• Toen ik daarstraks tussen mijn overvolle verzameling (nooit geactiveerde) stories bladerde, kwam ik, behoorlijk achteraan, iets terug tegen van zo'n jaar of 3 - 4 geleden. Toen heeft hier ooit eens iemand een zeker project: "30 days of writing'' gehouden, waarin het de bedoeling was dat al de deelnemers voor een maand lang elke dag een hoofdstuk/stand alone rond iets schreven.

    Omdat ik altijd vol zit met gedachten en ideeën over van alles en nog wat, maar ze altijd in mijn hoofd blijven, heb ik mezelf voorgenomen om in 2015 elke dag iéts te gaan schrijven. Daarom niet elke dag een stand alone, maar ruimer dan dat: het kan een gedicht zijn, een collumn, een essay of andere vorm van opinie - deling, een verhaal, dieper, mooi commentaar rond een videofragment, liedje die je heeft beroerd, een filmverslag over een film die je hebt gezien of over een boek die je hebt gelezen, een sprookje, een urban - legend, een ander literair fragment, een persoonlijke belevenis van die dag, een brief desnoods - kortom alles.
    Een soort van 365 days of writing dus. (:
    Waarin elke dag iéts wordt geschreven. Omdat het project van 4 jaar geleden best een aantal deelnemers kende, wilde ik het ditmaal ook promoten. (:
    Je kunt het zo vrij aanpakken en opvullen als je zelf wilt: als je bijvoorbeeld persoonlijk elke dag iets wilt verzinnen rond een specifiek woord, of random foto - kan dat bijvoorbeeld ook allemaal. Als je het te druk hebt, of niet veel inspiratie sla gerust de helft van de dagen over. :'D Maak er desnoods co - auteurschap met een groepje van. Een fanfic - versie, een 16 + geval voor de hormonale tieners onder jullie, kortom wat je zelf verzinnen wilt. (: Maar ga creatief het nieuwe jaar in! (:

    Ik lijst hier even de deelnemers op - en de link naar hun stories, zodat alle mogelijke geïnteresseerden het kunnen volgen. (Post een link als je meedoet, dan plaats ik jou er ook bij!) (:

    Laattijdig deelnemen / elders in 2015 nog inspringen is mogelijk!

    Deelnemers



    Badges

    Om deelnemers te motiveren, zullen badges worden uitgereikt. Deze zullen door Aserah worden ontworpen. Hoe dit concreet in zijn werk zal gaan, wordt momenteel nog uitgedacht. We houden jullie op de hoogte!


    Deelnemers die badges willen ontvangen:

    StephenFry / Felicia
    Niphredil / Margot
    Ziggler / Sylvie
    ComingToTheThree / Ilona

    Ook geïnteresseerd? Laat even je naam en/of schuilnaam na in het topic.



    Mededelingen:

    1. Ik zit aan de universiteit, dus dat wilt zeggen dat ik momenteel examens heb, tot 30 januari. Ik ben nogal actief op Quizlet dus dat wilt zeggen dat zodra ik online ga, er meteen ook een sluis opengaat aan berichten (GB's, PB's, forum + dan nog meldingen van verhalen waarop ik geaboneerd ben). Ik probeer niets/niemand te laten liggen, dus het kan eventjes duren voor ik een antwoord geef in dit topic, een PB/GB beantwoord, of de lijst aanvul (ook al ben ik online). Soms is dat op mijn iPod dus dan gaat de lijst sowieso al niet.
    Ik zal gedurende de maand januari niet altijd meteen paraat kunnen staan. Als er dringende vragen, opmerkingen of problemen zijn, mag je altijd een PB - sturen. Dan zie ik het zeker. .


    2. Gelieve naamsveranderingen door te geven en ook afhaken (= vollédig stoppen met dit) te melden.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2015 - 16:44 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik vind allebei wel fijn schrijven en ik heb eigenlijk ook geen moeite om te wisselen van de eerste persoon naar de derde persoon of andersom. Ik heb bij elk verhaal een stijl aangemeten voordat ik er erg in heb.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Quies schreef:
    (...)

