• Ja. Help. Ik zit dus al twee maanden thuis omdat ik geen werk kan vinden. Ben overal al 'te oud' of ik krijg helemaal geen reactie. Nu kreeg ik de kans op voor de vakantie weer bij mijn oude werk terug te komen, in Drenthe, terwijl ik zelf in Utrecht woon. Zou dan bij een collega kunnen blijven slapen. Helemaal leuk, dus ik gebeld en ze zou me wat informatie opsturen over de uren en dan kon ik kijken of ik dat wat vond.
    Diezelfde dag word ik 3(!) keer uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Inmiddels heb ik er twee achter de rug en ik hoef bij allebei alleen nog maar 'ja' te zeggen voor een baantje in de omgeving voor gemiddeld 24 uur met mogelijkheid op bijbaan als de zomer voorbij is. Morgen nog een sollicitatie en ik hoop stiekem dat dat niets is, want ik vind de keuze nu al zo moeilijk.

    Nu is mijn probleem - ik weet eigenlijk wel zeker dat ik niet terug naar mijn oude werk ga. Heb maandag wat info gehad en het gaat maar om 15 uur. Nadat ik uitgenodigd was heb ik meteen een mail gestuurd naar mijn oude werk om ze even te laten weten dat ik nog twijfel nu ik hier aan het werk zou kunnen. Maar daar heb ik nooit een reactie op gehad. Afgelopen maandag kreeg ik van een hoofdkantoor van dat werk al een rooster waar ik ingepland sta, maar nog steeds geen reactie van de 'leidinggevende', zeg maar.

    Kan ik het nog wel maken om nee te zeggen? Het voelt zo raar. Vooral omdat ik iedereen daar gewoon ken. Ben ik niet bijna verplicht daarheen te komen, ook al is er nog niets getekend en heb ik officieel nog geen ja gezegd? Er is wel al een rooster voor een hele maand. What to do?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Zolang er geen afspraken zijn ben je niet verplicht om daar nu te gaan werken. Ik zou het ook dichter bij huis houden, wel zo handig en makkelijk. En als het voor meer uren is is dat helemaal fijn, verdien je ook nog meer dan bij je oude werk. Al is zo snel mogelijk laten weten dat je iets anders hebt wel netjes.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2016 - 21:42 ]

    Dougey schreef:
    Zolang er geen afspraken zijn ben je niet verplicht om daar nu te gaan werken. Ik zou het ook dichter bij huis houden, wel zo handig en makkelijk. En als het voor meer uren is is dat helemaal fijn, verdien je ook nog meer dan bij je oude werk. Al is zo snel mogelijk laten weten dat je iets anders hebt wel netjes.


    Klopt. Het was helemaal leuk toen ik geen werk had, maar nu kan ik dat dus wél krijgen. We hebben sowieso morgenmiddag contact, maar ik heb gewoon een beetje het gevoel dat ik het niet kan maken om nu nee te zeggen. Vanwege dat rooster denk ik gewoon dat ze echt al op me rekenen :/


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dougey schreef:
    Zolang er geen afspraken zijn ben je niet verplicht om daar nu te gaan werken. Ik zou het ook dichter bij huis houden, wel zo handig en makkelijk. En als het voor meer uren is is dat helemaal fijn, verdien je ook nog meer dan bij je oude werk. Al is zo snel mogelijk laten weten dat je iets anders hebt wel netjes.

    Dit zou ik inderdaad doen. Je hebt het allemaal netjes doorgegeven en als je nu bijtijds doorgeeft dat het niet doorgaat, kunnen ze jou niets maken, omdat jij nog geen contract hebt getekend en je hebt nog niet "ja" gezegd. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Je zou het gesprek kunnen afwachten en wel laten weten dat je ook twee andere keuzes hebt. Als je vraagt of ze al op je rekenen en ze zeggen ja, dan hebben zij eigenlijk een beetje pech. Maar het is wel een beetje raar dat ze je zomaar inplannen terwijl het nog niet eens zeker was of je er zou gaan werken. Dat zou je ook zeker kunnen zeggen tegen ze, dat het nog niet vast stond.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2016 - 21:46 ]

    Dougey schreef:
    Je zou het gesprek kunnen afwachten en wel laten weten dat je ook twee andere keuzes hebt. Als je vraagt of ze al op je rekenen en ze zeggen ja, dan hebben zij eigenlijk een beetje pech. Maar het is wel een beetje raar dat ze je zomaar inplannen terwijl het nog niet eens zeker was of je er zou gaan werken. Dat zou je ook zeker kunnen zeggen tegen ze, dat het nog niet vast stond.


    Ja, dat vond ik ook heel erg vreemd. Ik heb vorige week woensdag dus al die uitnodigingen gehad en heb toen direct een mail verstuurd. Had maandag dus ook verwacht dat dat een antwoord was, maar dat was dus dat rooster. De mail zelf is wel aangekomen en naar het goede adres verstuurd. MEHHH.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ze kunnen je niet zomaar inplannen zonder je aan te nemen, zeker als je hebt laten weten dat het nog niet zeker is dat is simpelweg jou dwingen en dat vind ik mega onbeschoft tbh.(":


    You were born original, don't die as a copy.

    Khal schreef:
    (...)

