• Beste users,

    Naar aanleiding van de onduidelijke regels omtrent lijstjes en quizzen, waardoor er bij wijze van spreken vijfentwintig lijstjes en/of quizzen over hetzelfde onderwerp gemaakt konden worden, hebben we... het volgende huisregel:

    - Stories die meerdere delen hebben (dus story 1, story 2, story 3, etc) zijn niet toegestaan als het geen directe vervolgen van verhalen zijn. DIY stories, plaatjes stories, etc, behoren in één enkele story geplaatst te worden, behalve als de strekking compleet anders is.


    veranderd naar:
    - Creaties die meerdere delen hebben zijn niet toegestaan als het geen directe vervolgen van de voorgaande creatie zijn. Wanneer je creatie een compleet andere strekking heeft, mogen deze wel apart op zichzelf staan. Bijvoorbeeld: 3 DIY stories, 2 plaatjes stories, etc, behoren in één enkele story geplaatst te worden. 10 lijstjes over honden, horen in 1 lijstje.


    Dit betekent dus dat seriequizzen zoals 'ja/nee quizzen' niet langer meer zijn toegestaan. Als je twijfelt, kan je altijd een berichtje naar een moderator sturen om te vragen of jouw creatie mag.

    De bovenstaande regels gaan vanaf vandaag, 7 juni 2015 in. Overigens zullen we alleen kijken naar quizzen en lijstjes die vanaf 1 november 2014 zijn gemaakt. We geven jullie een week de tijd om jullie creaties naar de regels aan te passen. Vanaf 14 juni 2015 zullen we beginnen met waarschuwingen uitdelen.

    We willen hierbij ook gebruik maken van dit topic om een regel te vermelden die overigens al een tijdje actief is:
    - Een lijstje moet minimaal vijf verschillende items hebben


    Als er nog andere vragen zijn over de nieuwe regels, kunnen die in dit topic gesteld worden.
    Groetjes,
    De moderators


    -

    Dan is het maar goed dat ik het niet heb, dan hoef ik het ook niet te veranderen. HAHA.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    En wat nou als je bijvoorbeeld wekelijks een een Ja/Nee quiz online zet? Dat je gewoons als "gewoonte" hebt om iedere zondag een nieuwe Ja/Nee quiz plaatst ?


    ©1998

    Smileypup schreef:
    Dus je mag niet meer bijv. ''Welke draak ben je 2#, met andere uitkomsten, vragen, en antwoorden?''


    Het onderwerp blijft hetzelfde, dus de uitkomsten, vragen en antwoorden zou je ook bij elkaar kunnen voegen en er één grote quiz van kunnen maken. Dus nee, dit mag inderdaad niet meer. (:

    BlackAlpha schreef:
    En wat nou als je bijvoorbeeld wekelijks een een Ja/Nee quiz online zet? Dat je gewoons als "gewoonte" hebt om iedere zondag een nieuwe Ja/Nee quiz plaatst ?


    Ik weet niet zeker of ik je vraag helemaal begrijp, maar als je naar een ander antwoord zocht, dan kun je dat even aangeven. ^^
    Enfin, of het nu een gewoonte is of niet, men zal zich wel aan de regels moeten houden. Wij kunnen helaas geen rekening houden met bepaalde rituelen van users.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2015 - 22:14 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik neem aan dat "Stories" ook onder de categorie "Creaties" valt, dus vandaar mijn vraag; Mag je dan ook geen aparte vervolg-story meer online zetten ? Moet je dan verder gaan in het eerste deel van je verhaal?


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    Ik neem aan dat "Stories" ook onder de categorie "Creaties" valt, dus vandaar mijn vraag; Mag je dan ook geen aparte vervolg-story meer online zetten ? Moet je dan verder gaan in het eerste deel van je verhaal?

    Nee, als het een direct vervolg van een daadwerkelijk verhaal is (dus geen fotostory of DIY-story) mag je gewoon een nieuwe story maken.


    Deep inside, I've never felt alive

    Yonggook schreef:
    Dan is het maar goed dat ik het niet heb, dan hoef ik het ook niet te veranderen. HAHA.


    † Love? I want to sleep.

    Misschien kan je er in het begintopic bijzetten wat de reden is (badges) voor deze regel. Dat maakte het voor mij al meteen heel wat duidelijker. (:


    Mhm?

    Drones schreef:
    (...)
    Nee, als het een direct vervolg van een daadwerkelijk verhaal is (dus geen fotostory of DIY-story) mag je gewoon een nieuwe story maken.

    Oke, dan is dat duidelijk. Bedankt ^^ (Ik bedoelde inderdaad een echt verhaal).

    [ bericht aangepast op 9 juni 2015 - 0:34 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Yonggook schreef:
    Dan is het maar goed dat ik het niet heb, dan hoef ik het ook niet te veranderen. HAHA.


    Maar ik vind het wel een goede aanpassing, wordt het allemaal hopelijk wat overzichtelijker en ook dat ene met de badges, nu kan je ze echt verdienen ^^.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2015 - 14:17 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Maar ja/nee quizzen zijn toch eigenlijk een soort van polls maar dan in een quiz? Of denk ik nou heel dom? :')


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    'k Heb voor de zekerheid maar mijn story, die een vervolg heeft in een andere story, samengevoegd tot één story. Ook heb 'k een quiz verwijderd waarvan ik niet zeker was of dat leek op een eerdere quiz.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Maar quizzen met hetzelfde onderwerp kunnen alsnog verschillend zijn uitgevoerd. Hoe zit het dan?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Neminis schreef:
    Maar quizzen met hetzelfde onderwerp kunnen alsnog verschillend zijn uitgevoerd. Hoe zit het dan?


    Kun je dit misschien met een voorbeeld toelichten? c:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Neminis schreef:
    Maar quizzen met hetzelfde onderwerp kunnen alsnog verschillend zijn uitgevoerd. Hoe zit het dan?

    Ik ga een voorbeeld van mezelf geven:
    Ik heb 3 quizzen over Quizlet: Welk soort Quizletter ben jij?; Welke quizletfunctie zou bij jou passen? en Welk effect heeft Quizlet op jou?.
    Het zijn alle drie quizzen over Q, maar van strekking zijn ze helemaal anders.

    Ik heb ook nog andere soort quizzen, zoals bijvoorbeeld de deze: Maak de juiste keuze. (Mijn kortste quiz ooit zie ik net. =P )
    Moest ik nu nog een stuk of 5 quizzen maak met 'Maak de juiste keuze 2', 'Maak de juiste keuze 3',... Dan had ik die beter in 1 quiz kunnen zetten.
    Ik hoop dat ik het zo visueel genoeg heb voorgesteld met de quizzen.

    Hetzelfde geldt dus voor andere creaties. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Frangipane schreef:
    Maar ja/nee quizzen zijn toch eigenlijk een soort van polls maar dan in een quiz? Of denk ik nou heel dom? :')

    Een vraag van een ja/nee-quiz had inderdaad ook wel eens een pollvraag kunnen zijn. Maar dat heb je eigenlijk met iedere quizvraag wel hoor. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury