• Toen ik daarstraks tussen mijn overvolle verzameling (nooit geactiveerde) stories bladerde, kwam ik, behoorlijk achteraan, iets terug tegen van zo'n jaar of 3 - 4 geleden. Toen heeft hier ooit eens iemand een zeker project: "30 days of writing'' gehouden, waarin het de bedoeling was dat al de deelnemers voor een maand lang elke dag een hoofdstuk/stand alone rond iets schreven.

    Omdat ik altijd vol zit met gedachten en ideeën over van alles en nog wat, maar ze altijd in mijn hoofd blijven, heb ik mezelf voorgenomen om in 2015 elke dag iéts te gaan schrijven. Daarom niet elke dag een stand alone, maar ruimer dan dat: het kan een gedicht zijn, een collumn, een essay of andere vorm van opinie - deling, een verhaal, dieper, mooi commentaar rond een videofragment, liedje die je heeft beroerd, een filmverslag over een film die je hebt gezien of over een boek die je hebt gelezen, een sprookje, een urban - legend, een ander literair fragment, een persoonlijke belevenis van die dag, een brief desnoods - kortom alles.
    Een soort van 365 days of writing dus. (:
    Waarin elke dag iéts wordt geschreven. Omdat het project van 4 jaar geleden best een aantal deelnemers kende, wilde ik het ditmaal ook promoten. (:
    Je kunt het zo vrij aanpakken en opvullen als je zelf wilt: als je bijvoorbeeld persoonlijk elke dag iets wilt verzinnen rond een specifiek woord, of random foto - kan dat bijvoorbeeld ook allemaal. Als je het te druk hebt, of niet veel inspiratie sla gerust de helft van de dagen over. :'D Maak er desnoods co - auteurschap met een groepje van. Een fanfic - versie, een 16 + geval voor de hormonale tieners onder jullie, kortom wat je zelf verzinnen wilt. (: Maar ga creatief het nieuwe jaar in! (:

    Ik lijst hier even de deelnemers op - en de link naar hun stories, zodat alle mogelijke geïnteresseerden het kunnen volgen. (Post een link als je meedoet, dan plaats ik jou er ook bij!) (:

    Laattijdig deelnemen / elders in 2015 nog inspringen is mogelijk!

    Deelnemers



    Badges

    Om deelnemers te motiveren, zullen badges worden uitgereikt. Deze zullen door Aserah worden ontworpen. Hoe dit concreet in zijn werk zal gaan, wordt momenteel nog uitgedacht. We houden jullie op de hoogte!


    Deelnemers die badges willen ontvangen:

    StephenFry / Felicia
    Niphredil / Margot
    Ziggler / Sylvie
    ComingToTheThree / Ilona

    Ook geïnteresseerd? Laat even je naam en/of schuilnaam na in het topic.



    Mededelingen:

    1. Ik zit aan de universiteit, dus dat wilt zeggen dat ik momenteel examens heb, tot 30 januari. Ik ben nogal actief op Quizlet dus dat wilt zeggen dat zodra ik online ga, er meteen ook een sluis opengaat aan berichten (GB's, PB's, forum + dan nog meldingen van verhalen waarop ik geaboneerd ben). Ik probeer niets/niemand te laten liggen, dus het kan eventjes duren voor ik een antwoord geef in dit topic, een PB/GB beantwoord, of de lijst aanvul (ook al ben ik online). Soms is dat op mijn iPod dus dan gaat de lijst sowieso al niet.
    Ik zal gedurende de maand januari niet altijd meteen paraat kunnen staan. Als er dringende vragen, opmerkingen of problemen zijn, mag je altijd een PB - sturen. Dan zie ik het zeker. .


    2. Gelieve naamsveranderingen door te geven en ook afhaken (= vollédig stoppen met dit) te melden.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2015 - 16:44 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ben ook al zeer trots op mezelf. Dat ik al elke dag heb uitgehouden. Het was dan niet altijd iets lang of iets veel belovend maar ik heb wel geschreven en dat is het voornaamste.

    Wie graag nog een deelname badges wil stuur me gerust een Pb'tje met je echte naam of schuilnaam erin.


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Ik heb de indruk dat ik bang ben om mijn personages te laten denken in mijn verhaal. Heeft iemand toevallig tips om dat spontaner over te laten komen? Ik zou graag hoofdstukjes schrijven rond de 2000 woorden omdat in een boek een hoofdstuk ook niet na enkele regels stopt. Maar vaak ben ik bang dat alles dan te saai wordt. Schrijven is echt moeilijk. En het boek dat ik op dit moment lees is ook niet echt inspirerend qua schrijfstijl.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Ik heb de indruk dat ik bang ben om mijn personages te laten denken in mijn verhaal. Heeft iemand toevallig tips om dat spontaner over te laten komen? Ik zou graag hoofdstukjes schrijven rond de 2000 woorden omdat in een boek een hoofdstuk ook niet na enkele regels stopt. Maar vaak ben ik bang dat alles dan te saai wordt. Schrijven is echt moeilijk. En het boek dat ik op dit moment lees is ook niet echt inspirerend qua schrijfstijl.

