• New York, de perfecte stad om je dromen waar te maken. Maar het is ook een stad met veel voordelen voor de jongeren uit de bekende privéschool 'Upper East Side'. De jongeren zijn er heel rijk, en zijn tot alles in staat. Iedereen is anders en heeft zijn eigen gewoontes : de dealers, de queen bees, de badboys, de heartbreakers, de bitch, de daydreamers, de nerds ... Ze zijn er allemaal ! Hun leven draait alleen maar om hun status en de bekende site 'Gossip Girl'.
    Gossip girl is een anonieme vrouw die alles weet over iedereen. Alles wat ze weet komt ook meteen op haar bekende site terecht. Je diepste geheimen worden aan heel de wereld verteld. Kan jij het aan ? Welke status heb jij ?

    Gebaseerd om de serie 'Gossip Girl' [Je hoeft de serie niet gezien te hebben].



    Rollen :
    Meisjes
    • Amelia Aurora Waldorf ~ Dancal [Queen]
    • Abigaile "Abby" Schneider ~ Deers [Queen]
    • Cassandra Marià Santiago ~ Falahee [Dealer]
    • Vivian Delores ~ Vivir [Queen]
    • Aure Carlyn Salpa ~ Djibriel [New/hippie]
    • Lillith Phoebe Jackson ~ Gently [Bitch]
    • Stacey Mariannah Jhons ~ Dancal [Victim]
    • Lauren Adeline Harrington ~ Forman [Perfect girl, socializer]
    • Lily Rose Hale ~ Verityy [Bitch]
    Jongens
    • Nolan Liam Fitzgerald ~ Kayfabe [Heartbreaker]
    • Tyler Jay Montoya ~ Falahee [Bad Boy]
    • Edward Warren Marrez ~ Vivir [Nerd]
    • Frederick "Freddie" ~ Eloquentiae [Dealer]
    • Sean Adams ~ Californication [Bully]
    • Samual Rick Green ~ Kayfabe [Outsider]
    • Logan ~ Aoreolus [Good Guy]
    • Dylon Stuart ~ Dashed [Loner Boy]
    • Gereserveerd ~ Luke_Pinguin
    Regels
    • Minimum 200 woorden
    • Geen ruzie buiten de RPG
    • 16+ is toegestaan
    • Niemand buitensluiten !
    • Geen perfecte personnages
    • Geen andere personnages bespelen, tenzij je toestemming hebt



    Begin :

    Het is een normale maandag ochtend en de jongeren maken zich klaar om naar de Upper East Side te gaan, elk op zijn eigen manier. Binnen een week komt het jaarlijkse feestje bal van de school ! Iedereen is zenuwachtig en moet naar een partner zoeken om deze mooie avond mee te delen. Niemand wilt natuurlijk alleen naar dat bal, dat kan nog eens zielig zijn !


    “We should consider every day lost on which we have not danced at least once.”


    Frederick "Freddie" Harrington


    "Wat jij wilt." reageert ze droogjes. Ach, wat had ik anders verwacht? Een teken van nieuwsgierigheid of een teken van opluchting dat iemand haar misschien zou vragen? In tegenstelling tot alle overdachte scenario's gebeurt hetgeen waar ik nooit aan heb gedacht: het feit dat Vivian het niet eens interesseert. Ze loopt weg van het groepje en ik loop met haar mee, totdat we ergens met z'n tweeën staan.
    Even kijk ik om me heen. "Jij hebt nog niemand voor het bal, ik ook niet. En iedereen weet dat alleen gaan nog erger is dan met een slecht iemand opdagen. Van alle mensen daarbuiten kan je waarschijnlijk minstens twintig betere kandidaten vinden, maar geen een heeft de ballen om het je te vragen." Ik zoek nu pas oogcontact met haar op en in die tijd ben ik even stil. Tot nu toe klinkt alles niet erg romantisch. Hoe kan ik mezelf herstellen? Met een glimlach krab ik even op mijn achterhoofd zoekend naar de juiste woorden. "Maar aangezien er niemand daarbuiten is die tipt aan jou, zou ik het een eer vinden om je mee te nemen naar het bal." Met een scheve grijns kijk ik haar aan.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    Sean Adams

