• Utrechts Stedelijk College


    Het Utrechts Stedelijk College, onder velen beter bekend als het USC, is een school die al bijna zeventig jaar gevestigd is in het wonderschone Utrecht. De school staat erom bekend zijn leerlingen goed te ondersteunen in hun leerproces, de begeleiding staat altijd voorop. Het USC biedt onderwijs aan voor jongeren van 12 t/m 18 jaar op zowel het vmbo-, havo- als vwo-niveau. In deze RPG volgen we een aantal leerlingen van het USC in hun examenjaar. Lukt het ze om die laatste punten binnen te halen en hoe gaat het met de voorbereidingen op die beruchte eindexamens?





    Rollen
    Naam | User | Leeftijd | Niveau | Pagina
    Naam: De personages komen uit Nederland. Engelse namen zijn mogelijk, maar over het algemeen heeft iedereen een Nederlandse (achter)naam
    Leeftijd: We houden leerlingen in het examenjaar aan, dus: 16/17/18
    Niveau: Vmbo-tl, havo of vwo
    Vakkenpakket: Nederlands, Engels en wiskunde zijn verplicht
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Relaties: Deze worden besproken in het praattopic of via PB/GB
    Thuissituatie: Niet iedereen heeft een heftige thuissituatie, houd daar rekening mee
    Extra: Denk aan hobby's, angsten, doelen in het leven etc.

    Vrouwen TIJDELIJKE STOP TOTDAT ER MEER MANNEN ZIJN
    • Ella Loraine van Riddershoven | Sempre | 17 | Havo | 1.2
    • Martine Justine Hester | Dumbledore | 16 | Vmbo | 1.2
    • Naomi Catarina DiMarco | Falahee | ? | 1.2
    • Tessa Lieke Martens | DownTheRoad | 16 | Vmbo | 1.5
    • Milou van der Linden | IncroyabIe | 16 | Vwo | 1.5
    • Manami Akiyama | Raccoon | 16 | Vwo | 1.5
    Mannen
    • Valentijn Robbert van Gestel | Dumbledore | 18 | Havo | 1.4
    • Alexander 'Jeaden' Kleijnenhoven | Philip | 17 | Havo | 1.3
    • Shane de Jong | Mirin | 17 | Vmbo | 1.1
    • Daley van Beek | watahmaloehn | 17 | Vmbo | 1.2
    • Mohammed Fatih Idrissi | Falahee | 18 | Havo | 1.2
    • Johannes Frederick Joncker | Raccoon | 17 | Havo | 1.5
    • Beau ter Ham | IncroyabIe | 17 | Vwo | 1.5

                                                                                                                     

    Regels
    • We hanteren de huisregels van Quizlet
    • Reserveringen blijven drie dagen staan
    • Je beheerst genoeg kennis van de Nederlandse taal om zo foutloos mogelijk te schrijven
    • Ik maak de nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven
    • Houd geslacht en niveaus gelijk
    • Geen perfecte personages
    • Je schrijft minimaal 300 woorden
    • Vragen? Stel ze!
    • Veel plezier



    Topics
    Rollentopics 1
    Praattopics 1
    Speeltopics


    Begin
    We beginnen op maandag 19 september. Dit is alweer de derde week van het schooljaar, wat betekent dat de leerlingen weer een beetje gewend zijn aan het schoolleven. Er zullen onderhand toetsen opgegeven worden. We spelen vanaf 13:00 dat de bel gaat om middagpauze te gaan houden, wat alleen voor de bovenbouw is.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2016 - 20:28 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Alexander 'Jeaden' Kleijnenhoven
    Examenjaar • Havo • Zestien jaar

    'The devil is real and he is not a little red man with horns and a tail.
    He can be beautiful, because he's a fallen angel and he used to be God's favorite.'



