• I solemnly swear that I am up to no good

    Wat nou als je in je midden schoolcarrière zit en er oorlog komt? Het overkomt een grootte groep jongeren. Ze moeten allemaal kiezen voor wie ze strijden. Of de heer van het Duister of de kant van de Orde. En misschien kiest je familie de andere kant. Of je vrienden, geliefde. Het is een koude winter en er staat een oorlog te beginnen. Kunnen de leerlingen zich verdedigen als het er op aan komt?



    Nieuwe mensen die minimaal eens per week posten zijn altijd welkom! De enige actieve rollen staan hieronder. Je kan dus nog van alles aanmaken. Vooral een actieve Severus is zeer gewild!


    Rollen:

    Gryffindor:

    James Potter: JamesPotter
    Sirius Black: XY390
    Remus Lupin: WillNotLearn
    Peter Pettigrew: Rider
    Lily Evans: Rider
    Charlotte Isla Montague: XY390
    Rose Alison Hale: Verityy
    Katherina Esyllt Dechtere Zaqar: Lizor

    Slytherin:

    Lucius Malfoy: WillNotLearn
    Narcissa Black: Rider
    Rodolphus Lestrange: WillNotLearn
    Bellatrix Black: Lizor
    Andromeda Black: Oneira

    Ravenclaw:

    Hufflepuff:
    Edward Tonks: _Photograph_
    Duncan Delmore: WillNotLearn


    Regels:

    - Resevaties blijven 72 uur staan!
    - Jongens en meisjes gelijk a.u.b
    - Afdelingen gelijk. Ik wil niet meteen heel Gryffindor of Ravenclaw vol hebben!
    - Minstens 150 woorden per post, iedereen heeft wel een moment waarop dat niet lukt.
    - OOC tussen: [] {} ()
    - Alleen JOUW karakter besturen. TENZIJ je toestemming hebt van degene die die rol speelt.
    - Respecteer elkaar!
    - Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    - Niet iedereen met het zelfde verleden. Ik wil niet 10 anderen met de zelfde geschieden is als Sirius Black.
    - Niet iedereen is een weerwolf, vampier, Metamorphmagus(Transformagier) of Animagus(Faunaat)
    - Naamsveranderingen doorgeven!
    - Maar het belangrijkste: PLEZIER! De regels zijn er om het leuker te maken in de RPG.
    - Topics mogen alleen geopend worden door Oneira zelf of mij (ik heb toestemming van haar)


    •Rollentopic
    •Speeltopic 1

    Mischief Managed

    [ bericht aangepast op 31 dec 2014 - 20:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Lily Evans || Gryffindor || Prefect || Not gonna "Let it go" || Seeing the beauty in others

    De drank was goed gelukt, het had de uitstraling van een goede kop thee en rook ook zoals het in mijn beleving zou moeten ruiken: helend. Ergens had ik altijd geweten dat mijn talent voor spreuken en toverdranken nog eens van pas zou komen, maar dat dat zou zijn om Black te genezen -voor zover dat mogelijk was voor mij, sommige psychologische wonden waren zelfs voor mij te diep om te genezen- had ik eigenlijk nooit verwacht. Zo konden de dingen nog vreemd lopen. Ik wachtte eigenlijk ergens nog op het antwoord op mijn vraag of hij het iemand verteld had, hoewel ik er zelf alweer overheen had gepraat. Hij moest toch bij iemand zijn hart hebben gelucht? Hij had de beste vrienden die hij maar kon wensen en de leraren op Hogwarts waren ontzettend behulpzaam als er zoiets naars aan de hand was. Echter bleek Black meer apen en beren op de weg te zien dan goed voor hem was.
    'Niemand weet het,' zei hij ademloos en de sombere blik in mijn ogen deed mij pijn aan het hart. Dit gunde je niemand. 'Sorry, ik... Ik weet dat ik iemand had moeten informeren of iets had moeten doen maar... Ik ben al zo machteloos. Het nog meer verpesten van mijn families reputatie maakt het alleen maar erger. Accepteren is het enige dat het nog tegen kan houden.' Mijn handen klemden zich stevig om de beker, mijn woede beheersend. Dit was precies wat dat soort ouders wilden bereiken, dat hun kinderen zich te machteloos voelden om iets te doen. Dat ze dachten dat het enige wat ze konden doen accepteren was, maar dat was niet zo! Hij moest daar weg, wat ik er ook voor moest doen, hij moest daar weg. En het kon mij niet schelen als hij mij door mijn acties zou haten, maar ik liet hem daar niet zitten om uiteindelijk misschien per ongeluk zelfs vermoord te worden door de bruten die zich zijn ouders durfden te noemen. Ondertussen ging ik in stilte weer bij hem zitten, wetend dat het drankje nu even prioriteit was. Zijn ouders konden hem hier weinig maken, maar de verwondingen waar hij nu last van had, konden dat wel.
    'Dit is een thuis. Hogwarts, bedoel ik,' zei hij, waardoor ik even glimlachte en en voorzichtig hielp met het drinken van de drank. Hierdoor zou hij zich hopelijk weer wat beter gaan voelen en sneller opknappen. Hij dronk het tot de laatste druppel op, waarna ik het glas op het overvolle nachtkastje zetten en hem aankeek. 'Lily, ik ken niemand die dat zo goed kan als jij,' zei hij en weer glimlachte ik om het compliment. Ik bestudeerde zijn gezichtsuitdrukking en dacht iets van verbetering te zien. Mijn blik ging langs de wonden en oude littekens.
    'Het spijt mij Sirius, maar je moet er met iemand over praten die je kan helpen. Ik weet alleen maar hoe dreuzels dit oplossen en ken alleen de dreuzelinstanties die kinderen redden van hun ouders en in een goed pleeggezin plaatsen, zodat het kind gelukkig en veilig op kan groeien.' Ik aarzelde even voor ik verder praatte. 'Je moet het tegen James vertellen. Hij weet vast hoe hij dit op moet lossen en hij helpt je vast. Volgens mij zou hij je desnoods mee naar zijn huis nemen,' zei ik en ik lachte even zachtjes. 'Hij is dan misschien een kwal, maar ik heb gezien hoe hij zijn vrienden behandeld. Je kunt je je geen betere beste vriend wensen volgens mij.' Ik schopte mijn schoenen uit en trok mijn benen ook op het bed, gezien dat prettiger zat. Ik was namelijk nog niet klaar hiermee. 'Je denkt misschien dat je niks kan doen en dat je het maar gewoon moet accepteren, maar dat is niet zo. Je ouders hebben het recht niet. Ze misbruiken jouw kindszijn en dat is één van de ergste dingen die iemand kan doen. Het blijven je ouders, dat snap ik heus, maar dat betekent niet dat je dit hoeft te pikken. Straks takelen ze je zo erg toe dat het niet bij littekens blijft! Ik wil je niet dwingen, maar ik ga ook niet toekijken hoe je dit verzwijgt voor iedereen en dan aan het eind van het jaar gewoon weer naar huis gaat. Als jij het niemand vertelt, doe ik het wel. Al zal je mij daar misschien eeuwig voor haten, dát kan ik wel aan. Ik kan echter niet doelloos toekijken, in de wetenschap dat jij een vreselijke zomervakantie tegemoet gaat.'


