• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar! *O*

    Ik ga nu echt opeens heel slecht, want de tentamenweek heeft me echt opgebroken.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Reigns schreef:
    (...)

    Alsjeblieft en veel plezier, haha.


    Ik heb daar een naam gevonden, echt heel erg bedankt.


    If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

    Een brandende vraag: wat vinden jullie zelf fijner lezen als het verhaal afwisselend verteld wordt door middel van twee perspectieven?

    I Voor een langere periode lezen door de ogen van een en hetzelfde personage, dan afwisselen. Op deze manier krijg je rustig te tijd om het personage beter de leren kennen. (Oftewel, minder wisselingen van perspectief).
    II Vrij frequente afwisseling tussen de twee personages. Op deze manier zie je van beide personages de kijk op één en dezelfde situatie, zo ongeveer dan, en is het contrast tussen twee verschillende gedachtegangen groter. (Oftewel, frequente wisselingen van perspectief).


    She's imperfect but she tries

    Mignon schreef:
    Een brandende vraag: wat vinden jullie zelf fijner lezen als het verhaal afwisselend verteld wordt door middel van twee perspectieven?

    I Voor een langere periode lezen door de ogen van een en hetzelfde personage, dan afwisselen. Op deze manier krijg je rustig te tijd om het personage beter de leren kennen. (Oftewel, minder wisselingen van perspectief).
    II Vrij frequente afwisseling tussen de twee personages. Op deze manier zie je van beide personages de kijk op één en dezelfde situatie, zo ongeveer dan, en is het contrast tussen twee verschillende gedachtegangen groter. (Oftewel, frequente wisselingen van perspectief).


    Optie 1, vind ik persoonlijk fijner. Maar er zijn wel verhalen die met optie 2 weg kunnen komen, omdat ik dan al diep genoeg erin zit en het kan volgen. Anders krijg je misschien al snel verwarring (als je er niet helemaal in zit).

    [ bericht aangepast op 24 jan 2016 - 17:45 ]


    Sarah = ongewoon sexy

    Het hangt heel erg van de situatie af en het aantal personages. Ik denk niet dat er een regel bestaat voor dit soort dingen, noch dat je die zou kunnen maken. Ik weet alleen dat het echt heel naar is om te lezen door het pov van je minst geliefde personage en dat ik dat beter vol kan houden als die persoon me de tijd geeft om aan hemhaar te wennen. Anders - als de pov's zich snel afwisselen - ga ik die stukken overslaan, terwijl ik sympathie kan ontwikkelen als ik langer aan iemand vast zit.


    For those I love, I will sacrifice

    Mattel schreef:
    (...)

    Ik heb daar een naam gevonden, echt heel erg bedankt.


    Graag gedaan!


    16 - 09 - '17

    Ah ik kan echt niet wachten tot ik mijn story online kan zetten haha. Heb al flink wat geschreven maar ik weet zeker dat als ik het nu online gooi, ik mijn story weer ga verwaarlozen omdat ik dan niet genoeg schrijf binnen een bepaalde tijd.

    Heb in ieder geval mijn voorpagina af (met plaatje en korte samenvatting etc etc).
    En dit gekozen als soundtrack. Vind hem niet helemaal perfect, maar op zich past hij wel goed bij mijn story.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2016 - 11:55 ]

    Mignon schreef:
    Een brandende vraag: wat vinden jullie zelf fijner lezen als het verhaal afwisselend verteld wordt door middel van twee perspectieven?

    I Voor een langere periode lezen door de ogen van een en hetzelfde personage, dan afwisselen. Op deze manier krijg je rustig te tijd om het personage beter de leren kennen. (Oftewel, minder wisselingen van perspectief).
    II Vrij frequente afwisseling tussen de twee personages. Op deze manier zie je van beide personages de kijk op één en dezelfde situatie, zo ongeveer dan, en is het contrast tussen twee verschillende gedachtegangen groter. (Oftewel, frequente wisselingen van perspectief).


    Ik ga ook voor optie één. Dat vind ik persoonlijk fijner om te lezen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    ^Ik zou ook voor optie 1 gaan. Met een bestaande reeks zou je al wel sneller kunnen wisselen maar ik denk dat het in het begin vooral belangrijk is om kennis te maken met de characters.

    Bedankt voor alle eensgezinde meningen! :)

    KyloRen schreef:
    Ah ik kan echt niet wachten tot ik mijn story online kan zetten haha. Heb al flink wat geschreven maar ik weet zeker dat als ik het nu online gooi, ik mijn story weer ga verwaarlozen omdat ik dan niet genoeg schrijf binnen een bepaalde tijd.

    Heb in ieder geval mijn voorpagina af (met plaatje en korte samenvatting etc etc).
    En dit gekozen als soundtrack. Vind hem niet helemaal perfect, maar op zich past hij wel goed bij mijn story.
    Volgens mij wacht ik echt met smart op jouw verhaal. Die soundtrack zet in ieder geval al een zeker toon voor de sfeer. :3


    She's imperfect but she tries

    Mignon schreef:
    Bedankt voor alle eensgezinde meningen! :)

    (...)Volgens mij wacht ik echt met smart op jouw verhaal. Die soundtrack zet in ieder geval al een zeker toon voor de sfeer. :3

    Leuk om te horen haha. ^^ Ik ben ook echt heel erg benieuwd wat mensen ervan gaan vinden.

    Ik zit nog wel te twijfelen over de hoeveelheid woorden en de aantal dagen dat ik iets online ga zetten. Ik merk dat als iemand elke dag iets online zet, ik het ga uitstellen met lezen en dan een ophoping krijg die ik vaak helemaal niet meer lees. Maarja, te weinig online zetten is ook niet verstandig want dan weten de lezers niet eens meer waar het verhaal over gaat haha.

    Ik ben bang dat 2 per week online zetten toch te veel is. Ik ben bang dat ik mensen afschrik met een groot aantal hoofdstukken (nu al), terwijl ze eigenlijk maar heel kort zijn. Wat denken jullie?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    KyloRen schreef:
    Ik zit nog wel te twijfelen over de hoeveelheid woorden en de aantal dagen dat ik iets online ga zetten. Ik merk dat als iemand elke dag iets online zet, ik het ga uitstellen met lezen en dan een ophoping krijg die ik vaak helemaal niet meer lees. Maarja, te weinig online zetten is ook niet verstandig want dan weten de lezers niet eens meer waar het verhaal over gaat haha.

    Ik kijk ook al echt uit naar je verhaal. Vampieren en jouw schrijfstijl... dat is gewoon een veel te goede combo en niet bepaald iets wat je aan je voorbij moet laten gaan :3
    Maar dat online willen zetten, dat ken ik. Ik heb daar dus ook echt last van :'D

    Zelf ben ik van plan voorlopig gewoon één hoofdstukje per week te posten, met een woordenaantal van 800 tot 1K. Dit is wat afhankelijk van hoeveel woorden ik nodig heb met het netjes 'afronden' van een deeltje.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik zet ongeveer drie keer per twee weken iets online en dan heb ik het over hoofdstukken van net iets meer dan 1000 woorden. Voor sommige lezers is het teveel, maar anderen vinden het juist fijn. Zelf heb ik liever lange hoofdstukken die iets langer duren om online te komen - dan kom je meer in het verhaal, en zo - en ik merk dat het schrijven ervan ook beter gaat. (Als ik er eenmaal in zit, that is.)
    Twee keer per week lijkt me best redelijk. Je vergeet niet heel snel waar het ook alweer over ging en het is niet teveel. Ik vind het al knap dat je zo snel kan schrijven :')


    For those I love, I will sacrifice