    Ik staarde maar naar de blaadjes, waar de wind doorheen speelde. Ergens hoopte ik dat hij mijn laatste opmerking niet gehoord had, gezien het nogal gedropen had van de jaloezie. Ik voelde zijn hoofd op mijn schouder verdwijnen wat me pijnlijk op mijn lip deed bijten. Ik wist aan zijn reactie dat de jaloezie hem niet ontgaan was. ‘Wat.’ Hoorde ik hem dan ook zeggen. Mijn blik gleed snel van de bladeren, naar mijn schoenveters. Ik begon er wat mee te spelen om mijzelf een houding te geven.
    ‘Ik mag hem wel ja, maar ik ken hem niet zo goed als jij hem kent en daarbij, moest ik wel bij hem blijven gezien hij amper iemand kent en ik er lekker alleen stond in het rokershok.’ Wellicht was het laatste niet bitserig bedoeld, maar hij kwam wel hard aan. Ik wilde hem beloven dat dit nooit meer zal gebeuren, maar ik wist dat ik dat niet kon. Zachtjes voelde ik de hand van de jongen rond mijn kin sluiten, zodat ik gedwongen de jongen aan moest kijken. Kort staarde ik in zijn bruine kijkers, voor ik automatisch mijn gezicht in zijn vingers omlaag probeerde te laten gaan, wat mislukte.
    ‘Hé, jij bent en blijft altijd mijn beste vriend, okay? Headen? Remember?’ Zachtjes knikte ik, voor ik mijn armen om Hannes heen sloeg en hem mezelf wat tegen hem aan duwde in mijn omhelzing. ‘Team Headen en niemand komt daar tussen.’ Bevestigde ik zijn opmerking, voor ik de jongen weer los liet. Mijn mobieltje maakte een paar geluidjes, en toch misschien gretiger dan mocht, greep ik naar mijn mobiel. Mijn blik gleed voordat ik Whatsapp open gooide nog kort over het veld, waar de rest aan het sporten was. Het was nogal duidelijk zichtbaar vanaf het rokersplaats, net zoals het feit dat Mo momenteel zijn plakkerige shirt verwisselde voor een vest. Zijn abs waren zelfs hier zichtbaar net zoals zijn tatoeages. Ik wierp mijn aandacht weer op mijn mobieltje, waar ik schijnbaar plotseling in een groepsapp gegooid was, afkomstig van Mo en een direct message van Mo. Ik besloot het laatste maar open te drukken. Heb je enig idee hoe jaloers je me soms maakt sugar x na die woorden volgden er nog twee kus emoji’s, wat ongewild toch een blos op mijn wangen veroorzaakte. Zijn appje was waarschijnlijk heel sarcastisch over mijn voetbalkunsten gezien ik geen flauw idee had hoe ik anders het woordje jaloezie kon interpreteren. Toch was het maar goed dat mijn voetbalkunsten belabberd waren, want door de klap van de bal dat nog na gonsde op mijn gezicht, kon deze waarschijnlijk niet mijn rode wangen herkennen voor een blos. Ik beet kort op mijn lip voor ik wat terug typte. Heb je enig idee hoe onwijs heet je bent van een afstand. Hoe snel kan je bij je auto zijn? ik drukte nog een speelse smiley met zijn tong uit zijn mond, voor ik ook twee kus emoji’s stuurde en een rood hartje. Ik besloot expres niet te reageren op de groepsapp. Ik vermoedde namelijk niet dat ik zou mogen van mijn ouders. Liegen dat ik bij Hannes sliep zou zeer waarschijnlijk niet lukken, hoewel mijn ouders wel redelijk dik waren geworden met Valentijns ouders. Puur omdat ze uit het zelfde schuitje leken te komen. Ik had het niet aan Valentijn gevraagd, maar ik vermoedde dat de jongen ook al het een en ander wist van mijn privé situatie door onze ouders. Helaas. Valentijn gebruiken om naar Mo’s feestje te gaan kon eventueel dus wel lukken. Echter wist ik dat dit niet het grootste probleem was. Mo was knap. Het was een feit waar je niet om heen kon draaien. Veel meisjes keken naar hem en Mo zelf was niet bepaald vies van wat geflirt. Ook al deed het mij pijn, hoewel de jongen zelf dat niet wist. Ik wilde niet het jaloerse vriendje zijn, die zegt dat hij voor míj moest kiezen en niet haar. Misschien viel het allemaal wel mee. Ik vermoedde dat Hannes zelf ook wel in de App gegooid was, dus ik had in ieder geval hem, als ik toch kon gaan en Mo me zou vergeten. Misschien was dit dan ook het beste moment om te vertellen dat ik vanmiddag moest werken bij The Dot, gezien elk moment Mo kon gaan omkleden en naar zijn auto kon gaan. De jongen leek toch geen zin meer te hebben in zijn gymles af te ronden.
    Ik stal nog een snoepje uit zijn kruidvat snoepzak, voor ik deze weer dicht vouwde. ‘Ik reken erop dat je deze zak morgen weer mee hebt, Hannes.’ Ik gaf zachtjes een plagend kneepje in zijn wang, voor ik het snoepje in mijn mond stak. Ik wreef even mijn gymbroek wat strakker, voor ik de jongen weer aankeek. ‘Ik moet helaas werken vanmiddag, maar we kunnen morgen nog wel voor dansles chillen? Mijn moeder heeft de koelkast weer volgestopt met allerlei troep, maar ik denk heb ik nog wel geld genoeg voor pizza of ander afhaal meuk ofzo..’

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 0:14 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Mohammed Fatih Idrissi
    Havo - Outside





    Zo nu en dan kijk ik naar hem een speel ondertussen met de rits van mijn vest. Hier hou ik echter al snel weer mee op en ik laat het gewoon open. Het was warm en ik bleef een show off. Als je het lichaam hebt mag je het best tonen, no? Ondertussen zag ik steeds meer bevestigende berichtjes binnenkomen in de groep en ook worden er steeds meer mensen toegevoegd. Dit wordt een leuk feestje. Opeens zie ik echter een erg belangrijk berichtje binnenkomen en ik grijns wanneer mijn ogen over de tekst glijden. Heb je enig idee hoe onwijs heet je bent van een afstand. Hoe snel kan je bij je auto zijn? Mijn blik blijft even hangen op de emojis en ik schud mijn hoofd terwijl ik nog eens naar hem kijk.
    Ik pak mijn spullen en loop langzaam naar de kleedkamers. Opzich over 5 minuten.... stuur ik eerst naar Jaeden en ik loop naar binnen. Ik open mijn tas en pak mijn mobiel weer. Of ik ga snel douchen.... stuur ik met een brede grijns. Ik kijk naar de spiegel en hou mijn hoofd wat schuin. Ik kan altijd een beetje teasen... No? Ik grinnik en doe mijn vest uit, waarna ik een foto maak via de spiegel. Mijn bekende grijns op mijn lippen en mijn joggingbroek laag op mijn heupen. Shower sounds very good tho.... stuur ik met de foto en ik lach kort. Uiteindelijk spring ik snel onder de douche zonder echt mijn haar te verpesten. Snel doe ik mijn deo en bekende luchtje weer op en kleed me aan. Geintje sugar... Ik ga al naar mijn auto x stuur ik als laatste en ik gooi mijn tas in de auto. Vervolgens leun ik maar tegen mijn auto en steek ik nog een sigaret op. Stoppen zegt de coach, ja toch...


