet zeggen wat?’
‘Nope.’
Nick griste een kussen van de bank en sloeg ermee naar haar hoofd, maar ze dook net op tijd op weg. ‘Ik haat dat.’
‘I know.’ Ze legde haar handen op zijn schouders en kneep hard in zijn overbelaste spieren, waardoor hij een getergde kreun slaakte. Al snel kneedde ze echter wel de spanning uit zijn spieren. ‘Je staat echt onder hoogspanning.’
‘Valt best mee.’
‘Je spieren vertellen me van niet.’
‘Die spieren hebben gewoon zin in een gratis massage.’ Bij wijze van uitnodiging trok hij zijn shirt over zijn hoofd.
‘Ik wil zo ook,’ zei Mu vanaf de andere bank.
Een echte massage werd het niet zonder olie. Wat ongetwijfeld wel ergens in huis was, maar Nick had geen puf meer om het te pakken en Maisey had ook geen zin om ernaar op zoek te gaan.
‘Wanneer gaat dat plan van je plaatsvinden?’
‘Hou je mond en relax.’
‘Dat laatste werkt niet op commando.’
‘Dat eerste blijkbaar ook niet.’
Hij schonk haar een grijns en wendde zijn hoofd toen weer af terwijl Maisey vaardig zijn spieren kneedden tot hij beweerde zich weer herboren te voelen. Hij had de woorden nog niet uitgesproken of Mu plofte naast hem neer en trok ook haar shirt uit.
‘Mijn beurt!’
‘Jullie zouden mij massages moeten geven omdat ik hier een uur lang speelgoed kwam ruimen.’
‘Pff. Je klaagt altijd alleen maar als ik een poging doe,’ antwoordde Nick, die het zich om zijn zusje heen makkelijk maakte op de bank. ‘En stiekem ontvlucht je je ma gewoon.’
Daar was geen woord van gelogen. Haar moeder leek deze vakantie hét moment te vinden om die moeder-dochtergesprekken te voeren. Die week op een eiland kwam als geroepen. Dat ze over een paar weken op kamers ging, betekende niet dat ze nu trek had in haar moeders goed bedoelde maar o zo verschrikkelijke adviezen.
‘Absoluut.’
Nick reikte naar een glas sap dat op tafel stond. ‘Dus je gaat me niks vertellen?’
‘Nope.’
‘Ook geen datum? Geen tijd? Locatie?’
‘Nope, helemaal niks.’
‘Je bent vreselijk.’
‘Hoor je dat, Toots? Je bent vreselijk,’ herhaalde Mu. ‘Neem je mij nu mee?’
‘Hmm, misschien wel.’
‘En nog samenspannen ook, hoor,’ zei Nick hoofdschuddend. ‘Ik ga nog eens een date voor jullie regelen.’
‘Moet je doen,’ antwoordde Maisey. ‘Ben benieuwd waar je mee aan komt zetten.’
‘Iets onvergetelijks. Je zult wel zien.’
‘Hm-hm.’ Ze hapte niet – haar verrassing was toch leuker dan wat hij ook zou bedenken. En Mu was geweldig, maar trok haar net zo weinig als haar broer. Ze was eerder een zusje dan wat anders. Maar als Nick zin had om wat voor hen te regelen, moest hij dat vooral doen. Verder dan pizza eten waar hij zichzelf per toevallig ook voor uitnodigde, kwam het toch niet.
En de trip die zíj voor hen in petto had, was grootser dan hij ooit zou durven denken.
Every villain is a hero in his own mind.