• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox Dieren veranderen
    Astreal Astral projection
    Tony Onzichtbaar in het donker
    Emil Duplicatie
    ~
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers
    8226 Praten met dieren

    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Goliath Ant-man
    Rai Electriciteit
    8034 Gevarensonar
    ~
    Sarah Onbekend
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]

    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen.
    Darian Objecten materialiseren
    ~
    Maaya Hallucinates.
    Melissa [Onbekend]
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloze Gedachtenlezen

    Elephants
    ⚜️
    [Onbekend] [Onbekend]
    Vision Met zintuigen spelen
    Nish Aanwezigheid verbergen
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    ~
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 12 juli 2020 - 14:50 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    April 2007


    Clive


    Het was niet de eerste keer dat Noah het over Rebecca had en er speelde een flauwe grijns om zijn lippen. 'Vind je Rebecca soms een beetje leuk, Uk?'

    [ bericht aangepast op 30 juli 2020 - 22:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    April 2007


    Noah Cackle



          "Nee, ik vind Jonas stom," corrigeerde Noah stellig. Rebekka was gewoon heel aardig en het was echt leuk geweest om bij haar te mogen spelen. Andersom kon natuurlijk niet en drie keer raden wie daar steeds weer een punt van maakte...
          Met zijn suffe fort van dékens.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    April 2007


    Clive


    Clive grinnikte om zijn verongelijkte gezicht. 'Ja ja. Smoesjes noemen we dat.' Hij gaf de jongen een plagerige knipoog. 'Is ze wel knap?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    April 2007


    Noah Cackle



          Noah haalde onverschillig zijn schouders op. "Ze heeft leuke vlechten?" Hij vond het zelf veel interessanter hoe hard ze kon rennen. Hij hoopte harder dan Jonas. Vást harder dan Jonas. Hij vond die niet echt het type om goed snel te kunnen rennen, die flapperde vast met zijn armen alle kanten op ofzo. Noah nam zich voor om het morgen meteen eens uit te testen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    April 2007


    Clive


    Na de friet trokken ze de fles cola open en het duurde niet lang voordat daarna de zak chips werd aangebroken. Die jongen kon eten voor tien, al kwam dat vast doordat zijn ouders zo streng waren als het op snoepen aankwam. Clive wist wel hoe dat voelde want op Noahs leeftijd was hij aan een streng dieet gehouden. Dat zou zijn vader het liefst nog steeds volhouden, maar Clive kon nu eenmaal makkelijk aan ander eten komen nu hij zijn gave een beetje onder de knie had.
          Het werd algauw donker en daarmee ook een stuk kouder. Hij maakte de kist open en haalde de dekens eruit, die ze om zich heen sloegen.
          ‘En, ben je al klaar voor het eerste griezelverhaal?’ vroeg hij met een grijns. ‘Mijn onderzoeken waren weer saai, dus ik heb er een aantal bedacht.’
          Dat was een leugen – ze waren vreselijk geweest en bovenal pijnlijk, en de onderzoekers en vooral zijn pa hadden de hoofdrol in zijn fantasieën gespeeld en het was vooral heel bloederig geworden, maar hij zou een milde versie aan Noah vertellen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    April 2007


    Noah Cackle



          Noah kroop diep weg in de zachte deken, totdat hij haast een bergje was van dons en mens tegelijk. Het was altijd zo fijn om dan de kou op je gezicht te voelen terwijl hij verder helemaal lekker warm was. "Mag ik een keertje mee, denk je? Dan is het niet zo saai." Hij ging met zijn rug tegen de muur zitten en keek Clive afwachtend aan. "Oké. Kom maar op!"
          Stiekem waren griezelverhalen eigenlijk niet zo zijn ding. Maar op de manier dat zijn vriend ze vertelde waren ze eigenlijk ook hartstikke grappig en hij mocht zelf ook meedoen en helpen met ideeën verzinnen. Want Clive bedacht al zijn verhalen zelf en dat was superknap en hij had er zelf ook altijd lol in, dus dan vond Noah het ook superleuk.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2020 - 16:16 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    April 2007


