— September 2011 —
Noah Cackle
"Zonder," zei Noah (een beetje verontwaardigd), die op iets meer enthousiasme gehoopt had. Iedere keer toen hij zich had voorgesteld hoe zijn vriend zou reageren op het feit dat Noah hetzelfde kon doen als hij, en net zo cool was als Clive, was het wel met wat verraste uitroepen geweest, of woorden die hij van zijn moeder niet mocht zeggen, of op zijn minst wijd opengesperde ogen. Noah kon het immers ook. Hij had net als Clive óók magie. En behalve dat dat dus superawesome was, betekende dat ook dat Clive niet meer de enige was. Dan was hij minder alleen. Misschien kon Noah wel naar een paar van die onderzoeken gaan, dan had Clive af en toe eens een middagje vrij.
"Je gelooft me niet, hè?" zei hij en hij rimpelde zijn neus. "Oké." Hij knikte even, stopte de rest van zijn eigen koekje vlug in zijn mond en ging recht voor Clive's neus zitten. "Dat is jouw koekje," zei hij en hij wees naar het halve stuk dat Clive nog in zijn hand had. "Helemaal van jou en dat ga je niet delen." Zo, dan zou zijn vriend straks ook niet kunnen zeggen dat het altijd al zijn bedoeling was om het stuk zoetigheid aan hem te geven.
Noah klemde zijn hand tot een vuist en deed zijn úiterste best om zijn hoofd leeg te maken (alle spaghetti moest even buitenboord gezet worden en wachten tot het was gelukt (hij had met mama een filmpje gekeken over denken in doosjes en denken in spaghetti en Noah dacht dus in spaghetti, wat wel leuk was maar soms ook vermoeiend en zeker als hij zoiets belangrijks ging doen, want dan raakte hij nogal eens de spaghettisliert kwijt waar hij op dat moment mee bezig was)) en dat grappige gevoel weer op te graven en naar boven te halen.
Het werkte alleen als hij dat gevoel ook constant vast bleef houden, net als de mount Everest aan concentratie die hij nodig had. Het werkte meteen niet meer als de magie weg was en de magie ging weg als hij afgeleid raakte of te moe werd. Dus dat moest hij nu voorkomen. Het zou veel handiger zijn als het gewoon een knopje was dat hij om kon zetten. Floep, magie. Bij Clive ging het wel zo makkelijk, wist hij. Hoewel die ook heel veel en vaak had moeten oefenen met de onderzoekers, dus dan zou het bij Noah zelf ook niet zomaar lukken.
"Maar zoveel hou
jij niet van koekjes. Ik wel.
Eigenlijk zijn het zelfs míjn koekjes, wan
t ik heb ze meegenomen. Je wil dat koekje in je hand aan me teruggeven, anders word ik heel verdrietig en vind ik je niet meer aardig. Het is veel leuker om het koekje wel aan me te geven, want
dan word ik juist blij. Veel
blijer dan jij van het
van het koekje zou worden. Dus je geeft het aan mij." Onder het praten had hij zijn hand al uitgestoken, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was dat Clive hem nu dat koekje zou overhandigen.
Pffft, nu was hij zéker wel toe aan een koekje. Noah had heel veel zin om nu echt op de grond te gaan liggen en even zijn ogen wat rust te geven. Maar hij moest nu ervoor zorgen dat het heel normaal leek dat Clive deed wat Noah had gezegd, want zijn vriend was vast argwanender dan zijn moeder, want zijn moeder had hij geen duizend hints gegeven en Clive wel.
De magie was er bijna de hele tijd geweest en het was nog nooit zo goed gegaan als nu. Het moest ook lukken, anders geloofde Clive hem niet en viel de hele verrassing in het water.
[ bericht aangepast op 8 juli 2020 - 22:39 ]
Three words, large enough to tip the world. I remember you.