    Happy Birthday my Potter!

    Sirius Black | Gryffindor | Feeling awful | Can't "hold it back anymore" | About to cry | Owing Lily a lot

    Door het compliment wat ik uit waarheid aan haar schenk ontstaat er een kleine glimlach op haar lippen maar ze blijft me bestuderend aankijken, ook al weet ik niet of dat is voor de drank of hoe ik me voel over waar ze net achter is gekomen. Het zit nog steeds heel erg hoog en ik voel de tranen prikken achter mijn waterige ogen, terwijl ik heel erg mijn best doe om deze weg te slikken. Dit gaat alleen nogal lastig door de brok in mijn keel die ook al niet weg te krijgen is. Zeker nu ze weer naar alle littekens gaat.
    'Het spijt mij Sirius, maar je moet er met iemand over praten die je kan helpen. Ik weet alleen maar hoe dreuzels dit oplossen en ken alleen de dreuzelinstanties die kinderen redden van hun ouders en in een goed pleeggezin plaatsen, zodat het kind gelukkig en veilig op kan groeien.' Mijn ademhaling versnelt door wat ze nu zegt. Verwacht ze dat ik bij dreuzels kan gaan wonen? Ze weet hoe ik ben, dat houd ik geen seconde vol. Dan nog liever alleen in een hoekje onder een brug. Maar ik weet niet of ik haar goed begrijp over wat nou precies zo'n "pleeggezin" is, maar ze praat al door, 'Je moet het tegen James vertellen. Hij weet vast hoe hij dit op moet lossen en hij helpt je vast.' Deze uitspraak verbaasd me omdat hij uit haar mond komt. 'Volgens mij zou hij je desnoods mee naar zijn huis nemen,' ze lacht even zachtjes, maar doordat ze dit zegt is het nog lastiger om mijn tranen binnen te houden, waardoor ik verwoed en bijna panisch langs mijn ogen en slaap wrijf. Ik durf het gewoon niet, naar James te gaan en gewoon mezelf opdwingen aan zijn fantastische familie.
    'Hij is dan misschien een kwal, maar ik heb gezien hoe hij zijn vrienden behandeld. Je kunt je je geen betere beste vriend wensen volgens mij.' Ik knik even, met moeite, en terwijl ze haar schoenen uit doet bijt ik verwoed op mijn onderlip om maar niet… te… huilen… Ze trekt haar benen op bed en gaat naast me zitten. 'Je denkt misschien dat je niks kan doen en dat je het maar gewoon moet accepteren, maar dat is niet zo. Je ouders hebben het recht niet. Ze misbruiken jouw kindszijn en dat is één van de ergste dingen die iemand kan doen. Het blijven je ouders, dat snap ik heus, maar dat betekent niet dat je dit hoeft te pikken.' Zo heb ik wel vaker gedacht, maar nooit echt gedurft om dat aan mezelf toe te geven, bang om het er een keer uit te gooien of dat mijn ouders met legilimentie of zo het er uit zouden krijgen en me dan nog meer zouden straffen. Terwijl Lily praat trekt de pijn in de wonden steeds meer weg en ook mijn hoofdpijn begint af te nemen. Ik schop de dekens helemaal aan de kant zodat ze op de grond vallen en zodat ik mijn benen iets verder kan uitstrekken en me zo nog rechter op kan duwen, maar ik blijf Lily aankijken en zorg dat ze iets meer plek heeft op mijn bed. 'Straks takelen ze je zo erg toe dat het niet bij littekens blijft! Ik wil je niet dwingen, maar ik ga ook niet toekijken hoe je dit verzwijgt voor iedereen en dan aan het eind van het jaar gewoon weer naar huis gaat.' Mijn ademhaling gaat alleen maar sneller en de tranen zijn nu eigenlijk niet meer tegen te houden. 'Als jij het niemand vertelt, doe ik het wel.' Mijn borst gaat nu onregelmatig op en neer door de moeite die het me kost om normaal te blijven ademen. 'Al zal je mij daar misschien eeuwig voor haten, dát kan ik wel aan. Ik kan echter niet doelloos toekijken, in de wetenschap dat jij een vreselijke zomervakantie tegemoet gaat.'
    'Ik…' haper ik, 'het… James… Ik kan me toch niet zomaar opdringen aan zo'n perfecte familie!' Als ik nog een keer Lily's blik vang ontsnapt er een snik uit mijn lichaam en dan beginnen de tranen uit mijn ogen te rollen. 'Sorry…' snik ik terwijl ik in een krimp en mijn hand voor mijn mond druk, maar onhandelbaar schok door de snikken en mijn ademhaling nu nog minder onder controle is. Mijn hele lichaam trilt en zonder er echt bij na te denken zoek ik steun bij Lily door zacht tegen haar aan te leunen en mijn gezicht in haar schouder te verbergen. Dit moet er echt belachelijk uit zien, een bijna volwassen jongen die huilend tegen de schouder van een meisje aan zit terwijl ze elkaar normaal afsnauwen. Maar nu iemand eenmaal weet wat ik probeer weg te duwen is het onmogelijk om mijn verdriet tegen te houden. 'Ik- ik wil wel… wil het wel zeggen tegen ze,' met ze bedoel ik natuurlijk James, Remus en Peter, 'maar we hebben al… weet je, Remus' probleem vind ik er-erger en… ik w-wil ze niet opschepen m-met… dit.' Fluister ik terwijl ik nog steeds tegen haar aan zit en mijn ademhaling onder controle probeer te krijgen. Mijn vrije hand is een vuist geworden. Ik wil niet denken aan wat iemand zou zeggen als ze dit zouden zien, dé Sirius Lee Orion Black, populaire sexy jongen die wordt aanbeden door hordes giechelende meisjes, die uithuilt op de schouder van Lily Evans, de slimme, vurige Redhead die nog liever met de Reuzeoctopus uit gaat dan met de beste vriend van diezelfde populaire jongen. Het snikken wordt alleen maar erger terwijl ik het juist wil stoppen, mezelf vermannen… Maar ik ben gewoon een slap persoon dat niet eens wat familie-problemen kan oplossen.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    (Even te lui om nieuwe gifs te zoeken. Sorreh)
    Lily Evans || Gryffindor || Prefect || Not gonna "Let it go" || Seeing the beauty in others

