• Lieve users

    Het is eindelijk zover! Uit de 49 inzendingen maken onderstaande tien kandidaten kans om het crewteam aan te vullen.

    Tijdens deze ronde krijg jij, de user, kans om kennis te maken met deze tien kandidaten. Omdat bemiddelaars voornamelijk in contact komen met de users is het dan ook uitermate belangrijk dat je iemand kiest waarmee je in de toekomst graag mee wilt samenwerken. Daarom is deze ronde volledig aan de users toegewijd. Jouw stem is dus van belang!

    Hieronder stelt elke kandidaat zich voor aan de hand van 100 woorden in de hoop jou te overtuigen een goede bemiddelaar te zijn. In dit topic is het mogelijk om je stem uit te brengen gebaseerd op enkel hun voorstelling die je hieronder vindt of je stelt een vragensessie op voor bepaalde/alle kandidaten om zo het vermogen van de kandidaten te testen.

    Maak dus geen overhaaste beslissingen, want je krijgt twee weken de tijd om kennis te maken met de kandidaten en eenmaal je gestemd hebt, is er geen weg meer terug.

    Vooraleer je jouw stem uitbrengt zijn hier enkele opmerkingen omtrent onderstaande lijst:

    * De namen van de kandidaten staan op alfabetische volgorde en hebben niets met onze voorkeur te maken.
    * De 10 kandidaten wisten niet van elkaar dat zij door waren naar de tweede ronde, en hebben hun stukje dus helemaal zelf geschreven en ingestuurd zonder de invloed van een andere kandidaat.
    * De kandidaten mogen zichzelf alleen in dit topic promoten door vragen te beantwoorden. Stel dus vooral veel vragen, in het algemeen of aan een specifieke kandidaat, in dit topic! Stem-op-mij topics zijn dus niet toegestaan, net als elke andere promotie op Quizlet of buiten Quizlet.
    * We controleren de stemmen op fraude. Stemmen met meerdere accounts heeft dus geen zin.
    * We weten nog niet hoeveel kandidaten bemiddelaar worden.

    Klik hier voor de poll!


    Het lijkt mij ten eerste erg leuk om de functie van bemiddelaar te bekleden!
    Ik vind het niet alleen fijn om een luisterend oor te bieden, maar zoek ook nog liever samen naar een oplossing voor het probleem.
    Ik ben geduldig, oplossingsgericht en heb inlevingsvermogen. Met deze drie eigenschappen denk ik goed de rol van bemiddelaar te vervullen.
    Als je vragen hebt, persoonlijke of bemiddelaars-gericht, stel ze gerust!
    Opm: Megan is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.




    Ik ben Margot en ik zou graag bemiddelaar worden. Quizlet is voor veel mensen de enige plek waar ze hun problemen kunnen delen en het is voor mij dan ook belangrijk dat de goede sfeer van Quizlet behouden blijft, zodat mensen het idee hebben dat er met hun problemen goed om gegaan wordt. Ik ben eerlijk, doe altijd mijn best om zaken goed te verwoorden en ik luister graag naar anderen. Ik heb ondertussen de nodige levenservaring: als studentmentor heb ik ervaring opgedaan als vertrouwenspersoon en bemiddelaar. Ik hoop dat ik binnenkort de users van Quizlet ook mag bij staan!



    Het beschrijven van mezelf is moeilijk aangezien ik mezelf niet honderd procent ken en dat is één van de redenen waarom ik graag de titel van bemiddelaar krijg. Deze ervaring helpt me om op latere leeftijd praktische ervaring op te doen voor mijn opleiding als orthopedagoge (BE). Graag help ik mensen, win hun vertrouwen en begeleid hen naar een vreedzame of/en draagbare toekomst. Recht maken wat krom is, is mijn motto. Onvoorwaardelijke acceptie, zelfontplooiing en geduld zijn deugden waar ik volledig achter sta. Als er verdere vragen zijn, kan je me persoonlijk aanspreken. Met al de liefde, Sara (Fugitivo).



    Dag lief Quizlet! Mijn naam is Lotte, ik ben achttien lentes jong en een bevlogen rechtenstudent aan de leukste universiteit van Nederland. Hoewel voor velen waarschijnlijk nog een onbekend gezicht, hoop ik dat dit geen drempel zal vormen om me deze twee weken toch het hemd van mijn lijf te vragen, zodat we elkaar beter leren kennen. Aan mij zullen jullie namelijk een betrouwbare, empathische en geduldige bemiddelaar hebben, die graag de tijd voor jullie neemt en immer een luisterend oor biedt. Ik zie jullie vragen dus met alle liefde tegemoet: ik beantwoord ze graag! Veel liefs, Lotte.



    Mijn naam is Maia, en wat ben ik enorm blij dat ik deze kans heb gekregen!
    Quizlet is voor mij belangrijk, maar ook voor jullie, het heeft me veel heeft geholpen en het is een plek waar ik geweldige personen heb leren kennen. Ik zou graag iets terug willen doen, zodat iedereen een fijne tijd heeft hier en zich thuis voelt op Q. Ik zal mijn uiterste best doen jullie te helpen!
    Ik wil mezelf uitdagen om meer inzicht te krijgen in anderen, iedereen heeft een andere manier van communiceren. Ruzies zijn niet te vermijden, maar soms is een helpende hand genoeg.
    Opm: Maia is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.



    Mijn naam is Sylvie, ik ben eenentwintig jaar en zit hier al ongeveer vier jaar lang. Ik ben een enthousiaste teamplayer die geeft om deze site en zijn users. Met mijn luisterend oor ben ik bereid om naar al je verhalen te luisteren en eventueel advies te geven als je daar om vraagt. Met mijn helpende hand ben ik bereid om alle ruziënde partijen aan te horen en samen met hen tot een oplossing te komen. Als bemiddelaar zal ik meer dan honderd procent achter mijn functie staan en deze site graag mee helpen ondersteunen. Op mij kan je rekenen!



    Ik ben Floor (14) en wil op een goede manier overkomen, maar niet perfect lijken; dit ben ik ook absoluut niet.
    Daarom heb ik een paar mensen gevraagd (Q en niet) om mij in één woord te beschrijven.
    Spontaan, gezellig, vrolijk, lief, liefdevol, supererggestoordmaarwelsuperlief en perfect zijn de uitkomsten.* Niet allemaal even serieus, maar dat ben ik ook (meestal) niet.
    Dit lijkt me een goede combinatie voor bemiddelaar en zeker omdat ik het heel graag wil. Ik wil mensen helpen en Quizlet helpen, omdat iedereen het waard is te genieten van Quizlet en er zoveel mogelijk plezier te hebben.



    Hallo iedereen,
    Sommigen van jullie zullen mij waarschijnlijk kennen, dankzij mijn kenmerkende blauwe teksten. Voor wie mij nog niet kent, ik ben Kim en ik ben twintig jaar oud.
    Graag wil ik bemiddelaar worden, omdat ik Quizlet gezelliger wil maken en houden. Daarnaast kan ik goed luisteren naar andere mensen en wil ik het liefst het naadje van de kous weten.
    Ook ben ik ervan overtuigd dat ruzie niet per se slecht is. In een ruzie durven de meeste mensen meer te zeggen en als je het goed uit praat, kan het alleen maar helpen.
    Vragen mag je altijd stellen!
    Opm: Kim is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.



    Hallo!
    Ik ben Loïs. Ik ben 18 jaartjes oud. Ik hou ervan om creatief bezig te zijn, van boeken tot schilderen! Ik wil heel graag mensen helpen op deze site en ik hoop dit ook echt te kunnen doen in de toekomst. Ik zal altijd klaarstaan om anderen te helpen, ook als ik geen bemiddelaar word c:! Ruzies zijn helaas onvermijdelijk en ik wil graag helpen met het bemiddelen van deze ruzies, zodat er een oplossing kan worden gevonden tussen beide partijen. Ik wil dit bereiken door naar beide partijen te luisteren en me neutraal en volwassen op te stellen.
    Opm: Loïs is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.



    Lieve users! Mijn naam is Evi en ik zou ontzettend graag bemiddelaar worden. De redenen hiervoor zijn simpel, namelijk om de site een veiligere omgeving te maken voor users die zich niet op hun gemak voelen en om de sfeer onderling positief te houden. Ik ben ervan overtuigt dat jullie dat kunnen, maar als het kan zou ik daar graag nog een handje bij helpen! We houden met z'n allen van deze site en het is belangrijk dat we dat zo houden. Liefs!
    Opm: Evi is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.


    Veel succes aan de kandidaten toegewenst en hopelijk vindt iedereen een geschikte kandidaat voor deze functie.

    Groeten van de moderators en de bemiddelaars

    Vragen gesteld door users:
    Painkiller: Wat onderscheidt jou van de anderen?

    Painkiller:
    - Megan: Wat motiveert jou om deze functie te vervullen?
    - Margot: Op welke wijze zou je een ruzie/discussie behandelen?
    - Sara: Hoe wil je anderen helpen zichzelf te vinden?
    - Lotte: Denk je dat je studie (rechten) een hulp kan bieden om de functie van bemiddelaar te vervullen? Zo ja, op welke manier?
    - Maia: Hoe wil je graag het inzicht krijgen in andere users?
    - Sylvie: Op welk vlak denk je een voordeel te hebben bij de andere kandidaten?
    - Floor: Wat drijft jou bemiddelaar te willen zijn?
    - Kim: Heb je een levenservaring die je kan helpen de functie te beoefenen? Zo ja, welke?
    - Loïs: Hoe start je met de aanpak van een ruzie?
    - Evi: Welke persoonlijke eigenschappen zullen je helpen de functie uit te kunnen oefenen?


    Cordon: De moderators doen iets wat heel erg oneerlijk is tegenover de usergemeenschap, bijvoorbeeld: ze liegen over het beleid. Als bemiddelaar zie je dit
    uiteraard gebeuren en als bemiddelaar voel je je uiteraard ook verantwoordelijk voor de eerlijkheid van de mods naar de users. Wat is jouw reactie?


    Eigengrau: Noem redenen waarom wij absoluut níét op jou zouden moeten stemmen. ;p

    Liopleurodon: Wat zou je doen als een van je mede-bemiddelaars in een zware ruzie met een user/moderator/bèta/bemiddelaar terecht komt?

    Chrysalism: Stel je voor: Eén van de users is je beste vriend(in) heeft ruzie met een andere user hierop quizlet en juist jij wordt (natuurlijk) gevraagd om te bemiddelen tussen de 2(of meerdere), wat ga jij doen of hoe ga je dit aanpakken?

    Chrysalism: Hoe reageren jullie op ruzies in real life?

    Chrysalism: Stel dat er een ruzie is, met de ene user ben je bevriend en met de andere user totaal niet, daar irriteer je je dood aan. Hoe los je dit dan op? Zou je partij trekken? Zou je een compromis sluiten? Hoe zouden jullie dit aanpakken?


    Chrysalism: Stel, een user en een moderator hebben ruzie, hoe lossen jullie dit op?

    ImAwesome: Als je al weinig tijd hebt, hoe denk je dan dit erbij te kunnen gaan doen?

    Avandra: Hoe denk je dat je je hoort te gedragen als bemiddelaar op het userforum en voldoet jouw gedrag zich ook aan die gestelde voorwaarden?

    Avandra: Waarom zou jij een goede vervanger voor mij zijn? Of waarom zou jij een betere bemiddelaar dan mij zijn?

    Eigengrau: Zou jij ooit besluiten om een zaak te weigeren om een bepaalde reden? Zo ja, welke zaken zouden dan te zwaar kunnen zij voor jou, denk je? (Qua inhoud van de zaak, dus niet omdat het bijvoorbeeld een is waarbij een vriend is betrokken of wegens tijdgebrek/persoonlijke problemen, ...)

    Baelor: Hoe zouden jullie omgaan met kritiek als: 'Jullie zijn het alleen maar geworden omdat de mods jullie graag hebben', 'jullie zijn het enkel omdat jullie populair zijnn op het forum, wat niet zegt dat je competent bent' of iets dergelijks?

    Liopleurodon: Welke kandidaat (buiten jezelf natuurlijk) vinden jullie de beste(n) en waarom?

    Liopleurodon: Waarom denk je dat jij gekozen bent om door te gaan naar de tweede ronde? Aan welke goede eigenschap ligt dit?

    Parada: Stel je voor: Ik heb een probleem met iemand uit het team, en dit heeft zo'n slechte invloed op me, dat ik er zelfs over nadenk om te stoppen met mijn moderatorwerk. In eerste instantie geef ik bij jou aan dat ik enkel mijn hart hierover wil luchten, omdat ik het niet meteen in de groep wil gooien. Wat zou jij doen? En welke eventuele, verdere stappen onderneem je?

    Baelor: Stel dat jullie twee kibbelende tienjarigen over de vloer krijgen, omdat de een had gezegd dat de ander doorzichtige quizzen maakt of zo: Hoe pakken jullie dit aan? En daarmee samenhorend: Zouden jullie verschillende zaken aanpassen naar de leeftijd van een persoon of gaat alles volgens dezelfde "regels"?

    Ballard: Moest je het niet halen en er volgt een mod verkiezing. Ik zeg trouwens niet dat er eentje komt, haha. Maar ja, mijn vraag is dus: wie van jullie zullen meedoen of hebben heel stiekem veel liever een mod baantje dan een bemiddelaarsbaantje?

    Cordon: Je bent in het bemiddelingsproces met twee users, plots ontstaat er een ruzie tussen één van de partijen en jou, wat doe je?
    Wat als je beschuldigt wordt van partijdigheid?


    Painkiller: Wat als er iets heel heftigs gebeurt als reactie van een ruzie tussen twee kampen. (Neem nu een zelfmoordpoging) Maar de persoon/personen in kwestie weigert/weigeren mee te werken. Wat doe je dan? Want de ruzie heeft toch al tot een bepaald punt bereikt waarop er echt ingegrepen moet worden.

    Liopleurodon: Hebben jullie schrik dat het gaat uitdraaien op een 'populariteitswedstrijd'?

    Painkiller: Stel er ontstaat een ex aeqo maar er is nog maar één plek vrij. Maar één van de twee kan door en jij bent één daarvan. Zou jij je opofferen geen bemiddelaar te worden? Zo nee, wat zou je dan doen?

    BIitzkrieg: Deze is specifiek voor Floor:
    Je geeft aan in je stukje tekst dat je niet altijd even serieus bent, zou dit geen belemmering kunnen zijn? Aangezien ik vind dat dit een serieuze positie is waarbij je toch wel wat professionaliteit moet overbrengen.


    Avandra: Zijn er volgens jullie punten van verbetering voor de bemiddelaars? En hoe denk je dat jij als individu deze kan verbeteren? Met andere woorden, wat wil je bereiken met de functie bemiddelaar?

    Baelor: Stel: Ik zeg dat het sowieso vriendjespolitiek wordt, omdat ik nooit op iemand zou stemmen die ik niet vertrouw, al geeft die zo'n goede antwoorden. (Dat zeg ik ook, maar dat betekent niet dat ik onmiddellijk op vriendjes ga stemmen, aangezien er meer mensen zijn die ik vertrouw dan mijn "vriendjes". Wat vinden jullie daarvan? Hoe gaan jullie daarmee om?

    Eigengrau: Jan en Piet hebben elkaar leren kennen op Quizlet en zijn hierdoor beste vrienden geworden. Ze spreken regelmatig af, bellen elke dag en staan bij wijze van spreken als getrouwd met elkaar op Facebook. Naast user helpt Piet ook nog mee door zijn functie als moderator, terwijl Jan geen baantje heeft. Nu is het zo dat Piet regelmatig kleine dingen die hij achter de schermen opvangt, deelt met Jan. Zo wist Jan al voordat het openbaar werd gemaakt dat er 49 aanmeldingen waren voor de verkiezingen, kwam hij te weten dat een van de mods geen voorstander was van een ban die een bepaalde user recent had gekregen wegens ruzie op het forum en wist hij wat de achterliggende reden van een crewlid was om te stoppen met zijn functie. Zaken waarmee het team zeker niet zou kunnen lachen als het uitgelekt zou worden, maar Piet weet dat Jan te vertrouwen is en deze dingen niet doorvertelt, waardoor hij ze toch tegen hem zegt.
    Op een bepaald moment komt Piet echter iets te weten dat strikt geheim moet blijven voor de users (bijvoorbeeld dat Rutger heeft besloten om de site te stoppen omdat deze te weinig geld opbrengt), maar hij vertelt dit toch. Jan is hierdoor zo ontzettend geschrokken en boos dat hij Piet waarschuwt dat hij deze informatie openbaar wil maken. Naast het feit dat dit voor redelijk grote rellen en schandalen op het forum zou zorgen, weet Piet zeker dat hij uit de crew geschopt wordt als bekend raakt dat hij al die dingen heeft gelekt. De twee willen dit onderling oplossen, maar Jan houdt voet bij stuk dat hij dit echt niet langer geheim kan houden. Piet is zo wanhopig dat hij jou als bemiddelaar contacteert en je smeekt om dit op te lossen tussen jullie. Hij wil alleen dat je deze zaak absoluut niet op het bemiddelaarforum zet, ook niet anoniem, en echt met niemand van de crew deelt, omdat hij zijn functie niet kwijt wil. Jij bent goed bevriend met Piet en vindt hem een enorm goede moderator, maar weet zelf ook wel dat hij zo goed als zeker zijn baan zal verliezen als jij hem verklikt en je vindt het echt niet door de beugel kunnen dat hij al deze belangrijke informatie heeft gelekt.
    Hoe pak jij dit aan? Verraad je Piet of besluit je om deze zaak in je eentje af te handelen zonder dat iemand hier iets vanaf weet? Wat als bemiddelen geen zin blijkt te hebben en Jan morgen een topic opent waarin hij alles bekend maakt en jou en Piet aan de schandpaal nagelt?

    [ bericht aangepast op 8 aug 2015 - 15:20 ]

    Avandra schreef:
    (...)Niet slecht bedoelt, maar het is een slecht voorbeeld. Ik weet niet wat jullie precies zien bij de functie van bemiddelaar, maar dit gaat er gewoon immens over. Als bemiddelaar kan je hier niks aan doen. Als een vriendin van iemand met suïcidale gedachten zeg je gewoon, contacteer de ouders of bel de politie. Is het iemand zelf die je daarmee contacteert kan je even panikeren en zeggen dat ze de zelfmoordlijn moeten contacteren en meer kan je daar echt niet aan doen. Dit is een site, mensen, niet de zelfmoordlijn.
    Jullie benaderen de kandidaten hiermee op een zeer onaangename manier en je verwacht antwoorden van hen die misschien onmogelijk zijn. Het is niet dat je bemiddelaars moet misbruiken. Je kan best eens met een probleem naar een bemiddelaar stappen, maar dat is dan voornamelijk voor zaken binnen Q. Deze personen worden niet aangesteld om je hele levensgeschiedenis mee te delen. Daarvoor hebben ze hen niet aangemeld. Daarvoor moet je hogerop gaan. Het zijn verdorie zelf nog kinderen/jongeren. Voor zo'n zaken hoor je een volwassene te raadplegen en nee, een 20-jarige is niet klaar voor zo'n belasting. Jezus zeg, ik ben echt van mijn melk hierdoor en ben bijna boos op mijzelf dat ik nu pas online kom om zulke zaken te zien.


    Het is ook niet echt mijn vraag wat ze in dat geval zouden doen. Mijn vraag is: in welke situatie zie jij het gepast je vertrouwensfunctie te doorbreken. Dit naar aanleiding van die vraag over zelfmoord. Ik hoop dat ze namelijk nooit met zo'n extreem geval gaan zitten en ik neem ook aan dat dat niet gaat gebeuren. Ik dacht alleen op die moment: wel, moest ik het zijn, zou ik ouders of politie bellen, zoals je zelf zegt en geen van de kandidaten zei dat. Daarom dat ik die vraag stelde. Het is niet mijn bedoeling hen onaangename vragen te stellen, maar je trekt mijn vraag wel volledig uit de context. Ik vraag hen niet wat ze specifiek zouden doen in dat geval. Ik verwacht ook helemaal niet dat zij hier als psycholoog gaan fungeren, dat is mijn punt eigenlijk juist. Ik wil weten of deze kandidaten in staat zijn te zien dat bepaalde situaties niet door hen opgelost kunnen worden.
    De zelfmoordvraag is ook helemaal mijn voorbeeld niet, dus ik snap je reactie niet. Volgens mij is mijn vraag niet zo onmogelijk te beantwoorden, want van mijn part is het even goed dat ze zeggen 'dat kan ik nu niet zeggen, dat zal ik op dat moment wel zien'.

    Ik hoop dat ik het een beetje verder heb kunnen uitleggen. Over die zelfmoord hoef ik helemaal niets meer te weten, dat was even achtergrondinformatie.


    What would Emma do?

