• Verdomme!


    Duussss, we (me pa en ik) moesten weer op gesprek bij de leerplichtambtenaar. Maar niet bij de leerplichtambtenaar die we hadden, maar bij een collega van hem. En daar zijn we nu net van terug.

    Het komt erop neer dat omdat ze me niet gemotiveerd vinden voor het MBO (goh, dat is ook gewoon niet de richting waarin ik mijn werk wil maken, glazenwassen. :/ ) en ze me geen vrijstelling willen geven om tóch thuisonderwijs Havo te doen. Terwijl dat in Noord- en Zuid Holland gewoon wél gebeurt. Maar schijnbaar ben ik een speciaal geval waardoor het niet mag. Ik snap er niets van. :/

    In ieder geval komt het wéér voor de rechter. Misschien duurt het wel een jaar, misschien ook niet. Waarschijnlijk wordt jeugdzorg er dit keer níét bij betrokken. Maar toch vind ik het kut dat het allemaal wéér gebeurt.

    In mijn hoofd zit ik al in de knoop en ook met de puberale problemen. Want die heb ik als tiener natuurlijk ook gewoon. Maar goed, daar heb ik laatst al een zeurtopic over aan gemaakt. Ik weet gewoon níét meer wat ik doen moet. Ik ben helemaal de kluts kwijt momenteel en voel me hartstikke kut.

    En toch moet ik zometeen in Ter Apel gaan accordeon spelen. Yaay, heb ik nu nog echt zin in om tot 1700 uur te doen. -.-'

    Oke sorry, dit gezeur moest er even uit. En dit is geloof ik het eerste topic van mij dat niet met een vrolijke ''Hooi!(:'' begint, haha.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Sugglet schreef:
    Oh no, not again! Ik vind het jammer voor jullie.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Square schreef:
    (...)

    Dat kan ik me wel voorstellen. Bah, ik vind dit echt heel rot voor je. Ik hoopte oprecht voor jou en je ouders dat al dit gedoe nu eindelijk afgelopen zou zijn.



    Thank you. <3
    Wij hoopten het zelf ook, maarja. We zullen het maar weer moeten afwachten hoe alles zal gaan.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb een stuk gemist hoor, maar waarom kon je niet normaal havo gaan doen?


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Ik heb een stuk gemist hoor, maar waarom kon je niet normaal havo gaan doen?


    Klik maar hier. Daar staat het meer uitgelegd. Vooral in de spoilerknop. ;)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Square schreef:
    Oh, dat is echt belachelijk. Dacht je er eindelijk van af te zijn, is dat nog steeds niet zo. D:


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Wat een eikels zeg. Je bent over een paar maanden 18, dus wat voor nut heeft dit nou weer --'
    Ik leef in ieder geval met je mee en ik sta volledig aan jouw kant :Y)

    [ bericht aangepast op 18 sep 2014 - 20:34 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Alweer? Wat ontzettend balen voor je!
    En moeten ze nu echt gaan zeuren over die laatste maanden? Je zei toch dat je al gauw 18 zou worden?
    Dan hebben ze nog vrij weinig over je te zeggen neem ik aan...

    Ik hoop voor je dat dit weer snel wordt opgelost, want hier wordt je ook moedeloos van...
    Succes er nog mee in ieder geval!


    It's never gonna happen, Guys.

    @Kim
    Het heeft inderdaad geen nut. Maar de leerplichtambtenaars willen per se hun gelijk krijgen geloof ik..

    @Rhyme
    álweer inderdaad. :/ En 2 december wordt ik 18, dus waar hebben we het nog over? o.O
    Maar ik ga al sinds mei 2013 niet meer naar school dusja...

    Ik hoop ook dat het snel eens gedaan is. Het is écht niet meer leuk, en het sloopt je gewoon helemaal. Vooral mentaal. :/


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Alweer? Je bent toch bijna 18? Als dit een jaar gaat duren heeft het toch geen zin meer... Voordat de uitspraak er is ben jij niet meer leerplichtig.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ok, maar met MBO word je niet alleen maar glazenwasser, thanks :x.
    Maar het is wel heel vervelend, dit.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    @FonQ
    Schoolplichtig. Leerplichtig ben je in NL tot je 27e ;)
    Maar inderdaad, het is allemaal heel stom dat ze het hele gedoe weer opnieuw doen. :/

    @Churchill
    Als je het topic doorleest, lees je dat dit de opleiding is waar de leerplichtambtenaar me op wilde hebben. Ik zeg niet dat het MBO zo slecht is, maar het past gewoon niet bij het beroep dat ik uitoefen. ;p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Escapism schreef:
    @FonQ
    Schoolplichtig. Leerplichtig ben je in NL tot je 27e ;)
    Maar inderdaad, het is allemaal heel stom dat ze het hele gedoe weer opnieuw doen. :/

    @Churchill
    Als je het topic doorleest, lees je dat dit de opleiding is waar de leerplichtambtenaar me op wilde hebben. Ik zeg niet dat het MBO zo slecht is, maar het past gewoon niet bij het beroep dat ik uitoefen. ;p
    27e? Was toch eerst tot 19e, nu 18e. Ö


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Unforgettable schreef:
    (...)27e? Was toch eerst tot 19e, nu 18e. Ö


    Tot je 18e ben je tegenwoordig schoolplichtig. Dat wil zeggen dat je tot je 18e in de schoolbanken moet zitten.
    Maar je bent tot je 27e leerplichtig. Dit wil zeggen dat ookal heb je je startkwalificatie en je gaat niet meer naar school: Ben je nog geen 27 en je werkt voor een baas en die wil dat je een bepaald diploma haalt, dan moet je dat doen. Als je weigert, mág je baas je ontslaan. Hoeft natuurlijk niet, maar mag wel.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Escapism schreef:
    (...)

    Tot je 18e ben je tegenwoordig schoolplichtig. Dat wil zeggen dat je tot je 18e in de schoolbanken moet zitten.
    Maar je bent tot je 27e leerplichtig. Dit wil zeggen dat ookal heb je je startkwalificatie en je gaat niet meer naar school: Ben je nog geen 27 en je werkt voor een baas en die wil dat je een bepaald diploma haalt, dan moet je dat doen. Als je weigert, mág je baas je ontslaan. Hoeft natuurlijk niet, maar mag wel.
    Oooh, dus dan meot ik ineens HAVO erbij gaan doen? Noo way. + Miss een jaartje VWO. Ugh.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Unforgettable schreef:
    (...)Oooh, dus dan meot ik ineens HAVO erbij gaan doen? Noo way. + Miss een jaartje VWO. Ugh.


    Neehoor. Mocht je je MBO hebben of Havo 4 (???) of vwo 4 (??? ook deze weet ik niet zeker) heb je geloof ik je starterskwalificatie en hoef je niet per se meer naar school dacht ik. Dat was geloof ik wel weer een uitzondering op het tot je 18e jaar naar school moeten.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •