Ik wil mijn broertje graag een trilogie cadeau doen voor zijn verjaardag die we ooit samen hebben geschreven. Het worden dus drie cover-aanvragen, die wel een beetje bij elkaar moeten passen. Ik zou het leuk vinden als alle titels een soort achtergrond/kader hebben. Zoiets als hier. Deze hoeft dan niet, maar om te illustreren wat ik bedoel.
Ik zou graag willen dat iedere cover een van de hoofdpersonen op de voorkant heeft. Liefst ook in deze volgorde, al mogen 2 en 3 wel verwisseld worden.
Hoofdpersoon 1. Een ander plaatje van Avril Lavigne mag ook, maar wel een oude foto waar ze nog steeds haar skaterlook heeft. Graag bij boek 1 of 2, bij boek 3 mist ze namelijk een oog.
Hoofdpersoon 2
Hoofdpersoon 3. Een ander plaatje van Zac Efron mag ook, want ik kan me voorstellen dat hij niet zo past bij de sfeer van het verhaal. Maar dan wel eentje waar hij op deze knul lijkt, met wat langer haar, en niet zo'n Highschool Musical foto.
Deze drie hebben ook nog allemaal een mannelijke of een vrouwelijke tegenspeler. Als dat past, kan ik dat nog geven, maar ik vraag me af of het dan niet te druk wordt. Maar als het wel mooi zou zijn, dan voeg ik ze nog even toe.
Er hóeven trouwens niet per se personen op. Maar als er op één cover een van bovengenoemde mensen komt, wil ik dat graag op allemaal. ^^
BOEK #1
* Titel
Orks
* Korte Samenvatting
Een leerzame reis voor jongeren verandert in een nachtmerrie wanneer ze het schip op een ochtend verlaten aantreffen. Ze stranden in een onbekend gebied, waar ze niet alleen elkaar moeten zien te overleven, maar zich ook moeten wapenen tegen een groep inheemsen die zich s nachts verplaatst en geen indringers duldt: gewelddadige Orks. Weten ze zich te wapenen tegen deze moordlustige vijanden terwijl ze zich op onbekend gebied bevinden of zullen ze stuk voor stuk ten prooi vallen? En zijn de Orks wel hun hoogste prioriteit of is het wantrouwen binnen de groep een tweede gevaar dat uiteindelijk fataal zal blijken?
* Eventueel plaatjes die je er in wilt
- Het speelt zich af in de jungle.
- Deze boomhut speelt een belangrijke rol. Mag uiteraard ook een andere zijn, maar graag een zonder trap (want er is een trouwladder, maar die hoef je niet te zien).
- Orks spelen een belangrijke rol. Maar dan wel de 'verminkte-mensen-orks' zoals in LOTR, en geen trolachtige wezens.
BOEK #2
Titel:
Angst
Korte samenvatting
Midden in de jungle van een gebied dat door moordlustige kannibalen wordt bewoond, strandt een groep tieners. De inboorlingen worden al snel tot Orks omgedoopt en ze doen hun uiterste best zich tegen deze vijanden te wapenen.
Hun inspanningen mogen niet baten: ze worden uit hun woonplaats verjaagd en een groot deel wordt in koele bloede in stukken gehakt. Door angst en afschuw overmand vluchten ze weg en zoeken beschutting in een uitgebrand dorp, waar nog enkele overlevenden zijn.
Hier proberen ze een nieuw bestaan op te bouwen, terwijl ze niet alleen geplaagd worden door hun wonden en neerslachtige herinneringen, maar ook door verhitte ruzies en ontluikende verliefdheden. Net wanneer de jongeren weer een beetje aan hun omgeving zijn gewend geraakt, spoedden verontrustende berichten hen tegemoet.
Twee van hen zijn in nieuwsgierigheid de grens overgestoken en hun buurland zint op wraak. Een wraak die opnieuw menig man het leven kost en anderen voor altijd verminkt. Deze keer nemen ze het niet op tegen agressieve, doch hersenloze creaturen, maar trachten ze zich te verdedigen tegen een volk dat niet hun dood voor ogen heeft, maar hun lijden
- Voor een sfeer indicatie, dit was de vorige cover.
- Er komen veel vernietigde dorpen in voor, zoals deze.
BOEK #3
Titel:
Littekens
Korte samenvatting
Maanden zijn verstreken sinds de groep aanspoelde op het onbekende grondgebied waar kannibalen en meedogenloze koninkrijken strijd met elkaar leveren, waar zij onwillig bij betrokken raken.
De kleine groep overlevenden zoekt hun heil op een nabij gelegen eiland, allen getekend door littekens zowel fysiek als psychisch. Hier treffen ze echter opnieuw een groep jongeren aan, die al een half jaar overleven sinds een vliegtuig crash.
Langzaam maar zeker beginnen ze te beseffen dat dit geen toeval meer kan zijn. Een vreemde kracht brengt hen naar deze afgelegen plaats. Maar waarom?
De tieners moeten de krachten bundelen om de mysterieën te ontrafelen, maar botsende karakters en een groot wantrouwen maken dit moeilijk, terwijl alle geesten geleid lijken worden door angst, pijn en verdriet.
Maanden zijn verstreken sinds de groep aanspoelde op het onbekende grondgebied waar kannibalen en meedogenloze koninkrijken strijd met elkaar leveren, waar zij onwillig bij betrokken raken.
De kleine groep overlevenden zoekt hun heil op een nabij gelegen eiland, allen getekend door littekens zowel fysiek als psychisch. Hier treffen ze echter opnieuw een groep jongeren aan, die al een half jaar overleven sinds een vliegtuig crash.
Langzaam maar zeker beginnen ze te beseffen dat dit geen toeval meer kan zijn. Een vreemde kracht brengt hen naar deze afgelegen plaats. Maar waarom?
De tieners moeten de krachten bundelen om de mysterieën te ontrafelen, maar botsende karakters en een groot wantrouwen maken dit moeilijk, terwijl alle geesten geleid lijken worden door angst, pijn en verdriet.
Een ijskasteel speelt een grote rol, dus wellicht iets als dit of dit
#ALGEMEEN
* Sfeer die het weer moet geven
Wanhopig. Avontuurlijk. Liever wel in de thrillerhoek en niet in de horrorhoek, er is geen rondspattend bloed nodig o.i.d.
* Horizontaal of verticaal?
Verticaal
* Heeft het haast?
Rond mei moeten ze eigenlijk wel af zijn, maar het liefst eerder, haha.
* Eventuele Exta's De resolutie moet minstens, 300 dpi zijn. Hij moet dus gedrukt worden, dus volgens mij zit het dan anders met de kleuren, maar ik denk dat je er meer van weet dan ik. (: Ik ga ze dus alleen voor eigen gebruik printen, dus de afbeeldingen hoeven niet rechtenvrij te zijn. (:
Oh en de auteursnamen: Lars van Limpt & Natascha van Limpt erbij (:
In short: je hebt al superveel mooie covers gemaakt, dus eigenlijk vertrouw ik wel gewoon op jouw inzicht. ^^
[ bericht aangepast op 19 feb 2017 - 11:33 ]
Every villain is a hero in his own mind.