    Daar gaat het hem niet om, je ging verder op die vraag en dat thema zou gewoon hier niet ter toepassing moeten komen. Als het aan mij ligt hoeven de kandidaten die vragen zelf niet te beantwoorden omdat niks met deze functie te maken geeft. De bedoeling van deze vragensessie is om na te gaan welke persoon je het meest kan vertrouwen en welke persoon het meest potentieel heeft voor deze functie. Met andere woorden, je kan vragen hoe ze in real life reageren op situaties en welke achtergrond ze hebben zodat deze functie voor hen geschikt is. Met deze vragen kom je dus meer te weten over hun kandidatuur, maar het is niet de bedoeling dat er vragen worden gesteld die geen betrekking heeft tot jongeren. Zulke vragen kunnen gewoon ook niet juist beantwoord worden.
    Het doel van vertrouwenspersoon is hier dat je een bemiddelaar kan contacteren als je ruzie hebt met iemand. Of is voornamelijk ook interessant binnen de crew. Je bent hier geen vertrouwenspersoon in de zin dat je je volledige thuisdrama op tafel legt.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 16:33 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hee users, ik wou even iets zeggen. Ik reageer misschien niet vaak, maar ik hou het topic wel zeker weten in de gaten. Ik ben blij dat jullie zoveel vragen en enthousiast over lijken te zijn. Alleen wou ik jullie wel op het hart drukken dat bemiddelaars grotendeels een tussenpersoon is tussen mod-users en users-users en bij de ergste situaties ook tussen crew-crew. Bemiddelaars zijn dus inderdaad ook een vertrouwenspersoon. Alleen heb ik het idee dat jullie een beetje te ver gaan. Zelfmoord is natuurlijk een trieste en serieuze realiteit en het is altijd goed als mensen bereid zijn om naar mensen die met zelfmoord gedachten rondloopt te luisteren. Maar houden jullie wel in gedachten dat het niet het taak van een bemiddelaar is om over zelfmoord enzo te praten? Ik heb liever dat jullie gericht blijven op vragen stellen die ook daadwerkelijk met het bemiddelaars functie te maken heeft. Dus vragen stelen die binnen Quizlet blijven. Een bemiddelaar is nu eenmaal geen psycholoog.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 16:49 ]


    -

    BlueJays schreef:
    Nog gefeliciteerd alle tien!
    Mijn vragen zijn:
    - Zouden jullie een soort slagzin voor jezelf kunnen bedenken? (Oftewel, in één of eventueel twee zinnen pakkend vertellen waarom we nou juist voor jou zouden moeten kiezen?)
    - Welke eigenschap van jezelf denk je dat het allermeest van pas komt als je bemiddelaar bent?
    - Ik weet dat dit lijkt op een vraag die al eerder is gesteld, maar voor mijn gevoel is wat ik wil weten toch net iets anders: wat zou je doen als je zelf in een ruzie met een user/crewlid verwikkeld raakt? Zou je proberen dit zelf op te lossen, of zou je één van je collega's inschakelen? En vind je dat je mede-bemiddelaars je in zo'n geval op de vingers mogen tikken, omdat je het niet zo ver had moeten laten komen?


    Dankje!

    - Oh, dat is wel een moeilijke. Ik ben niet zo goed in het verzinnen van slagzinnen over mezelf. 'Mijn inbox staat open voor iedereen, want je kan op me rekenen!'. Zoiets?

    - Euhm, ik denk dan toch het behulpzaam zijn. Al denk ik dat je ook wel geduld moet hebben voor bepaalde mensen en situaties, maar ik ben zelf iemand die heel geduldig kan zijn.

    - Ik zou het eerst zelf proberen oplossen, maar als dat niet lukt, dan zal ik een collega vragen. Zelf zou ik er geen problemen mee hebben als een collega me op de vingers tikt, je kan nooit genoeg bijleren als dat nodig is.


    16 - 09 - '17

    Maar daar gaat het echt niet over? Moet ik mijn vraag terug trekken? De vraag is:

    Zijn er bepaalde situaties waarin je je vertrouwensfunctie mag verbreken?

    Als jullie het niet eens zijn met deze vraag, snap ik dat, maar ik heb de indruk dat jullie denken dat ik gevraagd heb om een oplossing te zoeken voor mensen die in real life problemen hebben en dat is niet zo. Ik besef heel goed dat een bemiddelaar geen psycholoog of zo is.
    Ik ga in ieder geval mijn vraag terugtrekken, omdat er blijkbaar zo veel ophef om is, maar om mezelf even duidelijk te maken, het antwoord dat ik echt zocht was: Als de veiligheid van andere users in het gedrang staat (bijvoorbeeld hacken of een fake account, zoals een pedofiel of zo).
    Dat lijkt me geen onmogelijk of vreemd antwoord.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 18:56 ]


    What would Emma do?

    Ik heb weer internet! Ik ga even kijken welke vragen ik nog niet heb beantwoord


    Seasons will change, but I shall remain

    Het spijt me dan dat ik erop verder gegaan ben, ik doelde niet echt op zo'n ernstige zaak, maar meer in het algemeen. Het was niet zo bedoeld.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ballard schreef:
    Hee users, ik wou even iets zeggen. Ik reageer misschien niet vaak, maar ik hou het topic wel zeker weten in de gaten. Ik ben blij dat jullie zoveel vragen en enthousiast over lijken te zijn. Alleen wou ik jullie wel op het hart drukken dat bemiddelaars grotendeels een tussenpersoon is tussen mod-users en users-users en bij de ergste situaties ook tussen crew-crew. Bemiddelaars zijn dus inderdaad ook een vertrouwenspersoon. Alleen heb ik het idee dat jullie een beetje te ver gaan. Zelfmoord is natuurlijk een trieste en serieuze realiteit en het is altijd goed als mensen bereid zijn om naar mensen die met zelfmoord gedachten rondloopt te luisteren. Maar houden jullie wel in gedachten dat het niet het taak van een bemiddelaar is om over zelfmoord enzo te praten? Ik heb liever dat jullie gericht blijven op vragen stellen die ook daadwerkelijk met het bemiddelaars functie te maken heeft. Dus vragen stelen die binnen Quizlet blijven. Een bemiddelaar is nu eenmaal geen psycholoog.


