Sirius Black | Gryffindor | Drama Queen| Hotness itself
Met mijn kussen op mijn gezicht lig ik op bed met mijn dekens half over me heen. Alles wat ik aanheb is een joggingbroek, aangezien ik het halverwege de dag zo vreselijk warm heb gekregen dat ik zin had om in alleen ondergoed op de dekens te gaan liggen, maar dat leek me toch geen goed idee omdat ik én Lily verwachtte, én ik halverwege de dag, waarschijnlijk tijdens het middageten, bijna ben overvallen door een horde fangirls die me bloemen en chocola kwamen brengen. Die chocola is voor Remus, sowieso. Ik krijg jeuk van chocola, zeker pure. De bloemen staan nog waar ze zijn neergelegd, naast het raam en in een soort roze hartjesvaas. Ik heb geen zin om er iets aan te doen, want ik heb geprobeerd op te staan vanochtend en toen ben ik in de badkamer bijna flauwgevallen. Ugh. Drama Queen zijn is leuk als er niks aan de hand is, maar nu ik me rot voel hoeft het niet zo. Soms is het fijn om gewoon helemaal alleen te zijn, maar toch was het vervelend dat als je gedachten de overhand nemen en je eenzaamheid je opslokt in een soort kolkende massa's gedachtes die ik liever niet heb en waarvan ik het bestaan liever wil negeren. Een jongen hoort niet zo te denken.
Ik hoor gestommel in de gang. Nog meer fangirls? Verder hoor ik geen gegiechel of zo, maar ik moet niet te vroeg juichen. Ik grom een beetje en gooi het kussen van mijn gezicht af op het bed van James. De deur gaat open en als ik, met moeite en een zachte kreun mijn hoofd ophef, zie ik Lily Evans binnenkomen, met haar handen vol troep.
'Leef je nog?' vraagt ze en ik zie haar blik vuil door de kamer gaan. Ik weet dat het een grote troep in de slaapzaal is en dat ook mijn dekens helemaal gekreukeld zijn en ik met, weer, een ontbloot bovenlijf op bed lig, maar ik kan de energie niet opbrengen om er iets aan te doen.
'Als ik me niet als een pot stroop had gevoeld had ik je geholpen, Red.' zeg ik als ze een poging doet het hier op te ruimen.
'Dus, wat zijn de precieze klachten meneer?' Ik moet ondanks alles grinniken, wat me nog meer pijn bezorgd aangezien mijn keel hier meteen tegen gaat protesteren en mijn hoofd meer gaat kloppen.
'Hoofdpijn, warm, spierpijn, en die wonden branden als de hel.' zeg ik. Met veel moeite probeer ik iets rechter op te gaan zitten. Ik duw met mijn handen het kussen achter me wat omhoog zodat ik met mijn rug er tegen aan kan leunen en rust, na deze kleine inspanning die toch veel energie vergt, hijgend uit.
'Potter heeft Remus overigens veilig ondergebracht in de ziekenzaal. Ik weet niet precies hoe het met hem gaat, want ik ben zelf nog niet langs geweest, maar ik denk dat hij snel wel weer opgeknapt zal zijn,' zegt ze er achter aan en ik knik even. Remus was oké, dat is goed om te horen. James zorgt altijd goed voor Remus, altijd gedaan, en ik ben blij dat het goed is gegaan. 'Ik heb Potter verder ook niet meer gesproken, gezien hij meteen nadat hij terug was van de ziekenzaal alweer begon met irritant zijn, dus je zal het verdere verslag toch echt van hem moeten krijgen, vrees ik.'
'Zo is hij,' zeg ik en ik maak een grimas, 'ik zal zodra ik hem zie wel even informeren.' Dan kijk ik naar Lily. 'Maar jij kan me dus weer beter maken met je magische kunsten?' vraag ik na een kort moment van zwijgen. 'Je krijgt sowieso een beloning voor het feit dat je hier bent, weet je.' Door de pijn in mijn hoofd heb ik geen eens zin om gemeen tegen haar te doen of flauwe opmerkingen te maken. Ze helpt me immers.
"It's funnier in Enochian." ~ Castiel