    'Ik…' begon Sirius haperend 'het… James… Ik kan me toch niet zomaar opdringen aan zo'n perfecte familie!' Hij snikte nog één keer voor de tranen eindelijk daadwerkelijk uit zijn ogen ontsnapte. Ik begon mij al af te vragen hoelang deze jongen zich nog groot zou kunnen houden, wat hij naar mijn mening al ontzettend lang had gedaan. Als niemand hier van wist, niemand dit gemerkt had... Jezus, dan had hij zich al zolang ingehouden 'Sorry…' verliet zijn lippen en ik kon een verbaasde blik niet onderdrukken, terwijl mijn eigen ogen ook vochtig werden. Ik was wel zo'n emotioneel geval dat de toestand van anderen zich teveel aantrok en er helemaal in meegesleept kon worden.
    'Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen, idioot,' fluisterde ik en sloeg mijn armen om hem heen, toen hij zijn hoofd op mijn schouder legde. Geruststellend wreef ik over zijn arm, terwijl ik hem dicht tegen mij aantrok, hopend dat dat hem nog enigszins op zijn gemak zou stellen en zou troosten. Dit was allemaal wel heel apart. Normaal snauwde ik hem af en nu zat ik hem te troosten, maar wat moest ik dan? Hem aan zijn lot overlaten? Dat was eigenlijk nog veel belachelijker dan dit. Bovendien wist ik hoe je soms kon verlangen naar iemand die gewoon luisterde, hielp en troostte zonder je te beoordelen. Ja, soms verlangde ik daar ook wel eens naar, maar eigenlijk was ik wat dat betreft misschien wel zo koppig als Black.
    'Ik- ik wil wel… wil het wel zeggen tegen ze, maar we hebben al… weet je, Remus' probleem vind ik er-erger en… ik w-wil ze niet opschepen m-met… dit.' Ik snapte het zo goed, zó goed, maar toch zou mijn raad anders zijn dan wat ik zelf zou doen. Misschien een beetje hypocriet, maar ik werd niet geslagen door mijn ouders, dat waren de liefste en meest begripvolle dreuzels die er bestonden naar mijn mening. Mijn problemen waren niet zo groot als dit vond ik. Ik bleef even stil, zodat Black gewoon even de kans kreeg om te huilen, om het allemaal een plekje te geven, voor ik er weer op door ging dat hij het ze prima kon vertellen. Dat Remus' problemen opgelost zouden worden, dat we daar samen voor gingen zorgen, maar dat dit ook eerst opgelost moest worden voor hij Remus écht kon helpen. Je moest eerst je eigen demonen verslaan wilde je dit van een ander aankunnen, maar ik hield mijn mond nog heel even en liet ongemerkt mijn eigen tranen ook lopen. Ik had verdriet om Black zijn situatie, een situatie die erger werd naarmate hij meer omging met mensen zoals ik. Dat triggerde niet alleen mijn verdriet om ook Remus, maar ook hetgeen dat al jaren diep in mijn binnenste huisde, het feit dat ik nergens thuis hoorde als modderbloed zijnde. Hier in te toverwereld niet, maar ook thuis werd ik uitgekotst door mijn zus. Black verdiende een thuis. Hij was verdomme een volbloed tovenaar, dan hoorde hij helemaal niet te lijden onder dit soort dingen. Het leek naar mijn idee een eeuwigheid te duren voor ik mijn mond weer opende.
    'Waarschijnlijk hebben ze wel iets door, ze zijn niet achterlijk.' Ik hield het hele gedeelte waar ik twijfelde aan Potter zijn herseninhoud door zijn wisselende slimme en zeer domme momenten maar even voor mij. 'Waarschijnlijk maken ze zich al zorgen, maar willen ze je niet dwingen. Ik bedoel, jullie kennen elkaar zo goed. Het lijkt mij sterk dat ze niks door hebben, ook al draag je het zorgeloze en vrolijke Sirius masker nog zo goed,' zei ik hem. 'En dan is het alleen maar prettig voor hen om te weten wat er aan de hand is en er wat aan te doen, toch? Bovendien zadel je ze niet met die problemen op. Ze hebben altijd de keuze om een goede vriend te zijn en je te helpen of dat niet te doen. En ik durf te wedden dat Remus hartstikke blij is als hij iets terug kan doen voor al jullie goede zorgen, ook al hoeft dat van jullie helemaal niet. Jouw problemen zijn net zo belangrijk als die van hem en als James zijn familie zó perfect is, zal jou helpen die perfectie niet ten onder doen gaan. Geloof me, ze hebben veel meer aan je, als jij je lekker in je vel voelt en niet meer in angst leeft voor je familie, dan wanneer je zo doorgaat. Ze hebben veel minder aan je, wanneer het fout gaat en je er misschien straks niet meer ben.' Ik slikte zelf even bij die radicale uitspraak, maar het was de waarheid. Straks ging he wel fout. 'Je kan dit namelijk niet eeuwig zo door laten gaan. Zo te merken zit je er aardig doorheen, als ik je al zo kan laten breken.' Ik glimlachte even en veegde mijn tranen droog. 'Bovendien ben je mij nog wat verschuldigd Black. Je zou alles voor mij doen toch? Nou ik vraag je om dit niet langer geheim te houden voor de mensen die van je houden. Soms lijkt het alsof we onze familie niet kunnen kiezen en dat is ontzettend oneerlijk, maar je vrienden kan je wel kiezen,' ik schonk hem een knipoog voor ik mijn blik weer van hem afwendde en mijn hoofd tegen de muur liet rusten, terwijl ik naar de rode kleuren van het hemelbed staarde. Het was echt heel oneerlijk dat je je familie niet kon kiezen.