    Heb ik nu iets fout gezegd? Of volg ik nu niet helemaal? Ö Mijn voorbeeld over zelfmoord, was eigenlijk als uitlokking bij een ruzie waar een bemiddelaar bij betrokken is. Ik doelde niet op het zelfmoord gedeelte maar op de ernst die de ruzie daardoor heeft. Mijn excuses als het te ver ging dan o.o


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Hazy - Er zijn 2 vriendinnen op Quizlet die ruzie hebben en jou steeds inschakelen om tussen te komen, omdat je hen de eerste keer goed hebt geholpen. Hoewel ze goede vriendinnen zijn, maken ze snel ruzie doordat ze beiden snel op hun tenen zijn getrapt, en soms te direct zijn in wat ze zeggen. Het gaat echter om kleine dingen zoals geroddel of een meningsverschil dat is opgevat als een belediging. Je begint het beu te worden. Wat doe je dan? Zou je het als een optie zien ze te adviseren geen vriendinnen meer te zijn?
    Als hun ruzies vaak maar om kleine dingen gaat, is het sneller opgelost dan andere zaken. Adviseren om geen vriendinnen meer te zijn, vind ik een beetje dramatisch. Een korte pauze inlassen of eens nadenken over hun vriendschap, kan ik wel aanraden. Vaak zitten onder die meningsverschillen of roddels tekenen dat ze elkaar graag zien. Ikzelf en een vriendin hadden een tijd lang vaak meningsverschillen over andere gebruikers op Quizlet. We waren beiden jaloers omdat de andere ook met anderen omgingen. Beetje kinderachtig, maar ik weet waar het bij mezelf vandaan kwam, dus zou hen niet adviseren met hun vriendschap te stoppen. Niet elke vriendschap is dezelfde als die van mijn vriendin en ik maar ik zou hen aansporen na te denken waarom ze vriendinnen werden en hen laten nadenken over de waaromvraag: waarom stellen ze dit gedrag en waarom kunnen ze het niet elkaars mening verdragen of beleven?

    Liopleurodon - Zijn er bepaalde situaties waarin je je vertrouwensfunctie mag verbreken?
    Zelfmoord is een heel actueel onderwerp en thema maar net zoals Nakama vraag ik me af aan wie het dan zouden moeten vertellen? Andere bemiddelaars die dan met dezelfde vraag zitten? Gewoon om te overleggen, al noem je geen namen, je hebt het vertrouwen eigenlijk al verbroken. Ik denk dat het moeilijk is om voor iemand via een site meer te kunnen doen dan er te zijn en te luisteren, advies te geven en moed in te spreken. Adviseren om hulp te gaan zoeken ergens dichterbij is, in mijn ogen, het enige wat je kan doen als iemand met zo'n heftige gedachten zit. Daarvoor moet je geen vertrouwen beschamen.

    Baelor - Om ook verder te gaan op die zelfmoord: Op welke afstand wensen jullie van users te blijven on verband met dat soort zaken? Of betrekken jullie je er emotioneel bij?
    Ook hier haal ik hetzelfde aan, meer als adviseren en er zijn, kunnen we in mijn ogen op dat moment niet doen. Ik kan tot een persoonlijk level gaan door mijn telefoonnummer te geven en de persoon te laten bellen als het moeilijk gaat. Dat zou ik nog graag willen doen, maar ik kan wel een zekere afstand bewaren. Ik zal bezig zijn met de problemen van anderen in mijn hoofd buiten het gesprek, hopende dat ik vernieuwende ideeën kan opbrengen om hen te helpen, maar ik zou het niet mijn hele leven laten beïnvloeden, zeker niet. Als ik de user al meerdere keer heb geholpen en een band mee heb opgebouwd, kan het zijn dat ik het me meer aantrek, en dan zal ik me eens moeten inhouden om niet te moeten huilen, maar het is niet de bedoeling dat ik me er zelf onder ga laten lijden.

    BIitzkrieg - @Fugitivo: Wat zou jij doen in een situatie waarin één EN beiden partijen zich plots vijandelijk naar jou toe gaan gedragen omdat jij hun zaak probeert te bemiddelen? (Ik had je gisteren bij mijn persoonlijke vragen over het hoofd gezien, mijn excuses)
    Geen probleem, joh. (:
    Als één persoon zich “tegen” me zou keren, zou ik dat persoonlijk met die persoon eerst uitklaren en zeggen dat het de bemiddeling tussen persoon A en B niet mag beïnvloeden. Bij een gesprek waar beide partijen zich vijandig opstellen, zou ik een stap naar achteren zetten en het gesprek even nalezen. Ik zou toch nog proberen eerst de zaak op te helderen en een pauze inlassen zodat iedereen “in het heetst van de strijd” even tot rust kan komen. Me afvragen waarom ze zo’n gedrag stellen en of ik het zelf zag aankomen of niet. Als het toch niet lijkt te werken en ze me blijven aanvallen in plaats van me te laten helpen, zou ik hen voorstellen een nieuwe bemiddelaar aan te stellen om hen een frisse kijk aan te bieden.

    BlueJays
    - Zouden jullie een soort slagzin voor jezelf kunnen bedenken? (Oftewel, in één of eventueel twee zinnen pakkend vertellen waarom we nou juist voor jou zouden moeten kiezen?)
    Ik verwijs het liefst naar mijn tekstje hierboven dan en haal er mijn meest belangrijke zin uit: Graag help ik mensen, win hun vertrouwen en begeleid hen naar een vreedzame of/en draagbare toekomst. Onvoorwaardelijke acceptie, zelfontplooiing en geduld zijn deugden waar ik volledig achter sta.
    Een echte slagzin: Recht maken wat krom is, is mijn motto. (;

    - Welke eigenschap van jezelf denk je dat het allermeest van pas komt als je bemiddelaar bent?
    Mijn nuchter- of afwachtendheid. Ik kan lang en rustig nadenken over situaties die mensen me voorschotelen. Ik luister graag eerst naar beiden hun verhaal en bekijk ze doorheen hun ogen. Het is moeilijk jezelf helemaal in te leven want waarden, normen en interesses zijn voor iedereen verschillend, maar ik vind het de moeite waard om over na te denken voordat ik actie onderneem.

    - Ik weet dat dit lijkt op een vraag die al eerder is gesteld, maar voor mijn gevoel is wat ik wil weten toch net iets anders: wat zou je doen als je zelf in een ruzie met een user/crewlid verwikkeld raakt? Zou je proberen dit zelf op te lossen, of zou je één van je collega's inschakelen? En vind je dat je mede-bemiddelaars je in zo'n geval op de vingers mogen tikken, omdat je het niet zo ver had moeten laten komen?
    Oké, deze vragen ga ik even opsplitsen. (:
    Als ik zelf in een ruzie verwikkeld zou geraken, zou ik vooral de tijd nemen om te horen waarom en hoe we tot dit punt zijn geraakt. Kijken of de verbolgen reactie terecht is. Als het in mijn ogen terecht is, zal ik me excuseren, als dit niet het geval is, zal ik het proberen uit te praten door mijn kant van de feiten uit te schrijven.
    De tweede, ik zou het in eerste instantie wel zelf proberen op te lossen want dat is uiteindelijk ook een taak naar mezelf toe. Iets wat je zelf veroorzaakt hebt, los je zelf ook op. Mocht het toch niet lukken, zal ik (mits toestemming van de andere partij) iemand hierbij betrekken. Alleen als zij hiervoor de tijd hebben.
    Derde: hangt er vanaf wat er gebeurde eens iemand me op de vingers mag tikken. Als het door een te snelle reactie was, iemand die de andere partij uitdaagde of echt om beledigingen gaan, mag het wel in de twee laatste gevallen. Uiteindelijk kan je alleen maar leren uit kritiek of opmerkingen dus zal ik er wel altijd voor openstaan.
    Hopelijk is het duidelijk genoeg, anders verantwoord ik me beter. (:


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Hebben jullie al een andere functie in de crew gehad? Zo ja, welke?'
    Nee