    Ze knikte en glimlachte beleefd, "jammer genoeg wel, ja. Ik ben echt blij dat mensen ons als verschillend zien. Het liefst zou ik niet willen dat het bekend is dat hij mijn broer is, maar ach, wat kan je eraan doen?'' Mijn ogen gingen nogmaals over haar heen, haar houding en haar manier van praten toonde niks. ''Wat wil hij trouwens van een Vivian?'' Ik haal mijn schouders op en kijk uit mijn ooghoeken naar de twee, ''een date voor het bal.'' Ik hield mijn mond over de weddenschap en sloeg mijn ogen kort neer om haar vervolgens weer recht aan te kijken. ''Over het bal gesproken,'' zei ik, ''heb jij al iemand?' Ik bedoel, ik zou het bijna niet geloven als jij nog niemand had.'' Uit mijn zak haalde ik een pakje sigaretten en had niet het gevoel dat zij rookte dus hield het maar voor mezelf. Ik kon niks van haar gezicht aflezen en had ook niet het gevoel dat ze echt geïnteresseerd was. Ik vertrouwde er maar op dat Vivian nee zou zeggen en dat Freddie een goed woordje voor me kon doen, ik zou er alles voor doen om haar na het bal bij mij in bed te krijgen. Ze deed me denken aan Amelia maar Lauren was anders, beter – minder uit de hoogte. Althans, zo leek het.


    Everything is illuminated by the light of our past.


    Vivian Delores


    Ik merk dat Freddie me inderdaad achterna loopt blijven we stil staan als we alleen zijn. Hopelijk zou dit maar snel gaan, dan kan ik daarna weer verder met mijn leven.
    "Jij hebt nog niemand voor het bal, ik ook niet. En iedereen weet dat alleen gaan nog erger is dan met een slecht iemand opdagen. Van alle mensen daarbuiten kan je waarschijnlijk minstens twintig betere kandidaten vinden, maar geen een heeft de ballen om het je te vragen." Ik zucht even. Dat was waarschijnlijk de slechste 'mag ik me je mee naar het bal' vraag ever. Hoe kan hij überhaupt weten dat ik nogniemand heb. Zou de hele school dat dan weten? Dat lijkt me niet een al te prettig idee.
    "Maar aangezien er niemand daarbuiten is die tipt aan jou, zou ik het een eer vinden om je mee te nemen naar het bal." Hij probeert zijn eerste zin nog te herstellen. Niet dat het naar mijn mening ook maar iets helpt. Ik zou ontzettend blij zijn geweest als de populairste, meest sexy jongen van de school voor me stond. Hij had aan mogen komen met welke slechte zin dan ook, maar Freddie is het tegenovergestelde daarvan. Ik zucht weer even. Dilema's. Ik kan niet met hem op het bal verschijnen. Als ik ja zeg ben ik niet meer beschikbaar voor de anderen jongens. Als ik nee zeg heb ik de kans om alleen op het bal te verschijnen. Ik wil geen van beiden, maar gelukkig bedenk ik me dan ineens een briljant plan.
    "Is goed." Zeg ik dan uiteindelijk. Als iemand anders mij nog zou willen vragen, een beter iemand, dan laat ik Freddie wel zitten. En nu heb ik in elk geval de garantie dat ik niet helemaal alleen verschijn. Dat is al een stuk beter dan niets.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2014 - 12:23 ]


    She was always looking for more..


