Vale Skia Nihil
"I am a Shadow of a Girl"
De man keek me even aan, hij zat duidelijk ergens aan te denken, 'Het is eten of gegeten worden. Als je wilt overleven, zul je moeten laten merken dat je niet zomaar klein te krijgen bent. Laat ze zien wie sterker is. Pesters zullen nooit iemand pakken die ze niet aan kunnen.' ik kijk hem rustig aan, hij heeft een goed punt, al is het natuurlijk wel gemeen doen tegen hun, ach wat boeit het eigenlijk ook...
'Van vriendelijkheid wordt misbruikt gemaakt. Je bent hier enkel voor jezelf en je kunt er alleen vanuit gaan dat jij altijd voor jezelf op zult komen, want anderen doen het niet. En wie niet sterk is, moet slim zijn. Je wordt onzichtbaar in de zon? Maak van je vloek jouw geheime wapen. Een onzichtbaar iemand zien ze niet aankomen. Een onzichtbaar iemand is niet te pakken te krijgen. Sta op te wegen je pesters. Laat ze zien wie de baas is. Pas dan wordt het beter.' ik knik even, hij is erg slim, of ja, slim in aanvallen bedenken. Ik kijk hem aan, even verschijnt er een kwaadaardig lachje op mijn gezicht maar die verdwijnt snel weer in mijn neutrale gezicht. Hij kijkt me afwachtend aan, weer kan ik een kwaadaardig lachje niet onderdrukken wanneer ik denk aan wat ik allemaal kan doen, ik kan Draco onzichtbaar aanvallen, ik kan hem voor schut laten zetten om hem te laten struikelen. Omg ik heb hier zin in. "Bedankt..." zeg ik kalm tegen hem terwijl mijn brein zegt dat ik moet gaan springen van blijdschap, maar ik ga het tegen, "Ik ga het gebruiken... U bent slim meneer, doe er iets mee, na vechtkunsten kunt u een heel ander mens zijn, vol liefde, vriendschap, gevoel..." ik weet niet waar het vandaan kwam maar het kwam zoals het kwam, ik bleef hem aankijken, was hij een zwaardvechter? Hij leek wel op een zo'n iemand, ik bleef hem aankijken, zou ik het goed hebben?
Jo Mari Gold
"I am a Ghost of a Girl"
'Goed, welke? Daphne? Levi?' Ze kijkt me geheimzinnig aan en gaat naast me staan.
'Ik doe alles wat je wil alleen als het slecht is, deal?' "Deal..." zeg ik, "Al wil ik wel graag vaker alleen werken dan samen, maar goed, als ik je een keer nodig hebt dan zeg ik het..."
'Wat is je plan, tell me.' ik lach even geheimzinnig, "Wat jij moet doen is gewoon de directrice afleiden..." zeg ik geheimzinnig, "Je ziet wel wat er gaat gebeuren..." zeg ik en loop weg, omg dit word geweldig! Ik loop naar de kamer van de directrice en bekijk de beveiliging camera's, ik zie dat Avan het vuur heeft aangestoken, het weghalen kan ik niet maar verdraaien wel... Ik pak de microfoon en zet hem aan, zo kan de hele school me horen via de geluid dingen door de school heen, "Attentie Attentie!" zeg ik kalm door de microfoon, ik was van plan alles te verraden, "Ik zit net de bewaking camera's te bekijken en zie dat Levi Ackerman het vuur heeft aangestoken in de school, hij wou niet verdacht worden dus besloot hij te doen dat hij mensen ging ondervragen om niet verdacht te worden..." het was geen goede zin maar goed, boeiend. Ik hoop maar niet de directrice komt, "En ik zie dat Mister Gold kinderen op zijn kamer heeft zitten, 3 meisjes en 2 jongens, wat gaat hij daarmee doen? Opeten? Hun huid ervan af halen? Iemand anders dat laten doen? Of vieze dingetjes waar we allemaal niet aan willen nadenken? Rumple dat is niet een goede start hoor, de eerste schooldag al!" ik kan mijn lachen bijna niet meer inhouden, geweldig! "En kijk eens wie er veel troep zit te maken! Daphne Topanga Fairy" ik stop even, gelukkig staan er ook veel namen bij, "De nieuwe docent laat alles maar weer vallen hoor, wil iemand haar misschien even helpen of kan ze dit alleen aan?" vraag ik spottend, oké nog een docent, "En we hebben meteen al weer een inbreker als docent! Joey, jammer dat zijn achternaam niet bekend is, maar Joey is bij Levi naar binnen gegaan, ging hij inbreken? Of wou hij vieze dingetjes doen met Levi?" dat laatste kwam er erg spottend uit, ik besloot Vale erbuiten te laten, dit was helemaal voor docenten. Oh wat ben ik benieuwd naar de reacties, iedereen kon dit horen!
Avan Odin Ravens
"What? I am just smoking"
Jupiter begon even wat tegen me te praten maar ik luisterde niet echt, ik was even in gedachten. Ze doet de deur voor me open maar de deur valt dicht en de muur knalt tegen haar hoofd aan, "Jupiter!" schreeuw ik als ze even naar achter valt en er iets in haar arm staat, Go away ik ren naar haar toe, "Jupiter gaat het wel?" ik kijk even om me heen, wat was er zojuist gebeurt?
Dan hoor ik ineens Jo haar stem door de luidsprekers van de school heen, "Ik zit net de bewaking camera's te bekijken en zie dat Levi Ackerman het vuur heeft aangestoken in de school, hij wou niet verdacht worden dus besloot hij te doen dat hij mensen ging ondervragen om niet verdacht te worden... En ik zie dat Mister Gold kinderen op zijn kamer heeft zitten, 3 meisjes en 2 jongens, wat gaat hij daarmee doen? Opeten? Hun huid ervan af halen? Iemand anders dat laten doen? Of vieze dingetjes waar we allemaal niet aan willen nadenken? Rumple dat is niet een goede start hoor, de eerste schooldag al! En kijk eens wie er veel troep zit te maken! Daphne Topanga Fairy. De nieuwe docent laat alles maar weer vallen hoor, wil iemand haar misschien even helpen of kan ze dit alleen aan? En we hebben meteen al weer een inbreker als docent! Joey, jammer dat zijn achternaam niet bekend is, maar Joey is bij Levi naar binnen gegaan, ging hij inbreken? Of wou hij vieze dingetjes doen met Levi?" ik lach eventjes, Jo werkt zich altijd in de nesten maar komt altijd met een goed idee. Meteen wend ik me terug naar Jupiter, "Gaat het, moet je even naar de ziekenzaal?"
(Mensen, wil iedereen even naar het stukje van Jo kijken? Dit is iets waar iedereen iets mee heeft, Jo verteld namelijk iets door luidsprekers heen, door de hele school kan je het horen, dus iedereen kan het horen.)
|
|
het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]