• Ja, ik kom weer zeuren.

    Ik had een geweldige cupcakemaker op mijn verjaardag gekregen, althans ik vond hem geweldig, totdat ik de doos opende. Ik had alles eruit gehaald, op zoek naar instructies, maar die zaten er dus niet bij. Ik was dus op het internet gaan zoeken. Dat ging al niet al te makkelijk, want de instructies waren daar ook moeilijk te vinden. Nu heb ik eindelijk de instructies gevonden, en dus ook de recepten, staan er alleen maar recepten voor 8 óf 16 cupcakes, terwijl er ruimte is voor 12. Waarom maken ze niet gewoon recepten voor 12 cupcakes. Ugh. Ik ben nu best wel pissig, ook omdat we de meeste ingrediënten niet in huis hebben en mijn plan daardoor dus in het water valt (mijn moeder wordt namelijk pissig als ik te veel geld uitgeef aan dat soort dingen en bij haar is het al snel te veel)

    Sorry voor mijn gezeur. Ik vind het gewoon een enorme teleurstelling en dat wilde ik even kwijt.


    Voor de mensen die nieuwsgierig zijn; dit is het apparaat, maar dan in het wit:




    Update:



    Dit zijn enkele van de eerste cakejes. Mijn ouders en broertje waren er als de kippen bij, dus er zijn er ook al een heel aantal opgegeten.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 17:19 ]


    26 - 02 - '16

    Je kan toch ook het recept van 8 door de helft delen en dat weer op tellen bij het recept van 8? Dan heb je ook een recept voor 12 cupcakes. Wel even wat uit reken werk, maar dan heb je wel een recept dat bij jouw cupcakemaker past.

    Daarnaast kan je tegenwoordig ook pakken kopen waarmee je 12 cupcakes of meer kunt maken, te koop bij onder andere de xenos.


    Physics is awesome

    Is dat niet een cake pop maker?

    Het is wel rot dat er geen instructies bij zaten. Dat van die ingrediënten is ook jammer, maar voor een basisrecept van cupcakes heb je vaak niet echt dure product nodig, vaak enkel wat eieren, melk, suiker, boter, zelfrijzend bakmeel en suiker. Misschien kan je aan moeder laten zien dat het niet zo duur is als je alles gewoon van het goedkoopste merk koopt? Ik heb eventjes voor je gekeken, en ik weet niet over er een Albert Heijn bij jou in de buurt is, maar de producten die je daar nodig hebt zijn samen zo'n 4 euro, en dan houd je ook meer dan genoeg over dat je later diezelfde ding weer kunt gebruiken om cupcakes te maken.
    En over die recepten zou ik me niet zo druk maken. Je kan ook gewoon cupcakes maken met een recept voor 8? Dan heb je gewoon niet het hele ding gevuld, of je doet er 16, en dan bak je ze in twee beurten. Als je googled op recepten voor 12 cupcakes, dan kan je ook best wel wat vinden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Beckmann schreef:
    Je kan toch ook het recept van 8 door de helft delen en dat weer op tellen bij het recept van 8? Dan heb je ook een recept voor 12 cupcakes. Wel even wat uit reken werk, maar dan heb je wel een recept dat bij jouw cupcakemaker past.

    Daarnaast kan je tegenwoordig ook pakken kopen waarmee je 12 cupcakes of meer kunt maken, te koop bij onder andere de xenos.


    Maar dan moet ik werken met 2,5 en dergelijke. Dat is niet te doen. 5 kan je in recepten niet delen door 2 :/

    Bovendien weet ik niet of die pakken wel werken met zo'n cupcake maker.. Ze hebben toch niet voor niets die recepten erbij staan?