    Frederick "Freddie" Harrington


    "Is goed," is haar reactie. De twee simpele woorden waar ik lang op heb gehoopt. Mijn grijns wordt breder en ik kijk naar haar. Aan de ene kant geeft ze mij het kleinerende gevoel dat ze mij niet serieus neemt, maar anderzijds heb ik de onverklaarbare drang om haar te leren kennen.
    "Ik kijk er nu al naar uit." Even kijk ik naar haar, om een poging te doen haar te begrijpen. "Nog speciale wensen voor het pak?" Ondanks het feit dat Vivian niet enthousiast lijkt, blijf ik volhouden dat het beste ervan gemaakt dient te worden. Normaliter zou ik mezelf vasthouden aan principes, maar op een of andere manier is zij het waard om ze te negeren. Wat zijn principes waard als ze tegen jouw geluk ingaan?
    Nu pas bedenk ik me dat mijn zus me waarschijnlijk een enorme preek gaat geven over hoe ik weg moet blijven van haar vrienden. Echter, Lauren en ik kunnen toch meestal moeizaam door een deur, dit zou de situatie niet eens zó veel veranderen.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    Vivian Delores


    Freddie kijkt maar al te blij, wat mij ergens alleen maar chagerijniger maakt.
    "Ik kijk er nu al naar uit." Nou, ik dus niet. Die woorden zeg ik niet hardop, maar mijn gezicht zegt waarschijnlijk al genoeg. "Nog speciale wensen voor het pak?" Vraagt hij dan. Daar heb ik tenminste wat aan. Als hij maar weet dat in het geval dat hij met mij naar het bal gaat, hij zich maar aan mijn eisen zal moeten voldoen. Ik hoop maar dat er nog iemand met een beetje populariteit aan komt die me meevraagt, want ik kan me niet voorstellen dat ik met Freddie zal moeten gaan. Ik houd me maar voor dat het al beter is dan niets.
    "Zorg dat het past bij roze." Zeg ik. Ik had natuurlijk allang de perfecte jurk gevonden, Dat was een stuk makkelijker dan de perfecte jongen tegenkomen, waar heel wat meer eisen aan gesteld lijken te zijn. Ik heb er dan ook zo geen zin in, voor mij ziet het er niet bepaald hoopvol uit, maar ik zal er dan ook mee moeten leven. Over een paar jaar is iedereen dat stomme bal vast hopelijk allang vergeten. Of dat hoop ik tenminste.


    She was always looking for more..


    Frederick "Freddie" Harrington


    Ze lijkt er niet enthousiast over te zijn, maar wie ben ik om te klagen? Ze gaat met me naar het bal. Eenmaal daar kan ik wel laten zien dat ik niet alleen maar een hersenloze dealer ben. "Zorg dat het past bij roze." Ik knik en glimlach even.
    "Zal het onthouden." Voordat ik wil weglopen, kijk ik Vivian net een bedenkelijke frons aan. Is het wel eerlijk om iemand mee te nemen die niet echt wil? Ze heeft zelf ja gezegd, maar het idee dat ze er niet eens zin in heeft, knaagt aan me. "Iedereen daar weet dat je beter kan krijgen dan mij, maar iemands reputatie zegt niet alles. Wat jij van mij denkt te weten, is slechts wat je van mijn zusje en anderen hoort. Misschien is het allemaal zo slecht nog niet." Ongemakkelijk kijk ik even om me heen, waarna ik aanstalten maak om weg te lopen. "Ik zie je weer snel," zeg ik met een brede glimlach en een kleine knipoog, waarna ik me van haar afdraai. Een triomfantelijke glimlach kan ik niet inhouden. Ze gaat met me mee. Vivian. Ze heeft daadwerkelijk ja gezegd.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    Lauren Adeline Harrington

