• Ik ben nog steeds verliefd op mijn ex, die me helemaal kapot heeft gemaakt. Hij is depressief, heeft borderline, drugs- en drankverslaafd geweest en heeft een eetstoornis . Hij eet niet meer en heeft een uur geleden tegen me gezegd dat hij doodgaat en wil gaan, dat zijn vader zich erbij neergelegd heeft. Daarna heeft hij omdat hij geen contact meer met iemand wil zijn simkaart uit zijn telefoon gehaald en zijn facebook verwijderd. Ik lig alleen maar te huilen in bed omdat ik me zoveel zorgen maak en ik durf niet meer te gaan slapen. Ik ben bang dat ik morgenochtend wakker wordt en hij er niet meer is. Ik weet dat ik er niks aan kan doen, maar ik heb wel even troost nodig. Sorry voor dit hele verhaal maar ik moest het even ergens kwijt ;(


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Ga dan naar zijn huis?


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    Ga dan naar zijn huis?


    Hij woont 2,5 uur reizen van hier, er rijden geen treinen en bovendien heeft hij net gezegd dat hij niemand meer wil zien.


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Bel de politie. Klinkt misschien overdreven maar hun kunnen je ook in deze situaties helpen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Bel de politie of bel zijn ouders. Ik kan namelijk niet geloven dat zijn vader zich neergelegd heeft bij het feit dat zijn zoon dood wil.
    Jij in ieder geval veel sterkte; want voor jou is dit natuurlijk ook heel zwaar; erg begrijpelijk.


    I don't understand that reference. - Castiel

    Weet je al meer?


    26 - 02 - '16

    Zo doet mijn ex ook elke dag. Hij heeft me helemaal kapot gemaakt, blokt me, dan accepteert ie me weer, dan verwijderd ie facebook, zegt ie dat ie dood wil. Maar echt geloven doe ik hem niet meer

    [ bericht aangepast op 8 juni 2015 - 7:49 ]

    Ik denk niet dat hij het echt meent als hij je dit vertelt en zijn fb verwijderd. Dit is meer een schreeuw om aandacht, maar iemand die echt zelfmoord wilt plegen, laat zich niet tegenhouden en zou het dus helemaal niet aan iemand vertellen. Dit betekend echter niet dat hij niet meent dat hij wel echt dood wilt, natuurlijk, daar kan hij heel serieus over zijn.
    Ik denk inderdaad dat het een goed idee is om zijn ouders te bellen en anders de politie.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    Ik denk niet dat hij het echt meent als hij je dit vertelt en zijn fb verwijderd. Dit is meer een schreeuw om aandacht, maar iemand die echt zelfmoord wilt plegen, laat zich niet tegenhouden en zou het dus helemaal niet aan iemand vertellen. Dit betekend echter niet dat hij niet meent dat hij wel echt dood wilt, natuurlijk, daar kan hij heel serieus over zijn.
    Ik denk inderdaad dat het een goed idee is om zijn ouders te bellen en anders de politie.


    Helaas ken ik meerdere gevallen waarbij het meer was dan een schreeuw om aandacht en waarbij de persoon in kwestie wel stappen heeft gezet na dit aan mensen verteld te hebben. Ik zou inderdaad zijn ouders of de politie bellen - of desnoods er toch heen gaan om te zien hoe het écht met hem gaat en alsnog de politie bellen.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2015 - 9:24 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Het is zeker niet altijd een schreeuw om aandacht als iemand letterlijk zegt zelfmoord te willen plegen, een misopvatting die de meesten spijtig genoeg maken. Natuurlijk zijn er altijd die het voor aandacht doen, maar bij velen is het gewoon eerder een schreeuw om hulp of een schreeuw van machteloosheid. De gedachte is er, en dat is al erg genoeg.
    Ik ken jou niet, ik ken hem niet, ik ken zijn situatie niet, ik ken jullie verdere relatie niet buiten het feit dat hij je ex is, dus het is bekrompen en kortzichtig om te zeggen of hij het doet voor aandacht.

    Het enige wat ik kan zeggen is dat hij jou in een verdomd lastige positie brengt op deze manier en ik kan me je angst goed voorstellen, want het is iemand waar je om geeft (of het nu je ex is of niet). Echte tips of advies heb ik alleen niet verder. Ik kan me alleen maar aansluiten bij het feit dat je eens z'n ouders moet bellen en hoort wat zij zeggen erover.

    Wat misschien ook een mogelijkheid is (bedenk ik me nu), is om eens de zelfmoordlijn te bellen. Zij kunnen je nog altijd van beter advies voorzien dan wij, I guess. En ik denk dat zoiets een betere stap is om te zetten dan de politie, want de politie zal niet echt veel doen vrees ik zo. Daarbij is de zelfmoordlijn er niet enkel voor de mensen die met gedachten rondlopen, maar ook voor degenen die zich zorgen maken om iemand.
    De link
    Natuurlijk, deze link is wel van Belgie, dus als je van Nederland afkomstig bent, moet je even googlen naar de juiste site/telefoonnummer. Zij kunnen je misschien ook beter geruststellen dan wij.

    In ieder geval heel veel sterkte ermee.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    ^ hulp valt onder aandacht. Een schreeuw om aandacht is vaak een schreeuw om hulp, of iets anders, wat allemaal onder die aandacht valt. Ik bedoelde er niet mee dat hij haar aandacht wilde trekken, maar aandacht voor zijn problemen, hulp voor zijn problemen, etc.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    ^ hulp valt onder aandacht. Een schreeuw om aandacht is vaak een schreeuw om hulp, of iets anders, wat allemaal onder die aandacht valt. Ik bedoelde er niet mee dat hij haar aandacht wilde trekken, maar aandacht voor zijn problemen, hulp voor zijn problemen, etc.

    Misopvatting van mijn kant dan, want als ik lees 'schreeuw om aandacht' denk ik meteen aan mensen die lijden aan aanstelleritis en die het dus doen om aandacht in de zin van: kijk mij, ik ben zielig, heb medelij. Zo van die attentionwhores, als je begrijp wat ik bedoel. En er zijn nu eenmaal wel genoeg mensen die denken dat het het uiten van zo'n gedacht wel een 'schreeuw om aandacht' is in dat opzicht.
    Het was verder niet bedoeld als aanval, enkel ter uitleg van mijn interpretatie. Als je je wel aangevallen voelt of iets in die richting, dan sorry want dat is zeker niet m'n bedoeling geweest ermee (flower)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Furiosa schreef:
    Ik denk niet dat hij het echt meent als hij je dit vertelt en zijn fb verwijderd. Dit is meer een schreeuw om aandacht, maar iemand die echt zelfmoord wilt plegen, laat zich niet tegenhouden en zou het dus helemaal niet aan iemand vertellen. Dit betekend echter niet dat hij niet meent dat hij wel echt dood wilt, natuurlijk, daar kan hij heel serieus over zijn.
    Ik denk inderdaad dat het een goed idee is om zijn ouders te bellen en anders de politie.


    None but ourselves can free our minds.