• Een verslaggeefster en een cameraman zijn in de Amerikaanse staat Virginia doodgeschoten tijdens een live-uitzending.
    De verslaggeefster, de 24-jarige Alison Parker, interviewde een vrouw toen er zes of zeven schoten vielen. Kijkers van het station, WDBJ7, hoorden geschreeuw en de kreet "Oh my God".
    Meteen werd teruggeschakeld naar de presentatrice die in grote verwarring was. "We zoeken uit wat er is gebeurd", zei ze. De cameraman die dodelijk werd geraakt is de 27-jarige Adam Ward.
    Het was op het moment van de schietpartij kwart voor zeven in de ochtend. Een verslaggever van nieuwszender CNN twittert dat de geïnterviewde vrouw in haar rug is geschoten en dat ze wordt geopereerd.Volgens de gouverneur van Virginia, Terry McAuliffe, is de schutter een verbitterde ex-werknemer van de tv-zender. Eerder zei directeur Jeff Marks van het tv-station op zijn zender dat hij geen idee heeft wat het motief van de schutter was.
    Het interview was bij het winkelcentrum Bridgewater Plaza in Bedford County. Het ging over een poging om meer toeristen naar het gebied te trekken.

    Groot nieuws

    Kijkers van de zender zien momenteel herhalingen van een studiogesprek met onder anderen omroepdirecteur Marks en de studiopresentatrice die werkte op het moment van het incident. Marks vertelde dat de slachtoffers zeer geliefd zijn bij het team. Later vandaag is er een personeelsbijeenkomst waarin Parker en Ward worden herdacht.
    De verslaggeefster kwam een jaar of drie geleden als stagiaire bij het station terecht. Na haar stage verliet ze de zender om in 2014 terug te keren. Ze was verloofd met presentator Chris Hurst.
    De cameraman was volgens Marks "een hardwerkende man die er niet te beroerd voor was om als hij naar huis ging bij groot nieuws meteen om te draaien en weer aan de slag te gaan".

    Hieronder heb ik de video. Het kan echt schokkend zijn, dus je bent gewaarschuwd!
    De cameraman is op slag dood en eigenlijk, gelukkig draait de camera de andere kant op na zijn val en is het niet te zien hoe de presentatrice om het leven wordt gebracht. Het enige wat ik zag was dat er bloed uit haar borstkas schoot, maar dat kan ook het schokken van het beeld zijn. Dus alsjeblieft, ga niet kijken als je er niet tegen kunt!





    Sorry, maar je bent toch echt gestoord als je zo iets doet. Kom op, wat voor een zieke gedachten en geest heb je! Waar gaat het naar toe met de wereld? :\

    [ bericht aangepast op 26 aug 2015 - 17:18 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Abstergo schreef:
    (...)

    Jeetje, dat is wel slecht. Waarom gaan Amerikanen niet inzien dat dit echt niet goed is wat ze aan het doen zijn.


    Het probleem ligt eigenlijk bij de instelling van de mensen daar, voornamelijk in meer conservatieve streken. Die mensen stammen af van boeren, die alleen hun geweer hadden om hun eigendommen te beschermen. Die mentaliteit is er echt ingebakken. Daarnaast is er nog eens een ijzersterke wapenlobby die bij de minste tekenen van weerstand al op hun achterste poten staan. Het probleem nu is dat terwijl Obama de president is (democraat), het congres (denk ik, ik ben niet zeker) voornamelijk uit Republikeinen bestaat. Elke wet die Obama wil doorvoeren passeert daar en omdat ze van de tegengestelde partij zijn, willen ze niet veel nieuwe wetten laten doorvoeren.


    What would Emma do?

    Abstergo schreef:
    (...)

    Jeetje, dat is wel slecht. Waarom gaan Amerikanen niet inzien dat dit echt niet goed is wat ze aan het doen zijn.


    Macht. Ze willen macht, dus een groot leger, veel aandacht op militair geweld binnen de samenleving, groot deel van het BBP naar bewapening. Zo krijg je automatisch een meer gewelddadige cultuur dan hier. Amerikanen willen ze hun macht kunnen inzetten in de wereld. Vandaar grote focus op wapens, geweld militairen... Bijgevolg ook gewelddadigere samenleving.
    Daarom zien ze het niet in dat al dat geweld in hun maatschappij verkeerd is, want macht is voor hen zoveel belangrijker. Ze hebben er te veel voordeel aan. Waarom in godsnaam hun politiek - miltaire macht opgeven? In ruil voor een meer gehumaniseerde overlegcultuur. Dan verliezen ze een rol in de wereld. En die willen ze behouden.