    Sean haalde zijn schouders op en leek even naar Freddie en Vivian te kijken. "Een date voor het bal." antwoordde hij vervolgens. Ik zuchtte kort en zacht, ik had het kunnen verwachten. Kon hij nu niet gewoon met zijn tengels van mijn vrienden afblijven? De twee waren intussen weggelopen en stiekem was ik best benieuwd wat Vivian zou antwoorden. Normaal zou ze nee zeggen, maar ik wist dat ze nog niemand had om mee te gaan. Niet dat ik al iemand had, maar ik zat er eigenlijk niet zo mee. Ik vetrouwde erop dat er altijd wel iemand van mijn vriendinnen alleen zou blijven, zodat ik hen die avond kan vermaken en zij mij. Ik keek weer naar Sean en zag dat hij mij ook weer aankeek. "Over het bal gesproken." begon hij. "Heb jij al iemand? Ik bedoel, ik zou het bijna niet geloven als jij nog niemand had." Wacht, vroeg hij me nu of ik met hem naar het bal wilde? Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen, want wat zou hij denken als ik zei dat ik nog vrij was die avond? Zou hij denken dat het een ja was op de vraag of ik met hem naar het bal wilde? Ik beveelde mezelf mijn gedachten op rustig te houden. Ik wist immers nog niet eens zeker of hij me nu gevraagd had.
    Intussen stak Sean een sigaret op. Ik maakte een vies gezicht voor een seconde, waarna ik zijn vraag beantwoordde; "Nou, doe maar je best om het te geloven, maar ik heb nog niemand om mee naar het bal te gaan." Weer zei ik het zonder echte emotie. Het was niet uitdagend, maar ook niet ontwijkend. Hij moest maar duidelijk maken wat hij wilde, dan zou ik dat ook doen.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Oeps, mijn telefoon tripte even :$

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 13:22 ]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    Vivian Delores


    "Zal het onthouden." Zegt hij met zo'n achterlijke grijns op zijn gezicht, waarna die grijns veranderd in een frons. "Iedereen daar weet dat je beter kan krijgen dan mij, maar iemands reputatie zegt niet alles. Wat jij van mij denkt te weten, is slechts wat je van mijn zusje en anderen hoort. Misschien is het allemaal zo slecht nog niet." Ik draai even met mijn ogen, hij begrijpt er dan ook helemaal niets van. "Ik zie je weer snel," Zegt hij nog net voordat hij zich omdraait. Snel leg ik mijn hand op zijn arm om hem tegen te houden.
    "Luister, als je denk dat het bij mij gaat om wat ik zelf van jouw vindt heb je het helemaal mis. Wat jouw zusje en anderen van je denken is namelijk nou net het probleem. I don't care of ik met iemand ga die ik mag of niet. Mij gaat het om wat anderen van diegene vinden, wat in dit geval jij is. Want als mensen mij zien aan komen lopen met jouw, wat zullen ze dan wel niet van mij zeggen." Zeg ik hem, waarna ik zelf wegloop. Het gaat mij niet gebeuren dat hij van mij wegloopt. Als er iemand wegloopt, zal ik diegene zijn.


    She was always looking for more..


    Frederick "Freddie" Harrington


    Voordat ik kan weglopen, legt ze een hand op mijn arm. Ik draai me om en sla met een kleine grijns mijn armen over elkaar. Natuurlijk kan ze het niet laten om te reageren daarop. "Luister, als je denk dat het bij mij gaat om wat ik zelf van jouw vindt heb je het helemaal mis. Wat jouw zusje en anderen van je denken is namelijk nou net het probleem. I don't care of ik met iemand ga die ik mag of niet. Mij gaat het om wat anderen van diegene vinden, wat in dit geval jij is. Want als mensen mij zien aan komen lopen met jouw, wat zullen ze dan wel niet van mij zeggen." Ze loopt van me weg en ik trek een klein sprintje om vervolgens voor haar te staan en op haar tempo achteruit te lopen.
    "Waarschijnlijk vragen ze zich af waar het in je hoofd is mis gegaan," zeg ik met een grijns. Zo nu en dan kijk ik even achter me, maar dan begin ik naast haar te lopen. Iets makkelijker. "Interesseert het jou dan niet of het überhaupt een leuke avond wordt? Het is een bal en ik ben je date. Sinds wanneer is het een zonde om een gelegenheid leuk te maken?" Bij die zin denk ik aan de andere feesten, waarbij ik genoeg middelen had geregeld om het leuk te maken. Maar niet deze keer. Bij het bal neem ik haar mee en dan wil ik er volledig bij zijn. "Niet de hele wereld draait om hoe mensen naar je kijken, Vivian." Op het moment dat ik haar naam uitspreek, kijk ik naar haar en bedenk ik me dat - ondanks dat ze er totaal geen zin in heeft - ze wel mijn date is en dat ik het voor elkaar heb gekregen om háár mee te vragen.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    Vivian Delores