    Er zijn 2 vriendinnen op Quizlet die ruzie hebben en jou steeds inschakelen om tussen te komen, omdat je hen de eerste keer goed hebt geholpen. Hoewel ze goede vriendinnen zijn, maken ze snel ruzie doordat ze beiden snel op hun tenen zijn getrapt, en soms te direct zijn in wat ze zeggen. Het gaat echter om kleine dingen zoals geroddel of een meningsverschil dat is opgevat als een belediging. Je begint het beu te worden. Wat doe je dan? Zou je het als een optie zien ze te adviseren geen vriendinnen meer te zijn?
    Nee, ik zou dat niet doen. Het zijn vriendinnen, weliswaar problematisch, maar het zijn nog steeds vriendinnen van elkaar. Ik heb dat ook weleens met mijn zus. Dan we ruziën om de meest onzinnige dingen. Desondanks dat hebben we nog steeds een hele goede band. Ruzie zoals dat kost tijd en geduld om ze goed op te lossen

    Zijn er bepaalde situaties waarin je je vertrouwensfunctie mag verbreken?
    Ik denk dat er wel een uitzondering op de regel is voordat. Er zullen wel onderwerpen zijn waarbij het geheimplicht gebroken mag worden.

    Zouden jullie een soort slagzin voor jezelf kunnen bedenken? (Oftewel, in één of eventueel twee zinnen pakkend vertellen waarom we nou juist voor jou zouden moeten kiezen?)
    O daar ben ik zo slecht in! Ik kom hierop nog wel terug. kan ik even brainstormen voor deze vraag.

    Welke eigenschap van jezelf denk je dat het allermeest van pas komt als je bemiddelaar bent?
    Ik denk bij het eigenschap neutraal blijven. Ik heb dat al in eerder vragen beantwoord: In de meeste ruzies is niemand echt goed of slecht. Iedereen maakt wel fouten in een ruzie, dus een kant kiezen heeft totaal geen zin.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 19:41 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Als eerste zou ik jullie graag willen bedanken voor de felicitaties, ik kan nog niet geloven dat ik gewoon door ben en heb het idee dat dit één of andere droom is haha. Daarnaast heb ik al een boel unieke en grappige vragen gelezen toen ik het aan het doorlezen was, dus ik zal eens beginnen.
    Gisteren was het internet knipperlicht aan het spelen, dus heb ik het helaas niet kunnen verzenden. Mijn excuses daarvoor. Nu heb ik de vragen zo goed mogelijk beantwoord, maar er zitten een paar bij die ik een antwoord heb verschuldigd. Daar denk ik nog eens goed over na en dan zal ik het antwoord er later bijzetten!


    Painkiller schreef:
    – Wat onderscheidt jou van de anderen? (wbw)
    – Maia: Hoe wil je graag het inzicht krijgen in andere users?
    – Wat als er iets heel heftigs gebeurt als reactie van een ruzie tussen twee kampen. (Neem nu een zelfmoordpoging) Maar de persoon/personen in kwestie weigert/weigeren mee te werken. Wat doe je dan? Want de ruzie heeft toch al tot een bepaald punt bereikt waarop er echt ingegrepen moet worden.
    – Stel er ontstaat een ex aeqo maar er is nog maar één plek vrij. Maar één van de twee kan door en jij bent één daarvan. Zou jij je opofferen geen bemiddelaar te worden? Zo nee, wat zou je dan doen?
    – Hoe zouden jullie ermee omgaan moest iemand zijn profiel of delen van zijn profiel faken?

    –
    – Well, iedereen heeft een andere manier van communiceren. Er kan gemakkelijk een misverstand ontstaan, en zeker via het internet aangezien je niet de toon van een ander kunt horen. Sommigen kunnen op botte manier iets vermelden zonder dat ze het daadwerkelijk zo menen, waardoor al snel iets verkeerd opgevat kan worden. Ik kan me gemakkelijk aanpassen aan een bepaalde situatie, maar ik wil mezelf graag uitdagen om niet alleen inzicht te krijgen in de users maar tevens in mezelf. Het zal interessant zijn om van anderen (de users én de crew) te leren, want de ene user wilt een aanpak dat verschilt van de ander en dat geldt naar mijn idee ook mee.
    Een user gaat in vertrouwen naar een bemiddelaar toe, waardoor ik mijn deel waar wil maken en wil laten zien dat ik mijn best doe voor de persoon / personen in kwestie.
    – Hm. Als er zoiets drastisch is gebeurd, dan zal ik de hulp niet zo gemakkelijk stoppen. Degene heeft duidelijk iemand nodig en ik zal het persoonlijk lastig vinden om daar mijn handen vanaf te trekken, om het zo even te vermelden. Anderzijds kan ik diegene natuurlijk niet dwingen om mee te werken, dat kan overigens ook averechts werken en dat is niet het doel dat ik wil bereiken. Het is niet aan mij om te zeggen wat diegene moét doen. Ik zou een bemoedigend bericht sturen, hart onder de riem steken en vertellen dat de persoon mij een bericht mag sturen als diegene toch iemand nodig heeft. Verder zou ik vooral veel overleggen, maar uiteindelijk heeft de persoon professionele hulp nodig. Of gaat dit alleen over de ruzie?
    – Om geheel eerlijk te zijn: Nee, ik zou me niet opofferen. Ik wil dit al heel lang en ik ben dan ook erg blij dat ik de tweede ronde gehaald heb. Mocht het gebeuren, dan zou ik denken toch een soort overleg starten tussen bemiddelaars en de andere kandidaat om te weten wie het gehaald heeft. Het is dat of strootjes trekken, haha.
    – Wat zou diegene dan bijvoorbeeld faken? Sorry, ik weet niet precies hoe ik dit op moet vatten.


    Cordon schreef:
    – Aan iedereen: De moderators doen iets wat heel erg oneerlijk is tegenover de usergemeenschap, bijvoorbeeld: ze liegen over het beleid. Als bemiddelaar zie je dit uiteraard gebeuren en als bemiddelaar voel je je uiteraard ook verantwoordelijk voor de eerlijkheid van de mods naar de users. Wat is jouw reactie?
    – Je bent in het bemiddelingsproces met twee users, plots ontstaat er een ruzie tussen één van de partijen en jou, wat doe je?
    – Wat als je beschuldigt wordt van onpartijdigheid?

    – Ik zeg er wat op. Als user heb ik geen flauw idee van wat er gebeurd, maar als bemiddelaar heb je de kans er wat op te zeggen en dat neem ik dan ook aan. Daarbij heb ik een hekel aan liegen en zeker als het over zoiets belangrijk is als dit. Er is al meermaals aangegeven over een klif tussen user en moderator, dus dat lijkt me dan niet bepaald een goede actie om dat te verbeteren. Maar gelukkig is het een hypothetische vraag.
    – Het ligt eraan waardoor de ruzie ontstaan is. Ik zou het advies geven om even niet meer met elkaar te praten en ondertussen allebei de partijen wat kalmeren. Sowieso moet ik er rekening mee houden dat er een ruzie uit kan breken, dat zit er nu eenmaal in. Ik zou een middenweg kunnen vinden tussen de twee partijen, waar ze allebei baat aan hebben.
    – Als ik van mezelf weet dat ik geen kant heb gekozen, glijd het van me af. Als ik inderdaad partijdig ben geweest, dan verontschuldig ik mezelf daarvoor en zal ik vragen of diegene een andere bemiddelaar wilt. Natuurlijk kan iemand dat gemakkelijker opvangen dan een ander en ligt het aan de gehele situatie. Maar als ik weet dat ik niets fout heb gedaan, zal ik mezelf proberen uit te leggen en vragen waarom diegene dat precies vindt.