    Clive


    Omdat Clive niet wilde dat Noah het straks zo eng vond dat hij hier niet meer durfde te slapen – want met de wind die rondom hen de takken liet kraken en de nachtgeluiden die eens in de zoveel tijd opklonken was het bést spannend voor zo’n kleine gup – vertelde hij eerst een verhaal met een beetje meer humor, over een vampier die de allerengste vampier wilde zijn, maar die misselijk werd van bloed. Hij bedacht onhandige situaties voor de vampier en liet Noah naar grappige oplossingen zoeken, zodat zijn eigen aandeel net zo groot was. Tenslotte had de jongen meer humor dan hij. Het verhaal daarna ging over hun twee; ze raakten verdwaald in het bos en ontdekten zijn pa mensen opsloot in enorme ondergrondse kerkers die gemaakt waren van boten, waarna hij mensensoep van hen maakte.
          ‘En nu is het aan ons om ze te redden, Uk. Wat voor gave heb jij?’ vroeg hij met een geamuseerde grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.

    April 2007


    Noah Cackle



    Daar moest hij even over nadenken en hij streek peinzend over een niet-bestaande baard om tijd te winnen. Natuurlijk had hij wel vaker gefantaseerd over wat voor magie hij zou willen hebben, maar Clive en hij moesten nu levens redden, dus dan zou vliegen niet heel erg helpen. Het moest wel handig zijn, als hij toch kon kiezen.
          "Teleporteren!" zei hij toen beslist en hij ging weer wat rechterop zitten. "Want dan kunnen we inbreken in de ondergrondse kerkers zonder dat we langs de bodyguards moeten."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Januari 2013


    Kris


    Het was donker, zo tegen middernacht. Zo stil mogelijk had Kris zijn campus verlaten. Inmiddels had hij dat zo vaak gedaan dat het routine was geworden. Hij wist precies hoe hij moest lopen om buiten de zoeklichten te blijven. Al had hij al een tijd geleden ontdekt dat die er vooral voor de show waren. Om het te laten lijken alsof ze 24/7 in de gaten werden gehouden. Hij liep naar het theater toe. Er was een strook gras van zo’n drie meter achter, waarna er bomen stonden. Hij plofte bij de vier anderen neer die er al zaten. Als eerste schoten zijn ogen naar de donkerharige jongen tegenover hem. Nou had Kris niet veel aanmoediging nodig om de regels te breken, maar die jongen zorgde altijd voor een ander soort spanning.
          ‘Hier, your favorite.’ Hij trok het pakje Marlboro uit zijn broekzak en gooide die in zijn schoot. Hun ogen ontmoetten elkaar even en zijn lippen krulden om in een waarderende glimlach. Kris hield zijn blik even vast. Zo ging dat wel vaker. Oogcontactspelletjes als deze, veel meer kwam er helaas nooit van. De jongen was een beetje oblivious, Of een beetje? Flink.
          ‘En voor mij heb je niks mee?’ klonk een snerende stem.
          Het was jammer dat die griet ook altijd mee was. Hij zou d’r maar wat graag eens een paar maanden in de bunker opsluiten.
          ‘Ik heb een fles Malibu. Maar voor niks gaat de zon op, Maaya. Je weet hoe je kan betalen.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen en liet zijn hand suggestief naar zijn kruis glijden.
          ‘Smeerlap,’ snauwde ze.
          Hij grinnikte terwijl hij naar achteren leunde en een sigaret op stak. Ze was altijd zo makkelijk op de kast te jagen. ‘Hé, je denkt toch niet dat ik dit spul gratis krijg? Geloof me, een blowjob is een prachtig prijsje. Ik moet er heel wat meer voor doen.’
          ‘Alsof hij je dat wel geeft!’ Ze gaf haar vriend een por.
          ‘Ik hoef alleen maar naar hem te kijken en ik kom al klaar.’
          ‘Dan moet jij ook wel mokersaai in bed zijn,’ antwoordde Onyx. Met een snelle beweging gooide hij het pakje kaartje naar de overkant, zodat het tegen Kris’ kin klapte. ‘Ga jij maar delen.’
          Kris grinnikte terwijl hij even over zijn kaak wreef. ‘Ik zou je versteld doen staan.’ Hij trok de kaarten uit het pakje en begon ze te delen. Vanuit zijn ooghoeken keek hij even naar Melissa, die hard kauwgom zat te kauwen en bezig op haar iNet was. Aan de andere kant zat Mike, die had zich languit in het gras laten zakken en staarde naar de sterren. Kris’ blik rustte even op zijn gezwollen vingers; straf omdat hij tijdens de les in slaap was gevallen. Hij wist dat zijn vriend veel nachtmerries had en daardoor overdag moe was. Nachtmerries waar de schóól nota bene de oorzaak van was. Misschien dat Onyx hem eens over andere dingen kon laten dromen.
          Hij verdeelde de kaarten in gelijke stapeltjes, maakte daarna zijn tas open en haalde de dingen eruit waarom hij wilde gaan spelen. De anderen deden hetzelfde. Het waren niet hele spannende dingen – Kris was degene die dingen vanbuiten het terrein kon halen. De verboden dingen die zij hadden, waren al eens zijn handen gepasseerd of kwamen gewoon uit de kampeerwinkel. Maar ach – het ging om de fun. Om het spelletje net even wat spannender te maken.
          Even lichtte er een vlammetje op toen Onyx zijn sigaret opstak. Hij gaf er ook eentje aan Maaya en stak die aan, daarna stak hij de glimmende aansteker met een zilveren doodskop als bovenkant weg.
          ‘Waarom zet je die niet in?’ vroeg Kris. Die wilde hij best winnen.
          ‘Misschien straks,’ antwoordde hij met een scheve grijns. ‘Als ik betere kaarten heb.’
          Kris snoof, daarna bekeek hij zijn kaarten en legde er twee af om weer door nieuwe te vervangen. Onyx zette ondertussen zacht een playlist op zijn iNet aan – eentje die Kris uitstekend beviel – en al snel gingen ze op in het spel en viel de beklemming die de school hen met duizenden regeltjes veroorzaakte, weg.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2020 - 17:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    April 2007


    Clive


    'Teleporteren,' herhaalde Clive. Hij hervatte het verhaal weer en samen bedachten ze hoe de combinatie van mindcontrol en teleportatie voor de beste tactiek zorgde. Hij genoot van de twinkeling in Noahs ogen, steeds wanneer hij een ingeving kreeg waar hij enthousiast over was. Tegen de tijd dat hij twee verhalen verteld had, zat de jongen te knikkenbollen. In de verte klonk gerommel en dikke regendruppels vielen op de bladeren rondom de hut. Het regende niet vaak, hij vond het altijd wel een fijn geluid en het rook lekker fris. Zeker voor een eerste overnachting in de natuur, was het helemaal niet verkeerd. 'Wil je al slapen, Uk?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    April 2007


    Noah Cackle



          Noah moest acuut gapen door die vraag en schudde toch zijn hoofd. "Neehoor..." mompelde hij, terwijl zijn ogen alweer gevaarlijk ver naar beneden zakten. "Ben helemaal niet... moe.."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    April 2007


    Clive


    Clive grijnsde. 'Je bent een slechte leugenaar.' Hij pakte extra dekens uit de kist die ervoor zouden zorgen dat de vloer niet te hard lag en hij pakte ook de twee kussentjes die erin zaten. Voor hem zelf was het nog veel te vroeg om te slapen, maar hij vermaakte zich wel door naar de regen en de onweer te luisteren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Februari 2013