    Happy Birthday my Potter!

    [Ik zal in mijn eigen RPG maar weer een rol nemen, haha. En ik ga Andromeda maken c:]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    [MT, ik zou graag weer mee doen. En heb al toestemming van Noa --Cicatrix--. Hierdoor zal ik Ted Tonks gaan maken.]


    ''I like the part when everythings become okay. It's just not the truth.''

    (Ik heb Andromeda erbij gezet, Noa. Zodra je Ted af hebt, Cogitationes, zal ik die er ook bijzetten. )


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (Ik heb Andromeda erbij gezet, Noa. Zodra je Ted af hebt, Cogitationes, zal ik die er ook bijzetten. )


    [Ted is ook af c:. Dan zal ik zo maar gaan posten.]


    ''I like the part when everythings become okay. It's just not the truth.''

    James Potter | Griffyndor | Wondering what's going on

    Na Gedaanteverwisselingen waren we eindelijk uit en ik had besloten om samen met Peter even wat eten te halen uit de keuken. Nadat we de peer hadden gekieteld, zagen we mevrouw Norks de hoek omkomen en waren we de keuken ingevlucht. Het was niet zo dat ik bang was voor straf, maar wel dat ontdekt werd dat we weten hoe we bij de keuken moeten komen.
    Nu zitten we denk ik al minstens een half uur in de keuken terwijl we zo'n 20 dingen per seconde aangeboden krijgen.
    'Zou Vilder al weg zijn?' Fluistert Peter en ik staar hem aan.
    'Wat boeit het, laten we weg gaan.' Ik raap mijn tas op en prop nog wat cakejes erin voor Remus en Sirius. Ik sta op en strijk mijn kleding glad. Ook haal ik mijn hand door mijn haar en open de ingang weer. Vlug kijk ik om me heen en sluip dan de keuken uit. Ook Peter stapt de keuken uit en we doen het schilderij weer dicht.
    Dan staat Vilder plotseling achter ons en hij staart ons aan.
    'Wel, wel.. Wie hebben we hier?' Zegt hij en hij grijnst. Ik ben veel te chagrijnig om strafwerk te krijgen, dus draai ik me om en sprint richting de trappen. Peter rent achter mij aan. Ondanks dat ik vannacht niet heb geslapen, heb ik nog wel energie en spring over mevrouw Norks heen. Ze blaast naar me en ik ren de trappen op, maar kijk niet achterom om te kijken waar Peter is. Halverwege de vijfde trap stop ik met rennen en kijk achterom. Niemand. Geen Vilder, maar ook geen Peter. Ik twijfel of ik terug moet, maar bedenk me dan ook dat ik nog steeds boos ben op Peter. Ik loop de trappen hoger op en ga de leerlingenkamer binnen. Ik druk in mijn zij en kom weer tot rust. Eerst maar mijn tas dumpen boven. Ik loop de trap naar de jongensslaapzaal op en smijt de deur open.
    'Sluipvoet ik heb-' ik stop met praten als ik zie wat er aan de hand is. Sirius heeft een ontbloot bovenlichaam en leunt tegen Lily aan. Wat...? Voor een paar tellen staar ik ademloos de twee aan. Dan kom ik weer tot leven.
    'Jij fucking klootzak.' Zeg ik zacht en ik staar Sirius aan. 'Hoe durf je.' Wat een verraders. Ik smijt mijn tas in de hoek en de cakejes rollen eruit. Ik wil kwaad weglopen, maar blijf toch staan. 'Waar the hell komt dit vandaan!?'