    El Diablo.


    Daley van Beek



    ‘’Maak je geen zorgen joh, je bent nog steeds een knapperd.’’ Bij die woorden glimlachte ik kort en schoof wat opzij na haar ‘speelse’ duw.
    Ze trok vervolgens haar wenkbrauw op en lachte uiteindelijk kort, ‘’zoals altijd heel gul met de complimentjes, hé Daley?’’ Grinnikte ze en ik kon het niet laten om kort te grijnzen.
          ‘’Maar dankjewel denk ik? Hoe dan ook, ik heb nog geen behoefte aan een relatie. Jongens vind ik persoonlijk alleen maar raar en het enige waar ze op dit moment aan denken zijn vrouwen, feestjes en wat daarna komt als je begrijpt wat ik bedoel,’’ ik leunde wat met mijn elleboog op de rand van het bankje en draaide me wat meer naar haar toe. ‘’Ik pas daar liever voor. Ik houd de meeste jongens daarom ook maar liever op afstand door de bitch uit te hangen. Het werkt meestal.’’
    Ze keek mij aan en ik fronste kort, ‘’ik kan gewoon niet geloven dat je dat zou doen. Kom op, heb jij dan geen behoeftes?’’ Plaagde ik haar. ‘’Je moet toch een keer van bil gaan?’’ Mijn blik verplaatste zich nu van haar gezicht naar mijn telefoon die oplichtte en las geïnteresseerd het berichtje van Mo, een feest? Ik draaide het beeld zodat Milou het ook kon lezen en lachte, ‘’is dit niet de perfecte oplossing voor jou probeem?’’
          ‘’Hoe dan ook, ik weet heus dat je gewoon straal mijn speech negeert ook al weet je dat het waar is,’’ voordat ik kon protesteren op wat ze zei had ze er al weer over heen gepraat. ‘’Maar goed, vanwaar de plotseling interesse in mijn niet-bestaande liefdesleven?’’
    ‘’Mijn interesse begon toen ik een visioen van jouw zag met alleen maar katten om je heen, ik denk niet dat je zo wil eindigen lieve schat. Daarbij ben ik een expert in liefde, seks en gamen.’’ Ik sloot mijn zin af met een glimlach en keek even over mijn schouder richting het volleybalveld. ''Op dat feest zijn we weer samen, geloof me; soms is het net alsof ik zo'n toekomstbal voor me heb liggen, weet je wel, zo'n magische.'' Ik deed net alsof ik een heldere glazenbol keek en lachte toen kort.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Beau ter Ham

    "What does all our love amount to?"

    Manami blijft stil staan waardoor ik ook abrupt halt houd. Onderzoekend kijk ik haar vragend aan en glimlach zwakjes.
          'Beau? Rustig maar, het gaat prima met me.' Ik krab wat ongemakkelijk aan mijn nek en kuch wat ongemakkelijk, goed zo, ter Ham.
          'Wat zou je ervan denken om samen een ijsje te gaan halen en dan rustig bij het fonteintje te zitten?' Vervolgt ze en ik knik instemmend. 'Het is inderdaad best warm dus wat afkoeling zou erg fijn zijn.' Vervolgens kijkt ze me verwachtingsvol aan en ik frons een beetje, is er iets mis? 'Mag ik dan ook wat geld lenen? Mijne licht nog in mijn locker.' Oh. Ik lach zachtjes en knik alweer.
          'Natuurlijk, welke smaak wil je?' Vraag ik dan en zie hoe ze plaats neemt op de rand van de fontein. Ik neem de krukken van haar over en leg ze netjes neer zodat ze niet in de weg liggen.
          'Maak je trouwens geen zorgen om zonet, ik begreep heus wel welke ballen je bedoelde.' Het had geruststellend moeten overkomen maar in plaats daarvan had ik het alleen maar erger gemaakt door erop terug te komen. 'Ik bedoel... Nou ja... Laat ook maar.' Ik word alweer knalrood en draai me gauw om – om mijn portemonnee uit mijn tas te pakken.

    Stereotype nerd • Vwo • 17 • Examenjaar


    I just caught the wave in your eyes

    Milou van der Linden

    "Your dead eyes before mine."