    Kris


    Maaya ging praktisch nooit ergens heen zonder Onyx. Kris vond het strontirritant, maar het was niet anders. Zelfs hun straffen zaten ze samen uit. Toen hij haar dan ook in haar eentje de school uit zag glippen, ver na etenstijd, was hij toch wel nieuwsgierig. Ze keek schichtig om zich heen alsof ze wat te verbergen had en aangezien hij zijn nieuwsgierigheid zo slecht in toom kon houden dat hij er niet eens meer een poging toe waagde, ging hij iets sneller lopen totdat hij naast haar stond. Voordat hij ook maar een memorabele opmerking kon maken, deinsde ze van hem weg zodat ze zelfs tegen de muur bonsde. Zijn wenkbrauwen schoten omhoog. Maaya was niet zo bang aangelegd. In plaats van op hem te reageren, wendde ze haar gezicht af en beende vlug verder.
          Kris greep haar bovenarm vast. Ze kromp ineen door haar aanraking. Zijn instinct vertelde hem om los te laten, maar ze viel hem niet aan met haar gave.
          ‘Wat is er aan de hand?’
          ‘Niks,’ bromde ze.
          Toch ving hij een glimp op van iets wat hij nog nooit bij Maaya had gezien. Tranen.
          ‘Lul niet. Jij jankt niet zomaar.’
          ‘Wat kan het jou schelen?’ snauwde ze.
          Eerlijk? Niet heel veel. Toch schemerde er bezorgdheid door zijn nieuwsgierigheid heen.
          Ze rukte zich los en keek hem woest aan, alsof hij de oorzaak van haar tranen was.
          ‘Als je dit tegen Onyx zegt, doe ik je wat.’
          Hij rolde met zijn ogen. ‘Ik besterf het van angst.’
          ‘Ik meen het, Kris.’ Ze pakte zijn arm vast. Deze keer glommen haar ogen van angst.
          ‘Alleen als je zegt wat er aan de hand was.’
          Koppig liet ze hem los en begon in een versneld tempo in de richting van haar campus te lopen. Een beetje verward keek hij het meisje aan. Hij mocht haar dan wel een trol vinden, maar hij was niet van steen. Ze kon dan ook de boom in met d’r dreigementen; hij vond dat Onyx dit moest weten. Als zijn beste maatje er zo doorheen zat, zou hij dat ook willen horen. En hij had nou eenmaal een stuk meer met Onyx dan met d’r vriendinnetje, dus de keuze was snel gemaakt.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2020 - 17:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Februari 2013