    Eigengrau schreef:
    – Noem redenen waarom wij absoluut níét op jou zouden moeten stemmen. ;p
    – Zou jij ooit besluiten om een zaak te weigeren om een bepaalde reden? Zo ja, welke zaken zouden dan te zwaar kunnen zij voor jou, denk je? (Qua inhoud van de zaak, dus niet omdat het bijvoorbeeld een is waarbij een vriend is betrokken of wegens tijdgebrek/persoonlijke problemen, ...)

    – Oei, eens zien. Er is me al een paar keer verteld dat ik te droog ofwel sarcastisch reageer, waardoor ze niet weten wanneer ik serieus ben of wat er door me heen gaat. Het bemiddelaarschap neem ik echter uitermate serieus, dus ik zal dat niet snel doen, tenzij het duidelijk is dat het een grapje is. Dan heb je echter wel te maken met mijn officiële manier van praten en ik weet niet zeker of de users dat zullen opvatten als iets goeds of slechts. Daarbij zet ik iemands problemen voor die van mezelf, maar tot nu toe heb ik dat altijd kunnen balanceren en dat zal nu zeker wel goed komen.
    Dit is overigens een deel op Painkillers vraag, hoe ik graag inzicht zou willen hebben, aangezien ik geloof dat dit me zal kunnen helpen om het te verbeteren.
    – Lastige vraag, eigenlijk. Iedere zaak lijkt mij op een zekere hoogte een uitdaging, maar ik zal (hoe ik er momenteel over nadenk) geen zaken weigeren. Behalve natuurlijk wanneer er een vriend(in) bij is betrokken, alleen daar vroeg je niet om. (;


    Liopleurodon schreef:
    – Wat zou je doen als een van je mede-bemiddelaars in een zware ruzie met een user/moderator/bèta/bemiddelaar terecht komt?
    – Waarom denk je dat jij gekozen bent om door te gaan naar de tweede ronde? Aan welke goede eigenschap ligt dit?
    – Welke kandidaat (buiten jezelf natuurlijk) vinden jullie de beste(n) en waarom?
    – Hebben jullie schrik dat het gaat uitdraaien op een 'populariteitswedstrijd'?
    – Wat zou je doen als je na een tijdje beseft dat bemiddelaar zijn toch niet echt iets voor jou is of als je van veel mensen hoort dat ze je niet geschikt vinden?

    –
    –
    –
    – Misschien een beetje. Ik zit ergens in het midden qua bekend en geheel onbekend. Daarnaast weet ik haast zeker dat er mensen zijn die denken dat ik niet geschikt ben hiervoor, maar dat is des te meer reden om te laten zien dat ik het juist wel kan. Het enige waar ik voor vraag is om me een kans te geven.
    – Dat ik me zal beseffen dat het bemiddelaarschap niets voor mij is, zal niet gebeuren anders zal ik me bij voorbaat al niet inschrijven. Desalniettemin kunnen er natuurlijk wel mensen zijn die mij niet geschikt vinden als bemiddelaar. Ik zal wel vragen waarom, gewoon omdat ik benieuwd ben daarnaar, maar ik ga er verder niet mee inzitten.


    Chrysalism schreef:
    – Stel je voor: Eén van de users is je beste vriend(in) heeft ruzie met een andere user hierop quizlet en juist jij wordt (natuurlijk) gevraagd om te bemiddelen tussen de 2(of meerdere), wat ga jij doen of hoe ga je dit aanpakken?
    – Hoe reageren jullie op ruzies in real life?
    – Stel dat er een ruzie is, met de ene user ben je bevriend en met de andere user totaal niet, daar irriteer je je dood aan. Hoe los je dit dan op? Zou je partij trekken? Zou je een compromis sluiten? Hoe zouden jullie dit aanpakken?

    En last but not least:
    – Stel, een user en een moderator hebben ruzie, hoe lossen jullie dit op?

    – Ik bemoei me er niet mee, tenzij het aan me wordt gevraagd en zal ik objectief reageren. Ze zal moeten begrijpen dat deze functie belangrijk is en ze kan niet van me verwachten dat ik haar kant zal kiezen, alleen omdat ze mij vriendin is. Daarbij zal ik het bemiddelen tussen de twee aan een andere bemiddelaar overlaten.
    – Hm. Verschillend. Het ene moment zou ik graag verder erover willen praten, maar het andere moment zou ik mezelf eerst wat rust gunnen omdat ik anders het gevoel heb dat het fout gaat. Wanneer ik een gesprek met diegene heb zal ik zo rustig mogelijk mijn mening vertellen over de situatie. Snel boos word ik vrij lastig, waardoor ik amper zó kwaad ben op iemand.
    – Nee, dat is not – done. Dat zou ik mezelf ook niet vergeven mocht ik dat doen. Ik zou overigens de zaak überhaupt al niet willen hebben, niet vanwege degene waar ik me dan aan erger maar vanwege de vriendin. Als mijn antwoord wellicht iets naar de vriendin neigt, dan zal dat gezien kunnen worden als partijdig – zijn en dat wil ik niet. Dat is bovendien voor de hele zaak niet goed.
    – Zoals elke zaak dat ik zou behandelen. Het is niet opeens anders omdat er een moderator bij betrokken is.


    Avandra schreef:
    – Vraag aan iedereen: Hoe denk je dat je je hoort te gedragen als bemiddelaar op het userforum en voldoet jouw gedrag zich ook aan die gestelde voorwaarden? (deze komt er door de crew-enquête jongens. :3)
    – Waarom zou jij een goede vervanger voor mij zijn? Of waarom zou jij een betere bemiddelaar dan mij zijn?[/b] Je mag best tegen mijn schenen schoppen als daar nood aan is. Ik zoek iemand die goed is naar de users toe, niet iemand die mij nu te vriend wilt zijn om door de selectie te geraken.
    – Zijn er volgens jullie punten van verbetering voor de bemiddelaars? En hoe denk je dat jij als individu deze kan verbeteren? Met andere woorden, wat wil je bereiken met de functie bemiddelaar?

    – Hoe ik Bemiddelaars zie, is dat ze onpartijdige keuzes kunnen maken en op hun eigen manier dingen gepast verwoorden. Als user heb je meer vrijheid en hoef je niet streng ergens op te letten, als crewlid wordt er echter verwacht dat je wel fatsoenlijk reageert en niet iemand de grond in boort, bijv. Wat wel begrijpelijk is, gezien de vertrouwensband. Nu zeg ik niet dat users maar van alles mogen, want een uitlokkende reactie is nergens voor nodig. Ik denk dat je als bemiddelaar wel als jezelf mag reageren, mits je uitkijkt met wat je zegt. Mijn gedrag zal zich hier prima bij aan kunnen passen, gezien ik me gemakkelijk kan afstemmen op de situatie.
    – Dat is best een lastige vraag, eigenlijk, aangezien ik je niet goed ken. Ik zal er even verder over nadenken en hier later op terugkomen.
    –


    Baelor schreef:
    – Hoe zouden jullie omgaan met kritiek als: 'Jullie zijn het alleen maar geworden omdat de mods jullie graag hebben', 'jullie zijn het enkel omdat jullie populair zijn op het forum, wat niet zegt dat je competent bent' of iets dergelijks?
    – Stel dat jullie twee kibbelende tienjarigen over de vloer krijgen, omdat de een had gezegd dat de ander doorzichtige quizzen maakt of zo: Hoe pakken jullie dit aan? En daarmee samenhorend: Zouden jullie verschillende zaken aanpassen naar de leeftijd van een persoon of gaat alles volgens dezelfde "regels"?
    – Stel: Ik zeg dat het sowieso vriendjespolitiek wordt, omdat ik nooit op iemand zou stemmen die ik niet vertrouw, al geeft die zo'n goede antwoorden. (Dat zeg ik ook, maar dat betekent niet dat ik onmiddellijk op vriendjes ga stemmen, aangezien er meer mensen zijn die ik vertrouw dan mijn "vriendjes". Wat vinden jullie daarvan? Hoe gaan jullie daarmee om?

    –
    –
    – Dat klinkt logisch. Tussen een bemiddelaar en een user hoort een vertrouwensband te zijn, waarom zou je op iemand stemmen die je niet vertrouwt? Ik zal zeggen, geef me de kans om te laten zien dat ik te vertrouwen ben, dat ik deze functie discreet en met enthousiasme zal beoefenen. Als er daarna nog gezegd wordt dat ik niet te vertrouwen val, then so shall it be. Ik ben dan allang blij dat er me een kans is gegeven.


    Parada schreef:
    Stel je voor: Ik heb een probleem met iemand uit het team, en dit heeft zo'n slechte invloed op me, dat ik er zelfs over nadenk om te stoppen met mijn moderatorwerk. In eerste instantie geef ik bij jou aan dat ik enkel mijn hart hierover wil luchten, omdat ik het niet meteen in de groep wil gooien. Wat zou jij doen? En welke eventuele, verdere stappen onderneem je?

    Als jij zegt dat je enkel je hart hierover wilt luchten, dan zal dat gebeuren. Daarbij is het niet aan mij om het aan Jan en Alleman te vertellen, het is jouw geheim en je hoort het te vertellen als jij je er zeker bij voelt. Overigens is het niet aan mij om te vertellen of je met je moderatorwerk moet stoppen of niet, maar ik zal het wel jammer vinden als je stopt vanwege iemand anders. Wellicht, met jouw toestemming uiteindelijk, zou er bemiddeling plaats kunnen vinden tussen de twee partijen.

    Ballard schreef:
    Moest je het niet halen en er volgt een mod verkiezing. Ik zeg trouwens niet dat er eentje komt, haha. Maar ja, mijn vraag is dus: wie van jullie zullen meedoen of hebben heel stiekem veel liever een mod baantje dan een bemiddelaarsbaantje?

    Niet om slecht te praten over alle moderators, maar in mijn ogen is bemiddelaar – zijn een prijzenswaardige functie en zou ik graag die rol willen vervullen. Daarom heb ik aan geen enkele moderator ofwel béta reader verkiezing, dit – het bemiddelaar zijn – is simpelweg iets voor mij. Om even cliché te zijn: ik voel me daar één mee, als ik mensen kan helpen.

    Mignon schreef:
    (...)
    Oef, een oorontsteking is echt ontzettend vervelend. Ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt?

    Wat lief dat je ernaar vraagt mhihi. Het is inderdaad niet erg fijn om te hebben, nee. Ik heb het nu al langer dan een week en sommige dagen zijn vervelender dan anderen. De hoge piep die ik 24/7 hoor is het ergst, want wanneer het bij een tv zo is, kan je het gemakkelijk uitzetten, alleen nu is dat niet het geval. :'D

    BIitzkrieg schreef:
    – Hoe zou je reageren als iemand tegen jou zei dat hij/zij je niet geschikt ziet in de functie als bemiddelaar?
    – Sinds jullie er mee moeten samenwerken, hoe is jullie relatie met de mods?
    – Hebben jullie al een andere functie in de crew gehad? Zo ja, welke?
    @Morticia: Wil niet elke kandidaat hetzelfde als jij? Waarin zie jij jezelf nog anders dan de anderen en op welk vlak?

    –
    –
    – Nee, ik wil enkel Bemiddelaar zijn, dus naar een andere functie heb ik niet gekeken.
    – Wat bedoel je daar precies mee, if I may ask? Mocht je het hebben over het mensen helpen – gedeelte, dan kan ik je verzekeren dat het nogal breed is wat ik daarbij voel. Wellicht is het een standaard antwoord, maar het is niets minder dan de waarheid. Anders zou ik me immers niet hebben ingeschreven, evenals de andere kandidaten. Over het verschil kan ik niet iets kwijt, want ik ken de andere kandidaten immers niet, maar ik probeer een zo goed mogelijk antwoord te geven.
    Als je een uitgebreider antwoord wilt, dan wil ik je met genoegen mededelen dat ik erg leergierig ben en niet bang ben om mijn fouten toe te geven wanneer ik iets fout heb gedaan. Ik zal net zo discreet omgaan met deze functie als de problemen die ik krijg te horen van mensen. Zoals ik in de voorgaande vragen heb beantwoord, vind ik het uitermate belangrijk om eerlijk te zijn. Het hangt samen met vertrouwen en dat is vooral een goede basis tussen de users en de crew. Daarnaast heb ik genoeg geduld en creativiteit om met opties te komen waar de anderen wellicht niet aan gedacht hebben.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 20:16 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Painkiller schreef:
    (...)
    Heb ik nu iets fout gezegd? Of volg ik nu niet helemaal? Ö Mijn voorbeeld over zelfmoord, was eigenlijk als uitlokking bij een ruzie waar een bemiddelaar bij betrokken is. Ik doelde niet op het zelfmoord gedeelte maar op de ernst die de ruzie daardoor heeft. Mijn excuses als het te ver ging dan o.o

    Oh. heb ik je vraag dan misschien verkeerd begrepen?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Er zijn zoveel vragen gesteld. Ik weet niet meer waar ik gebleven ben. *-* Help.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    Er zijn zoveel vragen gesteld. Ik weet niet meer waar ik gebleven ben. *-* Help.

    In de beginpost staan alle vragen op een rijtje, mocht dat helpen ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Morticia schreef:
    Er zijn zoveel vragen gesteld. Ik weet niet meer waar ik gebleven ben. *-* Help.


    Ik weet niet of het helpt, maar je kan eens in mijn documentje kijken? ;)


    What would Emma do?