Vale Skia Nihil
"I am a Shadow of a Girl"
De man kijkt me even aan, 'U moet dit meisje ook niet volledig de schuld geven. Ze wilde gewoon even verwarmd in een kamer zitten. Heeft u daar dan problemen mee?' even glimlach ik, hij neemt het voor me op, de eerste, hij neemt het voor me op...
'Weet u soms waar de directeur of directrice van deze school is? Ik kom mij opgeven als nieuwe leraar, en ik geef toe dat het niet zo'n prachtige start is. Maar laten we dit voorval gewoon vergeten.' vraagt hij nu aan de man van deze kamer is. Dan kijkt hij mij weer aan, 'En jij, ik verwacht van jou dat jij niet meer in andermans kamer komt rondneuzen. Begrepen?' ik doe mijn armen over elkaar, niet opstandig maar gewoon om mijn buikpijn weg te werken.
'Niemand die zonder toestemming een huis betreed is onschuldig. Ik stel voor dat jullie je beiden naar het schoolgebouw begeven, voordat ik me bedenk,' zegt de andere man, hij kijkt koelbloedig, doet koelbloedig, maar is hij koelbloedig? Ik heb werkelijk geen idee... Ik bedoel, ik de ook koelbloedig, alsof al dat gepest me helemaal niets meer doet, het doet me wel iets, soms... Maar dat laat ik niet zien... Deze man lijkt me in ieder geval zichzelf in bedwang kunnen houden en lijkt me erg slim... Misschien... misschien kan hij me helpen... Ik doe even een stapje opzij, oeps, zon... Ik voel het felle zonlicht in mijn ogen prikken, het doet dus wel pijn... Ik keek naar mezelf, nouja, ik keek dus niet naar mezelf want ik was er niet, ik kon alles zien in mijn opzicht maar ik kon mezelf niet zien, hetgene wat ik dus wel kon zien was een schaduw, als ik zwaaide, zwaaide die schaduw terug. Dus als ik verdween kwam mijn schaduw terug...
Ik liep terug uit het licht, "Meneer, bent u een beetje slim want ik heb een probleem..." vraag ik lief.
Jo Mari Gold
"I am a Ghost of a Girl"
Ineens kwam er een meisje naast me zitten, ze was erg bleek. 'Gaat het?' vraagt ze bezorgd terwijl ze om zich heen kijkt, ik wou eigenlijk niet antwoorden en merkte ook dat ze afgeleid was, 'Wat is hier nou aan de hand?' ik keek haar even aan, 'Is hier iets vreselijks gebeurd met iemand? Of is er iets vreselijks gebeurd met jou?' ik glimlachte even vaag, "Er is iets vreselijks gebeurt met 2 mensen" zeg ik zacht, ik knik even naar de twee groepen mensen, "Daar zijn 2 kinderen vermoord door een geest, ze wou dat ik haar hielp..." ik merkte dat ik nogal, emotieloos en kil was, ja wat verwacht je dan? Als je geen hart hebt... Hetgene van mezelf, nee, dat besluit ik achter te houden. Ik los dit zelf op, dat wil ik ook graag. Ik heb nu ook over 2 mensen verteld, als ik ook over mezelf zou moeten vertellen zouden het er 3 zijn. Ik lach even, het is nep maar dat zie je niet. "Ik ben Jo, en jij?" vraag ik aan haar.
Avan Odin Ravens
"What? I am just smoking"
'Is dat een compliment of een hint dat ik er wat aan moet doen?' ik lachte even, "Nee hoor, je bloedneus zag er gewoon pijnlijk uit..." ik kijk even waar ze aan denkt, volgens mij kan je voelen of iemand je gedachten aan het lezen is, maar dat weet ik niet zeker...
'Eehm, kun je even ophouden met het lezen van mijn gedachten. Ik merk het, zo kijk ik ook als ik die van jou lees.' ik schrik even op, je voelt het dus niet maar je kan het herkennen, ik zie dat ze even schrikt, ze heeft zichzelf verraden. 'Sorry.' zegt ze verlegen, ik grijns, "Nee joh, geeft niet, gewoon van je afbijten, dan overleef je wel..." ik kijk haar even aan, de grijns op mijn gezicht word groter, "En jij hebt nooit leren liegen of heb ik het fout...?" dit kwam niet omdat ik haar gedachten had gelezen maar omdat ze er als een open boek uitzag en dat ze zomaar zegt dat ik haar gedachten aan het lezen ben...
|
|
het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]