    [ bericht aangepast op 26 okt 2014 - 15:55 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    [ Cogitationes --> _Photograph_ ]


    ''I like the part when everythings become okay. It's just not the truth.''

    (Alles is bijgewerkt. Wij maken btw wel af en toe tijdsprongen met the marauders en Lily om niet vast te lopen, maar ik denk dat jullie daar weinig last van zullen ondervinden en ik zal het wel even zeggen als we dat van plan zijn. Het is nu een normale schooldag, dag na volle maan na de lessen.)


    Happy Birthday my Potter!

    [Aah, is goed hoor. Dus iedereen is klaar met zijn of haar lessen, of ik lees heel erg slecht.]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    (Ja, hoewel dat niet echt gelijk loopt met Lucissa op het moment. Dat moet nog afgerond worden, zodat die dezelfde tijdsprong kunnen maken. )


    Happy Birthday my Potter!

    Remus Lupin | Gryffindor | Prefect | Not really knowing what to do | Will stop the fire
    Toen ik wakker werd waren alle lessen al bijna afgelopen en alle wonden die eerst op mijn lichaam gezeten hadden verdwenen of waren veranderd in kleine witte littekens. Nadat James me naar de ziekenzaal gebracht had bracht Madame Plijster? (Ben even de naam vergeten) me zonder een woord te zeggen naar een bed aan het einde van de ziekenzaal met schermen eromheen, -zodat de andere leerlingen geen vragen gingen stellen als ze in het midden van de nacht iets tegen hun hangover kwamen halen zoals een aantal van de Slytherin studenten deden- en na het slikken van een aantal verschillende drankjes die niet allemaal even lekker smaakten dwong ze me bijna een slaao drankje te nemen zodat mijn lichaam wat rust kon krijgen. Zonder het drankje had ik waarschijnlijk niet kunnen slapen doordat mijn gedachten te druk bezig waren met denken hoe het met Sirius ging. Nu ik naast het bed sta in een bijna helemaal lege ziekenzaal, afgezien van een tweedejaars Slytherin met een paar lelijke blauwe plekken waarvan hij vol houd dat hij die gekregen heeft doordat hij van de trap gevallen is en het niets met het Slytherin feest te maken heeft. Kan ik niet wachten om naar de Gryffindor common room te gaan om te kijken hoe het met Sirius is. Wanneer ik de trap op loop hoor ik de bekende onaangename stem van Vilder schreeuwen en draai ik me om om te zien wie het slachtoffer is, Peter. Blijkbaar had hij Peter en James gesnapt toen ze de keuken uit kwamen en was James er vandoor gerent, ik dacht eraan om verder de trap op te lopen maar kon hem daar niet laten staan. Net op dat moment zweefde foppe een stukje verderop voorbij, 'He Foppe!' Zei ik en het vervelende doorzichtige mannetje hief zijn hooft op 'volgensmij hoorde ik zonet iets over dat Vilder bij verschillende leraren over je had geklaagt en dat ze overwegen je weg te bannen' zei ik, ik hoopte dat wat ik zij overtuigen genoeg was en dat hij er voor zou zorgen dan Filder bij Peter weg ging, ik was nou niet bepaalt goed in liegen. Wonder boven wonder deed hij wat ik hooote dat hij zou doen, in volle vaart zweefde hij door Vilder heen en begon vervolgens rare gezichten te trekken 'dus Vilder denkt dat hij Foppe weg kan krijgen?' Ik weet niet welke stem ik nou iritanter vond, die van Foppe of die van Vilder, 'Foppe gaat niet weg, nee, nooit' hom die laatste woorden nog eens te onderlijnen liet hij een aan tal van de schilderijen naar beneden vallen en zweefde vervolgens zelfvoldaan weg. De woorden die Vilder geiriteerd brabelden waren moeilijk te verstaan maar leken een beetje op 'bijmerlijnsbaarwiedenkthijwelnietdathijis oudeschilderijenlatenvallen ditisnoglangnietvoorbij'. Hij vergat Peter en liep met twee treden tegelijk haastig in de richting van zijn kantoortje, waarschijnlijk zodat hij nog een rol perkament vol kon schrijven met hoe vreselijk jij Foppe wel niet vond. Zelf liep ik verder de trap op zonder verder op Peter te letten, ik hate hem niet, aangezien ik mezelf eerder verandwoordelijk stelde dan hij maar de drang om te kijken hie het met Sirius was is te groot.
    Wanneer ik echter bij de slaalzaal aankom hoor ik James schreeuwen tegen Sirius en wanneer ik dichterbij kom zie ik Sirius practisch half naakt tegen Lily aan zitten en Lily met haar hand om Sirius heen. Wat is er aan de hand? Natuurlijk had ik ideeën over wat er gebeurd zou kunnen zijn maar ik wist liever eerst zeker wat er precies was voordat ik mijn mening uit sprak al dacht James het al door te hebben. 'Rustig aan James' sprak ik zo kalm mogelijk, 'misschien moet je hem eerst vragen wat er aan de hand is voordat je conclusies gaat trekken'.


    Don't be like the rest of them, darling

    Sirius Black | Gryffindor | Falling for Remus | Wearing the wrong thing | Saying stupid things

    Godzijdank laat ze me huilen, begrijpt ze me. Ze drukt me tegen zich aan en ik merk dat terwijl ik probeer te praten ze ook huilt. Ik laat haar huilen, maar ik merk hier wel door dat ze echt een goed hart heeft en nu snap ik ook hoe het komt dat ze me wil helpen. Ze is gewoon een heel erg vriendelijk en goed persoon.
    Na een hele lang stilte waarin ik al mijn frustratie en pijn kan uiten door te huilen tegen Lily aan, zegt ze wat.
    'Waarschijnlijk hebben ze wel iets door, ze zijn niet achterlijk.' Hier heeft ze echt wel gelijk in, ik weet dat mijn vrienden niet gek zijn. 'Waarschijnlijk maken ze zich al zorgen, maar willen ze je niet dwingen. Ik bedoel, jullie kennen elkaar zo goed. Het lijkt mij sterk dat ze niks door hebben, ook al draag je het zorgeloze en vrolijke Sirius masker nog zo goed,' zegt ze en even schiet er een lach over mijn verdrietige gezicht. 'En dan is het alleen maar prettig voor hen om te weten wat er aan de hand is en er wat aan te doen, toch? Bovendien zadel je ze niet met die problemen op. Ze hebben altijd de keuze om een goede vriend te zijn en je te helpen of dat niet te doen. En ik durf te wedden dat Remus hartstikke blij is als hij iets terug kan doen voor al jullie goede zorgen, ook al hoeft dat van jullie helemaal niet. Jouw problemen zijn net zo belangrijk als die van hem en als James zijn familie zó perfect is, zal jou helpen die perfectie niet ten onder doen gaan. Geloof me, ze hebben veel meer aan je, als jij je lekker in je vel voelt en niet meer in angst leeft voor je familie, dan wanneer je zo doorgaat. Ze hebben veel minder aan je, wanneer het fout gaat en je er misschien straks niet meer bent.' Ik kijk haar even geschrokken aan. Merlijn ze heeft gelijk. Ze kunnen, als ik nog even zo door ga met rebels zijn, echt net iets té kwaad zijn. Of ik kan het net even niet meer trekken en doe er zelf wat aan. Maar dit wil ik niet, ik kan daar niet bij met mijn gedachte.
    Maar het is waar. 'Je kan dit namelijk niet eeuwig zo door laten gaan. Zo te merken zit je er aardig doorheen, als ik je al zo kan laten breken.' Ze glimlacht even en veegt haar tranen weg. 'Bovendien ben je mij nog wat verschuldigd Black. Je zou alles voor mij doen toch? Nou ik vraag je om dit niet langer geheim te houden voor de mensen die van je houden. Soms lijkt het alsof we onze familie niet kunnen kiezen en dat is ontzettend oneerlijk, maar je vrienden kan je wel kiezen,' ze knipoogt even en ik grijns, waarna ik snel mijn ogen afveeg en probeer mijn gezicht wat droger te krijgen. Ze heeft haar blik afgewend en rust met haar hoofd tegen de muur en staart voor zich uit. Zonder te aarzelen leg ik mijn hand over haar schouders. Ze weet zelf ook wel dat ik hier niks meer mee bedoel dan een bedankje en ook als ik mijn kin op haar rode haar laat rusten denk ik niet dat ze hier meer achter zoekt.
    'Weet je Red, je hebt gelijk.' Zeg ik met een zucht. 'Het is niet slim om het allemaal in me te houden, maar dat heb je zelf ook wel gemerkt net.' Mijn mondhoek schiet omhoog in een halve grijns. 'Bedankt. Zodra ik James, Remus en Peter in een goede situatie tref zal ik met ze praten.' Dan ben ik ook stil en staar naar de muur terwijl ik nadenk over hoe ik dit moet brengen aan mijn vrienden. Hierdoor ben ik zo in gedachten verzonken dat ik niet merk dat er iemand binnenkomt todat James iets zegt.
    ''Sluipvoet ik heb-' automatisch kijk ik op en zie een licht hijgende James met zijn schooltas ons stom verbaasd aankijken. 'Jij fucking klootzak.' Al de kleur die net weer een beetje in mijn gezicht was gestroomd trekt weg als ik de boosheid in zijn ogen zie. 'Hoe durf je.' Hij smijt zijn tas weg. Er rolt wat uit maar ik kan alleen geschrokken naar het gezicht van mijn beste vriend kijken. Op het moment mijn enige hoop op ontsnapping.
