Regulus Arcturus Black
“The Noble and Most Ancient House of Black”
Slytherin • 16 • Pureblood • Captaind and Seeker • Slytherin Dorm • with Frankie
Kerst. Tja. Wat moet ik daar nu over zeggen. Op het moment heb ik eerlijk gezegd wel belangrijkere dingen aan mijn hoofd. Ik liep een beetje dolend door de gangen terwijl mijn gedachten afdwaalden. Afgelopen zomer was het gebeurd: na jaren een trouwe volger te zijn geweest mocht ik mijn
Dark Mark ontvangen. Mijn ouders waren trots geweest, en dat ondanks dat ze zelf geen Death Eaters zijn. Wat ik trouwens best vreemd vind.. Als je achter de
cause staat, waarom dan niet meteen all the way gaan en je echte loyaliteit tonen.
Dat zal dan wel de kant zijn die Sirius heeft meegekregen van onze ouders. Gelukkig ben ik geboren, om de eer van de familie hoog te houden, iets wat ik ook als een van mijn verplichtingen zie. Onze familie is al eeuwenoud en mag niet vergaan. Maar met Lord Voldemort ziet de toekomst er rooskleurig uit voor de Black familie. De gangen in het kasteel leken langs me heen te glijden terwijl ik langzaam naar beneden liep om naar de Slytherin dorm te gaan.
Via via had ik vandaag gehoord dat Scarlett met Sirius naar het bal zou gaan vanavond. Hoe kon ze dat nu doen? Oke, misschien was ik ook te kil geweest en moet ik in het vervolg mijn gevoel beter uiten. Maar ik bedoel, we hebben best een aantal keer gezoend.. dan ga je toch niet met die gast z'n broer? Aan de andere kant zijn ze wel gewoon vrienden.. Maar ik zat er mee, dat zeg ik eerlijk. En nu we het dan toch over Sirius hebben.. ook daar zit ik nog steeds mee. Tuurlijk doe ik naar de buitenwereld alsof ik hem ook zie als de verstoten broer,
the not so noble Black... Maar eerlijk gezegd geef ik nog altijd om mijn oudere broer. Als kind heb ik altijd tegen hem opgekeken; hij mocht als eerste naar Hogwarts, leerde als eerste vliegen, zat als eerste in het quidditch team... Hij blijft altijd mijn grote broer. Echter blijft het feit wel dat hij onze familie heeft verloochend. Iedereen wist dat het niet goed zat toen hij bij Gryffindor werd ingedeeld, het was een slecht voorteken. Maar toen die vriendschappen met alle
mudbloods... dat is iets wat je gewoon niet kan goedkeuren. En dan nog maar te zwijgen over de relatie met Remus. Ik weet niet of het allemaal waar is wat ik hoor, maar er wordt veel gefluisterd in de gangen van Hogwarts. Toch weet ik niet of ik ze moet geloven. Pas als ik het met eigen ogen zie, pas dan zou ik het geloven.
Gezien het feit Scarlett met Sirius ging, kon ik dus niet alleen naar het bal toe vanavond. Ik had nooit gedacht dat ik dit zou gaan zeggen, maar; het kwam op dit moment erg goed uit dat mijn ouders al een partner voor me hadden gevonden. Franciszka Malia Roger, of ook wel
future mrs Black. In ieder geval als het aan mijn ouders lag. Ze hadden het ons een tijdje terug medegedeeld, dat ik en Frankie met elkaar zouden moeten trouwen. Dit om de bloedlijn puur te houden en de familie eer in stand. Frankie was nooit echt een meisje geweest waar ik veel mee omging, en eerlijk gezegd wou ik daar ook niet perse verandering in brengen. Maar nu waren we tot elkaar gedoemd.
Ik kwam de kerkers binnen en begaf me naar de dorm van Slytherin. Even snel zei ik wat housemates gedag, maar liep vervolgens naar de slaapzaal van Frankie. Even klopte ik op de deur, om hem vervolgens open te doen en naar binnen te spieken. Zo te zien was ze alleen.
Het meisje was klein en had lang rood haar tot haar ribben. Naar haar groene ogen kon ik tijden kijken.
"En heb je zin in vanavond?" vroeg ik haar terwijl ik nonchalant tegen de muur aan leunde. "Neem aan dat we samen gaan."
We hadden het nog niet eens besproken, we bespraken sowieso niet echt veel. Echter vond ik wel dat ik hier vanuit kon gaan.
[ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 23:43 ]