• Verdomme!


    Duussss, we (me pa en ik) moesten weer op gesprek bij de leerplichtambtenaar. Maar niet bij de leerplichtambtenaar die we hadden, maar bij een collega van hem. En daar zijn we nu net van terug.

    Het komt erop neer dat omdat ze me niet gemotiveerd vinden voor het MBO (goh, dat is ook gewoon niet de richting waarin ik mijn werk wil maken, glazenwassen. :/ ) en ze me geen vrijstelling willen geven om tóch thuisonderwijs Havo te doen. Terwijl dat in Noord- en Zuid Holland gewoon wél gebeurt. Maar schijnbaar ben ik een speciaal geval waardoor het niet mag. Ik snap er niets van. :/

    In ieder geval komt het wéér voor de rechter. Misschien duurt het wel een jaar, misschien ook niet. Waarschijnlijk wordt jeugdzorg er dit keer níét bij betrokken. Maar toch vind ik het kut dat het allemaal wéér gebeurt.

    In mijn hoofd zit ik al in de knoop en ook met de puberale problemen. Want die heb ik als tiener natuurlijk ook gewoon. Maar goed, daar heb ik laatst al een zeurtopic over aan gemaakt. Ik weet gewoon níét meer wat ik doen moet. Ik ben helemaal de kluts kwijt momenteel en voel me hartstikke kut.

    En toch moet ik zometeen in Ter Apel gaan accordeon spelen. Yaay, heb ik nu nog echt zin in om tot 1700 uur te doen. -.-'

    Oke sorry, dit gezeur moest er even uit. En dit is geloof ik het eerste topic van mij dat niet met een vrolijke ''Hooi!(:'' begint, haha.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Escapism schreef:
    (...)

    Neehoor. Mocht je je MBO hebben of Havo 4 (???) of vwo 4 (??? ook deze weet ik niet zeker) heb je geloof ik je starterskwalificatie en hoef je niet per se meer naar school dacht ik. Dat was geloof ik wel weer een uitzondering op het tot je 18e jaar naar school moeten.
    Okay, gelukkiiiig. Op mijn 15e zal ik wss namelijk mijn middelbare diploma hoop ik halen, haha.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Escapism schreef:
    (...)

    Neehoor. Mocht je je MBO hebben of Havo 4 (???) of vwo 4 (??? ook deze weet ik niet zeker) heb je geloof ik je starterskwalificatie en hoef je niet per se meer naar school dacht ik. Dat was geloof ik wel weer een uitzondering op het tot je 18e jaar naar school moeten.


    Havo 3 ^^

    Ik heb dat ook gehad. Ik wilde in de eerste instantie ook de havo afmaken en dat lukte toen niet. Ik had Havo drie echter al wel gehaald, dus kon ik zo op een mbo beginnen. Ik vind het echt heel erg lullig voor je dat het zo loopt. Dacht je er net van af te zijn, van dat hele gedoe. Echt super lullig. Ik hoop dat het hierna dan ook afgelopen is. Dat dit gewoon het laatste zware ding is waar je doorheen moet. Heel veel sterkte meid!


    26 - 02 - '16

    Galeanthropy schreef:
    (...)

    Havo 3 ^^

    Ik heb dat ook gehad. Ik wilde in de eerste instantie ook de havo afmaken en dat lukte toen niet. Ik had Havo drie echter al wel gehaald, dus kon ik zo op een mbo beginnen. Ik vind het echt heel erg lullig voor je dat het zo loopt. Dacht je er net van af te zijn, van dat hele gedoe. Echt super lullig. Ik hoop dat het hierna dan ook afgelopen is. Dat dit gewoon het laatste zware ding is waar je doorheen moet. Heel veel sterkte meid!


    Dankje voor het verbeteren, dat stukje wist ik niet zeker. :3

    Maar wel fijn dat je gewoon kon overstappen naar een mbo. (: En het is inderdaad gewoon zeer vervelend dat het hele gedoe weer opníéuw begint. We hebben er allemaal niets aan. :/
    Thank you. <3 Ik hoop ook dat dit het laatste is van dit heel circus.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Och, wat ontzetten vervelend! Ik was echt blij voor je dat je ein-de-lijk vanaf was. Maar dan begint dus het hele circus weer opnieuw. Ik hoop voor je dat dit het laatste deel is en ik wens je in ieder geval alvast héél veel sterkte en succes!

