Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
Slytherin || Christmas is what you make of it, right? || with Regulus || dress
Niet lang nadat ik op een van de banken van de Common Room was gaan zitten, zag ik Regulus uit de jongensgang komen. Ik kon zeker niet zeggen dat hij er slecht uitzag. Hiermee had ik wel geluk gehad, want mijn ouders hadden ook een vies oud mannetje voor me kunnen kiezen. Ik stond met een soepel sprongetje op van de bank en glimlachte bij zijn compliment. "Dank je. Zelf mag je er ook zeker wezen." Voorzichtig haakte ik mijn arm in die van hem. Het voelde raar, vooral erg ongemakkelijk, maar toch ergens kon ik er wel aan wennen. Ik was nooit degene geweest om te settelen, dat was Mavi. Mijn zus had alles uitgevogeld en het was maar een kwestie van tijd en middelen voor die met een huisje boompje beestje baby met haar muggle vriendje zou leven. Zelf had ik altijd de wereld over willen reizen, verder willen werken aan mijn dans, vooral niet vastgeketend zitten aan een huis met een man en een aantal kleine gedrochten, maar nu werd het toch steeds duidelijker dat ik juist degene zou zijn die zo snel mogelijk een ring om haar vinger zou hebben en koters over de vloer zou hebben rennen. Ik keek er niet naar uit, en Regulus volgens mij ook helemaal niet, maar dat mocht ik deze avond niet laten verpesten. We zaten nu eenmaal met elkaar opgescheept, dus we konden er maar beter het beste van maken. Ik liet me door hem naar de Great Hall leiden, waar al enkele koppels aanwezig waren, maar een echte feeststemming hing er niet. Misschien was het maar beter ook, dan konden we misschien eerst nog even praten, al wist ik ook wel dat het er waarschijnlijk weinig in zou zitten vanavond. "Fishy Green Ale, no eyeballs" Ik dronk zelf geen alcohol, maar Regulus duidelijk wel, iets wat niet erg was, zolang hij straks maar niet lam tegen een muur hing. Ik hield echt niet van dronken mensen. Ik pakte mijn drankje aan van de bartender en nam een klein slokje, voor ik naar de zwartharige jongen keek, wiens grote broer zichzelf nu al voor schut zette. "Kunnen we ergens praten? Ik bedoel, sinds we toch met elkaar opgescheept zitten kunnen we elkaar maar beter wat meer leren kennen, toch?" Ik haalde een hand door mijn haren en nam nog een slokje drinken. Ik hield wel van dansen, maar gezien hij me direct naar de bar had geleid had ik zo het gevoel dat ik daarmee beter kon wachten tot hij zijn drankje op had.

Primrose 'Pixie' Matilda York
Ravenclaw || Apperantly I have a date to the ball || dress
Normaal was Severus geen jongen waarmee ik veel omging. Onze vrienden waren anders en hij zag er altijd uit alsof hij zijn haren was vergeten te wassen. Toch moest ik toegeven dat hij er goed uitzag, al was hij misschien niet even comfortabel als ik in deze situatie. Ik trok hem voorzichtig mee naar de Great Hall, waar het bal zou plaatsvinden. Het was prachtig versierd met sneeuw en ijs, kerstbomen, en fonkelende lichtjes en kaarsen, terwijl het er toch lekker warm was. Ik werd een beetje uit mijn trans van verwondering getrokken door de stem van de jongen die mijn date hoorde te zijn. "Dansen klinkt goed." Het nummer wat draaide was op dit moment vrij langzaam, maar we zouden er vast wel iets op kunnen vinden. Dat wist ik zeker toen hij een kus op mijn handrug drukte, waardoor ik een kleine giechel niet kon onderdrukken. Voor een jongen die eruit zag als een creep, wist hij wel zeker hoe hij met meisjes om moest gaan. Bij zijn woorden legde ik een hand voorzichtig op zijn bovenarm en hield met mijn andere hand de van hem licht vast. "Zolang jij leid is het helemaal prima." Meestal had ik graag de touwtjes in handen, maar hij leek duidelijk te weten waar hij mee bezig was, en ik had alleen maar een vaag idee van hoe een wals eruit moest zien. Onder het dansen, wat toch nog redelijk ging ondanks ons lengteverschil, wat zelfs met mijn hakken nog altijd zeer wezenlijk was, raakten we toch een beetje aan de praat. Het raakte op het onderwerp van bloedstatus, door een naar berichtje van Celebran, iets waar ik het meestal niet over had, maar ik kwam er toch wel voor uit. Toch leek Severus er geen problemen mee te hebben, wat ik voor een Slytherin niet direct had verwacht, zeker niet omdat hij meestal met mensen als Celebran omging. Gelukkig sloeg het onderwerp om naar het feit dat we er een leuke avond van zouden maken, wat eindigde in een aantal innuendos die mij toch wel hoop geven dat dit zou leiden tot meer dan alleen een dansavond. Ik deed een stapje dichter naar hem toe, zodat ik net met mijn lippen bij zijn oor kon. "Je bent een goede danser, Sev. Ik ben benieuwd of je later ook gelijke moves hebt." Ik plantte mijn lippen net onder zijn oor en schonk hem weer een glimlach toen ik weer terug op mijn normale pek in de dans was beland. De muziek veranderde naar iets waar ik ook niet zo goed op wist wat ik moest doen, zeker omdat het voor wat minder nette dansen toch echt te vroeg was. "Zullen we een drankje gaan halen?" vroeg ik aan hem, terwijl ik met een draai mezelf deels uit zijn greep bevrijdde. Het was wel fijn om dicht bij elkaar te staan, zeker omdat hij eigenlijk best lekker rook en warm aanvoelde, maar het was niet praktisch om in die houding drinken te halen.
[ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 14:14 ]
Bowties were never Cooler