Lily Evans || Gryffindor || Prefect || Hating Charlotte right now || Writer of the famous list: Hundred reasons why I hate James Potter
Charlotte was op een stoel gaan zitten en ikzelf besloot nog maar even toe te geven aan mijn vermoeidheid en ging dus liggen op de sofa die ernaast stond. Mijn blik was op het haardvuur gericht, terwijl ik mijn gedachten voorzichtig losliet, maar mijzelf niet toeliet weer te moeten huilen. Dit keer waren het dus de hints die aangaven dat er meer speelde tussen Remus en Black die mijn bezighielden, terwijl zo rustig en ontspannen lag. Pas toen Charlotte begon met praten, keek ik op van het haarvuur en kwam overeind om haar goed aan te kunnen kijken.
'Hey,' was het woord waarmee ze mijn aandacht trok, 'je gaat de laatste tijd best wel wat om met die Remus, die andere Prefect.' Ik grinnikte zachtjes bij het zien van het wiebelende wenkbrauwen. Ik had zojuist hele theorieën gevormd waarom Black en Remus schattig waren samen en nu kwam zij plots hier mee aanzetten. Charlotte kennende ging het ook nog wel even duren voor ik haar had overtuigd dat ik Remus niet leuk vond, maar hij gewoon aardig was en we dingen gemeen hadden, waardoor ik eigenlijk wel kon stellen dat ik hem als een vriend beschouwde. 'Zijn daar bepaalde redenen voor?' Ze keek mij verwachtingsvol aan, waarop ik lachend mijn hoofd schudde en net aan haar duidelijk wilde maken dat dat helemaal niet het geval was, maar ze praatte alweer verder. 'Want als dat zo is denk ik wel dat je Potter aardig kwaad maakt, zomaar met zijn vriend er vandoor gaan.' Ik fronste mijn wenkbrauwen. Een kwade Potter... dat zou wel grappig zijn. 'Snap niet waarom je hem steeds afwijst.' Een zucht ontsnapte mijn lippen bij deze laatste woorden van Charlotte. Snapte ze dat nou nog steeds niet? Soms kon ik mijn vriendinnen wel wurgen. Wel het goede in de arrogante James Potter zien, maar in Severus? Nee, dat begrepen ze niet. En dus besloot ik maar eens voor eens en voor altijd af te rekenen met het idee dat ik ooit ja zou zeggen op Potter.
'Hmmmm, dat snap je niet? Ik durf te wedden dat ik zo honderd redenen op zou kunnen schrijven,' zei ik haar kalm en gaf haar niet eens de tijd om te reageren. Ik sprong op, zocht een veer en een groot stuk perkament en nam plaats aan een tafel om daar de lijst op te kunnen schrijven. Heel veel nadenk tijd nam ik niet, ik schreef gewoon op wat er in mij opkwam.
1. Hij is een idioot.
2. Eigenlijk is hij best slim, maar hij gedraagt zich gewoon als een idioot.
3. Hij weet dat hij eigenlijk best slim is.
4. Hij denkt dat hij de slimste is en schept erover op.
5. Hij schept sowieso over alles op.
6. Hij is gewoon een opschepper.
7. Dat maakt hem reuze arrogant.
8. Zo vindt hij zichzelf bijvoorbeeld reuze knap.
9. Dat is hij ook, maar dat maakt voor nu even niet uit.
10. Hij denkt dat hij grappig is, maar dat is niet zo.
11. Oké, soms is hij best grappig, maar meestal niet.
12. Meestal is hij gewoon een dom iemand die de regels aan zijn laars lapt.
13. Hij vindt dat cool aan zichzelf.
14. Hij is een pestkop.
15. Hij vindt dat heel grappig aan zichzelf.
16. Het feit dat hij dat grappig aan zichzelf vindt, maakt het nog veel erger.
17. Hij pest ook mijn beste vriend, wat mij sowieso al verplicht om hem te haten.
18. Soms vraag ik mij af of ik hem ook zou haten als hij Severus niet zou pesten.
19. Daardoor haat ik hem eigenlijk alleen nog maar meer.
20. En vindt ik hem nog dommer.
21. Vooral omdat hij het nogal belangrijk lijkt te vinden dat ik hem leuk vindt.
22. Waardoor hij mij telkens mee uit vraagt.
23. Wat ik alleen nog maar vervelender vindt.
24. Hij laat mij nooit met rust.
25. Hij kent het woord “nee” blijkbaar niet.
26. Of blijft gewoon altijd hoop houden.
27. Wat op zich positief zou zijn, als het hem niet zo irritant maakte.
28. Hij is eigenlijk gewoon in ieder opzicht irritant.
29. Zijn haar is één grote rotzooi.
30. Hij krijgt het voor elkaar dat die rotzooi hem goed staat.
31. Hij maakt expres een rotzooi van zijn haar.
32. En hij doet dat haast iedere minuut.
33. Ik krijg daardoor echt ontzettend de neiging om aan zijn haar te zitten.
34. Wat super vaag en irritant is.
35. Hij krijgt het voor elkaar dat ik hem bijna altijd als ik hem zie wil slaan of vervloeken.
36. Normaal ben ik helemaal niet zo en dat maakt hem extra vervelend.
37. Hij dwingt mij dingen te denken die ik helemaal niet wil denken.
38. Ondanks dat hij een grote pestkop is, zie ik nog steeds zijn goede eigenschappen, want zo ben ik nou eenmaal.
39. Als ik hem wel voor de verandering eens help, maken zijn vrienden –oftewel Black- er meteen een heel ding van, alsof ik hem leuk zou vinden.