    Mmm... ik zou je hoofdstukken eigenlijk niet zo lang doen. Aangezien hoofdstukken lezen op Quizlet en hoofdstukken lezen uit een boek best verschillend zijn. 2000 is denk ik toch wat te lang, ik zou voor rond de 1000/1200 gaan. Of anders wel zo een groot hoofdstuk schrijven, maar het opdelen in kleine stukjes en die zo op Q zetten.
    En dat van de personages... ik denk dat je je wat meer moet proberen in te leven, de situatie in je verhaal zien door hun ogen. Maar je hebt gelijk. Schrijven is echt wel moeilijk ;3


    “A queen will always turn pain into power.”

    Maar ik schrijf het niet echt voor op Q op dit moment, maar ieder als verhaal voor mezelf om in mn boekenkast te plaatsen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Misschien eens op zoek gaan naar een boek waarin het personage ook veel denkt?
    Zelf laat ik mijn personages ook niet zoveel denken maar bij mij gaat het een beetje automatisch, als het nodig is voor het verhaal om hun gedachten te weten of als het een meerwaarde heeft dan probeer ik het erin te verwerken en anders niet.
    En je weet als schrijver sowieso altijd meer over je personage dan als lezer he, maar je kan moeilijk alles van je personage in je verhaal gaan verwerken, enkel hetgeen relevant is vind ik dan.


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Avarosa schreef:
    Maar ik schrijf het niet echt voor op Q op dit moment, maar ieder als verhaal voor mezelf om in mn boekenkast te plaatsen.

    Ooh, dan kan het natuurlijk wel zo lang^^


    “A queen will always turn pain into power.”

    Quies schreef:
    Misschien eens op zoek gaan naar een boek waarin het personage ook veel denkt?
    Zelf laat ik mijn personages ook niet zoveel denken maar bij mij gaat het een beetje automatisch, als het nodig is voor het verhaal om hun gedachten te weten of als het een meerwaarde heeft dan probeer ik het erin te verwerken en anders niet.
    En je weet als schrijver sowieso altijd meer over je personage dan als lezer he, maar je kan moeilijk alles van je personage in je verhaal gaan verwerken, enkel hetgeen relevant is vind ik dan.
    Dat is waar, maar mijn personage evolueert wel in het verhaal. Eerst is ze heel gemeen en afstandelijk omdat ze door haat gevoed wordt en daarna wordt ze lief en sentimenteel, dus ik denk dat het dan wel belangrijk is om bij haar gedachten stil te staan zodat de overgang duidelijk wordt. Misschien moet ik eens dat ellendig lange lijstje invullen die bij SOTY staat zodat ik voor mezelf ook veel over mijn personage bij me kan houden en geen tegenstrijdige dingen schrijf.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Dat is waar, maar mijn personage evolueert wel in het verhaal. Eerst is ze heel gemeen en afstandelijk omdat ze door haat gevoed wordt en daarna wordt ze lief en sentimenteel, dus ik denk dat het dan wel belangrijk is om bij haar gedachten stil te staan zodat de overgang duidelijk wordt. Misschien moet ik eens dat ellendig lange lijstje invullen die bij SOTY staat zodat ik voor mezelf ook veel over mijn personage bij me kan houden en geen tegenstrijdige dingen schrijf.

    Dat is wel slim, ja. Maar een evoluerend persoon beschrijven is inderdaad heel moeilijk ja. Succes (:


    “A queen will always turn pain into power.”

    Avarosa schreef:
    (...)Dat is waar, maar mijn personage evolueert wel in het verhaal. Eerst is ze heel gemeen en afstandelijk omdat ze door haat gevoed wordt en daarna wordt ze lief en sentimenteel, dus ik denk dat het dan wel belangrijk is om bij haar gedachten stil te staan zodat de overgang duidelijk wordt. Misschien moet ik eens dat ellendig lange lijstje invullen die bij SOTY staat zodat ik voor mezelf ook veel over mijn personage bij me kan houden en geen tegenstrijdige dingen schrijf.


    Veel succes ermee! Ik heb er zo'n twee die ik moet invullen en ik ben na een week nog steeds niet klaar;)


    What would Emma do?

    Ja idd, ik zit nog niet eens halverwege. Gelukkig kan ik veel puntjes schrappen omdat ik die voor niks nodig heb


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Bij mij ook. Ik heb een psychopaat. Het hele onderdeel over gevoelens kan dus weg, die zitten er niet (;


    What would Emma do?

    Het is wel handig om meer stil te staan bij de gevoelens en het verleden. But still, too much questions.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Verleden is bij mij heel gedetailleerd, maar gevoelens heeft hij gewoon niet. Geen verdriet, woede, liefde ... Daar draait een root deel can mijn verhaal ook rond, de psychologie van een psychopaat. Ik heb dat stuk overde gevoelens vervangen met wat er in hem omgaat.


    What would Emma do?

    Dat is wel het voordeel bij een psychopaat, dat kan je allemaal filteren. Bij mij zijn dingen zoals beroep en al niet echt van belang.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Bij mij wel, boekenverkoper. Daar spendeert hij het grootste deel van zijn tijd. En het andere personage is agente. Daar moet ik wel alles invullen


    What would Emma do?