|
20 – The Halfblood - Outfit - With Gabrièl - Gemeenschapsruimte
Er viel een korte stilte waarbij Gabriél hem vol ongeloof aanstaarde nadat Elias had gevraagd naar zijn opvallendheid. Zijn blik sprak boekdelen; de vraag was ontzettend overbodig en zijn daaropvolgende woorden bevestigde dat alleen maar. Tot zijn spijt, want hij had echt een actieve poging gedaan om op te gaan in de menigte, al had Gabe ook wel wat goede punten. Zo had je ten eerste een menigte nodig om in te verdwijnen, iets wat in deze uithoek niet te vinden was.
De teleurstelling die meekwam met de boodschap verdween even toen Gabe hem een schouderklopje gaf. Niet omdat hij het als bemoedigend beschouwde, maar omdat de aanrakingen het nodige ongemak met zich meebrachten. ''Fair enough.'' Mompelde hij, star voor zich uit kijkend. Er was een tijd waarin hij niet superalert was op iedereen die ook maar iets te dichtbij kwam. Inmiddels was dat al zolang geleden dat hij niet beter meer wist. De kriebels die hebt bracht nam hij maar voor lief, al wist hij dondersgoed dat het niet normaal was. Dit jaar zou hij er wat aan gaan doen. Dat was het plan tenminste, net als het jaar ervoor en het jaar daarvoor. De enige verandering dit jaar was dat hij een docent had ingelicht. Niet over alles wat hem dwarszat, maar over het feit dat hij misschien wel wat hulp kon gebruiken. Geen verdere details al bleek het genoeg om hem te koppelen aan de schoolpsycholoog, iets waar hij met frisse tegenzin tegenaan keek, maar het was tenminste iets. Dit jaar zou er verandering komen.
Elias zijn gedachten draaiden alweer overuren toen Gabe nogmaals vroeg naar wat hij precies had uitgespookt. Hij bezat zeker genoeg nieuwsgierigheid, alleen was Elias absoluut niet van plan om op zijn vraag in te gaan. Wat moest hij zeggen? Oh, ja zo nu en dan doe ik geen oog dicht vanwege een of andere obscure nachtmerrie. Een nachtmerrie die altijd hetzelfde was, gevuld met wazige beelden, onverstaanbare stemmen en een gebrek aan zuurstof. Het eindigde ook nog eens elke keer hetzelfde, en nog wist het hem de stuipen op het lijf te jagen. Elke. Fucking. Keer.
Niemand hoefde het te weten. Ze zouden hem voor gek verklaren, misschien was hij dat ook wel.
De koffie redde hem dan ook op twee verschillende manieren; een escape en de energiebom die hij nodig had. Bovendien deed het Gabe iets te binnen schieten. Nog beter.
''Hmm, ik kom terug op mijn woorden. Er is een interessant ding verteld, namelijk dat we na onze mentorgesprekken gefouilleerd worden en dan naar Asteria moeten voor onze kamers. '' Het was dus toch definitief. Er gingen al geruchten rond dat er een kamerwissel zou plaatsvinden. Dat verklaarde tevens waarom ze van tevoren hun spullen moesten inpakken, iets wat Elias tot dit moment compleet vergeten was.
''Ah dus een testosteron gevecht is wel blijven hangen, maar dit niet?'' Zei Elias spottend. Al deed het hem ook vrij weinig. Hij had niets bij zich wat voor ophef zou zorgen. Het betekende wel dat hij echt niet kon ontkomen aan de docenten, maar als hij Gabe moest geloven had dat toch niet veel uitgemaakt. ''Maar het is dus toch geen gerucht, die kamerwissel? Echt bullshit als je het mij vraagt.''
Terwijl Elias de koffie inschonk en aanbood vertelde Gabe over het feest waar hij niet was geweest. Het antwoord klopte niet helemaal bij het beeld wat Elias van de jongeman had. Nou spraken ze elkaar ook voornamelijk op feestjes, wat het beeld een beetje vertekende.
Ook Elias grinnikte even, hij kon het zich harstikke goed voorstellen wat voor soort feest het geweest was. Het kon ook niet anders met het volk wat hier rondliep. Ondertussen sprak Gabe verder over de voordelen van op tijd gaan slapen. Met één opgetrokken wenkbrauw keek hij de Volitare aan. ''Noem je me nou lelijk?'' Vroeg hij, al grinnikend.
Elias keek vervolgens naar de koffie in het bekertje, de verleiding om het bekertje direct aan zijn lippen te zetten was groot. De realiteit was echter dat hij dan sowieso zijn mond zou verbranden. Geduld was dus nodig. Die geduld ontbrak bij Gabe die direct een slok nam zonder ook maar een kick te geven. Het was het laatste zetje wat Elias nodig had om ook een slok te nemen, hij wilde het immers zo graag. Had hij het maar niet gedaan. Met moeite wist hij de hete slok koffie weg te werken. Gelukkig was net Gabe aan het woord.
''Ramsey niet?'' Hij had niets tegen de jongeman maar het deed hem toch wel even lachen. Letterlijk iedereen was uitgenodigd, op Ramsey na. Dat vertelde toch wel veel. ''Jup, voor mij ook ronde één. Tegen een feest zeggen we geen nee, ook niet als het ten koste gaat van mijn nachtrust.'' Zei Elias plagend.
Gabe nam nog een slok en deze keer wist Elias wel beter. Ook Elias liet zijn blik even door de ruimte gaan. De meesten waren nog druk in gesprek, alsof ze vergeten waren dat er nog meer op het programma stond. ''Hopelijk niet al te lang, ik ben wel benieuwd naar die kamerindeling.'' En dan was Elias er nog geen eens vanaf het begin. Dat was altijd het dingetje met Metanoia, alles duurde altijd zoveel langer dan nodig was. ''Stel je voor dat we met een van die Engelen komen.'' Hij mocht zelf dan wel tussen beide groepen inzitten, er viel wel meer plezier te beleven met de demonen. ''Heb jij nog eisen voor een nieuwe kamergenoot?''
|