    Hoe kan het ook anders dan dat hij achter me aan komt lopen. Even zucht ik hoorbaar.
    "Waarschijnlijk vragen ze zich af waar het in je hoofd is mis gegaan," Ik knik.
    "Waarschijnlijk wel ja." Snauw ik een beetje naar hem toe. Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken ja.
    "Interesseert het jou dan niet of het überhaupt een leuke avond wordt? Het is een bal en ik ben je date." Ik walg alleen al van die woorden. Vre-se-lijk. "Sinds wanneer is het een zonde om een gelegenheid leuk te maken?" Ik rol even met mijn ogen. "Niet de hele wereld draait om hoe mensen naar je kijken, Vivian."
    "O ja, daar draait het wel om. Vertel jij mij maar wat er de lol aan is als iedereen me achter mijn rug om zit uit te lachen. Ik heb ontzettend hard gewerkt om op de positie te komen waar ik nu ben. Ik heb er totaal geen behoefte aan om daarin te falen tegenover de hele school." Zeg ik tegen hem. Kan hij nou niet gewoon begrijpen dat het allemaal niet zo simpel is als het allemaal lijkt voor hem. Want als ik ontzichtbaar kon worden, zou ik dat zo doen, maar dat gaat nou eenmaal niet.


    She was always looking for more..


    Frederick "Freddie" Harrington


    Ze lijkt extreem geïrriteerd door wat ik zeg. "O ja, daar draait het wel om. Vertel jij mij maar wat er de lol aan is als iedereen me achter mijn rug om zit uit te lachen. Ik heb ontzettend hard gewerkt om op de positie te komen waar ik nu ben. Ik heb er totaal geen behoefte aan om daarin te falen tegenover de hele school." Ik trek een grimas en schud even mijn hoofd. Dus is het gefaald tegenover de hele school als ze mij meeneemt? Ik kijk even naar de grond en dan weer naar Vivian.
    "Het is een stuk simpeler dan het lijkt. Hoge bomen vangen veel wind. Jij kiest voor jouw leven waarin je moet voldoen aan sociale standaarden, dat heb ik allang opgegeven en het is een stuk makkelijker zo." Ik kijk even naar haar en begin te betwijfelen of dit ooit een goed idee is geweest. Of ze dit wel waard is. Maar even heb ik oogcontact en dan weet ik weer waarom ik dit überhaupt ooit gedaan heb. "Ik heb je nooit verplicht om met me mee te gaan. Alleen heb ik er erg veel zin in en hebben de andere geen lef om het te vragen. Dus als je wilt dat ik iets doe om het leuker te maken, prima. Want ik ben van plan er een leuke avond van te maken en even geen fucks te geven om hoe de andere mensen naar mij en eventueel ons kijken." Ik trek een vragende wenkbrauw op en kijk even om me heen. Er zijn nu al wat mensen die fronsend in onze richting kijken.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 14:19 ]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    Vivian Delores