    Daley lijkt zich over mijn verklaring te verbazen waardoor ik even moet grijnzen.
          'Ik kan gewoon niet geloven dat je dat zou doen. Kom op, heb jij dan geen behoeftes?' Plaagt hij me waardoor ik iet wat ongemakkelijk heen en weer schuifel en mijn hoofd schud. 'Je moet toch een keer van bil gaan?' Opdat moment klinken er twee toontjes, ééntje afkomstig van mijn telefoon en één van de zijne. Fronsend kijk ik hem vragend aan en kantel mijn hoofd wat. Na het berichtje gelezen te hebben draait hij lachend zijn beeldscherm naar me toe. 'Is dit niet de perfecte oplossing voor jouw probleem?' Als je het over de duvel hebt... Ik forceer een grimas op mijn gezicht, ook al lijk ik nu op een boerin met kiespijn.
          'Helemaal geweldig, wat een toeval! Als je me genoeg dronken voert zal ik het overwegen.' Mompel ik zogenaamd enthousiast en kijk van hem weg. Is het echt zo raar dat ik praktisch gezien een non ben?
          'Mijn interesse begon toen ik een visioen van jouw zag met alleen maar katten om je heen, ik denk niet dat je zo wil eindigen lieve schat. Daarbij ben ik een expert in liefde, seks en gamen.' Ik kijk hem verontwaardigd aan en sla mijn armen protesterend over elkaar.
          'Ik houd niet eens van katten dus als dat al zou gebeuren ga ik voor honden.' Ik volg zijn blik en ga verder niet meer op zijn woorden in.
          'Op dat feest zijn we weer samen, geloof me; soms is het net alsof ik zo'n toekomstbal voor me heb liggen, weet je wel, zo'n magische.' Veranderd hij het onderwerp weer en ik weet dat hij het over Ella heeft.
          'Dus ik heb toch gelijk hè? Je mist haar.' Ik kijk hem triomfantelijk aan. 'Of heb je een betere reden waarom je miss Redhead terug wil?

    Badass and a bit of a bitch • Vwo • 18 • Examenjaar

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 18:13 ]


    I just caught the wave in your eyes

    De gymles zal nog ongeveer 5 posts duren. Degene die dus als zesde post, laat merken dat de les is afgelopen en iedereen zich kan gaan omkleden. Dit is voor iedereen het laatste uur geweest, hierna is iedereen vrij.


    Ikzelf zal daarna ook weer posten. Ik heb momenteel niet de tijd om alles bij te lezen dus ik laat Martine er even buiten. Ze springt weer in als iedereen om gaat kleden


    Big girls cry when their hearts are breaking



    Manami Akiyama
    Vwo || 16 || Verlegen




    Beau knikte en lachte zachtjes 'Natuurlijk, welke smaak wil je?' Vroeg hij en hielp me als een gentleman met mijn krukken wat me dankbaar naar hem liet glimlachen. "Dank je Beau, je bent echt mijn held vandaag." zei ik gemeend en woelde even door zijn haren. 'Maak je trouwens geen zorgen om zonet, ik begreep heus wel welke ballen je bedoelde.' probeerde hij me gerust te stellen , maar hij maakte het eerder genant waardoor ik weer kort beschaamd bloos. "Eh ja, ehm doe mij maar Vanille." zei ik met een zwak glimlachje en haalde de staart uit mijn zwarte haren zodat deze weer losjes over mijn schouders viel.. 'Ik bedoel... Nou ja... Laat ook maar.' zei Beau met een knalrood gezicht en haalde zijn geld uit, waarna hij ijsjes voor ons ging bestellen. Niet snel daarna hoorde ik mijn mobiel zoemen waardoor ik fronsend naar het berichtje kreeg die ik net van Mo had gekregen. Erg goed kende ik de jongen niet, maar ik had hem ooit eens mijn gsm nummer gegeven op vraag van Jeaden. Die vaak eens zijn mobiel vergat zeg maar. Het berichtje was naar zowat alle laatstejaars gestuurd en het ging over een feestje aankomende zaterdag. Hoe graag ik ook zou willen gaan, in de weekends werkte ik in de Sushi zaak dus ik had geen idee of mijn ouders me lieten gaan. "Beau? Heb jij zaterdag wat te doen?" vroeg ik de jongen.















    Johannes Frederick Joncker
    Havo || 17 || Hyperactief




    Jeaden trok me in een bro hug waar ik dan ook op in ging en hem terug omhelsde. Ik had niet graag discussies en al zeker niet over domme dingen. En vaak was ik dan ook de onheilstoker, maar voor mijn gevoel was ik het deze keer niet, maar kan ikhet dit maal wel eens oplossen. ‘Team Headen en niemand komt daar tussen.’ Bevestigde hij nogmaal en ik knikte voordat ik hem losliet. "Niemand." zei ik met een glimlachje en nam nog een laatste trekje van mijn peuk voordat ik gelijktijdig met Jeaden een wapje kreeg en deze opende. Feetje, zaterdag bij Mo. een speelse grijns sierde mijn lippen. Het werd wel eens tijd voor een goed feestje en Idrisi kon dat zeker wel. ‘Ik reken erop dat je deze zak morgen weer mee hebt, Hannes.’ Hij kneep plagend in mijn wang waardoor ik mijn tong naar hem uitstak en in zijn hand van mijn nijpende wang wreef. "Braaf blijven hé, of ik heeft je nooit meer suikerigheid' zei ik plagend terug en lachte even. Echter werd het even stil tussen ons waardoor ik hem vragend aankeek ‘Ik moet helaas werken vanmiddag, maar we kunnen morgen nog wel voor dansles chillen? Mijn moeder heeft de koelkast weer volgestopt met allerlei troep, maar ik denk heb ik nog wel geld genoeg voor pizza of ander afhaal meuk ofzo..’ zei hij en een teleurgesteld sip pruillipje verscheen op mijn gezicht. "Oh, nou ja." begon ik , denkend dat het berichtje dat hij daarnet had gekregen, waarsschijnlijk van zijn werknemers was. "Geen probleem. De plicht roept." zei ik met een zwak glimlachje en haalde een fles cola uit mijn rugtas en nam er een slok van waarna ik het bruine goedje aan hem aanbood. "Morgen dansen word te gek. En wie weet zaterdag, op Mo's feestje dan gaan we het beste van onszelf tonen." zei ik met een grijnsje en drukte mijn peuk uit. Gezien ik vandaag niets te doen had, kon ik weer eens gaan kickboksen. Het was een lange tijd geleden, en hoewel ik niet mag met mijn pols had ik er toch echt zin in. Misschien nam ik wel iemand mee om mijn tuckjes aan te showen. Ik had ook best een mooi lichaam die ik ook af kon showen zoals Mo. Echter deden ze hier op school niet aan de sporten waar ik wel goed in ben. Misschien vraag ik wel Milou mee om te sporten of Naomi, die is ook erg knap.


    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 22:53 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Alexander 'Jeaden' Kleijnenhoven
    Examenjaar • Havo • Zestien jaar

    'The devil is real and he is not a little red man with horns and a tail.
    He can be beautiful, because he's a fallen angel and he used to be God's favorite.'



    Ik wierp nog een blik achter ons, waar Mo zijn vest open had hangen. Ik zag hem wat typen op zijn mobiel en direct maakte mijn mobiel ook een geluidje. Niet dat hij stil was, gezien iedereen besloten had om de groepsapp voor het feestje van zaterdag vol te spammen. Misschien had ik geluk en kon ik Mo nog voor mijzelf krijgen na het feestje. Ik opende ons gesprek waar de jongen vermelde dat hij over víjf minuten bij zijn auto kon zijn. Wanneer ik echter mijn mobiel weg wilde stoppen, kreeg ik nog een appje binnen. Of ik ga snel douchen… met een kleine grijns schudden ik mijn hoofd, waar mijn vingers direct weer op het toetsenbord kleefde. Waag het niet om zonder mij te gaan douchen, Idrissi. Nog geen seconden later stuurde de jongen mij een afbeelding op. Ik klikte er op, waar de jongen topless stond met zijn joggingbroek laag over zijn heupen. Zachtjes beet ik op mijn lip bij de foto, voor ik me weer besefte dat Hannes gewoon naast me zat. Mijn blos was door de foto enkel verergerd terwijl zijn lichaam nog na spookte op mijn netvlies. Damn…
    Ik ving het flesje van Hannes, waar ik een slok uit nam. ‘Geen probleem. De plicht roept’ zei de jongen meelevend waardoor ik haast spijt kreeg van mijn leugen. Ik wilde niet tegen Hannes liegen, maar voor nu was het eenmaal beter zo. De koolzuur prikte wat aan mijn keel, maar ach, ongezond was ik toch al. ‘Morgen dansen word te gek. En wie weet zaterdag, op Mo’s feestje dan gaan we het beste van onszelf tonen.’ Een grijns verscheen op mijn gezicht, waar ik het flesje aan Hannes terug gaf. Hannes vrolijkheid was gewoon aanstekelijk. ‘Damn right. Zolang je zaterdag maar niet besluit om met meisjes te gaan flikflooien want ik heb je al voor de hele avond afgehuurd.’ Ik wierp plagend een handkusje naar de jongen voor ik opstond. Ik poogde een sexy dance move te maken, waar ik nog een wiebel wenkbrauw naar de jongen zond. 'Het is niet alsof je wat beters kan krijgen dan dit.' Ik seinde naar mijzelf, voor ik plagend mijn tong uit stak. Nee, het was inderdaad maar beter van niet dat Hannes wist dat ik op jongens viel anders zou zoiets kleins als dit niet mogen. Ik zwaaide nog naar de jongen, na hem op de hart gedrukt te hebben dat hij morgen op tijd in de les moest zijn. Ik rende naar binnen, waar mijn mobiel nog steeds als een bezetenen afging. Ik viste mijn mobiel uit mijn kontzak, waar ik deze ontgrendelde en het gesprek van mij en Mo opende. Geintje sugar… Ik ga al naar mijn auto x kort schudden ik mijn hoofd, waar mijn blik weer over zijn half naakte foto ging. Better still be dirty, tho, or else... Stuurde ik naar de jongen terug. Ik rende de kleedkamers in en zocht naar mijn tas, waar ik mijzelf omkleden. Even bleef ik kort, twijfelend in de spiegel staren waar Mo zojuist een topless foto in had gemaakt. Aarzelend haalde ik mijn mobiel tevoorschijn, waar ik mijn camera opende. Mijn lichaam leek er nog slechter uit te zien op de camera zelf dan in de spiegel. Ik was echt bleek en ook al bezat ik wel spieren, waren deze zeker niet zo duidelijk als bij Mo. Ik schudden mijn hoofd bij mijn eigen spiegelbeeld, waar ik mijn mobiel weer in mijn kontzak stak en mijn shirt over mijn hoofd gooide. Een sexy foto naar de jongen sturen was dus niet bepaald iets wat ik kon doen met mijn lichaam. Ik gooide mijn tas over mijn schouders, waar ik naar de parkeerplaats hobbelde. Ik zag Mo al tegen zijn auto geleund staan met een sigaret tussen zijn lippen. Geruisloos liep ik naar de jongen toe, voor ik sneaky de sigaret tussen zijn lippen vandaan viste en deze tussen die van mij plaatste. Net zoals Mo eerder bij mij gedaan had, hoewel ik het voor zijn welzijn deed. ‘Sinds je niet naar je coach luistert en ik het beste voor je over heb, heb ik besloten om jou wel op de gezondheidstour te leiden. Zelfs als dat betekend dat ik je sinaasappels ’s ochtends vroeg moet persen of op kook cursus moet gaan.’ Ik glimlachte speels naar de jongen, hoewel ik het enigszins wel meende. God, ik had alles voor de jongen over. Het liefst wilde ik hem nu vol op zijn mond nemen, maar ik liet meestal Mo in dit soort dingen leiden als we buiten waren gezien er altijd toevallig mensen langs konden lopen of uit de raam konden kijken.