40. Hij zorgt er sowieso voor dat mensen denken dat ik hem leuk vind.
41. Ik vind hem niet leuk.
42. Eigenlijk is hij gewoon een enge stalker.
43. In de dreuzelwereld worden stalkers opgepakt, maar hij is een tovenaar, dus wordt hij niet opgepakt.
44. Als hij zo doorgaat, wordt hij binnen de kortste keren van school gestuurd.
45. Waarschijnlijk eindigt hij als een waardeloze zwerver als hij van school wordt gestuurd.
46. Hij wordt standaard aanbeden door de halve school.
47. Zelfs mijn vriendinnen zien niet wat er mis is met hem.
48. Niemand ziet wat er mis is met hem.
49. Iedereen denkt maar dat hij perfect is.
50. Hij denkt zelf ook dat hij perfect is.
51. Hij is niet perfect.
52. Ben ik de enige die ziet dat hij niet perfect is?
53. Omdat ik de enige ben die niet blind is en hem niet als een Godheid beschouw, verklaart iedereen mij voor gek.
54. Ik ben niet gek, hij is niet perfect!
55. Hij kan alleen maar over Quidditch praten.
56. Het enige waar hij iets voor doet is Quidditch en zijn vrienden.
57. Verder denkt hij dat hij alles al kan en weet.
58. Dat is niet waar.
59. Hij weet niet dat je iemand niet hoort te pesten.
60. Hij snapt niet dat iemands beste vriend pesten niet helpt om diegene je leuk te laten vinden.
61. Hij snapt sowieso heel veel niet.
62. Hij heeft bruine ogen.
63. Ik haat zijn ogen, want ze zijn diep en warm en het is een vertrouwde bruine kleur.
64. Door hem haat ik nu bruine ogen.
65. En de naam James.
66. Ik vond het een leuke naam, maar doordat ik het nu met hem associeer, haat ik het nu.
67. Hij trekt zonder waarschuwen zijn shirt uit.
68. Wat heel vervelend is want ik wil niet dat hij weet, dat dat mij van mijn stuk brengt als vrouw zijnde.
69. Zijn uiterlijk maakt zijn gedrag namelijk niet goed.
70. En dat snapt hij niet.
71. Waardoor mijn reactie hem dan zou stimuleren mij nog vaker mee uit te vragen.
72. Ik haat het als hij mij mee uit vraagt en ik weer eens nee moet antwoorden.
73. Het wordt zo irritant dat ik bijna ja zou gaan antwoorden om van hem af te komen.
74. Volgens mij is dat zijn bedoeling ook.
75. En dus ga ik niet toegeven.
76. Het maakt niet uit wat ik doe en hoe vreselijk ik ook tegen hem ben, hij haat mij niet.
77. Het lijkt soms alsof hij alles aan mij prachtig vindt, zelfs als scheld ik hem verrot.
78. Volgens mij luistert hij niet eens.
79. Als hij zou luisteren, zou Severus een stuk gelukkiger zijn.
80. Hij maakt Severus ongelukkig.
81. Wat mij ongelukkig maakt, want ik zie mijn vrienden graag blij.
82. En hoewel hij wel van zijn eigen vrienden snapt hoe belangrijk ze voor hem zijn, lijkt hij niet te kunnen bevatten dat mijn beste vriend ook belangrijk voor mij is.
83. Volgens mij snapt hij sowieso niet dat ik ook gewoon een mens ben met gevoelens.
84. Waardoor ik eigenlijk niet snap waarom hij per se met mij uit wil.
85. Het frustreert mij dat ik dat niet snap, anders zou ik hem op kunnen laten houden.
86. Al vraag ik mij wel af of het leven niet heel stil en saai zou worden.
87. Als ik mij dat afvraag, denk ik dat ik gek aan het worden ben.
88. En dat is zijn schuld.
89. Zoals wanneer ik mij afvraag hoe hij zou reageren als ik ja zou zeggen.
90. Wat ik nooit van mijn leven zou gaan doen, want dat is belachelijk.
91. Ik haat hem.
92. Ik haat het als mensen zeggen dat de lijn tussen liefde en haat maar heel dun is en dat ik eigenlijk verliefd ben op hem.
93. Ik haat het sowieso als mensen dat zeggen.
94. Ik ben niet verliefd op James Potter.
95. Ik ben op helemaal niemand verliefd.
96. Misschien denkt hij daarom wel dat hij een kans maakt.
97. Maar dat is niet zo, het is kansloos.
98. Hij zou flink moeten veranderen en bovendien moeten stoppen met Severus pesten.
99. Dat gaat hij waarschijnlijk nooit doen en dat maakt mij eigenlijk gewoon verdrietig.
100. Daar hoeft hij niet achter te komen. Het enige wat hij hoeft te weten is dat ik hem haat.
Zonder het nogmaals door te lezen dropte ik het stuk perkament op Charlotte haar schoot. 'Alsjeblieft, hier heb je honderd redenen voor elke keer als je dat je afvraagt. Veel plezier ermee,' zei ik haar. 'Oh, en voor de duidelijkheid: ik vind niemand leuk op het moment. Ook Remus Lupin niet.' Ik plofte weer neer op de bank en sloeg mijn arme over elkaar, terwijl ik gadesloeg wat Charlotte zou doen met de lijst.
(Tadaaaa)
[ bericht aangepast op 10 okt 2014 - 17:10 ]
Happy Birthday my Potter!