    'James-' Ik bedenk dat het slim is om mijn arm weg te trekken en mijn hoofd van Lily's kruin te halen en dit doe ik ook, waarna ik met een schok merk dat ik geen shirt aan heb. Shit.
    'Waar the hell komt dit vandaan!?' ik zit verstrijfd en kan niet bewegen.
    'James dit is niet… ik bedoel, ik snap dat dit- maar… echt sirieus,' ik heb geen zin om nu een grap te maken, dat verhoogt de kans op een mep alleen maar, 'we hebben echt niet- z-ze heeft me alleen een drankje gegeven en- en w…we hebben gepraat m-maar…' in stilte staar ik naar James en smeek van binnen dat hij het gelooft, mijn gehakkel, maar dat ik hem straks nog wel als vriend heb…
    'Rustig aan James,' hoor ik opeens Remus stem en hierdoor schrik ik zo dat ik een soort kreet slaak en in mijn haast om anders te gaan zitten rol ik van het bed af en val ik in de dekens die daar nog liggen. Ook geen leuk detail dat James kan opvallen, dit is echt niet grappig. 'Misschien moet je hem eerst vragen wat er aan de hand is voordat je conclusies gaat trekken.' Hier ben ik het heel, heel erg mee eens en dat wil ik laten blijken maar ik zit vast in de dekens. Met een soort puppy-achtig gejank probeer ik me los te maken en eindelijk sta ik overeind.
    'Het was niks echt niet, Remus-' Pas als ik het heb gezegd merk ik wat ik zeg en ik voeg er snel 'en James,' aan toe. Nu word ik nog gekker van mezelf. Waarom zeg ik Remus terwijl ik James wilde zeggen?
    'James, ik had last van die wonden en Lily ging me helpen met dat drankje en ze trooste me omdat ik pijn had en verder echt niks echt niet en…' Ik probeer mijn rode ogen te verbergen door te gaan zoeken naar een shirt. Zonder te kijken wat ik pak trek ik een trui over mijn hoofd en strijk daarna mijn haar naar achter.
    'Remus het is goed je te zien en fijn dat je beter bent.' Zeg ik in hoog tempo. Ik sta even tegenover de weerwolf en nerveus staar ik in zijn ogen. Dan kijk ik terug naar Lily.
    'Bij nader inzien ga ik toch liever voor de Drie Bezemstelen als beloning voor die drankjes.' Zeg ik getergd en ik schiet langs Remus heen, naar de leerlingenkamer. Het is er best vol, maar ik vind een hoekje waar ik op een stoel in elkaar kan kruipen en met een knalrood hoofd mijn ogen sluit. Jemig, ik heb het zo verpest. Nu kan ik echt nergens heen, behalve dan dreuzels, die pleegdingen waar Lily het over heeft gehad. Maar dat wil ik echt niet, dat trek ik niet, dat mag niet gebeuren! Misschien word ik dan wel helemaal van school afgehaald… Een bekende, lekkere geur prikkelt mijn neus maar ik kan er niet opkomen wat het is en waarom nu opeens en niet net toen ik alleen was met Lily. Ugh, waarom was ik überhaupt zo gaan zitten? James en Remus zullen wel gedacht hebben… Ik bijt op mijn lip en pluk aan de mouwen van mijn trui. Trui? Pas nadat ik goed naar de mouwen kijk zie ik dat dit niet eens van mij is, maar van Remus. Nog een keer, shit. Maar ik durf niet naar boven te gaan om een van mezelf te pakken, want ik ben bang. Niet voor James, dat ik hem niet aan kan, maar voor het feit dat hij mijn vriend niet meer wil zijn. Of Remus. Of dat Lily nu weer de bitch gaat uithangen om geen rare ideeën op te wekken bij de anderen. Daarom blijf ik hier in het achterste hoekje van de leerlingenkamer zitten, opgekruld net als een hond, ik wil nu echt even heel graag mijn hondenvorm aannemen, maar dat gaat niet goed vallen bij de leerlingen hier, dus ik blijf mens, met Remus' trui, angstig naar mijn handen starend, wachtend op een woedende James of een teleurgestelde Remus die me komt afsnauwen.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Lily Evans || Gryffindor || Prefect || Worried about Sirius || Insanely mad at James, as usual

