★ JACOB ★
671 years • Engelenleer • Ingang slaapzalen • Florence, Evicka, Laslo
Terwijl Evicka Florence fouilleerde had Jacob moeite zijn ogen van de twee dames af te houden. Wat hem precies overkwam, wist hij niet. Al decennia lang gaf hij les op Metanoia en nog nooit had hij, op de afkeer van het aanraken van anderen na, moeite gehad met dit onderzoek van de Volitares. Maar de aanwezigheid van zowel Evicka als Florence gooiden zijn stabiele leventje op de school in de war.
“Hij draagt niets bij zich.” Concludeerde Jacob na Laslo zorgvuldig te hebben onderzocht op verboden voorwerpen.
“Natuurlijk draag ik niets bij me, ik ben niet dom.” Zei Laslo brutaal. Jacob wou zeggen dat hij graag een weerspiegeling van Laslo zijn ‘niet dom zijn’ zou willen zien in zijn vleugels dit jaar, maar weerhield zichzelf ervan zijn mond te openen. Gezien het feit dat Jacob zijn mentor niet was, was het niet de bedoeling dat hij zich zou bemoeien met Laslo zijn keuze.
“Nou, dan vind je het vast niet erg als ik je tas controleer. Dan vinden we vanzelf het antwoord of je ‘dom’ bent of niet,” Glimlachte Evicka.
Zich helemaal inhouden kon Jacob echter ook niet. Hij boog zich naar Laslo toe en fluisterde kort in zijn oor:
"Als je dit jaar ooit ergens tegen aan loopt, over iets wilt praten, en je niet zoveel aan je... mentor hebt," de afkeur in Jacob zijn stem was duidelijk. "Dan staat mijn deur altijd voor je open. Wat het ook is." Belial was een vreselijke mentorkeuze voor Laslo, de jonge twijfelaar had iemand nodig als hemzelf, niet iemand zoals die afschuwelijke docent zelfverdediging. Uit ervaring wist Jacob maar al te goed dat jonge volitares, vooral de mannelijke, erg beïnvloedbaar waren voor Belial zijn gedrag. Hoe minder tijd Laslo zou doorbrengen met de demoon, des te beter dat voor Laslo was.
Jacob zelf ging over op het onderzoeken van de tas van Florence. Natuurlijk rook haar kleding heerlijk en was alles netjes opgevouwen en gewassen. Dat verbaasde hem niks. Maar het maakte zijn ochtend er niet makkelijker op.
Het moment dat Jacob zijn handen door Florence haar ondergoed kreeg hij het warmer dan hij het a had na het zien van de fouilleersessie van de twee dames. Het was jaren, misschien wel eeuwen geleden dat hij vrouwelijk ondergoed had aangeraakt met zijn eigen handen. Onderin de tas raakten zijn handen ineens iets hards aan. Jacob verstijfde. Hij zocht naar het koude en harde voorwerp welke verstopt lag in Florence haar stings.
“Wat is er?” Klonk de Queen of Hearts haar engelenstem.
“Dus, mannen mogen geen vrouwen fouilleren hè? Waarom is dat? Bang dat we spontaan hard worden van het vrouwelijk lichaam? Misschien is dat ook wel zo, eigenlijk,” Kwam Laslo inmiddels in protest tegen het hele proces.
“Wat wil je daarmee suggereren? En, Florence, smeken zal je niet gaan helpen, dame. ” Klonk Evicka haar stem streng.
Jacob wist niet wat hij moest doen. Het liefste wou hij Florence de fles drank meegeven, om een wit voetje bij haar te halen. Zichzelf in goed dag licht stellen bij de engel. Jacob keek omhoog, naar Florence haar gezicht. Waar was hij mee bezig? Het meisje was 19. Hij was 671. Er zou nooit iets tussen hen gebeuren, dat hoorde niet. En als het gebeurde, dan was het in een van de vele dagdromen die hij over de blondine had. Maar het zou niet daadwerkelijk gebeuren. Niet echt.
Jacob pakte de fles vast en haalde hem uit de tas. Als Florence een drankje wou drinken, dan was het verstandiger als ze dat kwam doen bij hem op zijn kantoortje, onder zijn toezicht. En niet in het bijzijn van losgeslagen puberde demonen.
“De regels zijn redelijk heteronormatief, dat moet ik je meegeven Laslo. Maar ze zijn er met een goede reden. Jullie educatie en veiligheid staat voorop.” Jacob keek Laslo aan. Daarna wendde hij zich tot Florence, “en ik ben teleurgesteld in je Florence. Je weet toch dat drank niet is toegestaan onder volitares?” Jacob keek de dame streng aan, om vervolgens nog een laatste ronde door haar tas te maken. Deze keer liet hij haar ondergoed links liggen, hij was te ver gegaan. In het vervolg zou hij zich beter moeten beheersen in het bijzijn van de dame. Maar hun afspraak om samen verder te praten in zijn kantoortje, wou hij niet laten schieten.
“Ik wil je hierover en over de overige zaken die we vanochtend niet hebben kunnen bespreken, later zien in mijn kantoortje.” Zijn stem bleef serieus en strikt. “Wil je aan Valentina en Jouka laten weten dat ik hen ook wil spreken in mijn kantoor, later vandaag of ergens deze week?”* Jacob ritste de tas van Florence weer dicht en schoof deze naar haar toe. “Dan kun je nu gaan. Veel succes en plezier met je nieuwe onderkomen.” Nog één keer keek hij haar aan in haar blauwe ogen, nog één keer, om het af te leren.
“Volgende!”
* hoeft ze natuurlijk niet actief in het speeltopic te doen.
|
[ bericht aangepast op 14 juli 2021 - 12:27 ]