Het viel Gabrièl op dat Elias het klopje op zijn schouder niet bepaald leek te waarderen, al was het hem onbekend waarom. Het liet hem kort fronsen, al hield hij de vraag voor zich. Als Elias erover wilde praten, moest hij er zelf mee komen. Om de opmerking van de jongen, grinnikte Gabrièl kort, waarna hij zijn schouders ophaalde. “Tsja, wat kan ik zeggen? Het is gewoon veel memorabeler om te zien hoe twee losers vechten om de aandacht van meisjes,” antwoordde Gabrièl, terwijl hij terug naar de plek staarde waar de heisa nu verdwenen was. Begreep hem niet verkeerd: zowel Laslo als Ramsey waren zijn vrienden, alleen snapte Gabrièl het constante haantjes gedrag niet. Hadden beide jongens dan echt niet door dat als je om een meisje moest vechten, ze alleen maar je aandacht wilde en niet jou?
“Dacht je echt dat die kamerwisseling slechts een rumoer was? Dat is al jaren zo,” zei Gabrièl, kijkend naar Elias. Hijzelf wist het al sinds dat zijn oudere broer en zus in het laatste jaar kwamen, inmiddels ruim vijf jaar geleden, daar zij op latere leeftijd Metanoia binnenkwamen en dus minder lang op deze plek hoefden te blijven. De dag dat ze afstudeerden was de laatste keer dat Gabrièl ze gezien had en ook zou zien. Beiden hadden immers gekozen voor de kant van God. Hij snapte hun keuze niet, maar respecteerde het wel. Zijn broer en zus bleven namelijk alsnog dat, familie. Gabrièl haalde zijn schouders op toen Elias de kamerwisseling bullshit noemde. Zelf was hij het daar bepaald niet mee eens. “Bullshit? We zijn nu eindelijk van die akelige jongere jaars af. Ik werd oprecht gestoord van hun geschreeuw.”
Gabrièl dronk in een paar scheuten zijn kopje koffie leeg en keek Elias aan. “Hey, lelijk zou ik je nooit noemen, eerder onverzorgd. Je wallen lopen namelijk van hier tot de grond van de aarde, je haar is een zooitje en je ziet eruit alsof je door Hel en terug bent geweest,” verkondigde hij zijn iets te eerlijke mening. Gabrièl grinnikte kort, terwijl hij een tweede kopje koffie maakte. Hij ging een grote dosis cafeïne nodig hebben om door deze eerste dag te komen. Niet omdat hij moe was, maar omdat hij niet de energie had om te dealen met iedereen vandaag. “Maar goed, je ruikt wel lekkerder dan de meesten hier, doe je ten minste een ding goed.” Gabrièl wilde Elias nog een klap op de schouder geven, maar weerhield zich er net op tijd van.
”Laslo en Ramsey liggen elkaar niet bepaald, dat testosterone gevecht was ook tussen die twee. Gezien dat feestje van vanavond voor Laslo is, is de andere niet uitgenodigd,” antwoordde Gabrièl de vraag. Er verscheen weer een grijns op zijn gezicht bij het horen van Elias’ andere woorden. Zijn eigen nachtrust vond Gabrièl wel degelijk belangrijker dan een feestje, waardoor hij ook zeker het niet al te laat ging maken vannacht. Zeker niet als ze de volgende ochtend direct met lessen zouden beginnen. “Hmm, ik vind mijn nachtrust toch echt belangrijker, moet ik zeggen. Maar we gaan zien hoe interessant het vanavond wordt. Misschien gaat er zich nog wat drama ontwikkelen, is altijd leuk om naar te kijken, moet ik zeggen.”
”Mijn enige eis is dat ik niet met engelen op een kamer komt. Daar kan ik echt niet mee overweg, die zijn me veel te saai en houden zich te erg aan al die kleine regeltjes…-” zei Gabrièl, waarna hij een slok van zijn koffie nam, “-… verder maakt het me absoluut niet uit. Jij?” Op dat moment kwam er geroezemoes vanuit het plein, wat waarschijnlijk betekende dat ze eindelijk gingen beginnen met het fouilleren en de koffer check. Gezien Gabrièl’s status, wist hij dat een grondig onderzoek moest ondergaan. Alsof hij echt zo dom was om zelf verboden voorwerpen mee te nemen. Alles had hij eerder die ochtend aan Jouka gegeven, zijn slaafje. Sinds dat Gabrièl het geheim van die jongen wist, was hij vreselijk makkelijk te manipuleren. Een kleine grijns verscheen er op zijn gezicht.
”Nou, Elias, blijkbaar komen onze wensen sneller uit dan gedacht. Het is eindelijk tijd om erachter te komen met welke sukkels we dit jaar slapen. Let’s go?” vroeg Gabrièl aan zijn vriend, waarna hij zijn spullen pakte en begon te lopen. Gabrièl draaide zich kort terug om naar Elias. “See you later, alligator,” zei hij tegen hem, waarna hij wegliep en hij Charlize tegen kwam. Een grijns verscheen er op zijn gezicht. “Lize,” sprak Gabrièl haar naam lijzig uit, terwijl hij zijn arm om haar schouder legde. Vanaf een afstandje wees Asteria naar welke docenten het tweetal toe moest lopen. Vanzelfsprekend waren het demonen, met iemand anders werden ze natuurlijk niet vertrouwd.
”Nou, laten we maar eens gaan? Hoe sneller we met deze onzin klaar zijn, hoe beter,” zei Gabrièl, terwijl hij de kant van Yuliya en Cyrus opliep, zijn arm nog steeds om de schouder van Charlize gewikkeld. Bij de docenten aangekomen liet hij de dame los en pleurde hij zijn tas met een klap op de tafel. Al dit serieuze gedoe was nergens voor nodig. Het was niet alsof mensen die gecheckt werden dom genoeg waren om echt verboden spullen mee te nemen. ”Ik heb niks mee, dus dit is totaal overbodig, maar goed, het moet maar,” zei Gabrièl de man, waarna hij zijn koffer openritste om het te laten checken. Mocht Cyrus iets willen vinden en hem straffen, dan zou hij bij deze erg teleurgesteld worden.
|
|