Dit topic gebruiken we nog niet, alleen als de eerste niet meer kan.
Never grow up, it's a trap.
Dit topic gebruiken we nog niet, alleen als de eerste niet meer kan.
Ariël Greenleaf
"One step closer"
Jo Mari Gold
"I am a Ghost of a Girl"
"Whats wrong with me?"
het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]
× Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack |
Jo begint uit te leggen, ook al lijkt ze mijn blik te ontwijken. Ik snap alleen weinig van haar uitleg. Echte vrienden slaan elkaar niet? Waar gaat dit over? Betekent dit.. Ze zag me als een vriend? Op dit moment begrijp ik echt helemaal niets meer van dit meisje.
'Ik zou in mijn situatie ook kunnen zeggen dat vrienden elkaar niet bewust pijn willen doen. Desondanks begon je op mijn verleden te hameren, op zoek naar een zwakke plek. En dan ben jij nu boos op mij, omdat ik een ander antwoord gaf dan jij had gehoopt.' Mijn blik verraad niets van mijn verwarring. Dat is maar goed ook, want ik ben behoorlijk in de war. Ik ben dan ook echt blij als ik zo een momentje voor mezelf heb. Ik ben al verschrikkelijk moe, maar deze discussie put me al helemaal uit. Vrienden slaan elkaar niet omdat ze vrienden zijn.. Ik denk aan vroeger, aan de "vrienden" die ik toen had. Waren dat echt vrienden, of waren we gewoonweg drie mensen die hun krachten bundelden alleen om te kunnen overleven? Als ik er zo over nadenk, kan ik me niet herinneren dat ik hen ooit echt dichtbij heb laten komen. Desondanks heeft hun dood me wel veel gedaan. Ugh, misschien kan ik beter stoppen met nadenken over dit hele "vriendschap"-gebeuren. Het is gewoon een vaag iets dat niet aan mij is besteed. Ik ben nu eenmaal iemand die niet goed in teamverband werkt. Dat is mijn zwakte. |
"A good book is always good, no matter how many times you've read it."
Jo Mari Gold
"I am a Ghost of a Girl"
"Whats wrong with me?"
het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]
Peter Pevensie
If no one else will defend the world then I must
Cat
[ bericht aangepast op 22 juli 2016 - 13:34 ]
'Ja, dat was de test ook, ik ging kijken of je me wou slaan, of dat je me alleen maar pijn deed met woorden..'
Oké, dus zij denkt alles tegen me te kunnen maken vanwege een zogenaamde "test", maar als ik ook maar één ding anders doe, gaat ze direct als een klein kind hier zitten mokken. Hoe zielig. Ze komt overeind. 'Maar weetje, vrienden zijn is niet voor jou bestemd. Vergeet dit alles maar weer, ik doe denk ik toch niet mee aan dat gevecht. Ik vind mijn leven goed zo..' Ik blijf haar strak aankijken. Haar vriendschap hoef ik ook niet. Daar heb ik nooit om gevraagd. Alleen het laatste is vervelend. Ze kan ons namelijk goed dwars gaan zitten, als het even tegenzit. 'En wat je hart betreft, we zijn toch geen vrienden dus mij boeit het eigenlijk niet..' Nog altijd kijk ik haar aan. Ik ben totaal niet onder de indruk. 'Je legt je erbij neer om als een stuk voetenveeg behandeld te worden. Misschien heb ik je dan toch verkeerd ingeschat.' Achter me hoor ik voetstappen. Pas wanneer de persoon vlak achter mij staat, went ik mijn blik af. Daar zie ik dan Cat staan, die naar mijn idee op het perfecte moment aan is komen lopen. Zij is vast beter in communiceren met deze brutale snotaap. 'Hi, hebben jullie ruzie ofzo?' Ik zwijg en kijk weer naar Jo. Ik heb immers geen last van ruzie. Zij is hier de enige die zich op loopt te winden, ook al ben ik redelijk geïrriteerd. Als zij dit een ruzie noemt, dan mag ze dat hier en nu aan Cat toe gaan geven. |
[ bericht aangepast op 22 juli 2016 - 15:06 ]
Jo Mari Gold
"I am a Ghost of a Girl"
"Whats wrong with me?"
Cat
[ bericht aangepast op 22 juli 2016 - 19:48 ]
Wanneer ik zeg dat ik haar anders in had geschat, lijkt ze beledigd te zijn. Niet mijn probleem. Het is de waarheid.
'Hoe zag je me dan en hoe zie je me nu dan? Wat is het verschil?' 'Eerst zag ik je als een vechter. Maar nu lijk je eerder op iemand die zich op haar kop laat zitten.' Jo antwoordt op Cat dat het slechts om een klein meningsverschil gaat. Daar kan ik me wel in vinden. Als het een echte ruzie was geweest, had ik haar allang aangepakt. 'Weet je, misschien hebben jullie juist een zogenaamd "meningsverschil" omdat jullie over iets vrijwel hetzelfde denken. Alleen denken jullie niet dat jullie dat denken. En dat klinkt nogal vaag, maar als je goed bedenkt wat ik gezegd heb weet ik zeker dat je het snapt.' Ik trek een wenkbrauw op. Cat slaat de plank hier volledig mis. Dachten we er maar hetzelfde over. Dan zou dit gedoe een heel stuk makkelijker zijn. Maar nee, Jo moet zo nodig emotioneel worden, omdat ze vindt dat ik niet als een vriend reageer. Überhaupt, ik kan als docent lastig een vriendschap sluiten met een leerling. Het zal op zijn hoogst een soort acceptatie kunnen zijn. Ik snap niet hoe ze erop komt dat het meer zal kunnen worden. Of is het ijdele hoop van haar kant, omdat ze op zoek is naar een vaderfiguur? Ik denk er even overna. Opzich zou het niet heel vreemd zijn. Toen ik jong was, was ik blij toen in eerste instantie mijn oom me opving, ook al pakte het niet heel goed uit. Ieder kind heeft blijkbaar een ouder nodig. Hoe meer ik erover nadenk, hoe logischer het gaat klinken. Ook al blijf ik vinden dat ze haar emoties beter onder controle moet houden. |
Ariël Greenleaf
"One step closer"
Jo Mari Gold
"I am a Ghost of a Girl"
"Whats wrong with me?"
Peter Pevensie
Ariël Greenleaf
"One step closer"
Ariël Greenleaf
"One step closer"