    [ bericht aangepast op 5 april 2016 - 0:27 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Mohammed Fatih Idrissi
    Havo - Outside





    Ik hoorde mijn mobiel wederom afgaan en ik wist al bijna zeker wie het was. Daarom pakte ik mijn mobiel ook met een brede grijns en opende Whatsapp waar mijn ogen over het korte stukje tekst heen gleden. Better still be dirty, tho, or else.. Ik lach zachtjes en schud mijn hoofd. Oopsie..? Komt nog wel... Ik wacht een tikkeltje ongeduldig af en kijk om me heen, voor ik mijn blik weer op mijn telefoon richt. Ik wou hem net terug appen als de sigaret tussen mijn lippen vandaan wordt gevist en ik kijk op. Ik kijk grijnzend naar Jeaden die hem nu tussen zijn lippen had. Well okay... ‘Sinds je niet naar je coach luistert en ik het beste voor je over heb, heb ik besloten om jou wel op de gezondheidstour te leiden. Zelfs als dat betekend dat ik je sinaasappels ’s ochtends vroeg moet persen of op kook cursus moet gaan.’ Mijn blik bleef even hangen op zijn speelse glimlach en mijn grijns wordt alleen maar breder. Oh is that so..?
    Ik buig wat naar hem toe tot mijn gezicht recht voor het zijne hangt. 'Oh really..? Want als dit betekent dat je elke ochtend bij mijn bed staat, zal ik er niet zo snel mee stoppen...' zeg ik en ik knipoog speels. Ik kijk snel om me heen en knik dan naar mijn auto. 'Kom op.. School is basically over...' zeg ik en ik stap in. Ik wacht tot hij ook instapt en start dan de auto wanneer de deuren zijn gesloten, waarna ik mijn hoofd naar hem draai en een zachte kus op zijn lippen druk. Geblindeerde ramen komen toch nog wel eens van pas.. 'Waar wil je heen, sugar? Mijn huis gewoon?' zeg ik en ik laat mijn blik kort over hem glijden. 'Of eerst langs de winkel... Sugar fix maybe?' zeg ik en ik plaats nog een kus op zijn wang.


    El Diablo.

    Alexander 'Jeaden' Kleijnenhoven
    Examenjaar • Havo • Zestien jaar

    'The devil is real and he is not a little red man with horns and a tail.
    He can be beautiful, because he's a fallen angel and he used to be God's favorite.'



    Ik nam nog een trekje van het laatste sigaret wat Mo nog niet opgerookt had, voor ik deze uitmaakte.
    'Oh really..? Want als dit betekent dat je elke ochtend bij mijn bed staat, zal ik er niet zo snel mee stoppen...' verbaasd keek ik op, recht in Mo’s gezicht die me een speelse knipoog gunde. Mijn grijns werd breder terwijl er een vertrouwd warm gevoel in mijn lichaam sloop.
    ‘Kom op... School is basically over…’ Kort keek ik toe hoe de jongen in de auto stapte, voor ik zijn voorbeeld volgde. Ik nam plaats in de bijrijders stoel, waar ik verrast werd door een zachte kus wat mijn lippen beroerde. Teder beantwoorde ik deze, waar ik speels een groter deel van zijn boven lip tussen mijn lip klemde, zodat ik zijn snor kon voelen. Mijn lippen krulde wat om bij deze handeling, waar mijn vingers kort over zijn kaaklijn streelde.
    ‘Waar wil je heen, sugar? Mijn huis gewoon?’ Ik knikte mijn hoofd, terwijl ik met mijn hand even over zijn hand streelde, die op de pook lag. Zachtjes voelde ik een kus op mijn wang gedrukt worden.
    ‘Of eerst langs de winkel… Sugar fix maybe?’ Glimlachend schudden ik mijn hoofd. ‘Hannes heeft me net al de nodige cola en kruidvat snoep gevoerd. Ik denk dat als ik nog meer consumeer van dat soort spul, dat ik mijn twintigste niet zal redden.’ Ik boog wat meer naar de jongen toe, waar ik even bij zijn oor aan mijn kant bleef hangen. ‘Maar goed dat je moeder zo goed kan koken. Hoewel ze ook goed is in zat andere dingen.’ Mijn lippen sloten zich na deze woorden om zijn oorlel, waar ik kort aan zoog. Mijn hand gleed over zijn buik waar ik zijn spieren echt onwijs goed in voelde. Een slecht tot blind persoon zou er op braille kunnen lezen. Ik drukte nog een korte kus net onder zijn oor, voor ik weer terug in de stoel ging zitten om de jongen wat ruimte te geven om met de auto deze parkeerplaats van school te verlaten. De waarheid was echter dat het me geen moer scheelde waar we zouden zijn, zolang we maar samen alleen waren. Ook al zal dat betekenen dat we in een of andere vieze container moesten kruipen.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya


    Daley van Beek


    Ze heeft een brede grimas op haar gezicht maar echt gemeend leek het niet, ‘’helemaal geweldig, wat een toeval! Als je me genoeg dronken voert zal ik het overwegen,’’ mompelde ze en ik grijnsde fronsend. ‘’Echt waar? Nou, dan hebben wij een deal van der Linden.’’ Ik schudde haar hand en lachte kort, het fluitje van de gymleraar ging vervolgens maar ik negeerde het door de verontwaardigde blik van Milou.
          ‘’Ik houd niet eens van katten dus als dat al zou gebeuren ga ik voor honden,’’ sprak ze en ik schudde mijn hoofd lachend. ‘’Nou, honden dan. Het is allebei niet goed.’’ Kreunend stond ik alvast op en strekte even mijn armen uit.
    ‘’Dus ik heb toch gelijk hé? Je mist haar.’’ Ze keek mij triomfantelijk aan en ik fronste nogmaals en keek haar wat beledigd aan. ‘’Of heb je een betere reden waarom je miss Redhead terug wil?’’ Ik schudde mijn hoofd en trok mijn shirt over mijn hoofd uit. ‘’Ik wil haar helemaal niet terug, dat maak je er zelf van. Maar goed,’’ ik haalde een pakje sigaretten uit mijn tas vandaan en stak er een op, ‘’ik zie je vanavond dus?’’ Mijn ogen bleven strak op haar gericht.
          De leraar verstoorde echter mijn staarwedstrijd en vroeg hoe het ging met mijn neus, ik haalde mijn schouders op; ‘’het gaat wel, denk ik.’’ Hij vertrok weer net zo snel als dat hij kwam en ik keek weer naar Milou, ‘’ik moet me maar gaan omkleden,’’ ik keek nog eens over mijn schouders en toen weer naar Milou en gaf haar een vlugge knipoog voor ik de kleedkamers in liep en mij gauw begon om te kleden. Eenmaal klaar strompelde ik naar buiten met nog steeds dezelfde sigaret in mijn mond, aangezien ik mijn aansteker ondertussen was kwijtgeraakt bleef ik staan op het plein, wachtend op iemand die er misschien wel een had. Martine had ik sinds het begin van de gymles niet meer gezien wat ook niet zo heel gek was, ze was weer eens boos op me zonder reden. Ik hoopte dat ze maar weer gauw bijtrok zodat we samen naar het feest konden gaan maar ik wist niet of dat er in zat vandaag.

    [ bericht aangepast op 5 april 2016 - 13:00 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    De eerst volgende die nu post, moet even aangeven dat de gymles voorbij is. De leerlingen zijn hierna vrij.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Mohammed Fatih Idrissi
    Havo - Outside







    ‘Hannes heeft me net al de nodige cola en kruidvat snoep gevoerd. Ik denk dat als ik nog meer consumeer van dat soort spul, dat ik mijn twintigste niet zal redden.’ zei hij en ik lach even terwijl hij naar me toe leunt. 'Je weet toch wel dat ik dat niet moet hebben... Ik moet je nog langer om me heen hangen.' zeg ik grijnzend. Ik kijk naar hem vanuit mijn ooghoeken en blijf even stil. ‘Maar goed dat je moeder zo goed kan koken. Hoewel ze ook goed is in zat andere dingen.’ Ik bijt hard op mijn lip als zijn lippen om mijn oorlel sloten. Ik voelde zijn hand over mijn buik glijden en als het aan mijn lag was hij allang dichter bij me, maar sinds we nog altijd in een auto zitten is het niet zo makkelijk.
    Ik voelde nog een korte kus net onder mijn oor en mijn tanden boren zich wederom in mijn lip. Die jongen wist wel goed waar mijn zwakke punten lagen. Ik kijk even naar school waar steeds meer mensen naar buiten liepen, wat bevestigde dat de lessen van vandaag waren afgelopen. 'Let's go...' zei ik en ik boog naar hem toe om even zijn nek te kussen. Ook kon ik het niet laten een kleine zuigzoen te zetten op zijn zwakke plek en ik grijns breed. 'Oopsie?' zeg ik met een onschuldig lachje en ik rij weg van de school. Ik kijk vooruit naar de weg maar de grijns blijft op mijn lippen staan. Na een klein kwartiertje parkeer ik voor mijn huis en ik stap uit, waarna ik al snel de deur aan zijn kant open. 'Weet je.. Ik ben alleen thuis voorlopig..' grijns ik naar hem en ik leun op de deur.


    El Diablo.