    Wij hebben ook eerst een trauma moeten oplopen (WOII), voordat we inzagen tot wat die machtspolitiek/imperialisme (Duitsland - Frankrijk in eerste plaats) leidde.
    De Amerikaanse samenleving in zijn geheel, heeft nooit dat schokeffect gehad, zijn nooit geweest van: nooit meer, en is dan nooit die transformatie ondergaan naar een overlegcultuur, en humanere vredescultuur. Niet op méta - niveau (wetgeving, instellingen, recht...). Dus bijgevolg zijn ook de diepere lagen van de samenleving niet getransformeerd, zoals de mentaliteit van mensen.

    En als de samenleving zo niet is? Hoe zouden de mensen die erin gevormd zijn het dan moeten inzien?
    Hun mentaliteit is anders. Ze willen macht. Amerikanen hebben nooit de klap tegen hun hoofd gehad, die zei: dit is tot wat machtspolitiek leidt. Gevolg: samenleving niet veranderd, instituties en recht niet veranderd.... Gevolg: mentaliteit niet veranderd...

    Dus alles werkt tegen - de instellingen, de mensen... Ook al zou je het willen afschaffen. Naar Europees voorbeeld... Het is moeilijk als die maatschappelijke structuur daar gewoon niet is getransformeerd, zoals dat bij ons gebeurd is. Het is heel moeilijk iets anders op te leggen, dat tegen de natuurlijke maatschappij indruist.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2015 - 18:35 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Debbaut schreef:
    Het is al erg genoeg dat je iemand wilt vermoorden, maar dat doen wanneer er duizenden mensen kijken en misschien zelfs kinderen?


    26 - 02 - '16

    Echt verschrikkelijk. Ik heb er even geen andere woorden voor.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ho-ly shit. That's awful. Was het nou een ex-werknemer die dit deed? Logisch dat ze 'm lieten gaan dan. Nee oké, lame, sorry. Het is gewoon.. verschrikkelijk. Meer dan dat kan ik niet zeggen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Echt verschrikkelijk gewoon...


    I wanna be a wizard!

    Mijn vader zei er al wat van, dit is echt verschrikkelijk!


    16 - 09 - '17

    Ik had het al op de radio gehoord ja.


    take me back to the basics and the simple life

    Zojuist keek ik op facebook en zag een link.
    De schutter heeft het schieten gefilmd en op social media gezet
    Hier is het filmpje
    Beelden kunnen schokkend zijn!
    Edit: schutter heeft zichzelf proberen te doden, maar ligt nu in kritieke toestand.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2015 - 20:26 ]


    Life is a beautiful struggle

    Carlin schreef:
    Zojuist keek ik op facebook en zag een link.
    De schutter heeft het schieten gefilmd en op social media gezet
    Hier is het filmpje
    Beelden kunnen schokkend zijn!
    Edit: schutter heeft zichzelf proberen te doden, maar ligt nu in kritieke toestand.


    Ik zie nergens een filmpje om eerlijk te zijn :x

    En jammer dat hij nog leeft dan.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Abstergo schreef:
    (...)

    Ik zie nergens een filmpje om eerlijk te zijn :x

    En jammer dat hij nog leeft dan.

    Even naar beneden scrollen, daar staat een Vine fimpje.


    Life is a beautiful struggle

    Abstergo schreef:
    (...)

    Ik zie nergens een filmpje om eerlijk te zijn :x

    En jammer dat hij nog leeft dan.


    Nee, dat ze hem maar terug in een bewuste toestand genezen zodat hij levenslang de gevangenis in kan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Carlin schreef:
    (...)
    Even naar beneden scrollen, daar staat een Vine fimpje.


    Had al een link gevonden, die vine deed het niet. Jeetje... Gelukkig zie je niet echt wat er gebeurd is zeg :x


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Carlin schreef:
    Zojuist keek ik op facebook en zag een link.
    De schutter heeft het schieten gefilmd en op social media gezet
    Hier is het filmpje
    Beelden kunnen schokkend zijn!
    Edit: schutter heeft zichzelf proberen te doden, maar ligt nu in kritieke toestand.

    Holy shit. Serieus? Wat een gek.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Met hoop dat hij het overleeft, en dat hij voor de rest van zijn dagen mag wegrotten in de cel.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.