    Lezen maakt mij niet zoveel uit. Schrijven deed ik vroeger altijd in de VT maar sinds iemand daar een opmerking over maakte (ik had een verhaal in de 3e persoon, VT en iemand zei me dat je dan eigenlijk dubbel zo ver van je (hoofd)personage afstaat als lezer: de 3e persoon en dan nog is de VT) schrijf ik nu vaker in de TT, al heb ik er soms nog moeite mee aangezien ik vroeger altijd in de VT schreef.
    Dat is een mooie opmerking en zal ik zeker onthouden. Ik schreef dus vroeger ook altijd VT en de overgang naar TT is dus vaak heel erg lastig voor me. Ik denk dat het komt doordat ik weer een boek in VT aan het lezen ben.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Niphredil schreef:
    Ik vind allebei wel fijn schrijven en ik heb eigenlijk ook geen moeite om te wisselen van de eerste persoon naar de derde persoon of andersom. Ik heb bij elk verhaal een stijl aangemeten voordat ik er erg in heb.


    Ik wou ook eens in de TT schrijven maar wat heb ik daar enorm mee gesukkeld. Ik vind het wel spijtig want zou het zeer graag kunnen in de TT schrijven.


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Ik wil wel een poging wagen (: (al gok ik dat ik de helft van de tijd maar schrijf (A) )
    Edit: de link 365 days of writing

    [ bericht aangepast op 5 jan 2015 - 18:33 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Aserah schreef:
    (...)

    Ik wou ook eens in de TT schrijven maar wat heb ik daar enorm mee gesukkeld. Ik vind het wel spijtig want zou het zeer graag kunnen in de TT schrijven.
    Het is best nog lastig als die VT er ingestampt zit, maar het is vaak best wel mooi.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Stukje voor vandaag is ook af. Ik schrijf wel nooit echt lange dingen, maar ik heb ook nog twee andere stories, dus veel tijd heb ik niet :')


    What would Emma do?

    Ik vind het persoonlijk het gemakkelijkst om vanuit de ik-persoon in TT te schrijven. Bij de derde persoon beland ik wel vaak terug in VT, maar ik denk dat dat gewoon oefening vraagt, hoe meer je het doet hoe beter het zal gaan.

    En toch nog iets uit mijn mouw kunnen schudden voor vandaag, ik zal het straks online zetten!


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Ik schrijf meestal in de vt, maar wel als ik-persoon. Ik vind tt ook fijn om te lezen, maar als ik het probeer te schrijven, komt het nooit heel goed over.
    Ik ben ook een beetje teleurgesteld met hoe weinig ik tot nu toe eigenlijk geschreven heb (1072 woorden). Hopelijk kan ik dat vandaag een beetje omhoog gooien.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    1072 teleurgesteld? In welke wereld leef jij? Haha. Ik zou net trots zijn op dat aantal.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    1072 over de afgelopen 4 dagen, als ik zoveel op een dag zou kunnen schrijven, zou ik zeker niet teleurgesteld zijn.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Kom ik aan met oepsie 3000 woorden hahahaha :P
    Voor morgen ben ik al druk aan het denken XD
    Maar denk niet dat er morgen super veel zal vloeien uit mijn vingers, ughh de kerstboom moet nog weg!!!!


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    In mijn story van 365 Days of writing schrijf ik hele korte dingen.


    16 - 09 - '17

    Ik denk net aan 1000 verspreid over vier/vijf dagen. Maar ik ben eigenlijk vooral bezig geweest met het creëren van de personages en de wereld waar ze in leven. En dan komt er maar af en toe een klein stukje tekst dat geen uitleg is bij :'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik dacht vandaag. :p


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik moet wel even zeggen dat ik jullie een beetje ontevreden mensen vind, met 100 woorden op een dag ben ik al rete blij. Ik vind het alweer een wonder dat ik er vandaag wel 300 uit heb weten te krijgen, terwijl ik nu al 5 dagen op rij schrijf. Dat is me überhaupt al nog nooit gelukt, gewoon vijf dagen achtereen de tijd nemen om te zitten en even te typen.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2015 - 21:38 ]


    #WWED - What Would Emma Do?