    Johannes Frederick Joncker
    Havo || 17 || Woest




    Binnen de kortste keren was Jeaden verdwenen na nog even gezwaaid te hebben. Gezien ik hier nu alleen zat en ik zo meteen de hele middag vrij had stond ik maar op en vertoefde me richting de kleedkamers die zo meteen vol gingen zitten met zweterige stinkerds. Ik douchte vlug en wisselde mijn kleren zodat ik meteen naar buiten kon voor de andere er waren. Mijn haren waren warrig en halfdroog eens ik buiten de school ging en mijn rugzak had ik over mijn rechterschouder geworpen. Terwijl ik zat na te denken over wat ik deze namiddag nog kon doen -waaronder schoolwerk geen optie is- liep ik naar buiten en stak ik mijn handen in mijn zakken terwijl ik mijn warboel van gedachten op orde probeerde te zetten. Echter werden deze gedachten bruusk aan de kant geworpen eens mijn bruine kijkers iemand hadden gespot in de verte. Het was Daley van Beek. Mijn kaken klemden automatisch op elkaar en mijn handen waren gebald tot vuisten.

    Het was begin deze zomer, Daley en ik waren samen naar Berlijn geweest voor een weekendje feesten. Daaronder mag je dus een heleboel dingen bij bedenken, zoals drank , pokeren en al die dingen. Daley had het echter in zijn hoofd gestoken om met een bende bikers te gaan gokken wat niet goed afgelopen was. Mijn drankje, de vijfde als ik me niet vergiste had een nogal rare nasmaak en het volgende dat ik me wist te herinneren is dat ik wakker werd in een cel met een boel Duitsers. Zowel Daley als mijn geld was verdwenen en ik had me enorm rot gevoeld, tot ik door kreeg dat hij er gewoon met mijn geld ervandoor gegaan was nadat zijn gokspelletje verkeerd afgelopen was.

    Het was een soort geheimpje tussen ons twee, zelf Jeaden wist er niets van af. Maar het feit dat Daley zich nooit geëxcuseerd heeft, kon ik niet aanvaarden. "Daley!" riep ik dan ook woest. "Jij vuile verrader" mompelde ik nors en liep op de jongen af en haf hem een ruwe duw zodat hij tussen de muur en mezelf gesandwicht was. "Denk maar niet dat ik vergeten ben wat je me in Berlijn hebt geflikt. Kom op man waar is mijn geld." snauwde ik en duwde hem nogmaals. "Waar is die vijfhonderd euro rotzak"

    [ bericht aangepast op 5 april 2016 - 19:14 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    Daley van Beek



    ‘’Ik weet het, ik weet het,’’ sprak ik geïrriteerd aan de telefoon, mijn moeder had mij gebeld om de boodschappen te doen maar daar had ik dus echt geen tijd voor. ‘’Laat me nou maar met rust ik-‘’ Ik keek richting Hannes en het was enkele weken geleden geweest toen we voor het laatst oog in oog hadden gestaan.
    ‘’Ik moet echt gaan, ik bel je vanmiddag wel terug mam. Ja, ja, ik beloof het.’’

    Deze zomer hadden Hannes en ik nog de grootste plannen, Berlijn, vrouwen, drank en pokeren. Het leukste was, het kwam nog allemaal uit ook. Het was met een woord geweldig, we hadden lol tot de laatste avond waar de paar drankjes die ik op had misschien iets verkeerd vielen. Ik kreeg dan ook een ego van hier tot Tokyo en besloot het tegen een bende bikers op te nemen. Het ging echt supergoed tot ik zag wat ik in totaal had verdiend en wat ik had verloren, dat kon dus echt niet. Ik raakte misschien in lichte paniek dat ik aan meer dan vijfhonderd euro was kwijtgeraakt, niet echt gek dat je dan in paniek raakt, toch? Hannes vond blijkbaar van wel. Tuurlijk waren er nog wel wat dingetjes gebeurd, niks al te erg. Ik was vijfhonderd euro rijker en ik had veel meer plek op de weg terug naar Utrecht.

    ‘’Daley!’’ Ik stapte automatisch wat naar achter maar dat was een slecht idee aangezien ik door een ruwe duw tegen de muur belandde. ‘’Jij vuile verrader,’’ mompelde hij waarna ik hem recht in zijn ogen bleef aankijken. ‘’Denk maar niet dat ik vergeten ben wat je me in Berlijn hebt geflikt. Kop op man, waar is mijn geld?’’ Snauwde hij en ik ontving nog een duw.
    ‘’Waar is die vijfhonderd euro rotzak.’’ Ik fronste en duwde hem van mij af, ‘’pleur toch een end op Hannes.’’
          ‘’Weet je, ik wou het best teruggeven,’’ ik haalde mijn schouders op. ‘’Maar toen besloot jij om mij te verlaten en vervolgens met een of andere homo om te gaan.’’ Het had me echt geraakt dat Hannes niet meer met mij omging, we waren vreselijk hecht en hij leek mij gewoon vergeten. ‘’Daarbij als je het misschien lief zou vragen; volgens mij heb je die manier nog niet geprobeerd. Heb je überhaupt je pilletjes al genomen? Zo ziet het er namelijk niet uit.’’ Ik kon het niet helpen kort te lachen en stond eigenlijk al klaar om hem volledig in elkaar te slaan. Misschien konden we het daarna eindelijk eens achter ons neer leggen, al had ik niet het gevoel dat een bloedende neus zijn haat voor mij zou laten weggaan.



    Everything is illuminated by the light of our past.