• Beste users,

    Naar aanleiding van de onduidelijke regels omtrent lijstjes en quizzen, waardoor er bij wijze van spreken vijfentwintig lijstjes en/of quizzen over hetzelfde onderwerp gemaakt konden worden, hebben we... het volgende huisregel:

    - Stories die meerdere delen hebben (dus story 1, story 2, story 3, etc) zijn niet toegestaan als het geen directe vervolgen van verhalen zijn. DIY stories, plaatjes stories, etc, behoren in één enkele story geplaatst te worden, behalve als de strekking compleet anders is.


    veranderd naar:
    - Creaties die meerdere delen hebben zijn niet toegestaan als het geen directe vervolgen van de voorgaande creatie zijn. Wanneer je creatie een compleet andere strekking heeft, mogen deze wel apart op zichzelf staan. Bijvoorbeeld: 3 DIY stories, 2 plaatjes stories, etc, behoren in één enkele story geplaatst te worden. 10 lijstjes over honden, horen in 1 lijstje.


    Dit betekent dus dat seriequizzen zoals 'ja/nee quizzen' niet langer meer zijn toegestaan. Als je twijfelt, kan je altijd een berichtje naar een moderator sturen om te vragen of jouw creatie mag.

    De bovenstaande regels gaan vanaf vandaag, 7 juni 2015 in. Overigens zullen we alleen kijken naar quizzen en lijstjes die vanaf 1 november 2014 zijn gemaakt. We geven jullie een week de tijd om jullie creaties naar de regels aan te passen. Vanaf 14 juni 2015 zullen we beginnen met waarschuwingen uitdelen.

    We willen hierbij ook gebruik maken van dit topic om een regel te vermelden die overigens al een tijdje actief is:
    - Een lijstje moet minimaal vijf verschillende items hebben


    Als er nog andere vragen zijn over de nieuwe regels, kunnen die in dit topic gesteld worden.
    Groetjes,
    De moderators


    -

    Ik kom nu vast dom over, maar ik snap het niet helemaal. :')
    Je mag dus geen quizzen maken met alleen ja/nee als antwoord op je vraag?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Huh, seriequizzen zoals ja/nee-quizzen? Daarmee wordt dan bedoeld als je meerdere van zulke quizzen maakt die vaag met elkaar verband houden? Een op zichzelf staande quiz met ja/nee-antwoorden is toch nog wel toegestaan, als ik het goed begrijp?

    [ bericht aangepast op 7 juni 2015 - 20:23 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kan je bijvoorbeeld wel lijstjes maken over hetzelfde onderwerp, maar toch niet totaal hetzelfde? Zeg maar, een lijstje met een top 10 aan favoriete musicals, en een lijstje van musicals waarin je wil spelen, en een ander lijstje van musicals die je al hebt gespeeld? (Idk, dit is maar een voorbeeld)


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Athelstan schreef:
    Ik kom nu vast dom over, maar ik snap het niet helemaal. :')
    Je mag dus geen quizzen maken met alleen ja/nee als antwoord op je vraag?

    Square schreef:
    Huh, seriequizzen zoals ja/nee-quizzen? Daarmee wordt dan bedoeld als je meerdere van zulke quizzen maakt die vaag met elkaar verband houden? Een op zichzelf staande quiz met ja/nee-antwoorden is toch nog wel toegestaan, als ik het goed begrijp?


    Je mag nog wel een op zichzelf staande ja/nee quiz maken. Maar als je bijvoorbeeld 5 ja/nee quizzen recht achtereen maakt (Ja/nee quiz [1], Ja/nee quiz [2], Ja/nee quiz [3], ...) dan zouden deze eigenlijk in dezelfde quiz moeten horen en dan kan het wel eens zijn dat je het enkel voor een badge of iets dergelijks doet.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)

    Je mag nog wel een op zichzelf staande ja/nee quiz maken. Maar als je bijvoorbeeld 5 ja/nee quizzen recht achtereen maakt (Ja/nee quiz [1], Ja/nee quiz [2], Ja/nee quiz [3], ...) dan zouden deze eigenlijk in dezelfde quiz moeten horen en dan kan het wel eens zijn dat je het enkel voor een badge of iets dergelijks doet.

    Oooh zo.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Scandal schreef:
    (...)

    Je mag nog wel een op zichzelf staande ja/nee quiz maken. Maar als je bijvoorbeeld 5 ja/nee quizzen recht achtereen maakt (Ja/nee quiz [1], Ja/nee quiz [2], Ja/nee quiz [3], ...) dan zouden deze eigenlijk in dezelfde quiz moeten horen en dan kan het wel eens zijn dat je het enkel voor een badge of iets dergelijks doet.


    Oké, helder. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Barrow schreef:
    Kan je bijvoorbeeld wel lijstjes maken over hetzelfde onderwerp, maar toch niet totaal hetzelfde? Zeg maar, een lijstje met een top 10 aan favoriete musicals, en een lijstje van musicals waarin je wil spelen, en een ander lijstje van musicals die je al hebt gespeeld? (Idk, dit is maar een voorbeeld)


    Dit vraag ik me ook af.

    Barrow schreef:
    Kan je bijvoorbeeld wel lijstjes maken over hetzelfde onderwerp, maar toch niet totaal hetzelfde? Zeg maar, een lijstje met een top 10 aan favoriete musicals, en een lijstje van musicals waarin je wil spelen, en een ander lijstje van musicals die je al hebt gespeeld? (Idk, dit is maar een voorbeeld)

    Zo wel ja. Maar niet Katten [1], Katten [2],... en dan alleen maar wat schattige foto's van wat poezen. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Okay!


    Queer zijn is gewoon alles

    Scandal schreef:
    (...)
    Zo wel ja. Maar niet Katten [1], Katten [2],... en dan alleen maar wat schattige foto's van wat poezen. ^^


    Okay ^^ dat weten we dan ook alweer :3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Het is eigenlijk hetzelfde principe als voorheen met de stories. ^^
    Daar was het ook niet de bedoeling dat je DIY [1]; DIY [2]; DIY [3] had of 5 fotostories die over hetzelfde gingen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik snap het nog niet helemaal.
    Ik heb bijvoorbeeld wel eens meerdere quizzen met songteksten raden gemaakt. Als je dan bij elke quiz verschillende liedjes gebruikt, verschillende vragen stelt, enz. is dat dan nog wel toegestaan of mag dat ook niet meer?


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ik vind het een goede aanpassing! Al begrijp ik dat de verwoording nogal moeilijk is en dat het misschien anders moet als de regel eerst aan iedereen moet worden uitgdlegd.
    Nou, ja goed. Ik ben allang blij dat dat soort creaties niet meer zo overvloedig mogen zijn, wanthdtis inderdaad vaak alleen voor de badges of zo.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    BlueJays schreef:
    Ik snap het nog niet helemaal.
    Ik heb bijvoorbeeld wel eens meerdere quizzen met songteksten raden gemaakt. Als je dan bij elke quiz verschillende liedjes gebruikt, verschillende vragen stelt, enz. is dat dan nog wel toegestaan of mag dat ook niet meer?

    Het lijkt me dat dat van het soort liedje afhangt. Als je er eentje over Disney nummers hebt, eentje over metal en eentje over de top veertig, dan lijkt het me logisch dat je ze scheidt. Maar als het allemaal dezelfde soort artiesten zijn, kun je er denk ik net zo goed één quiz van maken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dus je mag niet meer bijv. ''Welke draak ben je 2#, met andere uitkomsten, vragen, en antwoorden?''