    Klopt. Het was helemaal leuk toen ik geen werk had, maar nu kan ik dat dus wél krijgen. We hebben sowieso morgenmiddag contact, maar ik heb gewoon een beetje het gevoel dat ik het niet kan maken om nu nee te zeggen. Vanwege dat rooster denk ik gewoon dat ze echt al op me rekenen :/

    Ik zou eigenlijk gewoon morgenochtend al bellen om te zeggen dat je een andere baan hebt. Je kunt gewoon netjes uitleggen dat je een mailtje hebt gestuurd dat je het nog niet zeker was en flauw gezegd is het dan hun probleem.
    Ik vind het eerder een beetje dom van hen dat zij jou al ingepland hebben terwijl je nog geeneens een contract of iets hebt getekend en dat je hebt aangegeven dat je nog niet zeker bent. Maar dat kan aan mij liggen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Posthuma schreef:
    (...)
    Ik zou eigenlijk gewoon morgenochtend al bellen om te zeggen dat je een andere baan hebt. Je kunt gewoon netjes uitleggen dat je een mailtje hebt gestuurd dat je het nog niet zeker was en flauw gezegd is het dan hun probleem.
    Ik vind het eerder een beetje dom van hen dat zij jou al ingepland hebben terwijl je nog geeneens een contract of iets hebt getekend en dat je hebt aangegeven dat je nog niet zeker bent. Maar dat kan aan mij liggen.


    Ja precies. 't Is wat Jolijn zegt - komt een beetje 'dwingend' over en daarom voel ik me nu ook zo mega schuldig om het af te wijzen. Dat rooster is het ook het enige concrete wat ik heb. Ik zou volgende week beginnen, maar nog geen contract of wat dan ook.
    Maar goed, ik zal morgen bellen en hopen voet bij stuk te houden.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    (...)

    Ja precies. 't Is wat Jolijn zegt - komt een beetje 'dwingend' over en daarom voel ik me nu ook zo mega schuldig om het af te wijzen. Dat rooster is het ook het enige concrete wat ik heb. Ik zou volgende week beginnen, maar nog geen contract of wat dan ook.
    Maar goed, ik zal morgen bellen en hopen voet bij stuk te houden.

    Dat moet je echt doen hoor! Ze kunnen jou écht niets maken. Ik vind het eerder heel dom en nu ook eigenlijk (als ik er zo over nadenk) best gemeen om jou zo in een hoekje te drijven, dat je al "moet" werken. Je zit echt nog nergens aan vast en het is echt hun fout dat ze dat mailtje (waarschijnlijk) gemist hebben. Ik vind dat gewoon goed gehandeld hebt, je had alleen misschien op die planning moeten reageren, maar ja, dan kunnen ze jou nog niets maken.
    Ik heb het namelijk ook al eens meegemaakt dat ik ingepland was, ik kon niet en er zou vervanging geregeld worden en vervolgens word ik die dag gebeld waarom ik er niet was. Toen was ik ook best wel pissig, maar ik voelde me ook heel schuldig, omdat men dan toch een man mist op de afdeling.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ze plannen je in terwijl je nog niets hebt bevestigd? Apart. :')
    Gewoon doen wat de mensen hierboven zeggen!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Ze plannen je in terwijl je nog niets hebt bevestigd? Apart. :')
    Gewoon doen wat de mensen hierboven zeggen!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Gewoon goed aangeven dat je al wat anders hebt en dat in elk geval screenshotten ofzo dat je bewijs hebt.

    Ik was ook nog ingeroosterd bij mijn oude werk toen ik al met mijn nieuwe werk begon, maar ik had bewijs dat ik op tijd mijn ontslag had ingediend.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ben eigenlijk wel benieuwd: hoe is het nu afgelopen?


    Deep inside, I've never felt alive

    Posthuma schreef:
    Ben eigenlijk wel benieuwd: hoe is het nu afgelopen?


    Dat zal ik eens even vertellen dan! Ik heb in ieder een baan, heujjj, echt een leuk baantje op loopafstand met een leuk salaris. Begin vroeg en ben vroeg vrij. Echt helemaal geweldig! En het beste is nog dat ik elke maand een + zal krijgen op m'n bankrekening ipv een - (nerd)

    Maar goed, toen kwam 't moeilijke. Eerst gebeld, maar mevrouw in kwestie werkte vandaag vanuit huis en niet bereikbaar via telefoon. Morgen wel. Heb toen toch besloten om een mail te sturen en als ik daar morgenmiddag nog geen reactie op heb er nog even achteraan te bellen.
    Ook direct de collega bij wie ik zou blijven slapen ingelicht en die vond dat ik helemaal gelijk had en was super lief voor me, wat heel fijn was. Daar dus geen schuldgevoel.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    (...)

    Dat zal ik eens even vertellen dan! Ik heb in ieder een baan, heujjj, echt een leuk baantje op loopafstand met een leuk salaris. Begin vroeg en ben vroeg vrij. Echt helemaal geweldig! En het beste is nog dat ik elke maand een + zal krijgen op m'n bankrekening ipv een - (nerd)

    Maar goed, toen kwam 't moeilijke. Eerst gebeld, maar mevrouw in kwestie werkte vandaag vanuit huis en niet bereikbaar via telefoon. Morgen wel. Heb toen toch besloten om een mail te sturen en als ik daar morgenmiddag nog geen reactie op heb er nog even achteraan te bellen.
    Ook direct de collega bij wie ik zou blijven slapen ingelicht en die vond dat ik helemaal gelijk had en was super lief voor me, wat heel fijn was. Daar dus geen schuldgevoel.


    Klinkt goed Laura, applaus voor jou!:3 en nu volhouden.<3 en regelen dat je met de meetings vrij hebt!(;


    You were born original, don't die as a copy.