    Ik was blij dat mijn laatste woorden gecombineerd met de knipoog na het verdriet en de schrik toch een grijns op Black zijn gezicht toverde. Terwijl ik in gedachten verzonken voor mij uit staarde, merkte ik hoe Black zijn hand over mijn schouder legde en zijn kin op mijn hoofd legde. Ik liet hem begaan en ging gemakkelijk tegen hem aanzitten. Het voelde vertrouwt en veilig, maar niet op zo'n manier dat ik er meer achter zou zoeken. Gewoon vriendschappelijke veiligheid en warmte. Iets waar ik al een tijdje behoefte aan had, sinds het hele oorlog gebeuren een beetje tussen mij en Severus in was gaan staan, hoewel ik dat niet aan de rest liet merken. Natuurlijk had ik mijn vriendinnen nog en ik was dol op hen, maar toch was het fijn om even gehuild te hebben en nu lekker dicht tegen Black aan te zitten. Ik miste immers mijn beste vriend en niet mijn vriendinnen, ook al was Severus er wel nog voor mij, mocht ik hem nodig hebben. Het was dit jaar toch anders geworden. Er stond meer druk op en ik vroeg mij steeds vaker af of dit nog wel kon, gezien hij omging met mensen die mijn soort weg wilden hebben. Je vrienden kon je kiezen, had ik gezegd, maar die keuze was ook niet altijd even makkelijk.
    'Weet je Red, je hebt gelijk. Het is niet slim om het allemaal in me te houden, maar dat heb je zelf ook wel gemerkt net. Bedankt. Zodra ik James, Remus en Peter in een goede situatie tref zal ik met ze praten.' Een goedkeurend geluidje verliet mijn lippen, terwijl er een zelfvoldane glimlach op mijn gezicht was verschenen. Dan zou het vast allemaal goed komen. Op de één of andere manier had ik toch wel wat vertrouwen in arrogante Potter en al helemaal in Remus. Zelfs in de soms wat onhandige Pettigrew. In mijn lichaam nestelde zich voor even dat gelukzalige gevoel dat alles wel goed zou komen, maar precies op dat moment vloog de deur open, waardoor ik uit mijn trans werd gehaald en ik ietwat verward naar Potter staarde, voor ik mij besefte dat hij hier vast niet blij mee zou zijn, zoals het er nu voor hem uitzag in ieder geval. Ik zuchtte ongelukkig en verborg mijn handen even geërgerd in mijn gezicht, nog voor het onheil daadwerkelijk begon.
    'Jij fucking klootzak.' Het klonk zacht, maar de woorden moesten hard aankomen bij Black. Ik kon mijzelf wel voor mijn kop slaan. Hoe had ik even van de rust kunnen genieten, terwijl ik wist dat Potter binnen kon komen om vervolgens meteen het slechtste van zijn beste vriend te denken? Net nu Black hem zo hard nodig had. Ongewild was ik tussen hun vriendschap komen te staan. 'Hoe durf je.' Kwaad smeet hij zijn tas weg, waardoor ik toch wel lichtelijk schrok. Dat hij het niet leuk vond, oké, maar hij leek echt héél boos. Dat verbaasde mij toch ergens wel, want we hadden immers geen relatie of wat dan ook. We hadden helemaal niks, alleen standaard ruzie. Ik merkte ondertussen dat Black zo slim was om zijn armen terug te trekken, maar ik was teveel gefixeerd op Potter zijn kwade gelaat om te kijken wat Black zijn verdere reactie was. 'Waar the hell komt dit vandaan!?' Nu pas wist ik mijn hoofd in Black zijn richting te draaien, terwijl ik een zachte "sorry, ik ga dit fixen" mompelde, maar ik had het idee dat dit niet bij hem binnenkwam.
    'James dit is niet… ik bedoel, ik snap dat dit- maar… echt serieus.' Hoofdschuddend verborg ik mijn gezicht weer half onder één hand, waarop ik mijn voorhoofd liet rusten. 'We hebben echt niet- z-ze heeft me alleen een drankje gegeven en- en w…we hebben gepraat m-maar…' Dit was echt de minst overtuigende poging om Potter te kalmeren ooit, maar aan de andere kant. Waarom was hij in Merlijns naam zó boos? Hij gaf Black niet eens de kans om het uit te leggen, maar trok gelijk conclusies! Gelukkig was ook Remus binnen gekomen -waar het dus blijkbaar goed genoeg mee ging om van de ziekenzaal af te mogen- die ook doorhad dat het misschien wel slim was om eerst om uitleg te vragen. Goddank was die wel verstandig. Echter schrok Black hier zo van -mijn vermoedens dat hij Remus leuk vond werden weeral bevestigd- dat hij van het bed af tuimelde, waardoor ik bezorgd overeind kwam. Hij was immers nog niet helemaal genezen en dus was het niet goed als hij viel of druk deed of wat dan ook. Hij moest rusten, vond ik en ik was de "behandelend arts" om het zo maar even te stellen.
    'Black, voorzichtig. Anders kan je zo alsnog naar de ziekenzaal,' zei ik dus ook streng, hoewel dit allemaal wel heel zwak aankwam en overheerst werd door het "Potter is boos"-onderwerp. Black begon weer verder te praten, terwijl hij een trui zocht. Blijkbaar sloeg hij de raad volledig in de wind en was hij van plan hier zo snel mogelijk weg te komen.
    'James, ik had last van die wonden en Lily ging me helpen met dat drankje en ze trooste me omdat ik pijn had en verder echt niks echt niet en…' Ik knikte rustig, terwijl mijn blik nu even gefocust was op Potter. Misschien zou hij aan mij kunnen zien dat het geen leugen was? 'Remus het is goed je te zien en fijn dat je beter bent.' Na deze woorden en Remus even aangekeken te hebben wende hij zich tot mij.'Bij nader inzien ga ik toch liever voor de Drie Bezemstelen als beloning voor die drankjes.' Hij verliet de kamer al, maar toch riep ik hem nog na.
    'Nee Black, je weet wat ik je gevraagd heb, dat blijft staan.' Ik ging door dit hele akkefietje niet opeens Black opgeven en hem gewoon naar zijn ouders laten gaan. Potter zou het goed met hem maken, of hij nu wilde of niet, en hij ging Black helpen. Punt uit. Wat dat betreft was ik heel eigenwijs. Hierdoor richtte ik mij nu ook op van het bed en stapte op mijn blote voeten dreigend op Potter af.
    'Jij achterlijke, jaloerse, egoïstische idioot dat je bent. Denk toch na man, waarom zou ik in Merlijns naam iets hebben met player nummer één van de school, jouw beste vriend notabene. Ik ben jou niet, ik verpruts geen vriendschappen voor mijn eigen plezier, zoals jij het mij onwijs moeilijk maakt om met mijn beste vriend om te gaan, zonder toe te moeten kijken hoe je hem treitert. Ik hélp mensen. Dat je überhaupt in je stomme kop haalt dat Black zoiets zou doen. Hij geeft zielsveel om je. En om Remus.' Ik duwde hard tegen zijn schouder aan en doorboorde zijn bruine ogen met mijn furieuze blik. 'Hij heeft je nodig en net als ik het voor elkaar heb dat hij accepteert dat hij jullie best om hulp kan vragen, dat dat geen schande is, kom jij binnen en verpest het allemaal weer even. Bovendien kan hij nu weer achteruit gaan, terwijl ik het net zo ver had dat hij goed genas. Je verpest ook echt alles met je kwallerige gedrag. Daarnaast ben ik helemaal niks van je. Niet je vriendin, niet je vrouw, niks. Vanwaar dus in Merlijns naam die jaloersheid?' Het was wel balen voor Potter dat ik net al flink wat woede op had gebouwd tijdens het gesprek met Black, want dat kwam er nu allemaal in één keer uit, maar ik was nu redelijk klaar. Ik ademde diep, waardoor ik weer iets rustiger werd en even om mij heenkeek, om op te merken dat we alleen waren.
    'Waar is Remus gebleven?' vroeg ik verbaasd, wat mij op een idee bracht. 'Oh ja, reden nummer zoveel waarom ik niks met Black kan hebben. Heb je ooit wel eens gemerkt hoe hij over Remus praat? Hoe hij hem behandelt? Echt soms vraag ik mij af wat je met je hersenen doet, want op het ene moment lijk je ze te hebben en op het andere moment zijn ze plots weer foetsie.'

    [ bericht aangepast op 26 okt 2014 - 22:49 ]


    Happy Birthday my Potter!