    Nog een kleine tip, misschien als noodoplossing voor het conservatorium: als je 21 bent, mag je een toets maken en als je daarvoor slaagt, dan heb je een havo-diploma. Voor jou is dat nog redelijk ver weg, omdat je bijna pas 18 wordt, maar dan kun je daar altijd op terugvallen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Kunnen we trouwens niet met z'n allen een petitie starten of zo? I mean, er moet toch iets aan gedaan kunnen worden?


    Happy Birthday my Potter!

    @Sofie
    Dankje. c:
    En om even op die tip terug te komen: Dat is iets wat niet meer gaat gebeuren. Het is namelijk dat ik een tijd lang van de conservatoriumdocent heb lesgekregen, maar dat het gewoon níét werkte. Dus ben ik terug bij mijn oude docent die helaas nét met pensioen is gegaan waardoor ik het conservatorium wel gedag kan zeggen. Nu kan ik het conservatoriumpapiertje gewoon halen als ik goed genoeg ben maar daar naar school gaan zal niet gebeuren. Verder zijn de andere conservatoria voor accordeon (er zijn er 3 in NL) té ver weg en het gaat financieel niet lukken om daar naartoe te gaan.
    Maar gelukkig vind ik het super bij de docent waar ik weer bij terug ben, en daar zal ik ook een hoger niveau behalen dan bij de conservatoriumdocent in Zwolle.

    Maar dankje voor je tip. <3


    @Annemiek
    Haha een petitie? Ik weet niet of dat zal helpen. Wet is weg, helaas. En ze doen officieel gesproken niets fout, aangezien je tot je 18e schoolplichtig bent als je geen starterskwalificatie hebt.
    Maar wij staan ook in ons recht. Dat is wat het moeilijk maakt: Beide partijen hebben zo op hun manier gelijk. :/
    Misschien weer de media opzoeken? Maakt in ieder geval wat sensatie, lol. Maar dat bespreek ik nog wel even met mijn ouders of de media wel zin heeft, haha. Vorige keer had het dat namelijk niet heel erg. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Meh, ik vind het gewoon zo *** dit soort dingen horen in belang van het kind te zijn, maar dit maakt het allemaal alleen maar moeilijker voor jou. Het enige wat jij hier aan overhoud is een "psychisch probleem" bij gebrek aan betere woorden, terwijl je anders gewoon rustig je HAVO diploma had kunnen halen. Het heeft gewoon geen voordelen dit hele gedoe van ze, behalve dat half Q nu weet hoe belachelijk het rechtssysteem en onze leerplichtambtenaren soms bezig zijn, terwijl er ondertussen bespaard wordt op agenten die daadwerkelijk criminelen van de straat halen.


    Happy Birthday my Potter!

    Asmodom schreef:
    Meh, ik vind het gewoon zo *** dit soort dingen horen in belang van het kind te zijn, maar dit maakt het allemaal alleen maar moeilijker voor jou. Het enige wat jij hier aan overhoud is een "psychisch probleem" bij gebrek aan betere woorden, terwijl je anders gewoon rustig je HAVO diploma had kunnen halen. Het heeft gewoon geen voordelen dit hele gedoe van ze, behalve dat half Q nu weet hoe belachelijk het rechtssysteem en onze leerplichtambtenaren soms bezig zijn, terwijl er ondertussen bespaard wordt op agenten die daadwerkelijk criminelen van de straat halen.


    Hahaha you made me laugh. :')

    Maar inderdaad. Vooral psychisch heeft het me best kwaad gedaan. En er wordt ook niet echt naar mijn mening gevraagd. Alleen door papa en mama. Maar de leerplichtambtenaar of de rechter interesseert het niet zo veel wat mijn mening is. En als dit allemaal niet had gebeurt had ik al een of twee deelcertificaten kunnen hebben gehaald afgelopen mei. :/


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •