In trying to avoid one sin, I've committed another
|
"Ja, we hebben je allemaal heel erg gemist.." Reageerde Eve, voordat Laslo nog maar de kans had, sarcastisch. “Lief doen, red head,” grinnikte Laslo, terwijl hij zijn hand op haar schouder legde. “Ja, lief doen, red head.” reageerde Florence liefjes en knipperde onschuldig met haar ogen. Ramsey kon het niet laten om nog wat olie op het vuur te gooien. “Jullie waren toch vriendinnen?” Lachte hij terwijl hij terwijl hij Eve en Florence om de beurt aanwees. “Ja, Ramsey. Zo is het wel genoeg. Met altijd iedereen uitdagen kom je ook niet ver.” Het was Dinah die gelukkig tussen beide kwam.
Daarna ging het snel. Laslo had een raken klap uitgedeeld en Ramsey ging down. In een reflex bekommerde Florence zich om Ramsey, maar werd al snel bijgestaan door Evelynn. Natuurlijk. “Joh, zien jullie bloed op zijn gezicht? Het is overduidelijk dat het prima met die lul gaat, doe eens rustig.” Was Laslo’s gepikeerde reactie op de behulpzame acties van zowel Florence als Evelynn. “Ik denk niet dat Eve een mislukking als jij wilt beschermen. Ze heeft wel wat beters te doen dan dat,” ging Laslo verder en richtte zich tot Ramsey terwijl zijn ogen terug naar Eve gleden. Waarom ging dit verdorie nog steeds over haar.
“Ja het gaat wel, Flo, dankjewel.” Bedankte Ramsey haar, zonder op Laslo in te gaan, terwijl hij Eve’s hand aannam. “Misschien heb ik jouw bescherming wel nodig.” Zijn blik ging vervolgens van Flo naar Eve. Kots. Florence rolde met haar ogen. Als Ramsey achter een tweederangs meid als Eve aan wilde gaan, moest hij dat zelf weten. Little boys who plays with fire eventually gets their fingers burn. Zo simpel was het. Wie dacht hij wel niet wie zij was. Ramsey moest niet denken dat zij, dé Queen of Hearts achter hem aan zou lopen. Voor hem tien anderen.
“Jemig, Laslo als ik jou was zou ik maar oppassen.. als je zo door gaat maak je voor je 26e nog een keuze tussen Lucifer en God. Dat moet wel een beangstigende gedachte voor je zijn, of niet? ” Blijkbaar was Ramsey klaar voor ronde twee. Hij lachte zijn tanden bloot, terwijl hij kort naar Eve, Dinah en Florence keek. "Misschien kunnen ik en de knappe dames hier een weddenschapje opzetten... gaat deze grijze muis naar de hemel.... of toch de hel.. ik denk in ieder geval dat je beiden niet gaat halen. Wie wil er nu zo'n miezerig twijfelgeval als jou?"
“Weet je zeker dat het laatste jaar de plek is waar je thuishoort, Rammie? Je brein lijkt namelijk een beetje onderontwikkeld, gezien je al die basiskennis mist en ontzettend simpele en kinderachtige opmerkingen maakt. Als je mij wilt beledigen, kom dan op z’n minst met iets goeds.” Kaatste Laslo terug. Eindelijk liet Ramsey Eve’s hand los en liep op Laslo af. Vlak voor Laslo bleef hij staan, zodat hun neuzen elkaar bijna raakten. “En ik zei je toch, als je aandacht van me wilt, kun je het gewoon zeggen.” Ramsey’s stem klonk een stuk dreigender dan dat Florence van hem gewend was. Wat hem ergens toch weer een stuk aantrekkelijker maakte. “Happy Birthday, jongetje.”
“Ik heb het je toch gezegd, voor geld zou ik niet eens jouw aandacht willen. Snap dat het pijnlijk is om te ho-“ begon Laslo, maar werd onderbroken door een harde kopstoot. Vrijwel meteen na de kopstoot uitgedeeld te hebben vloog Ramsey Laslo te lijf. Shit just got real. Uitslover.
Gelukkig was daar vanuit het niets Kali, die het lef had Ramsey van Laslo af te trekken. Haar vingers hadden hun weg gevonden in het stof van Ramsey’s shirt. “Ramsey. Opstaan. Nu,” siste ze kwaad. “Ja Ramsey, luister naar de wijze dame hier. Of is dat niet het vrouwelijk aandacht dat je zoekt op dit moment?” sneerde Laslo naar de jongen. “Ik weet dat er bij jullie beide vrij weinig in de bovenkamers te beschadigen valt, maar dat betekend nog niet dat je gelijk op de eerste dag elkaars hersens maar moet inslaan.” Ging Kali kwaad verder. Waar Laslo zojuist nog Kali bij leek te staan, vlogen zijn ogen terug van Ramsey naar Kali. “Excuseer? De enige die hier niks in de bovenkamer heeft zitten is toch echt je lover, hoor Kali. Hij valt mij uit het niets aan, terwijl ik een gezellig gesprek sta te hebben met Evelynn.” Was Laslo’s reactie, waarna hij Ramsey ruw van zich af duwde. Eenmaal weer op zijn voeten klopte Laslo wat gras van zijn kleding. “Excuses voor dit, maar hé, Ramsey heeft nu eenmaal een heel zwak ego, kan die arme jongen ook niks aan doen natuurlijk.” Richtte hij zich tot Eve, Dinah en Florence. “Bedankt voor je lieve felicitaties, trouwens, Rammie. Dat had ik nog helemaal niet gedaan,” ging Laslo luchtig verder, maar zijn stem klonk lichtelijk uitdagend. De spanning leek nog niet weg te zijn. Op dat moment voegde een van de docenten zich bij de groep. Yuliya. Net op tijd. ”Ramsey, mijn kantoor. De rest wegwezen. Bedankt Kali voor het zijn van de enige met een brein hier,” sprak de dame op een toon die geen tegenspraak dulde, waarna ze Ramsey bij zijn kraag greep en hem begon mee te trekken. Laslo zwaaide hem nog naar hem, waarna de groep uit een leek te vallen.
Florence had het hele gevecht eigenlijk stilzwijgend vanaf de zijlijn gevolgd. Niet meer van plan om zich met zowel Ramsey als Laslo te bemoeien. Onbewust voelde ze hoe de haren in haar nek overeind begonnen te staan. Het gevoel dat iemand naar haar keek bekroop haar. Ze liet haar blik over de binnenplaats gaan en vonden de ogen van haar mentor. Jacob stond van een afstandje naar haar te kijken en ze maakte oog contact. Een grote glimlach verscheen op zijn gezicht en hij stak zijn hand op. Dat was haar teken. Ze beantwoordde zijn glimlach met een eigen variant en zwaaide terug. Nadat Ramsey met Yuliya vertrokken was viel er niet meer zoveel te beleven en ze waren immers verplicht om hun mentoren op te zoeken, dus het zou niet verdacht zijn als Florence nu op Jacob af zou stappen. Op dat moment voegde Jaroimir zich bij haar mentor. Een van haar andere favoriete docenten. Des te meer redenen om te gaan. Ze nam afscheid van de groep en slenterde op haar gemakje naar de twee docenten toe. “Heren, Jaromir, Jacob” begroette Florence het tweetal charmant. Haar ogen boorde zich in die van Jacob. “Heeft u misschien nu even tijd voor mij… voor ons mentorgesprekje?” vroeg ze haar mentor beleefd, maar de verleidelijke ondertoon in haar stem was duidelijk hoorbaar.
|