• Ik zie vaak in boeken en verhalen dat er een stukje ruimte zit tussen de linkerkant en de nieuwe zin. Zoals dit:
    ???Ze stond op, ging naar school en zag daar haar vriendinnen.
    ???'Hey, hoe is het ermee?' Vroeg ze.
    De question marks staan voor een blank stukje, want quizlet vindt het leuk om spaties onzichtbaar te maken. Hopelijk is te begrijpen wat ik bedoel.
    Misschien komt dit ongelooflijk dom over, maar dit is mij nooit uitgelegd. Ik weet niet zo goed waar het voor is en wanneer het nodig is. Sorry als dit echt een hele domme vraag is maar ik zou het echt graag willen begrijpen.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2015 - 20:43 ]


    In the end, we only regret the chances we didn't take.

    [ tab ]
    Maar dan zonder spaties. Deze code zet je voor de zin waar je een stukje ruimte voor wilt hebben. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    [ tab ]
    Maar dan zonder spaties. Deze code zet je voor de zin waar je een stukje ruimte voor wilt hebben. :Y)

    Dankjewel!


    In the end, we only regret the chances we didn't take.

    In Word hoef je overigens ook niet met spaties te werken. Linksboven op je toetsenbord zit als het goed is ook een knopje genaamd tab, die kan je gewoon indrukken en dan springt het ook netjes in. Misschien wat makkelijker dan spaties. :) Op Quizlet moet je inderdaad de code gebruiken die Gibbs al noemde.

    Het wordt gebruikt bij een nieuwe alinea, dan laat je de eerste zin hiervan telkens inspringen om het duidelijker te maken. Het is geen vereiste om in te laten springen, maar het staat wel wat netter. De eerste zin van een tekstblok springt overigens niet in. (:


    She's imperfect but she tries

    Dat is vaak om het wat overzichtelijker en netter eruit te laten zien. C:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wij moeten het in onze analyse teksten altijd gebruiken als we onder 1 kopje meerdere alinea's hebben. Dus dan zou je hier de inleiding hebben zonder alinea's meestal, want zo lang zijn de opdrachten vaak niet.

    Bij je middenstuk begin je dus zonder tab met een witregel ertussen, maar als je dan door wilt in dit stukje, maar wel een enter gebruikt, moeten we een tab gebruiken, omdat het dan goed duidelijk is dat die enter er niet voor niets staat. Bovendien komt het wel eens voor dat je zin tot aan het einde van de pagina is en dan kan het lijken alsof je geen enter hebt gebruikt.
          Hiermee voorkom je dat dus standaard en kan er geen verwarring ontstaan. Vandaar dat het bij ons op de studie aangeleerd wordt om ze hier te gebruiken ^^ Als je dan naar een nieuw kopje gaat of je eindconclusie, gebruik je weer een witregel.

    Dan is je tekst overzichtelijk en helder. Maar dat zijn dus slechts de regels die ik bij mijn studie heb geleerd.


    Happy Birthday my Potter!