    26 - 02 - '16

    Ailine schreef:
    Het is wel rot dat er geen instructies bij zaten. Dat van die ingrediënten is ook jammer, maar voor een basisrecept van cupcakes heb je vaak niet echt dure product nodig, vaak enkel wat eieren, melk, suiker, boter, zelfrijzend bakmeel en suiker. Misschien kan je aan moeder laten zien dat het niet zo duur is als je alles gewoon van het goedkoopste merk koopt? Ik heb eventjes voor je gekeken, en ik weet niet over er een Albert Heijn bij jou in de buurt is, maar de producten die je daar nodig hebt zijn samen zo'n 4 euro, en dan houd je ook meer dan genoeg over dat je later diezelfde ding weer kunt gebruiken om cupcakes te maken.
    En over die recepten zou ik me niet zo druk maken. Je kan ook gewoon cupcakes maken met een recept voor 8? Dan heb je gewoon niet het hele ding gevuld, of je doet er 16, en dan bak je ze in twee beurten. Als je googled op recepten voor 12 cupcakes, dan kan je ook best wel wat vinden.


    Hmm, er zit geen Albert Heijn bij me in de buurt, die komt er pas eind dit jaar, als de C1000 weggaat. Ik denk dat ik maar eens naar de winkel ga fietsen, wel een wat duurdere winkel, maar care. Ik vind dat ik ook wel oud genoeg ben om zelf te beslissen wat ik met mijn geld doe.


    26 - 02 - '16

    Cherilyn schreef:
    Is dat niet een cake pop maker?


    Ik heb zo'n 3 in 1 ding met ijzeren plaatjes die je kan verwisselen. Ik heb plaatjes voor donuts, cakepops en cupcakes ;3


    26 - 02 - '16

    De regel van drie gebruiken hea ;)

    Maar ik snap je frustratie wel. Ik heb deze zomer een popmaker gekocht en ik ben er echt niet over naar huis te schrijven. Wat een brolmachine.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb hier een recept voor 12 cupcakes. En hier ook. Succes ermee!


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Cherilyn schreef:
    Is dat niet een cake pop maker?



    Ik denk als je hier op zoekt dat je meer zult vinden en dat is inderdaad heel vervelend, ik heb hier het omgedraaide: ik moet juist meer bakken maar het is gewoon erg duur...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Insouciant schreef:
    (...)

    Hmm, er zit geen Albert Heijn bij me in de buurt, die komt er pas eind dit jaar, als de C1000 weggaat. Ik denk dat ik maar eens naar de winkel ga fietsen, wel een wat duurdere winkel, maar care. Ik vind dat ik ook wel oud genoeg ben om zelf te beslissen wat ik met mijn geld doe.


    Dat is wel jammer, maar de meeste winkels hebben gelukkig van de producten wel één ding die niet zo duur is ^^


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Insouciant schreef:
    (...)

    Maar dan moet ik werken met 2,5 en dergelijke. Dat is niet te doen. 5 kan je in recepten niet delen door 2 :/

    Bovendien weet ik niet of die pakken wel werken met zo'n cupcake maker.. Ze hebben toch niet voor niets die recepten erbij staan?


    Dat is inderdaad lastig.

    Ik zie eerlijk gezegd niet, waarom het niet zou werken met een cupcake maker. Als je het in de oven kan stoppen, waarom dan niet in een cupcake maker?


    Physics is awesome

    Het is wel een cool apparaat! Alleen jammer dat je geen instructies erbij hebt en ze kan vinden :/


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oke, I did it. Met veel moeite beslag gemaakt en in het machientje gestopt. Ze kwamen er goed uit. Foto's volgen nog. Ze staan al op Facebook, maar ik krijg ze niet zo makkelijk hier aangezien ik nu op m'n telefoon zit.


    26 - 02 - '16

    Update:



    Dit zijn enkele van de eerste cakejes. Mijn ouders en broertje waren er als de kippen bij, dus er zijn er ook al een heel aantal opgegeten.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 17:19 ]


    26 - 02 - '16

    Ik heb een heel boek vol met cake pop recepten, die zijn steeds voor 48 stuks, dus voor vier porties. Als je wil kan ik er een paar foto's uit maken


    I solemly swear that I am up to no good