De dag was nog maar net begonnen toen er al ruzie uitbrak tussen de studenten. Twee bekende relschoppers, waarvan er een tot haar grote ergernis haar mentor leerling was. Als ze ergens vandaag toch geen zin in had, dan was het wel leraar moeten spelen en leerlingen een preek geven voor slecht gedrag. Belial, wiens mentor leerling de hare aan het bevechten was, leek er hetzelfde over te denken. “Ik heb wel twee potjes koffie nodig om deze dag te overleven,” zuchtte ze zachtjes, terwijl ze hem terug aankeek. Allebei zaten ze het aankomende jaar opgescheept met een kleuter die het niet verdiende in zijn laatste jaar te zitten. Zou het Lucifer’s manier van demonen kwellen zijn?
”Oh, als Cyrus toch eens oprot, dan zijn veel van mijn problemen op deze school direct opgelost,” antwoordde Yuliya haar oudste vriend, terwijl ze toekeek hoe een engelendocent tegen de onderadviseur tekeer ging. Niet bepaald een goede indruk naar de leerlingen, al gaf het Yuliya een sprankel van hoop. Als Nikolas, als engel zijnde, zulk gedrag kon vertonen zonder er in al te grote problemen door te raken, dan maakte zij misschien ook kans om over te stappen, Hoewel de demonen nieuwkomers dat weer zouden vermoeilijken.
Yuliya slaakte een diepte zucht en knikte zacht op Belial’s vraag. “Het lijkt erop van wel, inderdaad. Ik ga die Ramsey wat aandoen,” bromde ze, waarna ze zich uit de voeten maakte. Vlak achter haar volgde Belial. Ze had ergens medelijden met Laslo, die waarschijnlijk er slechter vanaf zou komen dan haar leerling, maar dan had hij maar niet zo dom moeten zijn om te vechten in het midden van het plein. Als hij niet in de problemen wilde komen, had de jongen Ramsey maar in privé moeten opzoeken. In enkele vleugelslagen was ze bij de groep aangekomen. Met een een simpel bevel nam ze de jongen met haar mee, weg van de groep, bij zijn kraag. Oncomfortabel misschien, maar meer verdiende hij toch niet.
”Ja, doe je dat?” beet Yuliya terug naar de jongen, toen hij zich losrukte van haar grip. Ze rolde met haar ogen toen ze in haar ooghoeken Ramsey een gebaar zag maken. Seksueel gefrustreerde kleuter was het ook. “Haal je maar niets in je hoofd, lieverd. Ik doe het alleen met mannen,” zei Yuliya tegen de jongen, zonder hem een blik waardig te keuren. Ze bleef voor Ramsey uit lopen, wetende dat hij toch wel zou volgen. Tenminste, wel als hij nog ergens een paar verdwaalde breincellen had.
Toen Ramsey zijn pas versnelde en naast Yuliya kwam lopen, liet ze haar ogen kort over de jongen naast haar glijden. Werkelijk alles aan hem schreeuwde pain in the ass en ze verheugde zich niet op de onzin die er elk moment uit de jongen’s mond zou komen. “Slijmbal,” zei ze terug op Ramsey’s opmerkingen. Ze rolde kort met haar ogen. “Maar om je vraag te beantwoorden: ik had inderdaad verdacht dat een simpele ziel als jij zou kiezen op basis van uiterlijk. Al vind ik het doodjammer dat ik gelijk heb.” Yuliya slaakte haar tweede zucht van de ochtend en negeerde Ramsey’s verdere gebrabbel. De jongen wilde duidelijk iets bereiken, maar dan had hij toch de verkeerde vrouw gekozen. Misschien dat hij meer kans had bij iemand anders.
Inmiddels waren ze aangekomen bij haar kantoortje, waarna Yuliya de deur opende en wachtte tot Ramsey ook binnen was. Ongemanierd ging de jongen gelijk op een van de stoelen zitten. Hij ging oprecht een handvol worden. Ten eerste om hem basismanieren aan te leren. “Ja, het is erg spijtig dat jij bent uitgekozen als mijn leerling,” zei ze doodleuk, terwijl ze omliep om aan haar kant van het bureau te zitten. Haar wenkbrauw ging omhoog toen Ramsey uit zichzelf begon uit te leggen wat er nou buiten was gebeurd. Of al dan toch zijn versie van het verhaal. Tezamen met alle onzin die daarbij kwam kijken.
”Ah ja, als ik mijn vrienden zie geef ik ze natuurlijk ook een kopstoot als begroeting, helemaal vergeten,” zei Yuliya, terwijl ze met een half oor naar de verdere excuses van haar leerling luisterde. Als de jongen nou op zijn minst probeerde er iets geloofwaardig van te maken, kon ze hem nog een schouderklop geven voor de goed geprobeerde poging. Nu zette hij zichzelf alleen maar voor schut. Yuliya bekeek haar nagels, terwijl Ramsey weer zijn mond opende om weer met lege complimentjes te strooien. Het was in ieder geval geen opgever, dat moest ze hem meegeven.
”Zo dan, ben je eindelijk klaar?” vroeg Yuliya hem uiteindelijk. “Lieverd, ik ben bijna 1800 jaar oud. Als je indruk wilt maken op mij, moet je toch echt met iets beters komen dan mijn kantoor complimenteren. Hoewel ik het zeker waardeer dat je het zo mooi ingericht vind, verdoen we een beetje elkaars tijd nu, niet?” Ze gaf hem een kleine glimlach, waarna ze opstond om hem een schouderklop te geven.
”Vind je zelf ook niet dat je - jezelf een beetje voor schut zet nu, Ramsey? Ik zou bijna geneigd zijn je gedrag aan te geven bij Evicka, de schoolpsycholoog. Verder was mijn ochtend wel prima, tot dat jij zonodig met je ‘vriend’ moest vechten,” ging Yuliya rustig verder, terwijl ze naast de stoel waar hij inzat ging staan. Ze keek naar beneden. Haar mentor leerling was een interessant figuur. Ontzettend wanhopig naar liefde, dat zeker, maar nog steeds interessant. Hoewel ze absoluut geen zin had om het hele jaar met hem te moeten dealen, waren zijn pogingen om haar ego te streken wel lief. Zelfs al meende hij er niks van en wilde hij alleen maar binnen haar broek kruipen. Ramsey had zeker lef. Misschien was dat waarom vele dames rond hem leken te hangen.
”Maar goed, gaan we ons eindelijk gedragen en een mentorgesprek voeren of moet ik je terugsturen naar de kleuterklas waar je zo overduidelijk thuishoort?” vroeg Yuliya hem uiteindelijk na een korte stilte, terwijl ze de jongen een lieve glimlach gaf. Tegelijkertijd wees ze naar de stoel die tegenover haar bureau stond, als teken dat hij daar moest gaan zitten, zoals elke normale leerling zou doen als hij of zij op gesprek moest komen voor slecht gedrag. Al was Ramsey niet bepaald te beschrijven als een normale leerling, in tegenstelling zelfs.
|
|