    "Het is een stuk simpeler dan het lijkt. Hoge bomen vangen veel wind. Jij kiest voor jouw leven waarin je moet voldoen aan sociale standaarden, dat heb ik allang opgegeven en het is een stuk makkelijker zo." Wat zijn we weer filosofisch bezig. Ergens heeft hij wel gelijk, maar net als hem heb ik ook mijn keuze gemaakt. Ik kan niet meer terug. Ik heb deze keuze juist gemaakt omdat ik wil dat mensen mij zien, mij leuk vinden. Toch weet ik soms niet meer waarom, maar ik weet dat ik ook niet zonder die goedkeuring kan. Zonder dat mensen mij als populair zien. "Ik heb je nooit verplicht om met me mee te gaan. Alleen heb ik er erg veel zin in en hebben de andere geen lef om het te vragen. Dus als je wilt dat ik iets doe om het leuker te maken, prima. Want ik ben van plan er een leuke avond van te maken en even geen fucks te geven om hoe de andere mensen naar mij en eventueel ons kijken." Even weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen.
    "Bedankt." Zeg ik dan maar, uiteindelijk, met een klein stemmetje. Ik weet niet eens waarom ik het zeg.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 15:19 ]


    She was always looking for more..


    Frederick "Freddie" Harrington


    "Bedankt." zegt Vivian met een zachte stem. Even frons ik, met een kleine glimlach op mijn gezicht. De erkenning voelt beter dan ik verwachtte. Ook al weet ik niet precies waarom ze het zegt, maar dat maakt niet uit. Ik haal mijn schouders op.
    "Geen idee waarvoor je me bedankt, maar wat het ook is: graag gedaan." Ik sta tegenover haar en kijk naar haar, een klein beetje op haar neer. Dan hoor ik geluiden van allerlei telefoons en een lichte zucht gaat er over mijn lippen. Wat is er nu weer gebeurd dat zo interessant is dat iedereen het moet weten? Mensen beginnen te laten en kijken in onze richting. Meteen pak ik mijn telefoon uit mijn broekzak en bekijk ik het berichtje.
    "Het ziet er naar uit dat onze geliefde V haar gevoel voor smaak is verloren en gaat voor haar prins op het verrotte paard, Frederick Harrington. Hou je drankje in de gaten; je weet nooit wat hij met zich meebrengt. XOXO - Gossip Girl." Met een vertrokken gezicht kijk ik naar het sms'je. Geweldig. Nog geen vijf minuten zijn voorbij of de hele wereld kan alweer gaan roddelen over het feit dat we naar het bal gaan. En de laatste zin ook: "Hou je drankje in de gaten; je weet nooit wat hij met zich meebrengt". Alsof ik een viezerik ben. Je kan veel zeggen over wat ik doe, maar dat nooit. Met een chagrijnige blik houd ik mijn telefoon voor haar neus.
    "Laten we het geen fucks geven over wat mensen vinden alvast nu beginnen, want iedereen is al begonnen met oordelen hebben."

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 16:17 ]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    Vivian Delores


    "Geen idee waarvoor je me bedankt, maar wat het ook is: graag gedaan." Voordat ik ook maar iets kan antwoorden voel ik mijn mobiel in mijn zak trillen. Ondertussen lijkt iedereen mij en Freddie ineens aan te kijken, waar ik erg ongemakkelijk van wordt. Sommigen mensen lachen. Ik wil op mijn mobiel kijken wat er aan de hand is, maar voordat ik dat ook maar kan doen houdt Freddie de zijne al voor me.
    "Het ziet er naar uit dat onze geliefde V haar gevoel voor smaak is verloren en gaat voor haar prins op het verrotte paard. Hou je drankje in de gaten; je weet nooit wat hij met zich meebrengt. XOXO - Gossip Girl." Ik staar naar het schermpje.
    "Ik moet gaan." Zeg ik dan snel, voordat ik me omdraai en van hem wegloop. Ergens waar helemaal niemand is laat ik me hulpeloos op de grond zakken. Mijn hoofd plaats ik op mijn handen. Ik weet niet wat ik nu moet denken, dus denk ik niets. Niet dit, alles behalve dit. Mijn reputatie hangt aan de klippen, geweldig. Echt super. Ik voel me een beetje verloren. De manier waarop iedereen naar ons keek zei al genoeg. Even twijfel ik. Is alleen gaan echt erger dan met Freddie?


    She was always looking for more..