    Onyx


    Onyx zat op het heuveltje vlak achter zijn campus, met zijn gitaar op schoot. Het was aan het schemeren, wat betekende dat de kou inzette en het hier veel rustiger was dan overdag. Zo had hij het graag. Achter zich hoorde hij voetstappen. Hij stopte het snarenspel niet, maar tokkelde verder. Af en toe schoten er beelden door zijn hoofd, hij hield er echter geen enkele vast.
          Pas toen degene naast hem ging zitten, merkte hij dat het Maaya helemaal niet was. Het was Kris. Hij liet zijn hand zakken. Er wentelde iets in zijn maag. Er waren weinig mensen met wie hij omging, naast Maaya. De meesten vond hij gewoonweg niet interessant genoeg om aandacht aan te besteden. Kris wel. Die liep zo min mogelijk binnen de lijntjes en Onyx kon dat wel waarderen. Toch waren ze niet vaak alleen en hoewel hij de jongen echt wel mocht, leek het contact niet zo vanzelfsprekend te gaan als bij Maaya en moest hij soms meer naar woorden zoeken.
          ‘Na alle heavy shit die je luistert, had ik niet verwacht dat er zo’n zoet melodietje uit je gitaar zou komen.’ Kris grijnsde naar hem, zijn ogen pulseerden en hadden vandaag een soort mix tussen roze en paars.
          ‘Bij alle heavy shit die jij luistert, had ik geen roze ogen verwacht.’
          Hij grinnikte. ‘Ik ben graag onvoorspelbaar.’
          ‘Ik ook.’
          Er viel even een stilte. Hij begon weer langs de snaren te strijken, zonder er echt bij na te denken. Hij merkte dat Kris vanaf de zijkant zijn gezicht bestudeerde en zijn vingers voelden er gespannen door. Ergens wenste hij dat de jongen weg zou gaan, aan de andere kant ook juist weer niet. Het zou helemaal niet verkeerd zijn om nog een vriend te hebben toch? Een jongensvriend – misschien was dat wel anders.
          ‘Hoe zit dat eigenlijk tussen Maaya en jou?’ vroeg Kris. ‘Gaan jullie met elkaar naar bed?’
          Door die onverwachte vraag trok hij net een beetje vreemd aan een snaar, waardoor die sprong. Het idee van seks hebben met Maaya maakte hem misselijk.
          ‘Ik moet er niet aan denken man. Ze is meer als een zus.’
          ‘Mooi.’
          ‘Mooi? Wou jij wat bij haar gaan proberen dan? Ze mag je niet.’
          Kris grinnikte. ‘Als jij het zegt, mister Oblivious.’
          Onyx keek hem even onderzoekend aan, maar haalde toen zijn schouders erover op. Bij sommige mensen moest je alles met een korreltje zout nemen. Kris leek hem zo’n type.
          Opeens werd Kris’ gezicht serieuzer. ‘Waar ging Maaya na schooltijd heen?’
          Wat kon dat hem schelen? Wilde hij serieus wat bij Maaya proberen? Het idee van Kris en Maaya stond hem net zo min aan als dat van zichzelf en Maaya. Hij wilde niet dat er iemand tussen hen kwam. ‘Ze had bijles voor wiskunde.’
          Kris draaide zich iets meer naar hem toe. Zijn knie raakte die van Onyx. In eerste instantie wilde hij die wegtrekken – hij hield niet van aanrakingen – maar er was iets in die bizarre ogen van Kris waardoor hij het contact vergat. ‘Ik zag haar huilend de school uitgaan. Ze wilde me niet vertellen wat er was en ik mocht het vooral jou niet vertellen. Maar ja. Leek me niet echt best.’
          Waarom zou Maaya huilend weggaan bij wiskunde? Dat sloeg helemaal nergens op. Barnes was heus zo beroerd niet, vergeleken met veel andere leraren. En hij kon echt geen reden bedenken waarom Maaya overstuur zou zijn door een leraar.
          ‘Het was vast niks,’ mompelde Onyx. Als er echt wat aan de hand was, kwam ze vast wel naar hem toe.
          Kris snoof. ‘Vind jij Maaya iemand die om niks huilt?’
          Hij haalde zijn schouders op. ‘Het is een meisje. Die hebben dat soms toch? Dat ze janken om niks? Als ze ongesteld zijn?’
          Wist hij veel.
          Kris schoot in de lach. ‘Dokter Onyx.’
          Onyx betrapte zich erop dat hij een beetje dom zat te grijnzen. ‘Lach er maar om. Misschien red ik ooit wel je leven.’
          ‘Goed zo. Daar zijn we immers superhelden voor. Kun je mijn kidnappers zich letterlijk dood laten schrikken door een nachtmerrie ofzo.’ De jongen schoof zijn muts wat naar achteren. Onyx liet zijn blik even over Kris’ gezicht glijden en zijn ogen rustten op zijn lip. Zo’n piercing vond hij ook wel vet. ‘Nee maar serieus. Ik denk dat d’r echt wat mis is.’
          Onyx trok zijn blik weer van Kris’ lippen weg. Maaya, right. Dat was belangrijker dan of hij wel of geen piercing wilde. ‘Ik ga d’r wel opzoeken.’ Hij stond op. ‘Thanks.’
          ‘Je vrienden moet je close houden. Zeker op deze kutschool.’
          Dat kon Onyx alleen maar beamen. Daarom had hij er maar één. Al zou hij het niet zo erg vinden om er twee van te maken. Hij pakte zijn gitaar op, knikte nog even naar Kris en ging toen Maaya zoeken.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2020 - 20:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    April 2007


    Noah Cackle



    Slapen op de vloer had hij nog nooit eerder gedaan. Clive had extra dekens gepakt, dus het was niet superhard, maar stiekem lag zijn eigen bed nog altijd fijner. Maar dat maakte niet uit. Het ging er nou juist om dat ze gingen kamperen, toch? En hij was ook supermoe, dus uiteindelijk duurde het helemaal niet lang voordat zijn ogen dichtzakten en niet meer open gingen. De verhalen van Clive speelden nog door zijn hoofd en hij stelde zich voor dat hij inderdaad kon teleporteren, en vliegen en mensen kunnen laten doen wat hij wilde. Buiten was het zachtjes gaan regenen en de druppels tikten rustig tegen het hout aan, terwijl Noah wegzakte in een diepe slaap.
          BAM!
          Noah schoot récht overeind, een schreeuw van schrik op zijn lippen. Bliksem flitste door de lucht en de regen kletterde keihard op het dak neer. Waar was hij? Niet in zijn bed, of in zijn eigen huis- een windvlaag blies ijskoud regenwater in zijn gezicht en hij schoot angstig nog iets verder achteruit, tot hij met zijn rug tegen de muur zat.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.